Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • asdf_

    veterán

    válasz Lackooo84 #22757 üzenetére

    Ez azért nem egészen ennyire automatikus, mert távollevősen vásárolt egy terméket, és hozzá helyben kötött egy biztosítást, két , tök külön szerzőséről van szó mely eltérő mödön köttetett, a biztosítás ráadásul nem csak meghibásodásra, hanem baleseti kárra is vonatkozik, ergo a megkötés másodpercétől a biztosítónak kötelezettsége van (ennek a napidíját fogja esetlegesen elbukni a kérdező, de ha jófejek, akkor 1:1-ben kötnek vele egy másikat).

    De erre tartják a biztosítási feltételeket, ezt kellene elolvasni:

    6. § A KOCKÁZATVISELÉS MEGSZŰNÉSE

    ...
    6.4. Ha a Szerződő
    6.4.1. a biztosított termék megvásárlásától a vásárlás napját követő 3 munkanapon belül eláll, vagy
    6.4.2. a biztosított terméket áruvásárlási kölcsönből vásárolta és (i) a kölcsönszerződéstől a megkötést követő 14 napon belül eláll, vagy (ii) a finanszírozó a kölcsön folyósítását az előzetes pozitív hitelbírálat ellenére később mégis megtagadja, akkor a biztosítási szerződés az elállás, illetve a kölcsön folyósításának megtagadása napján 24 órakor megszűnik.
    6.4.3. A 6.4.1. és 6.4.2. pont szerinti elállás és a 6.4.2. pont szerinti kölcsönfolyósítás megtagadása esetén a Szerződő a biztosítási szerződés megszüntetésére vonatkozó jognyilatkozatot bármely MediaM arkt által üzemeltetett áruházban (ide nem értve a Webáruházat) megteheti.
    ,6.4.4. Ha a Szerződő távértékesítés keretében tett ajánlatot (ld. még a 2.4.2. pontban) a biztosítási szerződés megkötésére, jogosult azt a szerződéskötés napjától számított 14 napon belül felmondani. Az aláírt, beszkennelt felmondást a MediaMarkt garanciaplusz@mediamarkt.hu e-mail címére kell küldeni. A biztosítási szerződés azon a napon szűnik meg, amikor a felmondó nyilatkozat a MediaMarkt-hoz beérkezik.

    11. § A BIZTOSÍTÁSI DÍJ, A DÍJFIZETÉSSEL KAPCSOLATOS RENDELKEZÉSEK

    11.3. Ha a biztosítási szerződés a Szerződő elállása (ld. a 6.4.1-6.4.2. pontokban) miatt megszűnik, a Biztosító a MediaMarkt útján a már megfizetett teljes biztosítási díjat visszatéríti.

    Ha a biztosítási szerződés a Szerződő felmondása (ld. még a 6.4.4 pontban) miatt megszűnik, a Biztosító kizárólag a szerződésnek megfelelően ténylegesen teljesített szolgáltatás arányos ellenértékét jogosult követelni. A Szerződő által fizetett összeg nem haladhatja meg a már teljesített szolgáltatásért – a szerződésben meghatározott szolgáltatás egészéhez viszonyítottan – arányosan járó összeget, és nem lehet olyan mértékű, hogy szankciónak minősüljön. A díj arányos ellenértékét meghaladó részt a felmondásról szóló nyilatkozat kézhezvételét követően, de legkésőbb 30 napon belül a Biztosító a Szerződő részére visszatéríti.

    11.4. Ha a Biztosító kockázatviselése a biztosítás tartamának (ld. a 4.1-4.2. pontok) lejárta előtt (i) gyári jótállás/ garancia keretében történt termékcsere (ld. a 6.1.3. pontban) vagy (ii) lehetetlenülés (ld. a 6.1.4. pontban ) miatt megszűnik, a Biztosító a MediaMarkt útján a Szerződő által megfizetett biztosítási díj (díjrész) meg nem szolgált részét visszatéríti
    a Szerződő részére azt követően, hogy a Szerződő a Biztosító részére hitelt érdemlően bizonyította a garanciális termékcsere, illetőleg a lehetetlenülés bekövetkezését. Megszolgált díjként a Biztosító addig a napig járó díjnak a megtartására jogosult, amely napon a lehetetlenülés bekövetkezett, illetőleg a gyári jótállás/ garancia keretében a termékcsere történt.

    6.1.4. Ha a biztosítási tartam során a biztosítási esemény bekövetkezése lehetetlenné vált (pl. a biztosított termék a biztosítás által nem fedezett megsemmisülése vagy ellopása, elrablása, zseblopása következtében), a lehetetlenülésre okot adó esemény bekövetkezésének napján 24 órakor.

    Ez az utolsó pont szerintem ráhúzható a 14 napos elállásra is, hiszen a termék nem lesz a vevő tulajdonában többet, így azzal kapcsolatban káresemény megtörténte kizárható.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák