-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabo91
aktív tag
Sziasztok.
Segítséget, tanácsot szeretnék kérni tőletek.
Internetes kereskedőtől vásároltam 04.06-án egy samsung s7 edge készüléket. Eu piacos termék, 1 év hivatalos gyári garanciával árulták. (samsung oldalán a beregisztrált hazai piacos termékek 1+1 év garanciát kapnak)
Garancia jegyet nem kaptam, számla van, samsung szervizben voltam elfogadják a számlát mivel EU piacos a termék így 1 év jár rá.Sajnos 2 hét pont letelt mikor észre vettem, hogy a telefon összeillesztésénél rések vannak, papír lap befér 2-3mm mélyre.
IP68-as szabvánnyal ellátott készüléknél ami papír szerint víz és por álló, ez nem normális. Több helyen utána kérdeztem javasolták vigyem be szervizbe, mert később beázás stb miatt gondok lehetnek.
Szervizben voltam, megnézték, vagy csinálnak vele egy víznyomás próbát (ha jó akkor nem bántják, ha nem akkor javítás) vagy inkább úgy döntöttek hogy megrendelik a keretet szétszedik a telefont.Itt jönnének a kérdéseim.
Mit tudok tenni, kérhetek e cserét? hiszen gyártás hibás, így jött a termék.
Köteles vagyok elfogadni, hogy szétbarmolják a telefont?
Szerelés után víznyomás próbának fogják alávetni, ha ott beázik, akkor is csak javítás van vagy kérhetem a cserét?
Egy bontott, javított telefon nyilván nem olyan mint egy gyári készülék....
Hol üssem az asztalt? 1 év gyártói garancia esetén hibás terméket köteles cserélni a márka szervíz vagy a bolton kell leverni? Eu piacos terméknél kevesebb a "jogom" a gyártói garancia esetén mint egy hazai készüléknek szintén gyártói garanciával?Teljesen tanácstalan vagyok, köszönöm ha segít valaki.
-
gabo91
aktív tag
válasz gabo91 #17042 üzenetére
szerkesztési időm lejárt: Picit vissza olvastam, egy kolléga írta valakinek, hogy hiába ugyan az a régiós a termék, ha másik országban hozták forgalomba akkor ottani törvények vannak stb. szürke importnak számít.
Nem tudom, nem vagyok tisztában ezekkel a dolgokkal nem akarok se okoskodni se bukni.
Megköszönném, ha felvilágosítanátok a lehetőségeimről.
Egyáltalán örüljek ha szerviz megcsinálja, vagy boltot rugdossam, esetleg szerviz adjon igazolást hogy ez eladáskor is ilyen lehetett....
azt az áfányi különbözetet inkább itteni forgalmazónak kellett volna kifizetni -
gabo91
aktív tag
válasz optikus #17045 üzenetére
Magyarországon vettem, konkrétan itt 1 év gyártói garanciával hirdeti. Mikor megjött bementem a Samsung szervizbe IMEI szám alapján ellenőrizték, mondták hogy számlával 1év gari van rá, mert EU (német) piacos a termék.
Nyilván nem fog a szerviz tolongani hogy adjon egy másik (nem tudom ki nyeli be ilyenkor a veszteséget)
Viszont nem hajtottak el, eddig pozitív hozzáállást mutattak, így nem szeretném ezt sem elrontani azzal hogy olyanért követelőzöm ami igazából nem járna nekem.Vízbe teszik: úgy mondták hogy nyomáspróba tesztnek veti alá nem tudom mit takar ez
Leckét megtanultam, kicsit sokba került, szürke importot kerülni.
Kőkorszakban élünk, ilyen mutymurutty adóügyeskedő cégeket egyáltalán miért engednek bejegyeztetni....?[ Szerkesztve ]
-
gabo91
aktív tag
válasz Gyuri27 #17050 üzenetére
Ha 3 hete vettem, akkor hivatalos helyeken 229.990Ft volt. (Telenor stb is 2év előfizuval 200+)
Rá egy hetére MM-ban 180.000Ft volt pár napig.
Most meg 160.000Ft. Ha 1 hétre előre látnék ilyent, akkor nem kérnék most segítséget, de nem is lenne anyagi problémám. ezért is írtam, hogy megtanultam a leckét sajnos...[ Szerkesztve ]
-
gabo91
aktív tag
válasz shteer #17052 üzenetére
Köszi megkeresem meglesem akkor.
Én nem akarom szétbontatni, működik rendesen, csak választ szeretnék arra, hogy így normális e, nem lesz belőle problémám későbbiekben. Keret van rajta, tokban van, az az 1mm es csík esztétikai szempontból egyáltalán nem érdekel, csak a rendeltetés szerű használat és tartósság.
Ha lehet kockázat nélkül (medence) tesztelni, és megbizonyosodni róla hogy jó akkor nem bontatnám meg, ez lenne a legjobb.gyártó vállalás: ha jól értelek akkor: Gyártó gyárt elad, kereskedő meg ha eltudja adni (a szart is) akkor ügyes, utána 0 felelősség, gyártó meg csak toldozgat foltozgat maximum? Aki kereskedő pedig partner ott lehetnek előnyös megkülönböztetések (akár csere stb) (nyilván nagyobb volument árul, többet hoz a konyhára mint a csipcsup banda)
-
gabo91
aktív tag
sziasztok,
Neten rendelek terméket (HDD) és személyes átvételt választom, ez milyen vásárlásnak minősül?
Rendes bolti, vagy netes vásárlás? Ilyenkor élhetek a 8napon bellüli elállás lehetőségével?Köszönöm szépen,
üdv
G -
gabo91
aktív tag
sziasztok,
Rendeltem online egy HDD-t 2év gyári garanciával ma megkaptam, viszont a szállítól/garanciajegyen csak 12hó garanciát írnak.
Mit lehet tenni ilyen esetben?
Köszönöm előre is. -
gabo91
aktív tag
válasz MaxxDamage #19769 üzenetére
Köszi, beszélek velük.
Nem akarok elállni a vásárlástól, mert akkor áll bent a pénzem, nem lesz termékem (karácsony is jön) pár hétig... meg a visszaküldés költségét is állhatom... -
gabo91
aktív tag
Tegnap megírtam nekik, hogy mi a helyzet és kérem az eredeti 24hó garanciát. Meglátjuk mit lépnek, ha nem kapom meg akkor megy vissza ahogy tanácsoltad. Gyári csomagolásból nem is bontottam ki ezért.
Köszi a többieknek is az infót, mert PCX a másik ahol szintén 24hó garival hírdetik, illetve oázis van még, a többi boltban 1évvel hírdetik.
(aqua-nál néztem hogy sok HDD -t hírdet OEM ként 12hó garival és nem OEM-et 24hó garanciával %-ban nézve jelentősen drágábban. Ebből viszont pont nincs nálunk 24hónapos)
-
gabo91
aktív tag
válasz gabo91 #19779 üzenetére
Ezt a választ kaptam: "
Mi a termékeinket annyi garanciával értékesítjük, mint amennyivel mi is vásároljuk.
4-5 tucat beszállítóval dolgozunk együtt.
A rendszerünk úgy van felépítve, hogy a beszállítók adatait összehasonlítva (ár) készít egy listát, és a legolcsóbbat listázza ki rendelhető státuszban.
Így akár az is előfordulhat, hogy egy adott terméket megrendelve ugyanazt a terméket 1-2 perccel később újrarendelve más más árat vagy más garanciális időt lát a visszaigazoláson, mert a korábbi rendelésével a belistázott beszállítónál elfogyott a termék, és az új rendelés egy teljesen más beszállítótól, akár eltérő garanciális idővel érkezik. A kiszállított terméket mi is 12 hónap garanciával vásároltuk, mint amivel értékesítettük.
Ha nem felel meg a termék, úgy elállhat a vásárlástól, ha nem cégnévre vásárolta a terméket."Nem tusom ezt elfogadni válaszként, mert 24hó garanciával hírdetik (most is) akkor irja oda hogy 12hó (ami lehet néha 24is) előre nem tudom mit adnak így zsákbamacska. 12hó garanciával megveszem bárhol személyesen is (vidék) és akkor garancia érvényesítés eseten nem kell póstázgatással szívni.
Nem válaszoltam még. Javaslat? -
gabo91
aktív tag
válasz LuckyL #19787 üzenetére
Köszönöm szépen mindenkinek a tanácsot segítséget.
Illedelmes kérés nem mindenkinél jön be ott akkor olyan stílus kell... aztán valahogy csak letudják írni hogy "Kedves Gábor" "Tisztelettel"
Sajnos ez egy ilyen ország, ahol ha valaki normális hangnemben kér akkor nem foglalkoznak vele.Megkaptam a javított garancia levelet
ahoz pofa kéne, hogy esetleg utólag ezt lehazudni nem elismerni, de emailt mindenesetre elteszemHÁLÁSSAN KÖSZÖNÖM SZÉPEN A SEGÍTSÉGET,
A TANÁCSAITOKAT![ Szerkesztve ]
-
gabo91
aktív tag
sziasztok,
Segítséget, tanácsot kérnék az alábbi történethez.
Egy neves országos laptopokra szakosodott üzletben vásároltam egy HP laptopot 2 éve, amire a 24hónap gyárin túl +3év bolti garancia is van, aminek a feltétele hogy évente be kell adni "tisztitásra".
február 4-én adtam be, jelezvén hogy a ventillátor zörög/hangos. Másnap reggel felhívtak közölték, hogy tisztitás megvolt, elkell küldeni szervízbe a ventillátor csere miatt.
Telefont nem vesznek fel, több alkalommal jártam már az üzletben, ma végre felhívták a HP-t ahol közölték, hogy alkatrészre várnak április 8-án fogják megkapni, utánna nyúlnak hozzá. (9hét, mire visszaér alsó hangon 10 hét)Mit tudok tenni ilyen esetben? Szeretnék némi nyomást gyakorolni rájuk, mert ilyen nincs hogy 2hónap alatt ér ide egy alkatrész...
Van e határidő hogy a szervíznek hány napon bellűl kell elvégeznie a javítást, vagy mikor lehet kérni a készülék cseréjét (javíthatatlannak tekinteni) Arról nem beszélve, hogy beadtam még volt rá gyári garancia... most telik 2-3 hónap, visszakapom addigra nincs már rá gyári ...
köszönöm előre is.
üdv -
gabo91
aktív tag
válasz LuckyL #20044 üzenetére
1 év törvényi +2 év gyártói +2év bolti
Mikor beadtam nem volt 2éves.A gépre szükségem lenne, mit tudok tenni, mit javasoltok?
Írásban szeretnék egy panaszt benyújtani emailben és postán is (ajánlott tértiv levél) "mivel eltelt 30 nap, ha nem kapom kézhez 8 napon bellűl a javított készüléket, vagy egy újat helyette akkor elállok és kérem vissza a vételárat"
Ez járható út így?[ Szerkesztve ]
-
gabo91
aktív tag
-
gabo91
aktív tag
Sziasztok,
(Apple esetében) ha hivatalos helyen vásárolok, de cégként, akkor is jár a 3 év jótállás/garancia?
-
gabo91
aktív tag
válasz gabo91 #23331 üzenetére
"151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletaz egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
A Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk.) 248. §-ában foglaltakra figyelemmel a Kormány a következő rendeletet alkotja:
1. § * (1) A Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, az 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.
(2) A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.
(3) Az e rendelet szerinti jótállás érvényességéhez, valamint a jótállásból eredő jogok érvényesítéséhez a vállalkozás az e rendeletben foglaltakon túl további követelményt nem támaszthat a fogyasztóval szemben, kivéve, ha a fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése más módon nem biztosítható és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.
(4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
(5) A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el. Az érvénytelen megállapodás helyébe e rendelet rendelkezései lépnek.
2. § (1) * A jótállás időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
c) 250 000 forint eladási ár felett három év."[link] akkor így ha jól értelmezem, mivel jogi személy nem minősül fogyasztónak, [link] " Fogyasztón az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személyt kell érteni. Nem minősül fogyasztónak, ezért a Pénzügyi Békéltető Testület eljárását sem kezdeményezheti az egyéni vállalkozó, egyéni cég, gazdasági társaság, jogi személyek, jogi személyiség nélküli szervezetek, társasházak."
Vagyis az értéksávok alapján a +1 illetve +2 év kizárólag magánszemély általi vásárlásnál érvényes. Szóval úgy alapból érvényes ez, és nem csak Apple esetében.jól értelmeztem?
#23331: köszi[ Szerkesztve ]
-
gabo91
aktív tag
Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni, ha nem ide tartozik akkor elnézést és navigáljazok el.Lehet e magánszemély - magánszemély közötti gépjármű adásvételi szerződésnél kizárni az 1 év szavatosságot, és jövőbeni reklamációlehetőségét?
Köszönöm
-
gabo91
aktív tag
válasz gabor9991 #27197 üzenetére
Köszönöm a segítséget. Úgy olvastam, hogy magánszemélyek között nem jön létre fogyasztói szerződés és így el lehet térni a ptk általános szabályaitól.
Nem csalni akarok, csak magunkat levédeni.
Anyukám 23 éves autóját szeretnénk eladni, vannak hibák egy ilyen korú autón, van mit javítani műszakira, de működik. Hírdetésben ezek fel vannak rüntetve és nem titkokunk el semmit sem.
A kocsiért olyanok jelentkeznek akikkel normál esetben nem állna le az ember... telefonban látatlanul bemondásra alkudoznak mint a piacon.... a vevő jött, hogy x Huf és viszi, a szerződésbe pedig beleírjuk, hogy 0 perc garanciával.
Nem szeretném azt, hogy 2 hét múlva jöjjenek a lehúzások, hogy kell cserélni vezérlést, meg ezt meg azt és az egész történet ráfizetés legyen.
(De ha nem lesz normális vevő inkább nagyszülöknél a garázsba leteszem és félevente 2500ft ért kivonva tartatom... egyszer meg majd OT korban meg lesz csináltatva....)
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Futás, futópályák
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Mobil flották
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...