-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
stifi
senior tag
nem tudom miről vitatkotok, de
a 3 napos cseregarancia minden tartós műszaki cikkre vonatkozik, aki azt mondja nem, az hazudik és rá kell gyújtani a boltját
a garjegy azért kell mert külső szerviz garanciázza és kell hozzá valami egységes arculatú dokumentum.. egyébként jogszabály nincs rá, szóval ha elhagyod és perre mész, még mindig nyerhetsz.. egybként sincs semmi értelme, a számlákon rajta szokott lenni a szériaszám, meg a gyártók online is tudják hogy nagyjából meddig garanciás, a számla csak a pontosításhoz kell... szóval a garancialevél körülötti hercehurcát inkább nevezném szarakodásnakmajd ha lesz időm bekapcsolódok, mik most a kérdések?
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Scorpion #4883 üzenetére
a Te barátod a békéltető testület
a nagykerek rednszeresen eljátsszák, hogy felajánlanak egy hasonló teljesítményű cserekártyát (ami párban van a jelenlegi kártyáddal), ha elfogadod örül mindenki, ha azt mondod pénzt akarsz, akkor visszafizetik a jelenlegi árát, amivel forgalomban van a kártyád (76ért vetted? akkor ér kb 20at most)
csak hogy ilyen jogszabály nincs, a teljes vételárat kell visszafizetni ha nem tudják megjavítani és nem fogadod el a cserét, ugyanis a közöttetek lévő adásvételi szerződés megszűnik, és vissza kell állítani az eredeti állapotot, tehát pénz nálad, szar kártya náluk.írni kell a békéltető testületnek, ha nem fogadják el az ő ítéletüket akkor lehet pereskedni, nyerni fogsz valószínűleg, és még egy kis zsebpénzt is ki lehet belőlük csikarni, elvégre az ügyvéd meg a perköltség drága dolog.. na idáig már nem szokott eljutni pár ember, feladják a felénél és túlteszik magukat azon, hogy át lettek baszva
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Scorpion #4888 üzenetére
ha elfogadtad volna a kártyát, soha nem nyersz meg egy pert és soha nem kapod vissza a pénzed, hiszen elfogadtad a cserét
hidd el az ideiglenes cserekártya egy végleges kártya lett volna, csak nem úgy hívják az aquábanilyen helyen nem vásárolunk, kérd vissza a pénzed és költsd el máshol
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Scorpion #4890 üzenetére
egyébként általában az van, hogy adnak egy kicsit jobb tudású kártyát, és akkor a vevő nem pattog
pedig átverik, csak nem tudatosul benne
az meg hogy a kisker hogy veri le a forgalmazón a pénzét, a saját nyomora, te foglalkozz csak a sajátoddal, miszerint a szerződésetek semmis és kéred vissza a pénzed
ha nem kapod vissza, irány a hivatalos útNincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Scorpion #4893 üzenetére
írj egy levelet a sztoriddal, elküldöd a boltnak, a fogyasztóvédelemnek és a békéltető testületnek (ki van függesztve a boltban valahova a címük), és szépen beleírod, hogy kik kapnak a felszólításból 1-1 példányt, hogy a bolt lássa, nem cicózol
a panaszkönyv se rossz, de a levél hatásosabb, hiszen idézést fognak küldeni a boltnak ahol téged is és a bolt képviseletét is behívják, hogy előadd személyesen is a sztorit, és ők a saját verziójukat
egy normális bolt ilyenkor már fizet, mert tudja hogy nincs esélyepersze csak az általad elmondottak alapján, szóval felelősséget nem vállalok
ki tudja mit tud felmutatni a másik fél ugye[ Szerkesztve ]
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
a jóváírás eddig mi is minden nagykerben a vételár szerint kaptuk meg, és volt már pár garanciás ügyünk
persze előtte mindig lefutottuk a csereeszköz kört, de ha nem fogadtuk el, számla alapján jóváírták
akár 4 év után is kingston memória eseténén úgy vettem észre hogy a cserekártyát meg a "fogadd el ez ugyanannyit tud" szöveget inkább a magánszemélyeknek próbálják beadni, sőt akár erősködnek is, ha kell, de ha már cégről van szó, kihagynak 1-2 tiszteletkört...
(példa: kb 5 éve egy nagykerben volt garanciás a cuccom, és magánszemélyként töredékáron kaptam cserét, ami mondjuk kicsit többet tudott, így elfogadtam. ma ugyanennél a cégnél vagyunk viszonteladó partnerek, és csak annyit szoktak kérdezni: kiváltó terméket elfogadjuk vagy jóváírás az eredeti áron?)
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
-
stifi
senior tag
ha nem tetszik és nem online vetted, csak a kereskedő jóindulatán múlik, hogy visszavásárolja-e
attól, hogy másikat vennél az még visszavásárlásakkor van a legtöbb esélyed, ha szépen írsz egy levelet nekik (bármelyik cégtől is vetted), és őszintén elmondod, hogy csalódtál a gépben és lenne másik amelyik tetszik és legyenek kedvesek visszavenni (rosszul döntöttél ez van)
jogszabályokra nem hivatkozhatsz, mert egyik sem téged véd ebből a szempontból, ha pedig erőszakosan kezdesz, nem lesz esélyed...
ha gyári állapotú és sértetlen, valószínüleg megoldják a cserét, de nem kell felháborodni ha nem tudják megoldani, vagy csak értékcsökkenéssel tudják a gépet visszavenni - a nagyker szokásai eléggé kötik a kiskereket, és nem mindig veszik vissza..Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz bitblueduck #5012 üzenetére
pontosan ugyanolyat kell adjanak
ha mást akarnak adni, ahhoz neked hozzá kell járulnod, vagy a pénzt kell visszakapnodha azt hallod, hogy
- visszaadják a pénzt, de a legutolsó forgalmazott árat (pl 30k)
- adnak egy ugyanolyan teljesítményűt, és kussolj
- adnak egy jobbat, ami most 30k-t és, és kussoljakkor írj be a vásárlók könyvébe
ha azt mondják, hogy fogadj el egy jelenleg 40k-t érő kártyát ami jobb mint ami elromlott, akkor döntsd el, hogy jó-e az neked.
ha nem, akkor pénz vissza
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz bitblueduck #5015 üzenetére
ha jogosan kapod vissza a pénzed tőle, akkor ő is meg kell hogy kapja a nagykertől a visszatérítését...
törekedni kell a 15 napra.Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
nincs olyan hogy 3 napos csere, CSAK abban az esetben, ha a termék HIBÁS
3-ból 2 ember keveri a szezont a fazonnal
miért nem rendelsz neten házhozszállítással? akkor 8 napod van elállni
személyes szerződéskötésnél nincs ilyen jogod, ennyiinnentől örülhetsz a 10k-s levonásnak is, mert ha rendelésre hozták neked a cuccot, a nagyker bontottan minimum 5% minusszal veszi vissza, de több is lehet
szóval senkinek sem öröm a téves vásárlás, kérdés ki hogy oldja meg.. a nbstorenak van olyan forgalma hogy egy vevőt aki problémázik magasról leszarjon
majd ha emiatt elfogynának a vevők, más leszNincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Psychonaut #5038 üzenetére
azért a boltokat sem kell a szárnyaink alá venni, megvédik azok magukat
amúgy egyetérteka legegyszerűbb, ha nem vásárolsz ott többet, és ennyi
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
a húsvéti kötözött sonka csak 550 Ft / kg most, tudnál venni száz kilót
egyébként ha nem tudják cserélni, pénz vissza
ha erősködnek hogy vásárold le, rajtad múlik csak, hogy megteszed-e
igazából én vennék egy túrórudit, és az 52ezres nyugtával fizetnék, tehát levásárolnám és a visszajárót kpban kérnémNincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
szerintem nyugodtan írd akkor be a panaszkönyvbe, hogy ez és ez a jogszabály szerint nem kaptad vissza a vételárat
a saját példányodat meg másold le és juttasd el a kifüggesztett békéltető testületneknem mondom, hogy gyors lesz a folyamat, de a hangod se kell felemelni
szerk: Ariadne már leírta ugyanezt, király
[ Szerkesztve ]
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz gtamate2 #5099 üzenetére
itt jön az, hogy ha szó nélkül elfogadod, akkor így jártál. álatlában a kiskerek bepróbálkoznak egy ilyennel, mert szar nekik visszaadni a pénzt.. most kaptál egy jobb kártyát, az ügyfelek nagy része ilyenkor örül, és nem problémázik
ha nem fogadod el, visszakérheted a pénzt
ha normálisak, és akarnak segíteni, alkudozhatsz velük, és elfogadhatsz más alternatívát, döntsd el te
ha viszont erősködnek meg szivatnak, kérd a pénzed ami jár!Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Ariadne #5126 üzenetére
bocs, hogy csak most, rég jártam erre
kb br 30e ft, és notebookvásárlástól számított 90 napig tudod aktiválni
egy felső kategóriás notebooknál (2-300e Ft), abszolut megéri, mivel az alap 1 év mellé jár még plusz két (tehát összesen 3) év nemzetközi alapgarancia, plusz a fizikai
az lcd-re nem vonatkozik, ott 10 Euro az önrész (üvegkár)
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz sasa311 #5211 üzenetére
kiegészítve, hogy jelentéktelen hiba miatt nincs jogod reklamálni (tipikus ilyen a más színű fedlap csavar, de egy összeszerelt notebook esetén az is, ha WD helyett Samsung vinyóval helyettesítik, ami ugyanazokkal a paraméterekkel bír)
persze ha csak egy videókártyáról beszélünk, ott igenis számít, hogy más márkájút akarnak rádsózni, de egy komplett notebook konfigurációnál nem lehet pattogni a más márkájú alkatrész miatt
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz sasa311 #5221 üzenetére
mert a videókártya önálló, dobozos termék, a notebook alkatrészei viszont nem
kötve hiszem, hogy a tv vagy hűtőszerelő amikor garanciában megjavítja a cuccodat, egy az egyben ugyanolyan alkatrészt rak bele, márkára, cikkszámra, gyártástechnológiára tekintettel, és ha neked nem tetszik, reklamálhatsz
ugyanígy értem a notebook alkatrészeit is, egyetlen gyártói specifikációban sem láthatod, milyen márkájú alkatrészekkel szerelik a konfigurációt, és ez nem véletlen - az, hogy te vélelmezed, mert valahonnan úgy tudod, hogy WD vagy samsung van benne, a Te dolgod, attól az még egy ACER notebook, és ha kicserélik benne az egyik alkatrészt akár más márkájúra, ami ugyanolyan gyártói specifikációkkal rendelkezik, akkor arra ugyanúgy az ACER vállal jótállást, és az ACER terméke lesz, megjavítva, az eredeti állapot visszaállításával
sajnálom, hogy a jelentéktelen hiba kifejezést használtam, gondolhattam volna, hogy összekeverhető lesz az elállással, nem ez volt a célom
amit mondani akarok, az az, hogy megjavítják a géped, visszaállítják az eredeti állapotot, de samsung helyett wd alkatrészt raknak bele, ami ugyanolyan specifikációkkal rendelkezik, és kiváltó terméke a másiknak - ilyenkor szerintem nem reklamálhatsz, mi van ha pl szériahibás volt az alkatrész, azért kaptál más márkát, mert azzal nincs ilyen baj? reklamálsz?
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz sasa311 #5223 üzenetére
na igen, erre akartam kilyukadni, egy szériát gyártanak többféle hdd-vel, meg lcd panellal (és akkor még ott van az aktív hűtés, a dvd író, az akkumulátor, billentyűzet, stb), akár párhuzamosan is, rengeteg tényezőtől függ épp melyik kerül bele
viszont ezek a termékek kiváltják egymást, hiszen a különböző gyártók ugyanolyan tanusítványoknak megfelelően készítik, amit pedig a gyártó határoz meg
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz sasa311 #6793 üzenetére
a másik topikban válaszoltam én is, de a 8 napban nem voltam biztos és nem mertem kijelenteni, hiszen itt is van 1 olyan kitétel, hogy ha az eladó kiköti a webes rendelés során hogy a szerződés ezzel nem jött létre csak a helyszínen fog, miután megmutatta a terméket (ez fontos) és kifizetted, akkor nem állhatsz el a vásárlástól ha már elvitted a cuccot, hiszen szerződéses keretek között megállapodtok, hogy a webes rendelés csak egy foglalás / arubeszállítás és nem a klasszikus értelemben vett "megrendelés", hanem csak egy kérés hogy te a helyszínen meg akarod vásárolni a cuccot miután megnézted - és innentől ez egy sima bolti vásárlás.. egyébként szerintem nem sokan csinálnak ma már ilyet, és ha mégis, megfelelő időbefektetéssel ez is átvihető a fogyasztóvédelmen 8 napos elállással, mert elég macerás a levezetése és tuti van valahol valami hiba a kivitelezésben amire hivatkozva a szerződés semmis..
ezt nem tudom, hogy az iponnál hogy van. ha nincs ilyen kitételük akkor elállhatsz simán, 30 napig ülhetnek a pénzeden..
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz sasa311 #6795 üzenetére
"Egy jogszerűtlen kitétel automatikusan semmisnek tekintendő."
így is van jól!tapasztalatból mondom egyébként, hogy a "foglalás" rendszere működik, és nem igazán okoz kellemetlenséget a boltnak, inkább az a probléma hogy széllel szemben hugyozik aki ezt csinálja, mert az itthon kialakult trend nem nagyon tudja hova tenni azt, aki megpróbál egyedileg trükközni, és nem éri meg különcködni mert csak elbizonytalanítja a vevőket. jobb inkább azt csinálni amit mindenki más, tehát a netes rendelést-személyes átvételt is jobb netes vásárlásnak tekinteni apróbetűs rész nélkül, mert itthon ezt követi a legtöbb cég (és a fogyasztóvédelem is)
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz bullseye #6798 üzenetére
szerintem ezt rosszul értelmezed, ha megengeded helyreraknám.
a magyar fogyasztói törvény 1 év garanciára kötelezi az eladót, tehát jogszabály szerint 1 év jótállást _kell_ adni. a gyártók jól felfogott üzleti érdekből adhatnak többet is, de az már szerződéses garancia a gyártóval, ez a szerződés a garancialevél. az egy évnél több garanciát a gyártó vállalja és adja, tehát ő intézi a javítást a többi évben, ezzel már nem mehetsz az eladóhoz.
mivel a gyártó csak azt tudja pontosan, hogy ő mikor gyártotta, ezért kezd el a központi rendszerekben ketyegni a garancia, DE a pontos üzembehelyezés dátuma a SZÁMLÁVAL igazolható és ha valamire a gyártó 3 évet ad, akkor az a számlázás időpontjától ketyeg, nincs olyan hogy a gyártástól. számlázástól számított 1 év kötelező jótállás, és a többi év a szerződéses garancia a gyártóval, amit már ő intéz.. nincs olyan hogy nem merik bevállalni!
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz sasa311 #6797 üzenetére
viszont a PTK kimondja, hogy:
311. § (1) Ha a fogyasztói szerződés hibás teljesítésének oka a kötelezettel szerződő harmadik személy (előző kötelezett) hibás teljesítése, a fogyasztói szerződés kötelezettje követelheti az előző kötelezettől a hibás teljesítés miatt támasztott fogyasztói igények kielégítése költségeinek a megtérítését, feltéve, hogy a minőség megvizsgálására vonatkozó kötelezettségének eleget tett.tehát ha a nagyker elad nekem valamit, ami hibás, és én azt eladom a vevőnek, aki visszahozza, akkor a nagyker (mint előző kötelezett) köteles engem is kártalanítani..
hányszor verte már a nyálát egy-egy nagyker hogy őt nem érdekli a vásárló 3 napos csereigénye, mert közöttünk nincs ilyen szerződés érvényben, oldjam meg ahogy akarom, aztán a végén mégis mindig az lett, hogy csak kicserélték vagy jóváírták a hibás cuccot javítás helyett.. mert a vevő nyilván nem úgy vesz meg egy új dolgot, hogy azt azonnal javítani kell, lol
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz DeltaPower #6829 üzenetére
hát el vannak tévedve annyi biztos.. 3 napon túl még talán eljátszhatják ezt, de a 3 napos csere megilleti a vevőt, ha a termék hibás..
de lehet csak így akarják elérni, hogy senki ne vegyen itt merevlemezt - erre pedig jó a módszerNincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
ezt nem értem, megtagadhatják a cserét akár raktáron lévő termékre is, és ha kell, vedd meg drágábban ugyanazt?
vajon a nagyker / gyártó hogy rendezi az ilyesmit?
amúgy én sem mondtam mást, 3 napos terméket cserélni kell, nem javítani. viszont a cserét ezek szerint meg lehet tagadni és pénzvisszafizetéssel helyettesíteni. jó marketing a boltnak ők tudjákNincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Imperator999 #6873 üzenetére
európában az ingram micro az egyik hivatalos disztribútor, nekik van magyar részlegük is, náluk lehet érdemes lenne megkérdezni nem ők hozták-e be a te példányodat is, hátha tudnak segíteni..
www.ingrammicro.hu
a központi raktárból érkező cuccokkal Pásztor-Buzássy György foglalkozik a cégen belül, szerintem ő lesz a legjobban képben, elérhetőségei a weboldalon!
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz dethroner #6947 üzenetére
nehéz kérdés, a szavatosság ha jól tudom 2 évig megillet, de ilyenkor neked kell bizonyítani, hogy a hiba már a vásárláskor is fennállt.
ehhez külön szakvélemény kell, nem az övék, az meg pénz, meg ideg, később csak pereskedve kapod vissza stb, mindezt úgy, hogy az eladó végig joggal hiheti, hogy nem ő tehet róla, mert nálad is megsérülhetett stb (ezért kell a független szakvélemény)szerintem végigjárható de hosszadalmas és fárasztó folyamat, előbb dobnám ki a harmadikról az egészet minthogy végigcsináljam (pedig nyertem már pert parkolócég ellen, az sem volt éppen szórakoztató)
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz Ariadne #6963 üzenetére
ezzel vitatkoznék, itthon 1 év a kötelező jótállás, minden ami ennél több az külön szerződés alapján jön létre két fél között.
a Dellnél ez a garancialevél, és az egy éven túli szolgáltatásokat az ott megjelölt szervizpartner(ek) vállalják. 1 év után, ha lejárt a kötelező garancia, a bolt simán elhajthatja a vevőt a vérbe, semmi következménye nem lesz, mert a plusz garanciát adó szerződésen (garancialevél) minden feltétel le van fektetve (és megnevezi a garanciát vállaló szervet is)Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz bullseye #6980 üzenetére
ajánlott levél két példányban:
az egyik a békéltető testületnek címezve
a másik a boltnaktartalma egyezik, melyben hivatkozol a kellemetlenségre és a pénzt kéred vissza
feltehetőleg mire a testület reagál, az eladó már megkeresett és visszaadta a pénzed...Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz janos666 #6991 üzenetére
nem mindenre
minden 10e ft feletti műszaki eszközre, ami itt fel van sorolva kattha itt találsz valamit ami egérpadra fogható, akkor ha 10k felett van az ára, akkor megillet a 12 hó jótállás. szerintem ez olyan, mint a cipő, a sarok kopására meg a fizikai sérülésekre nincs garancia, ahogy arra sem, ha bekötetlenül hordod és kikopik a bélése.
vettél egy padot, elkopott, többet nem veszel, ennyit tudsz szerintem tenni!Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
engedd meg, hogy ne mazsolázzam ki ebből, de itt van elrejtve a kérdésedre a válasz! (katt)
megj: szavatosságnál _neked_ kell bizonyítani, hogy a (rejtett) hiba már fennállt korábban is, ha ezt a kereskedő magától nem vállalja be, akkor indulhat a per, szakértői véleménnyel, sok éves átfutással, szerintem a creative nem gyárt olyan értékű hangfalat amivel ezt megéri végigjárni. a szavatosságnál a bizonyítási kényszer a végfelhasználót terheli!
[ Szerkesztve ]
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
stifi
senior tag
válasz spyduck #7031 üzenetére
nem szükséges megindokolni miért állsz el. ha hibás vagy hibátlan akkor is elállhatsz.
a jelentéktelen hiba inkább a 3 napos cseregaranciánál jön elő, amikor például azt mondod van 1 pixelhibád, és javítást kérsz, na ez tipikusan jelentéktelen hibának minősül. ha nem neten vetted akkor emiatt nem állhatsz el.
viszont ha például a gép nem indul be, használhatatlan, akkor cserét/pénzvisszafizetést kérhetsz 3 napon belül.ezért kell mindent neten rendelni, a vevőnek sokkal egyszerűbb mert semmi miatt nem kell aggódnia, indok nélkül elállhat a vásárlástól.
Nincs időm kedvesnek lenni!
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- iOS alkalmazások
- World of Tanks - MMO
- VPN topic
- Futás, futópályák
- plevips: Építkezünk 3. rész (2024)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Adóbevallás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen