Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • peterk

    senior tag

    Szerintetek ez lehet kamu feladás, vagy ezt már tényleg feladták és utazik?

    2018-07-31 06:00:10 Bantian Longgang Dist Shenzhen SUBMITTED
    2018-07-31 15:21:38 Shipment data received
    2018-07-31 19:56:59 深圳市 Shipment picked up
    2018-08-01 17:52:16 Shenzhen Arrived at origin facility
    2018-08-01 19:20:01 Shenzhen Processed at facility
    2018-08-02 03:05:53 Shenzhen Departed from facility
    2018-08-03 19:59:00 HONG KONG Departed on outbound flight

    Aki hisz a parajelenségekben, emelje fel a kezem!

  • peterk

    senior tag

    válasz Silent77 #30703 üzenetére

    Az ingyenes. Registered Airmail. A kínai raktárból rendeltem (eu raktárban nem volt).

    Aki hisz a parajelenségekben, emelje fel a kezem!

  • peterk

    senior tag

    válasz Silent77 #30705 üzenetére

    Ez a pontos neve. "Registered Airmail". Gearbestről most rendelek először, de kínából számtalanszor rendeltem már (e-cigit, kütyüket, mindenfélét), és általában más site-okon is ugyanígy - Registered Airmail - hivják. Ez szokott lenni az ingyenes, kínai postás, légi szállításos szállítási mód. Felteszem itt is ezt jelentheti. Az eddigi rendeléseimnél ezek mindig követhető, tracking nr.-es rendelések voltak, és a helyes adatokat mutatták.

    Csak azért kérdezem rá most, mert kb. fél éve nem rendeltem már Kínából, és hátha változott valami. Plusz, a gearbestről is először rendeltem kb. 1 hete. Ezért is olvastam bele ebbe a topicba (a gearbest miatt) és itt találkoztam ezzel a kamu szállítási ill. ragszám problémával először. Én sok éve rendelek Kínából - általában a Registered Airmail-el, a kínai postás repülőgépes szállítással - és meglepett, hogy ilyen gondok vanak/lehetnek, mert eddig nekem bármelyik site-on is bármit rendeltem, minden követhető volt és a "szokásos" 3-5 hét alatt meg is szokott érkezni a cucc.

    [ Szerkesztve ]

    Aki hisz a parajelenségekben, emelje fel a kezem!

  • peterk

    senior tag

    válasz Silent77 #30707 üzenetére

    Köszi a választ! Igen, ez 2+9+2 formátumú, akkor hiszek annak amit a trak17 mond :)

    [ Szerkesztve ]

    Aki hisz a parajelenségekben, emelje fel a kezem!

  • peterk

    senior tag

    válasz walakyb #30723 üzenetére

    Szerintem ezt a dolgot túl tolod. Tudom, tudjuk, hogy miről írsz, sajnos van olyan jelenség amiről beszélsz.

    Ugyanakkor nem ismered a másik felet, ne feltételezz olyant, ami lehet, hogy nincs is. Markáns különbség van aközött, ha valaki átveri az eladót és teljesen más, ha pl. félrement a kommunikáció, megkavarodott a rendelés, és emiatt esetleg a kereskedő kétszer küld ki valamit. Kisebb értékű termékeknél (ilyen távolságban a pár tízezres, de még az ötven ezres is kisebb érték) érthető, ha a vásárló nem töri szét magát, hogy valamit vissza juttasson a világ túlsó felére, nincs kedve papírozni, sorban állni, stb. emiatt. Ezt egy kereskedő, aki vállalja, hogy a világ minden tájára szállít, be tudja, be kell tudnia a napi működési költségekbe. Amit ezen elveszít, megnyeri azzal, hogy nem kell azt a garanciális feltételrendszert biztosítania, amit egy magyarországi eladónak kell. (forgalmazási engedélyről, stb. nem is beszélve).

    Aki hisz a parajelenségekben, emelje fel a kezem!

  • peterk

    senior tag

    válasz walakyb #30729 üzenetére

    Ne vicceljünk már, ez nem lopás, és még csak nem is talált tárgy. Ez hibás teljesítés. Én vagyok a vásárló és a kereskedő a kereskedő. Ez egy viszony. Ismered, a "vevőnek mindent szabad" mondást. Természetesen nem szabad mindent, de a kereskedelem úgy működik, hogy a kereskedő szolgálja ki a vásárló igényeit és nem fordítva. De még csak nem is kölcsönösen. Jómagam kereskedő is vagyok egyben, nem csak vásárló. (Egy lovas felszerelést forgalmazó vállalkozásom van). Mi is főleg netes rendelésből dolgozunk ma már, és nálunk is vannak hibák. Minden ilyen alkalommal - teljesen mindegy, hogy ki "jár jól" a hibával és ki "jár rosszul" - az az alap, hogy én károlom el a dolgot kereskedőként. ÉN KÉREK elnézést a vásárlótól a történtek miatt, akkor is, ha a javára tévedtem. Ha netán többet küldtem, mint amennyit rendelt, és visszaküldi, akkor földig hajlok és megköszönöm. De ha nem, akkor is elnézést kérek, és kívánom neki, hogy használja a plusz kiküldött darabot egészséggel.

    Vásárlóként ugyanez a hozzáállásom. Én kereskedői hiba miatt nem levelezgetek a kereskedővel, ha nincs reklamálni valóm. Kereskedőként sem várom el senkitől, hogy a drága idejét az én hibám korrigálására csessze el, vásárlóként se várja el ezt tőlem egy kereskedő sem. Úgyhogy ha nem kell csinálni semmit, csak egyszerűen nem átvenni, akkor persze mehet vissza a csomag. Nem nyerészkedni akarok természetesen. De ha "matatni kell vele", ha több idő elintézni, hogy ne érkezzen meg, mint simán átvenni, akkor biza átveszem, és csókolom. Legközelebb dolgozzon pontosabban a kereskedő.

    Megjegyzem, ha már "magyarozunk", akkor ugye nem csak vásárlói mentalitás létezik, hanem kereskedői mentalitás is. A kettő összefügg, hat egymásra. Ha a magyar kereskedők szinvonalasabban szolgálnak ki, kevésbé csóróznak a vásárlóval, nem húzzák le, a hibáikat elismerik és a vevő számára mindig kedvezően intézik, akkor a vásárló is jobban fog hozzájuk állni. És fordítva, ha a vevő tisztességes, akkor a kereskedő is az lesz. De ez egy társadalmi probléma, ami túl általános ahhoz, hogy egy szerencsétlen kínai dzsunkarendelésből nagy ívben átkössük rá.

    Más. A ferihegyi vámon mennyit szokott ücsörögni manapság a csomag? (Egyáltalán, látni azt a trackingban, hogy vámolás alatt van-e, vagy csak ott ücsörög valamelyik reptéri raktárban? Két napja ferihegyen van a csomagom, de nem mozdul semmi...)

    Aki hisz a parajelenségekben, emelje fel a kezem!

  • peterk

    senior tag

    Nem Gearbest hanem Geekbuying, de gondoltam megkérdezem:

    Rendeltem egy android TV boxot tőlük, 2 hónap alatt megjött (vámot is kellett rá fizetnem, de az belefért). A csomag sértetlen volt, de a küldött TV box halott volt, nem működik. Levelezgettem velük, és eljutottunk odáig, hogy sajnálják, küldjem vissza és visszaadják az árát.

    Küldem vissza Kínába? Csinált már ilyent valaki? Hogyan érdemes visszaküldeni, hogy oda is érjen, és ne kerüljön egy valag pénzbe? Ez egy huszonpárezres kütyü, ezt tízezrekért semmi értelme visszaküldeni....

    Egyébként a paypal hogyan áll az ilyesmihez? Ha a geekbuying ragaszkodik a visszaküldéshez, van esélyem a paypalnál, hogy ár/értékben nonszensz dolgot kérnek és kérem tőlük a visszatérítést?

    Aki hisz a parajelenségekben, emelje fel a kezem!

  • peterk

    senior tag

    válasz szmyky #31657 üzenetére

    Köszönöm az információkat neked is és a többieknek is. Ez leegyszerűsíti akkor a dolgot. Feladom, elsőbbségi levélként, ajánlottan, értékmegadással. A feladás költségeiről (blokkról) és a csomagról csinálok fényképet, és az alapján a paypalnál elindítom a postaköltség visszafizetést. A termék árát meg majd a geekbuying visszatéríti .... valamikor :) (hónapokra számítok, de ez van).

    Egyébként ha ajánlottan adom fel, kapok posta tracking számot és értéket is adok meg, akkor ha nem érkezik meg hozzájuk a csomag, akkor ki fizet? A postán kell leverni, vagy a geegbuying "elhiszi" nekem, ha elküldöm nekik a tracking számot?

    u.i.: Igen, sima china posttal (vagy mi a túró a neve) kértem, ami EU-n kívüli forrásként jelent meg és a vámon kötött ki. Oda szoktam rá figyelni, de ezúttal figyelmetlen voltam, siettem, és így jártam. Pár ezer forint bánta, kibírtam. :)

    Aki hisz a parajelenségekben, emelje fel a kezem!

Új hozzászólás Aktív témák