-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
GZoli7
senior tag
E szerint a hozzászólásod szerint igazad van, azonban ezzel messzire nem mész.
Egyrészt, ahogy tanácsolták gvh és kapnak egy jó kis büntit, de ettől nem lesz terméked.
Egy udvarias levelet küldjél nekik, amiben idézheted a jogszabályt is, hogy a visszaigazoláskor, amit már az ember küldött, létrejött a távollévők közötti szerződés. Ezt vagy méltányolják, vagy kezdheted a hivatalos eljárást, talán elsőként a Békéltetőnél.Egyszer jártam hasonlóan az edigivel, ők a levél után kiküldték a cuccot. 70%-val olcsóbb volt, de náluk ez előfordul, szóval fene tudta, hogy irreális-e, avagy nem.
-
GZoli7
senior tag
válasz prime_adam #19043 üzenetére
A Logi régebben elég korrekt volt ilyen ügyekben, egy levelet megérne.
Jogszabály szerint 2 év után sok mindent nem tudunk tenni. -
GZoli7
senior tag
válasz prime_adam #19061 üzenetére
Én a Logitechet próbálnám, ha szavatosság már lejárt.
-
GZoli7
senior tag
válasz #54715584 #19575 üzenetére
Én úgy tudom, hogy dd plus csak hdmi-n megy, optikán nem, de lehet, hogy tévedek. Hülyék meg ők is lehetnek.
"It is important to note that digital audio signals, such as 5.1/7.1 multi-channel PCM, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, Dolby Atmos, DTS-HD Master Audio, DTS:X, and Auro 3D Audio cannot be transferred via Digital Optical connections - These formats require HDMI connections."
[ Szerkesztve ]
-
GZoli7
senior tag
válasz gedikart #19698 üzenetére
Bemész a boltba, ha tudsz.
Kéred a vásárlók könyvét és jegyzőkönyvet vetetsz fel.
Ezzel, vagy enélkül, ha nem hajlandóak rá, mész a békéltető testülethez.
Általában ez elég szokott lenni.
Elállás esetén 14 nap van a pénzt visszafizetni, ráadásul nem a beérkezéstől, hanem az elállási szándék bejelentésétől. -
-
GZoli7
senior tag
válasz LuckyL #19724 üzenetére
Ha már a fogalmak tisztázásánál tartunk:
A magyar jogszabályok nem ismerik a garancia kifejezést.
Van jótállás és szavatosság.
Ismerni kellene valóban azt a szerződést, amit a Sony adott.
Amennyiben (feltételezem) szavatosság volt több évig, csak a bizonyítási teher van a felhasználón.
Viszont itt ez nem kérdés.
SZvsz amennyiben nem tudja azonos típusra cserélni, el lehet állni a szerződéstől.
Javaslom figyelmesen elolvasni a tulajdonosnak a szerződést. -
GZoli7
senior tag
válasz LuckyL #19733 üzenetére
Én meg azért írtam, hogy ismerni kéne a részleteket.
Kicsit elvonatkoztatva. Olvastam talán már itt is olyanokat, hogy a kötelező egy év után azt vállal a bolt, amit akar.
Ez azért nem teljesen így van. A szavatossági időn belül is pont az vonatkozik a cserére, pénz visszafizetésére, mint előtte, csak bizonyítás teher fordul a vásárló felé.Induljunk ki abból, hogy a szavatosságot terjesztette ki, nem a jótállást. (nem biztosító)
Akkor mivel a hibát senki nem vitatta, mindegy egy, vagy három év telt el a vásárlástól. Ez még leértékelt termékre is vonatkozik. Televíziónál ez tudtommal két év alapból.
Hangsúlyozom, fogalmam sincs, hogy mit vállalt a forgalmazó. -
GZoli7
senior tag
válasz gabo91 #20047 üzenetére
A továbbiakban messze elkerülöd őket.
Addig is egy tértivevényes levélben érdeklődsz, esetleg jelzed, hogy nem értesz egyet.
Elvileg ennyivel hosszabbodik a "garanciád", bár vásárolt "garanciánál" ez sem biztos.Ha nem volt két éves, amikor beadtad, akkor még ketyeg a szavatosság.
Ilyenkor, ha elismerték a hibát, az írásodból ez egyértelműnek tűnik, akkor pont ugyanúgy kérheted a cserét, stb, mint előtte. Más kérdés, hogy, ha tesznek rá, akkor békéltetőhöz -> bírósághoz kell fordulnod.[ Szerkesztve ]
-
GZoli7
senior tag
válasz albinolynx #20098 üzenetére
Céges vásárlás esetén csak a bírósághoz fordulhatsz.
Ettől függetlenül hivatalos/ajánlott levélben jelezheted feléjük az igényedet a cserére/pénz visszafizetésre.
Megírhatod, hogy amennyiben bírósághoz fordulsz, a kárt/elmaradt hasznot is kérni fogod. Persze, ha bizonyítani is tudod. Sajnos a 15 napos határidőre is "csak" törekedni kell. Azért mondjuk a 30 nap már ok az elállásra. -
GZoli7
senior tag
válasz albinolynx #20101 üzenetére
Igazából lehet blöffölni.
Szerintem lepereg róluk, biztos nem te lennél az első, aki próbálkozik.
Lehetnének jófejek/konfliktuskerülők és megelőlegezhetnék neked a cseredarabot, ha úgyis cserélni fogja a beszállító. Az ipon szerintem nem ilyen. -
GZoli7
senior tag
válasz Vismajor01 #20109 üzenetére
Kötelező adniuk egy "független" szakvéleményt, ahol pontosan leírják, hogy mi miatt tagadják meg a garanciális javítást.
Ez amennyiben nincs ok-okozati összefüggésben a hibával, úgy békéltető...
Ha nem adtak semmit, akkor egyből mehetsz a békéltetőhöz. -
GZoli7
senior tag
válasz Vismajor01 #20165 üzenetére
Gyurinak igaza van.
Amennyiben fogyasztóként vásárolsz bármit, ha cserére kerül a sor, akkor az új terméknek számít, a jótállás/szavatosság újra indul.
Egyébként a legtöbb bolt nem szokott eltérő feltételeket meghatározni közületi ügyfeleknek sem, viszont probléma esetén nehezebb lehet az igényérvényesítés.
A jogszabály által meghatározott szavatossági idő utáni ilyen-olyan garancia esetén már bármilyen feltételeket meghatározhat az eladó. -
GZoli7
senior tag
válasz fRooStzzZ #20412 üzenetére
Nincs ennek a telefonnak fóruma, ahol esetleg a többi tulajdonost megkérdezhetnéd a tapasztalatokról?
Akár itt, vagy xda-n?
Én vetetnék fel egy jegyzőkönyvet a Samsung szervizzel, amibe be lehet írni, hogy te ezt tapasztalod, ők meg nem gondolják hibának. Aztán, ha később lesz valami, akkor lehet lobogtatni, hogy már a vásárláskor fennállhatott a hiba, lehet kijavítani... -
GZoli7
senior tag
Amennyiben nem telt el a vásárlástól 6 hónap. Azt írtad 3,5 hónapos.
Akkor a független szakértői véleményt először a boltnak kell bemutatni.
Ennek vannak formai és szakmai követelményei.
A békéltető előtt, kötelező megjelenniük, attól, hogy nem fogadják el a döntést.
Te is kérhetsz fel független szakértőt, ha cinkes az övék, előtte lehet konzultálni is szakértővel.
Békéltetőknél elég "ismert" cég és nem pozitív értelemben. Utána, de ezek nélkül is lehet közjegyzői fizetési meghagyást kezdeményezni, ami ellen, ha kifogással él, akkor automatikusan perré alakul.
Ott a bizonyítékaiddal könnyen a pénzedhez juthatsz. Minden költségedet téríteniük kell, ha nyertes az ügy.
Arra játszanak, hogy ezt gyakorlatilag csak a legelvetemültebbek csinálják végig. Tényleg erre épül az üzleti modelljük, ahogy már írták. Playersroom stb. ugyanez.[ Szerkesztve ]
-
GZoli7
senior tag
Otthon nem nézi senki, saját felelősség.
Szervezett munkavégzés keretében az üzemeltető a felelős. Aki lehet tulajdonos, megbízott vezető.
Kisgépeket évente kell szerelői ellenőrzéssel, dokumentáltan vizsgálni.
Új gépnél a számlával, papírokkal igazolhatóan bizonyítja a gyártó, hogy megfelel a szabályoknak.
Használt gépnél, ha biztosra akarsz menni, és szervezett munkavégzésnél akarod használni, végeztesd el a vizsgálatot. Persze, csak, ha nincsenek papírok.Jellemző hiba, főleg brit csatlakozós gépeknél, hogy levágják a dugvillát és rászerelnek egy EU-sat. Ez szabálytalan. A teljes kábelt kell cserélni, öntött dugvillás, gumi szigeteléses kivitelűre. OBI-ban pl. kapható.
Átalakítóról nem emlékszek, hogy írna-e szabvány... Lehet, hogy az jó. -
GZoli7
senior tag
Nincs rendben a három hónap, a javítás igen, a levásárlás megint nem, az csak opcionális, ha elfogadod.
Amennyiben magánszemély az eladó, akkor csak bíróság, de cégként sem lesz egyszerű. Vásárlásról mindkét esetben kellenek papírok.Ne vásárolj ott, mert aki ilyen feltételekkel árul, az tuti máskor sem lesz korrekt.
-
GZoli7
senior tag
válasz lenoma #21201 üzenetére
Ott tuti nem. A területileg illetékes kormányhivatalnál tudsz panaszt tenni. Minden megyei kormányhivatalnak van "fogysztóvédelmi" része.
Ők fognak eljárni.
Ha nem jelnnek meg a békéltető testület előtt, akkor instant büntetést kapnak. Viszont, ha megjelennek, de nem fogadják el a döntést, akkor csak a bíróság marad. Ott, ha neked ítélt a békéltető, akkor előnyben leszel.
Viszont a gyakorlatban azért 30 nap alatt nem nagyon szokott semmi történni. Az még elfogadható, hogy nem okoz jelentős kellemetlenséget, kiesést.
Egyébként nem akarom védeni őket, de az Ip*n, stb sokkal rosszabb. Gyakorlatilag nincs olyan bolt, ahol betartanak mindent. Sajnos. -
GZoli7
senior tag
válasz Vismajor01 #21217 üzenetére
Nem értem a kérdést.
Ha 2 év, akkor is 2021-ig garis.
Egyébként a Logitech-et a Fixit szokta javítani, függetlenül az edigitől.
Tudsz közvetlenül RMA-t kérni. Ingyen hozzák-viszik. -
GZoli7
senior tag
válasz Vismajor01 #21220 üzenetére
Próbálj kezdeményezni egy RMA-t a Fixitnél, aztán kiderül...
-
GZoli7
senior tag
válasz Vismajor01 #21223 üzenetére
Ezt nem tudom, de ha adnak csere utalványt, azzal az edigi cserélni fogja, ha tudja. Őket meg a Logi kártalanítja.
[ Szerkesztve ]
-
GZoli7
senior tag
válasz Vismajor01 #21225 üzenetére
Ezzel ritkán szórakoznak, ha szerviz nem tud javítani, esetleg a forgalmazótól csere terméket adni, akkor az Edigi visszaadja az árát.
-
GZoli7
senior tag
válasz enginev3.0 #21497 üzenetére
Igazad van. Létezik Európai (nem csak uniós) fogyasztói központ.
[link] Erre vonatkozó jogszabályokkal.
Segítenek határon átnyúló ügyintézésben.A fent említett chargeback eljárás sem hülyeség.
Megfelelő esetszámnál a bank el is veheti a kártyaelfogadási jogukat. -
GZoli7
senior tag