Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • aginor

    addikt

    Na nekem is van már egy "pozitív" ipon-os tapasztalatom:

    Tisztelt Ipon Kft!

    A mai nap sajnos egy igen negatív tapasztalatot sikerült szereznem az Önök garanciális ügyintézéséről, egy kb. másfél hónapos videokártya kapcsán. A kártyát szakszervizükbe bevíve a szervizes kolléga közölte, hogy a kártyának égett szaga van, majd elszaladt a kártyával, pár perc múlva visszatért és közölte, hogy csak feltételesen tudja átvenni(ilyen ugye nincs is a jogszabályban), mivel fizika sérülés van a kártyán, kértem, hogy mutassa meg mégis hol található az az állítólagos sérülés, de nem tudott rámutatni, annyit közölt, hogy mivel égett szaga van, biztosan van rajta valahol, ezt én továbbra sem fogadtam el mivel NEM VOLT fizika sérülés vagy látható égési nyom a terméken. Erre kitalálta azt, hogy a hűtő alatt a kondenzátoroknak megszakítás és hézag nélkül kéne lenniük egy sorban, de mivel ezen látható hézag van a harmadik és negyedik kondenzátor között, így ott volt egy kondi ami elégett. Én azzal érveltem, hogy nem tudom elképzelni, hogy egy kondenzátor úgy elégjen, hogy köddé válik és legalább valami égett csonk ne maradjon belőle(végül is nem atomot szórtam rá). A szervizes kolléga szerint azért nincs ott semmi, mivel a kondenzátorból kifolyó folyadék elégette(egymás közt: a szilád elektrolitos kondenzátorokban nincsen folyadék, és ált. a teteje szokott kipukkanni, míg a kondenzátor palástja sértetlen marad)..
    Ez után a szervizes kolléga azt javasolta, hogy szellőztessem ki a kártyát és akkor, ha már nem lesz égett szaga, akkor átveszi(nem mintha ez változtatna a kártya állapotán). Továbbá javasolta azt is, hogy én otthon szereljem le a gyári hűtőt, és nézzem csak megy, hogy ott lesz az égett kondi. Én megkérdeztem, hogy az nem jár-e garancia vesztéssel ha én otthon megbabrálom a kártya hűtőjét, erre a kolléga ezt válaszolta: „ugyan már miért járna azzal”, ezek után had idézzek az önök garancia leveléről: A termékek garanciájukat vesztik, ha: e.).. hűtőrendszer cseréje.. d.) ..A terméken végzett szerelési munkálatokat nem azok elvégzésére jogosult végzi.
    Ezek után köszönöm a szervizes kollégának a szakszerű és jóindulatú tanácsot, így legalább ha kicsit naivabb vagyok, és leszerelem a hűtőt, akkor már lenne agy valódi okuk, hogy elutasíthassák a garanciális igényemet. A fentiek alapján kijelenthetem, hogy az önök cége igen „korrekt” és „tisztességes kereskedő”, nagyon remélem nem ilyen az egész hazai szakma. Természetesen a kártya állapotát nagy felbontású fényképekkel dokumentáltam(még az állítólagosan hiányzó kondenzátor környékét is), ha ne adj isten a későbbiekben valami fizikai behatásra kívánnak hivatkozni. Továbbá a legtekintélyesebb hazai hardver tesztoldal egyik tesztjéből mellékelek egy képet, mely tisztán mutatja a kártya nyákjának felépítését, és jól látszik a szervizes kolléga által hiányol kondenzátor is, itt valójában logikai kapok vannak a nyomtatott áramköri lapon, ami a saját kártyámról készült fényképeken is jól látszanak, és sérülés mentesek is.

    Erről mi a véleményetek?

    [ Szerkesztve ]

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • aginor

    addikt

    válasz Csaba_20_ #2340 üzenetére

    Maga az eljárásról mi a vélemény, legjobb tudomásom szerint a törvény(bocs rendelet) nem ismer feltételes garanciát, továbbá nekik kell bizonyítani, hogy az én hibámból hibásodott meg, nem nekem(mint ahogy azt ők hiszik), akár a jótállást akár a szavatosságot nézzük.
    A kártya az egyik bekapcsoláskor sercegni kezdett valahol hátul, aztán egy kis füst, és azóta se kép se hang(nem volt húzva, sem moddolva).
    A szervizes emberke nevét nem tudom, mivel nem mutatkozott be, de nyilvánosan akkor sem biztos, hogy kiadnám(én tisztelem mások jogait, nem úgy az ipon).

    Nem vagy te jelen véletlenül a fogyasztóvédelmi fórumon is?

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • aginor

    addikt

    válasz net84 #2342 üzenetére

    Jogszabályi engedmény, hogy fél évig ott is neki kell bizonyítania, utána kell a vevőnek, két ill három évig(vásárlástól számítva).

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • aginor

    addikt

    válasz Csaba_20_ #2346 üzenetére

    Ma voltam bent az ipnnál, és gyorsan le is írom a tapasztalataimat.

    Ma nagyon korrektek voltak, szó nálkül átvették a kártyát, ugyan megpróbálta megmagyarázni a feltételes garancia "előnyeit", de legalább nem erőltette. Azt igérték, hogy 5-10 napon belül lesz valami eredmény már. Még a végén minden rendben lesz, ahogy annak lennie kell(remélem most nem kiabáltam el nagyon).

    Az is kiderült, hogy Ők is olvassák ezt a fórumot, így mindenkinek érdemes beírni, akinek problémája van velük, így lehetőséget adva nekik, hogy javíthassák a garanciális ügyintézés menetét..

    Köszönöm mindenkinek a segítséget, és remélhetőleg a továbbiakban már nem lesz rá szükség. :R

    [ Szerkesztve ]

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • aginor

    addikt

    Sziasztok!

    A következő lenne a problémám dióhéjban:
    10.25-én vettem egy téli bakancsot potom 18k-ért, rá két hétre elkezdett leválni az egyik talp, harmadik hétre a másik is. Betegség miatt csat 12.05-én vittem vissza, kérve a termék cseréjét. Elküldték bevizsgálásra, majd közölték, hogy ők biza csak ragasztani hajlandóak, de nem cserélnek.
    Én nem bízok abban, hogy a cipő ragasztás után olyan lenne, mint egy gyári példány és nekem kiemelten fontos a vízállóság. Ragaszkodhatok jogilag a termékcseréhez vagy így jártam és köteles vagyok elfogadni a gányolt cipőt?
    A válaszokat előre is köszönöm! :R

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • aginor

    addikt

    válasz Atapi #6987 üzenetére

    Köszi srácok!

    Sajnos én is erre jutottam. A gáz az, hogy tél van, eddig majd két hetet állt náluk a cipő, ha visszaviszem javításra akkor megint ennyi lesz, ha megint lesz vele valami gáz, akkor újra, és lassan itt is a tavasz..
    Mondjuk nekem már az időjárásra való tekintettel, az eddigiek is jelentős kényelmetlenséget okoztak, pláne, hogy a szakvélemény már másnap megvolt, és a bolt még rajta ült több mint egy hetet, akkor is csak azért bukott ki dolog, mert már másodszor telefonáltam rájuk.

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

Új hozzászólás Aktív témák