Új hozzászólás Aktív témák

  • gyhorvat

    csendes tag

    Ha valakinek van ötlete kérek segítséget! GERICOm laptomom hibája az, hogy teljesen szabálytalanul indítás után nem kapcsol be az LCD háttérvilágítása. Nagy nehezen újrandítva már jól működik. Néha napokig nem jön elő, néha sűrűn, naponta többször is. A ''szakszervízben'' nem találták még a hibát sem, nem hogy orvoslást. Amikor elhoztam azt mondták kifogástalan. Az első indítás után hasonlóképpen jártam. Én csak egy szakképzetlen felhasználó vagyok, így nincs ötletem.
    Köszi!

  • Flashy

    veterán

    válasz gyhorvat #1 üzenetére

    hát pedig meg kéne próbálni a szerviz szeme láttára előhozni, különben nincs esélyed. erre nem lesz házilagos javítás, legalábbis olyan tanácsot nemnagyon fogsz kapni amit meg mersz próbálni.

  • eddie303

    őstag

    válasz Flashy #2 üzenetére

    Flashy, nem tudok postolni vendégkönyvbe az oldaladra HEELP :))
    Szerintem a notinak kell keresni egy rendes szervízt, otthon nemigen van mit csinálni vele!

    Linux.... The choice of a GNU generation.

  • gyhorvat

    csendes tag

    Köszi a tanácsokat!
    Kb. 1 hétig volt a szervízben és nekik nem jelentkezett a hiba. Hátha volt valakinek hasonló baja, és annak az okát tudja. Ezzel már fordulhatnék a szervízhez! Egyébként még garanciális!

  • FPéter

    aktív tag

    válasz gyhorvat #4 üzenetére

    Vidd el a szervízbe bekapcsolva, kikapcsolt háttérvilágítással. Én ezt tenném...

  • Flashy

    veterán

    válasz eddie303 #3 üzenetére

    tre.hu-n mire számítottál, hogy működjön? :D amúgy fixáltam. jogi problémák voltak reinstall miatt.

    UP!

  • pampika

    őstag

    Sziasztok!

    Sajnos nekem is aktuális ez a topic :O
    Vettem egy éve egy gericom hummer gépet(14,1'',2,4 P IV,512 ddr,64 intel extreme graphics shared video,samsung combo,40 GB).Azért abban az üzletben,mert akkor ők adtak elfogadható ár/értek arányú gépet részletre.És kálváriám azóta tart...
    Először februárban járt szervízben,mivel sokszor nem volt hajlandó akksiról elindulni (220-ról bebikázva már futott akksiról),valamint a amint bemelegszik a kijelző kb. 15-20 perc elteltével elkezd kialakulni egy keret a kijelzőn:fekete háttérnél,a 4 sarokból indulva szinte pixelenként egy sötétebb szürke,de feltűnő keret alakul ki körbe(lesarkított téglalap alakban) és egyre csak hízik,kb. 1-1,5 használat után már elérheti a 8-10 centi szélességet is.Leadtam,majd vissza is kaptam 1 hét után ''megszerelve''.Már másnap nem indult...de mivel a szervíz pesten van,én szolnoki vagyok,és debrecenben tanulok,így nem tudtam vele folyton visszarohangászni.
    Legközelebb májusban vittem,de akkor közölték,hogy nincs szervizes,így nem is veszik át a gépet,de majd szólnak...hát azóta is...1,5 hónap elteltével,július elején tudták csak bevenni a szervízbe :( A hibajelenségek ugyan azok voltak,de ekkorra már gyűlt mellé még egy pár (tapi pad használatával a kurzor összevissza ugrált,a scroll nem ment folyamatosan a sima nyíl billenytűvel,a filmnézés néha kivágta a a procit 100%-ra(2,4 Northwood,512 cache,512 ddr-rel :Y ).Több,mint egy hónap után kaptam vissza a gépem.Alaplap csere.(Ausztriába küldték ki)Így az akksis gond úgy tűnik,hogy megoldódott.Viszont a kijelző nem!A hibát ők is elismerték,de a szervízes közölte,hogy ez nem olya hiba,amit csavarhúzóval meg lehet oldani,ezt cserélni kell.
    Rájuk telefonáltam,hogy a kijelző továbbra se jó.Erre közölték,hogy vigyem be,az új szervizesük (5 hónap alatt az volt a 3. szervizes...) hátha tud vele vmit kezdeni.Mondom,köszi...
    Gondoltam,fel kéne keresni a fogyvédőket,hogy hátha lenne vmi megoldás a gondomra.Segítettek is,mondták,hogy kérni kell a cégtől,hogy küldje el a gépem fogyasztóvédelmi bevizsgálásra,aminek a vége ugye egy szakvélemény,és ha az megállapítja a gép hibáját,akkor lehet kérni a cserét,vagy a pénzt vissza ( :C ).Okés,el is mentem (jó kis nyári szórakozás volt pestre rohangálni) és elmondtam a gondolatomat a boltban.A szőke csajszi kihívta a szervizest,hogy az majd leszerel.Hát nem sikerült neki.Akkor nagy kínszenvedve előkereste a jegyzőkönyvet,amivel le lehet adni a fogy.védőkhöz,azt ki is töltöttük,de mindez 2 (!) órán keresztül tartott,a végén a csaj (eladó a pultban) üvöltözött velem,hogy mit gondolok én magamról,hogy majd a cég csak úgy visszaadja a sz@r gépem árát ?!?!?!
    Aztán 3 nap múlva felhívtam őket,hogy mi a nagy helyzet?Erre közölték,hogy kijött egy fogy.védelmi módosítás,miszerint nem ad ki ezentúl szakvéleményt a fogy.védelem számtech. cuccokra.Vagyis ez az út nem járható.Újabb telefon a fogy.védőkhöz,hogy akkor most mi van ? Áh,semmi gond,mivel ekkor azt kell csinálni,hogy be kell írni a vásárlók könyvébe az egész litániát és az legyen a vége,hogy a jól megindokolt problémám miatt szeretnék elállni a vásárlói szerződéstől,hogy én visszaadom a gépet,ők meg nekem a pénzt.Anyukám járt pesten,hát ő ment el a boltba beírni a panaszt (megjegyezném,ez volt az első bejegyzés,innen is látszik,milyen jól leszerelik a lamer,egyszeri j(l)úzert az arrogáns és dilettánd eladók :((( ).A 25 éves pultos szőke úgy nekiesett a 44 éves anyámnak,hogy csak lesett...vele is üvöltözött egy sort,hogy mit gondolunk itt magunkról...amikor mondta nekik,hogy akkor a gépet hazahozná,akkor kérdezték,hogy miért? ->hát talán azért,mert amíg kivizsgálják a bejegyzésemet és válaszolnak rá,addig úgy se foglalkoz(hat)nak a gépemmel,addig meg használom én.Erre nagy puffogva előhozta a szervizes a gépem és ráírta a munkalapra,hogy ''javítás előtt az ügyfél kivette a szervízből a gépet''.Én NEM adtam le javításra a gépem!Én azért hagytam ott,hogy elküldjék a fogy.védőkhöz,vagyis nekik semmi joguk nem volt arra,hogy hozzányúljanak!
    A választ megkaptuk a beírásra,természetesen várható volt: nem látja indokoltnak a gép cseréjét,sem pedig a pénz visszaadást.Vár a szervízben,ha gondolom...hogyne gondolnám...kértem egy találkát a cégvezetővel.Elmondtam neki a bajom.Kinézetre egy tipikus merdzsós roma ember,aki mentegetőzött összevissza és azt ígérte,hogy ha az újabb szervíz után se lesz jó,akkor megbeszéljük,hogy pénz vissza,vagy új gép.
    Leadtam megint.Megint ment ki Ausztriába.Ígértek rá 1,5 hetet,lett belőle 2,5.Hétfőn mentem érte.Direkt helyben bekapcsoltam,hogy lássuk,mi a pálya.És a pálya ismerős volt sajnos.Ott figyelt a keret a kijelzőn.No,kezdtem örülni,hogy lesz új gépem :))
    Mondtam is a pultos csajnak(aki azóta érdekes módon visszafogta magát),hogy akkor szeretnék beszélni a főnökkel.->Micsodíí :Y Hát,mondom,azt mondta a boltvezető,hogy ha megint nem jó,akkor beszéljünk.Ok.:F
    Bementem hozzá,elmondtam a bajom.(zárójelben csak annyit,hogy a főnök egy lengyelpiaci melegítőben feszített az irodájában..nesze neked igényesség egy olyan boltban,ahol azért nem 2 fillérért adják a dolgokat..mondjuk a pultos szőke meg a bejárattal szemben lévő gépnél ül, a klaviatúrán szokott levest enni,az asztala tiszta kenyérmorzsa...igényesség rulez ;] )
    Szóval vázoltam gondom,mire ő közölte,hogy ez tényleg sajnálatos dolog,dfe majd most!Most egy magyar gericom szervízbe fogják küldeni,ha már egyszer az osztrákok nem tudják orvosolni a bajom.
    -mondom:nem erről volt szó,hanem arról,hogy ha most sem lesz jó,akkor új gép/cash.
    -nézzes uram,én nem akarok felelőtlenül ígérgetni semmit,de azbiztos,hogy új gépet és pénzt adni nem fogok!
    -és akkor most mit csináljak???
    -hozza vissza szervízre és megpróbáljuk megcsináltatni!
    -de ez lesz a 4. szervize 1 év alatt és nem történt semmi a probléma megoldásának érdekében!
    -higgye el uram,ez a gép már nekünk is sok pénzben van,mert 10% a juatlékunk,ez már rég ráment,de mi szeretnénk,ha az ügyfél elégedett lenne,ezért vállaljuk a költséget,hogy a magyar szervízbe elküldjük.
    -és nem lehet ezt behajtani az osztrákokon?vagy mittomén,de nekem ez így nagyon nem felel meg!
    -én elkezdhetek pereskedni velük,de úgyse adnak igazat és a gatyám is rámegy!
    -mondom,nekem is,hogy folyton pestre járok,telefonálok (augusztusi számla 7 rugó,amúgy 4 szokott lenni :(( ),meg én sokszor Debrecenből utazok ide.
    -Debrecen?vannak ott ismerőseim!! (most ezzel fenyeget??) Nézze,ez olyan,hogy ha vesz egy trabantot,akkor tudja,hogy az 40k,és azt folyton tákolni kell.
    -Igen,de én nem trabantot vettem használtan,20 évesen,hanem egy zsírúj gépet 322e ft-ért!!
    -Nézze,én vettem egy 12 milliós autót,ami eddig 2szer hagyott ott az autópályán és 3szor kellett benne légszűrőt cserélni 240k-ért/alkalom,szóval ez a laptop ár ez piti ahhoz képest!
    -Mondom az lehet,de ha egyszer én kifizettem a gépet,akkor az működjön is rendesen!
    -Hát igen,ezt várná el az ember,..de amikor a céghez jöttem,láttam,hogy ez a hummer egy konstrukciós hibás széria,így le is állítottam a forgalmazását.
    -De én megvettem ,én szívok vele.Az egy éva alatt 2,5-3 hónapot volt szervízben,csere gépem sose volt,mivel a kérdés hallatán már elhajtottak,hogy hova gondolok???Hát,mondom teelfonban rögtön jár a csere,ami mondjuk egy noti árának 6-oda...
    -Jó,azt tudom ajánlani,hogy elküldjük magyar szervízbe,aztán meglátjuk mi lesz!
    -És ha akkor sem lesz jó?????
    -Akkor elküldkük mégegyszer!

    No,ezen a ponton állt fel faterom,hogy akkor kész,hagyjuk ott a gépet,aztán majd meglátjuk,mi lesz vele.


    Tehát most jön a bónusz kérdés: Mi a csudát tudok most csinálni ?
    Mint látom,a fogyasztó védelem mindent csinál,csak engem,mint fogyasztót nem véd!Már nincs olyan törvény,hogy a 30 napon túli szervíz esetén új gépet KELL adni.Az sincs,hogy 15 nap után köteles csere gépet adni,csak annyi van,hogy ''Ajánlott 15 napon belül megjavítani a készüléket''.Az ajánlást meg ugye kitehetem az ablakba,mert a bolt is tesz rá nagyívből :(((
    Ez a fószer megmondta kerek-perec,hogy pénzt nem ad.Akkor most én szívjak vele,azért,mert ő adott el s*** gépet???Egyfolytában rohangáljak vele pestre az ország másik végéből?És akkor még ő tesz nekem kedvességet,hogy hajlandó szervízbe vinni a gépem!2 év rá a gari,szal szó nélkül kéne neki vinnie,nem?Itt látszik,hogy nagyon messze van még az EU az emberek fejében!Ha mindez kint történik,már 5ször kinyalták volna a s****-em,és sűrű bocsánat kérések között kaptam volna egy másik gépet max. a 2. szervíz után.És nem az,hogy leáll velem üvöltözni az eladó!Amikor én hagyom ott azt a pénzt,amiből ő a (gondolom,nem kicsi) fizetését kapja.Pedig azok az eladók is olyanok,hogy sztem a power gombot nem találja meg magától! :F

    Szóval szeretném,ha valakinek van vmi konsturktív ötlete,akkor szólna.Bármilyen értelmes lépés érdekel,mert ebből a gépből és a cégből is nagyon elegem van.Azonban nem tudom,hogy van-e olyan szervezet,aki köteletzheti őket a gépcserére,vagy pénz visszaadásra (inkább ez lenne jó,hogy többé semmi közöm se legyen ehhez a ''céghez'')?Mivel a fogy.védőknek már nicsn olyan jogköre,mert ha nekem is van igazam,csak szervízre küldik vissza! :O

    köszi a segítséget :DD

    [Szerkesztve]

  • pamacs

    csendes tag

    hy
    hát sajnos semmi konstruktivat nem tok hozzaszolni.
    nevetséges, szánalmas.. kb ennyi
    de erre is azt mondom... nemkell lowend gépet venni.. azér mert laptopnak hivják..
    az még nem biztos hogy az-:/
    gondolom ezt te ezáltal egy életre megjegyezted.:/
    sajnálom és együttérzek..
    senki nem azér vesz bármit is hogy fél életét szervizbe töltse... pláne nem 32x ezerért-
    ..

    aranyos ez az "újonc" tagság így 5 éves reg után. ... oké, lassan 7 :) vagymár 8 :) és 11 :) 13. 18.

  • pampika

    őstag

    Igen,nem kell lowend gépet venni.De egy évvel ezelőtt ez volt az a keret,amit rá tudtunk szánni,és ez volt az a cég,aki jó teljesítményű gépet tudott adni ennyiért és részletre(!).Mert sajnos nem volt egybe a lé.De akkor még nem volt annyira divat részletre venni gépet,vagy ha lett volna rá lehetőség,akkor olyan gyenge konfigokat adtak volna olyan pénzért,hogy sokszor majdnem leültem...

    Ma már persze tiszta,hogy ha látnám valahol a pénzem ebből az egészből egyszer,akkor csak is márkás gépet veszek (persze a garancia 1-2-3 évre alap,anélkül semmit,mivel mindennel szinte befürdök,így jó az a garancia(telefon,discman,walkman,etc..)

    Az meg a másik kérdés,hogy mennyiért lehetne ezt eladni?
    Gerciom hummer 14,1'', 2,4 PIV(512 L2cache),40 gb toshiba vinyó,512 ddr ram,64 mega osztott intel extrem graphics video,samsung cd-rw/dvd,5 usb 2.0,ps2,10/100 ethernet,56k modem,lpt és külső monitor csati,tv-out.Angol billentyűzet.
    Az egész 1 éves (asszem,október 3-ai),még 1 év gari van rá.A gari levélen semmilyen bejegyzés nincs,tehát csak nekem egy stóc papírom a munkalapokból.

  • SeF

    tag

    Üdv!


    Hm. Még sosem olvastam ekkora bevezetőt topicban:)
    Érdekes. Építő tanács: menj ki osztrákiába és ott próbáld meg egy szakszervízben, márha van ilyen worldwide garantí a gericomnál.

    Elolvasva kálváriád áldom az eszem, hogy compaq evo-t vettem:) (igaz 2.tulajtól:)
    Az enyémnek is volt pár bibije (legelső tulaj cég nem használta csak megvette,2 tulaj beletörte a fülhallgatő jack dugót:)->alaplapcsere-semmi kérdés vagy nem csináljuk meg,mert..., volt h nem kapcsolt be, szervíz nem kérdezett semmit tápcsere,kábelcsere, akkucsere-fél éve) még van garancia rá 2005 május 15ig:) -3év rulz:) a cserékre meg egy:)

    Igaz ez a compaq hazai szakszerize: riqvest kft (remélem nem reklám)-ha kell címet megadom, lehet ők tudnak kezdeni vele valamit.

    Most tökéletesen szuperál:)

    Végső esetben próbáld meg szétszedve értékesíteni...

    Jobbakat mint eddig!
    Üdv: SeF

    [Szerkesztve]

    Csavarni a spanglit! Felpróbálni az összes csálécsöcsű stoppospi*sát! Ja, lehet meg se nősülök :)

  • pampika

    őstag

    Igen,arra én is gondoltam,hogy ha most sem javul meg,akkor kiderítem valahogy az osztrákiai gericom gyár elérhetőségét és őket veszem célba egy mailel/levéllel,hogy ugyan csináljanak már valamit :DDD

  • SeF

    tag

    válasz pampika #11 üzenetére

    Buta kérdés, külső monitoron is csinálja?:)

    Csavarni a spanglit! Felpróbálni az összes csálécsöcsű stoppospi*sát! Ja, lehet meg se nősülök :)

  • pampika

    őstag

    válasz SeF #12 üzenetére

    Naná,hogy nem :DD
    Sőt!Az asztali géphez egy 17''-os Relisys moncsi van.Azt rányomva úgy játszottam az NFS U-val,mintha csak asztali gépről futna.1024x768-as felbontással,elég magas garfikai beállításokkal szépen tudtam játszani.
    A saját kijelzőjén a 600x800 és a 640x480-as,legkisebb graf. beállítások mellett is max. 1 perc után olyan szinten beszaggatott,mint vmi film kb 10 fps-sel :(

  • gyurc

    tag

    válasz pampika #14 üzenetére

    szal a lapcsid meg sehol?.... felajanlom, hogyha veletlen egyszerre tudnank pestre menni, akkor megyek veled, es megoldom.

    hulyen hangozhat, de van benne rutinom, es most ezt elolvasva nagyon fel***ta az agyamat...

    Mindig legyen nalad a törülköződ

  • gyurc

    tag

    válasz pampika #14 üzenetére

    szal a lapcsid meg sehol?.... felajanlom, hogyha veletlen egyszerre tudnank pestre menni, akkor megyek veled, es megoldom.

    hulyen hangozhat, de van benne rutinom, es most ezt elolvasva nagyon fel***ta az agyamat...

    Mindig legyen nalad a törülköződ

  • Vangelis

    nagyúr

    válasz gyurc #16 üzenetére

    érdekelne mire gondolosz

    gondolom nem csak engem,

    @@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

  • gyurc

    tag

    válasz Vangelis #17 üzenetére

    a kermi is csak lusta.
    es meg nem mentek el odaig, ameddig lehet.
    pl: azon a ponton, amikor megint otthagytak a gepet, hogy mosmtar 'magyar' szerviz. nem kellett volna engedni a temabol.
    ha gondoljatok, megteszem hogy megkerdezem most azonnyomban, hogy kiaz kell ilyenkor tesz is vmit(a legdurvabb, es leggyorsabb kozegre gondolok)

    Mindig legyen nalad a törülköződ

  • pampika

    őstag

    válasz gyurc #16 üzenetére

    Igen,a gépem a szervízben csücsül sajnos.Most a magyar szervízbe küldték,de épp most válaszoltak a mailemre,hogy sajnos még nem kapták vissza onnan,úgyhogy a türelmemet kérik :( Ami már nagyon nagyon fogyóban van...:(((

    Az a baj,hogy maga a fogyvédő is azt mondta,hogy most már ő nem kötelezheti cserére az eladót,csak arra hogy szervizeljék meg újra :O Azt mondjuk nem tudom,hogy a kermi-nek milyen hatásköre van,ő kötelezheti-e vmire az eladót. (:F)
    Persze azt is mondták,hogy én nyugodtan elvihetem bevizsgáltatni (saját zsebre,cca.15 rugó),mert ők nem küldik el.Meg ha annak hatására se adják vissza a pénzt,akkor ugye fölöslegesen nem költök ilyenre.

    Mindenesetre azért lenne jobb vmi hivatalos úton intézni a dolgot,mivel a boltvezető fószer nem épp az a kedves és jómodorú ember,inkább a maffia kategória felé húz,olyanokkal meg ugye nem jó balhézni.
    Köszönöm ,ha tudsz vmi ötletet :))

  • gyurc

    tag

    válasz pampika #19 üzenetére

    shit. most beszeltem a bolttal es kiment a fejembol. de meg ma irok ezzel kapcs

    Mindig legyen nalad a törülköződ

  • gyurc

    tag

    na irok mint igertem.
    olyan rendesek, hogy utananeznek nekem, hogy mi az uj jogszabalyi eljaras ilyen esetben.
    de mindenestre bravos dolog,hogy ordibalt veled az ugyfelszolgalatos picsa, es hogy a fonok mikre nemhajlando
    segitsek akko?

    Mindig legyen nalad a törülköződ

  • gyurc

    tag

    válasz pampika #22 üzenetére

    nem felejtettem el- in progress

    Mindig legyen nalad a törülköződ

  • gyurc

    tag

    válasz pampika #24 üzenetére

    egyes tartós használatra rendelt termékek
    jótállási kötelezettségéről

    A Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk.) 248. § (1) bekezdése, a belkereskedelemről szóló 1978. évi I. törvény 40.
    §-a, valamint az ipari termékek minőségének védelmével kapcsolatos egyes rendelkezésekről szóló 1968. évi 3. törvényerejű rendelet 1. §-ában nyert
    felhatalmazás alapján az egyes tartós használatra rendelt termékek jótállási kötelezettségéről a Kormány a következőket rendeli el:

    egyes tartós használatra rendelt termékek
    jótállási kötelezettségéről

    A Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV.
    törvény (Ptk.) 248. § (1) bekezdése, a belkereskedelemről szóló 1978.
    évi I. törvény 40. §-a, valamint az ipari termékek minőségének
    védelmével kapcsolatos egyes rendelkezésekről szóló 1968. évi 3.
    törvényerejű rendelet 1. §-ában nyert felhatalmazás alapján az egyes
    tartós használatra rendelt termékek jótállási kötelezettségéről a
    Kormány a következőket rendeli el:

    1. § (1) E rendelet alapján a mellékletben felsorolt - belföldi
    gyártmányú (belföldön előállított) vagy importból származó -
    belföldön kereskedelmi forgalomba kerülő új termékekre (a
    továbbiakban: termék) jótállási kötelezettség terjed ki.

    (2) A kereskedő az e rendeletben foglaltaknál a vásárlóra nézve
    kedvezőbb jótállási feltételeket is vállalhat.

    (3) E rendelet alkalmazásában kereskedő, aki a terméket a vásárlónak
    üzletszerűen értékesíti.

    (4) A jótállás legrövidebb időtartama 12 hónap, e rendelet
    mellékletében ennél hosszabb időtartam is megállapítható.

    (5) Ha a termékre a gyártó (importáló) az e rendeletben foglaltaknál
    kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, ezt a jogot a kereskedő
    köteles átruházni a vásárlóra.

    (6) Semmis az a megállapodás, amely az e rendeletben foglalt
    előírásoktól a vásárló hátrányára eltér. Az érvénytelen megállapodás
    helyébe e jogszabály rendelkezései lépnek.

    2. § Az e rendeletben meghatározott jótállás esetén a vásárlót a
    Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény 306-307.
    §-aiban, valamint az 1978. évi 2. törvényerejű rendelet 6. § (1)
    bekezdésében megállapított jogok megilletik.

    3. § (1) Ha a vásárló a termék kijavítását kéri - a (2) bekezdésben
    foglaltak kivételével - a javítási határidő 15. nap.

    (2) Ha a kötelezett a javítás idejére a vásárlónak kölcsönkészüléket
    (kölcsönjárművet) ajánl fel, az (1) bekezdésben foglalt határidő 30
    napra hosszabbodik meg.

    4. § (1) A jótállási határidő a vevő részére történő átadás, vagy ha
    az üzembehelyezést a jótállásra kötelezett végzi, az üzembehelyezés
    (beszabályozás) napjával kezdődik.

    (2) A termék kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a
    hiba közlésének napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a vásárló
    a terméket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

    5. § (1) Ha termék a vásárlástól (üzembehelyezéstől) számított 3 napon
    belül - a termékbe épített biztonsági elemek (pl. elektromos
    biztosíték) hibáját kivéve -meghibásodott, a vásárló kívánságára
    azt azonos típusú új termékre kell kicserélni. Ha a cserére nincs
    lehetőség, a vásárló választása szerint a termék
    visszaszolgáltatásával egyidejűleg a vételárat vissza kell fizetni,
    vagy a vételár-különbözet elszámolása mellett már típusú terméket
    kell részére kiadni.

    (2) Az (1) bekezdés a személygépkocsiért e jogszabály alapján
    érvényesülő jótállásra nem alkalmazható.

    (3) Az (1) bekezdésben említett határidőbe nem számít bele az az
    időtartam, amely alatt a kereskedő üzlete bármely okból nem tartott
    nyitva.

    (4) A terméknek vagy jelentős részének kicserélése esetén a jótállás
    időtartama a kicserélt termék (annak kicserélt része) tekintetében
    újra kezdődik. Ezt a rendelkezést kell alkalmazni abban az esetben is,
    ha a modulokból összeállított termék hibás moduljának cseréjére került
    sor. A termék jelentős részeit a jótállási jegyen kell feltüntetni.

    6. § (1) Ha a hiba jellege (pl: a termék kijavíthatósága, a javítás
    módja, az értékcsökkentés mértéke, stb.) tekintetében vita merül
    fel, a jótállásra kötelezett jogszabályban erre feljogosított
    minőségvizsgáló szer(ek) szakvéleményét köteles beszerezni.

    (2)

    (3) Ha a kötelezett az (1) bekezdésben előírt kötelezettségét nem
    teljesíti, a jogosult maga is fordulhat a minőségvizsgáló szervekhez.

    (4) A szakvélemény beszerzésére irányuló megbízásban fel kell tüntetni
    mind a jótállásra kötelezett, mind a vásárló álláspontját és
    nyilatkozatait (a hiba jellege, a hiba keletkezésének lehetséges
    okaira vonatkozó eltérő vélemény) és mindkét fél aláírását. A vásárló
    nyilatkozatát a megbízáshoz csatolt és az általa észlelt hibákat
    felsoroló feljegyzés is pótolhatja. A terméket - a járművek
    kivételével - a felek nyilatkozatának megtételét követő 3 munkanapon
    belül a jótállásra kötelezettnek a kijelölt minőségvizsgáló szervhez
    be kell szállítani.

    7. § (1) Az üzemeltetés helyén kell megjavítani a rögzített bekötésű,
    valamint - a járművek kivételével - a 10 kg-nál súlyosabb, vagy a
    helyi közúti közlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható
    terméket.

    (2) Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és
    felszereléséről, valamint az el- és visszaszállításról a jótállásra
    kötelezett gondoskodik.

    (3) A javítószolgálat a helyszínre kiszállást a vásárlóval köteles
    egyeztetni és az utóbbi választása szerint a kiszállást az egyeztetett
    nap délelőttjén, vagy délutánján teljesíteni.

    (4) Az (1)-(2) bekezdések hatálya alá nem tartozó terméket a vásárló
    szállítja be a lakóhelyén lévő javító szolgálathoz, szervízhez, ha a
    lakóhelyén ilyen nem működik, akkor a jótállási jegyen feltüntetett
    legközelebbi javító szolgálathoz, vagy ahhoz a kereskedőhöz, akinél a
    terméket vásárolta.

    (5) A visszaszállításról - a járművek kivételével - a vásárló
    kívánságára díjmentesen a jótállásra kötelezett gondoskodik.

    (6) A vásárló indokolt utazási és szállítási (visszaszállítási)
    költségeit a jótállásra kötelezett tartozik megtéríteni.

    (7) Javítás esetén a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

    8. § (1) A jótállási kötelezettség keretébe tartozó javítások
    elvégzéséről, az alkatrész ellátásról a termelő (importáló) a
    kereskedővel a termék forgalomba hozatala előtt kötött megállapodás
    szerint köteles gondoskodni. Ilyen megállapodás hiányában a termék
    forgalomba nem hozható.

    (2) A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek - a
    jótállási kötelezettség teljesítésének módjától függetlenül - ha a
    kereskedő és a termelő (importáló) ettől eltérően nem állapodik meg, a
    termelőt (importálót) terhelik.

    (3) A vásárló a jótálláson alapuló igények érvényesítésével
    kapcsolatos nyilatkozatot a kereskedőhöz, vagy a jótállás keretébe
    tartozó javításokat rendeltetésszerűen végző javítószolgálathoz
    (szervízhez) intézheti.

    (4) A kereskedő a vásárlóval szembeni kötelezettségek teljesítését nem
    kötheti a termelő (importáló) vele szemben fennálló kötelezettségeinek
    előzetes teljesítéséhez.

    9. § (1) A vásárló jótállási igényét a jótállási jeggyel
    érvényesítheti a vásárláskor kapott fizetési bizonylat egyidejű
    bemutatása esetén.

    (2) A jótállási jegyen a termelő (importáló) köteles feltüntetni:

    a) a termék, valamint a gyártó és külföldről származó termék esetén az
    importáló nevét;

    b) a gyártmány típusát, a gyártási számát, jelentős részeinek
    meghatározását;

    c) a vevőt a jótállás alapján megillető jogokat és azok határideit, a
    jótállási igény érvényesítésének kizáró feltételeit, valamint a
    jótállással kapcsolatos jogorvoslat módját;

    d) a javítószolgálat nevét és címét;

    e) az alkatrész-utánpótlás - jogszabályban megállapított - kötelező
    időtartamát;

    f) a javítószolgálat biztosításának - jogszabályban megállapított -
    kötelező időtartamát.

    (3) A termék forgalombahozatalát megelőző minőségvizsgálat a jótállási
    jegy tartalmára is kiterjed.

    (4) A kereskedő a termék eladásakor köteles a jótállási jegy és a
    készülék számát egyeztetni, a jótállási jegyet az eladás
    (üzembehelyezés) keltének feltüntetésével hitelesíteni és azt a
    vásárlónak átadni.

    (5) A szabálytalanul kiállított jótállási jegy alapján érvényesített
    igények teljesítése a kereskedőt terheli.

    (6) A jótállás keretében tartozó javítás esetén a javítószolgálat,
    illetve a kereskedő a jótállási jegyen köteles feltüntetni:

    a) a javítási igény bejelentésének és a javított termék a vevő részére
    történő visszaadásának az időpontját;

    b) a hiba okát és a javítás módját, valamint a javítási munkalap
    számát;

    c) gépjármű esetében a kilométeróra állását az átvételkor és a
    visszaadáskor;

    d) a jótállás új határidejét.

    10. § (1) Ez a rendelet 1991. szeptember 15-én lép hatályba.
    Egyidejűleg hatályát veszi a tartós fogyasztási cikkek jótállási
    kötelezettségéről szóló 7/1968. (I. 30.) Korm. rendelet, valamint
    az egyes tartós fogyasztási cikkek jótállásának legkisebb kötelező
    mértékéről szóló 4/1969. (III. 30.) BkM-KGM-KipM-KkM-NIM együttes
    rendeletet kiegészítő és módosító 19/1972. (XI. 28.)
    BkM-KGM-KipM-KkM-NIM együttes rendelet, a 17/1977. (VIII. 17.)
    BkM-KGM-KipM-KkM-NIM együttes rendelet, a 3/1978. (III. 1.)
    BkM-KGM-KipM-KkM-NIM együttes rendelet és a bútoripari termékekkel
    kapcsolatos jótállási igények teljesítéséről szóló 10/1975. (VIII.
    30.) BkM-KipM együttes rendelet.

    (2) E rendelet előírásait a hatálybalépését követően a kereskedelmi
    forgalomban értékesített termékekre kell alkalmazni. A hatálybalépést
    megelőzően keletkezett jogviszonyokból eredő jogokra és
    kötelezettségekre a keletkezésük időpontjában hatályos jogszabályok
    előírásait kell alkalmazni.

    Mindig legyen nalad a törülköződ

  • gyurc

    tag

    Az 1978. évi 2. törvényerejű rendelet 22. §-ában foglalt felhatalmazás
    alapján - az igazságügyminiszterrel és az érdekelt szervek vezetőivel
    egyetértésben - a következőket rendelem.

    1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed a közvetlenül a vásárlók részére
    árusító gazdálkodó szervezetekre, az egyéni vállalkozókra (a
    továbbiakban: vállalat).

    (2) A vásárlók minőségi kifogásait (a továbbiakban: vásárlói kifogás)
    a vállalat a Polgári Törvénykönyv alapján e rendelet szabályai szerint
    köteles elintézni.

    (3) A vásárlói kifogás intézésére vonatkozó jogszabályoktól a vásárló
    hátrányára eltérni nem lehet.

    2. § (1) A forgalomba hozott áru minőségéért a vásárlóval szemben a
    vállalat felel.

    (2) A vásárlói kifogás intézéséért a hibás árut forgalomba hozó üzlet
    vezetője, illetve az egyéni vállalkozó (a továbbiakban együtt:
    üzletvezető) a felelős. A vásárlói kifogást az üzletvezető vagy az
    általa megbízott dolgozó köteles gondosan megvizsgálni.

    3. § A vállalat vásárlói kifogást csak az áru eladásakor adott
    fizetési bizonylat bemutatását követően köteles megvizsgálni.

    4. § Ha a vásárló igényét határidőn túl jelentette be, továbbá ha a
    hiba oka az átadás után keletkezett (pl. rendeltetésellenes
    használat, helytelen kezelés vagy tárolás, elemi kár, erőszakos
    külső behatolás), tájékoztatni kell arról, hogy igénye nem
    teljesíthető.

    5. § (1) A hibás áru kijavítását legkésőbb a hiba bejelentésétől
    számított 8 napon belül el kell végezni. Ha a javítás 8 napon belül
    nem készült el, a vásárló kívánsága szerint az áru árát le kell
    szállítani, az árut ki kell cserélni vagy a vételárat vissza kell
    téríteni, illetve ha a vásárló a hibát kijavítja, vagy mással
    kijavíttatja, a javítás költségeit kell részére megtéríteni.

    (2) Ha a vásárló a hibás áru árának leszállítását, cseréjét vagy a
    vételár visszatérítését (elállás) igényli, a minőségi kifogást azonnal
    el kell intézni.

    (3) A vásárlói kifogás elintézésének idejébe nem számít bele a 6. §
    alapján elvégzett minőségvizsgálat időtartama.

    6. § (1) Ha a hiba jellegével, a javítás módjával, minőségével, az
    árleszállítás mértékével kapcsolatban, vagy más kifogás elbírálása
    szempontjából lényeges műszaki kérdésben vita merül fel, a vállalat
    köteles a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez az árut három
    munkanapon belül szakvélemény beszerzése céljából vizsgálatra
    elküldeni.

    (2) Az árut a vásárlótól elismervény ellenében kell átvenni. A
    minőségvizsgáló szervvel közölni kell az eladás időpontját, az áru
    vételárát, minőségi osztályát, a vásárlói kifogást, az üzletvezető
    megállapításait és az egyéb lényeges adatokat (a vásárló neve és címe,
    árengedmény, elvégzett javítások stb.).

    (3) A minőségvizsgáló szerv köteles a vizsgálatot soron kívül, de
    legkésőbb 10 napon belül elvégezni, továbbá a vállalatot a vizsgálat
    eredményéről értesíteni. A minőségvizsgáló szerv szakvéleménye a
    vállalatra kötelező. Tartós használatra rendelt áru esetén a vállalat
    köteles a szakvélemény egy példányát a vásárlónak - kívánságára -
    átadni, más áruk esetében pedig bemutatni.

    (4) A minőségvizsgáló szerv lehetőleg az áru csonkítása (roncsolása)
    nélkül ad szakvéleményt. Ha a műszeres vagy laboratóriumi vizsgálat
    kizárólag az áru csonkításával (roncsolásával) végezhető el, a
    vásárlót akkor is kártalanítani kell, ha a kifogása nem alapos.

    (5) Ha a forgalomba hozott áru az előírt követelményeknek nem felel
    meg, a vizsgálat költsége a vállalatot terheli. Ha a vásárló igényét
    határidőn túl jelentette be, továbbá, ha a hiba oka az átadás után
    keletkezett (pl. rendeltetésellenes használat, helytelen kezelés vagy
    tárolás, elemi kár, erőszakos külső behatolás) a vizsgálat költsége a
    vásárlót terheli.

    (6) A vizsgálat díjtételeit és/vagy a vizsgálati díj megállapításának
    és befizetésének módját, továbbá ezek módosulását a vizsgálatot végző
    szerv(ek) köteles(ek) az IKM hivatalos lapjában közzétenni.

    (7) A minőségvizsgálat várható költségeiről közzétett díjtételek
    alapján a vállalatnak a vásárlót előzetesen tájékoztatni kell.

    7. § A minőségvizsgáló szerv szakvéleményének beszerzésére
    élelmiszerek, háztartási vegyiáruk és kozmetikai cikkek esetében
    csak a kifogás elintézése után a vállalat tájékozódása céljából
    kerülhet sor.

    8. § Ha az áru köztudomásúan csökkent értékű, vagy a vásárló az
    előzetesen igazolhatóan közölt minőségi hiba ismeretében az árut
    tényleges értékének megfelelően csökkentett áron vásárolta meg, a
    csökkent értéket eredményező, illetve az ismert minőségi hiba miatt
    a vállalat szavatossági felelősséggel nem tartozik.

    9. § (1) Ha a vásárló a vételár visszatérítését igényli, az árut
    vissza kell venni és a ténylegesen kifizetett vételárat vissza kell
    téríteni.

    (2) Kijavítás, árleszállítás vagy az áru visszavétele és a vételár
    visszatérítése (elállás) helyett a vállalat az árut akkor cserélheti
    ki, ha erre a minőségi kifogás bejelentésekor lehetőség van.

    (3) Ha a csereigény érvényesítése esetén az áru kicserélésére nincs
    lehetőség, a vásárló kívánságára - a vételár-különbözet elszámolása
    mellett - a vállalat köteles más árut eladni.

    (4) Az árleszállítás mértékét az eladáskor adott fizetési jegyzéken
    fel kell tüntetni.

    (5) Az árut javításra elismervény ellenében kell átvenni. Az
    elismervényen fel kell tüntetni az áru azonosításához rendelkezésre
    álló adatokat, a hiba bejelentésének, valamint az áru átvételének
    idejét, a hiba megjelölését és azt az időpontot, amikor a vásárló a
    kijavított árut átveheti.

    10. § (1) A minőséghibás élelmiszert, háztartási vegyi árut és
    kozmetikai készítményt a vásárló választása szerint azonnal ki
    kell cserélni vagy vissza kell venni és a vételárat vissza kell
    téríteni.

    (2)

    Vegyes rendelkezések

    11. § A vásárlói kifogás elintézéséről a rendelet melléklete szerinti
    jegyzőkönyvet kell 4 példányban felvenni. A jegyzőkönyv
    előrenyomott, sorszámmal ellátott nyomtatvány.

    12. § (1) Kötelező jótállás esetén a jótállási idő alatt érvényesített
    vásárlói kifogást a jótállásra vonatkozó jogszabályok szerint kell
    elbírálni.

    (2) A jótállás kötelező időtartamának eltelte után az 5. § (1)
    bekezdésében foglaltakat avval az eltéréssel kell alkalmazni, hogy a
    javítást a jótállásra vonatkozó jogszabályban megállapított határidőn
    belül kell elvégezni.

    13. § (1) A vállalt jótállás a szavatossági jogokat nem érinti. A
    vállalt jótállás feltételeiről a vásárlót írásban tájékoztatni
    kell.

    (2) Jótállást csak a vállalatot szavatosság, illetve kötelező jótállás
    alapján terhelő kötelezettségeknél a vásárlóra kedvezőbb feltételekkel
    szabad vállalni.

    14. § (1) A gazdálkodó szervezetek vezetői rendszeresen kötelesek
    ellenőrizni a vásárlói kifogások intézésére vonatkozó jogszabályok
    betartását.

    (2) A vásárlók kifogásainak intézésére vonatkozó rendelkezéseket
    minden üzletben feltűnő helyen kifüggesztve ismertetni kell.

    15. § Ez a rendelet 1978. március 1. napján lép hatályba,
    rendelkezéseit a hatálybalépést követően teljesített szerződésekre
    kell alkalmazni. Egyidejűleg az 1/1964. (I. 11.) BkM rendelet,
    1/1964. (XII. 20.) BkM-KipM együttes rendelet, a 35/1965. (KÉ 8.)
    BkM utasítással, a 18/1969. (XII. 11.) BkM rendelettel, valamint a
    2/1976. (KÉ 13.) BkM utasítással módosított 41/1965. (KÉ 15.)
    BkM-SZÖVOSZ Eln. együttes utasítás és a 40/1965. (KÉ 10.)
    BkM-SZÖVOSZ Eln. együttes utasítás hatályát veszti.

    Mindig legyen nalad a törülköződ

  • Den

    veterán

    válasz pampika #7 üzenetére

    melyik cégnél vetted?
    mert itt nem az a gond hogy gericomot vettél, hanem hogy rossz helyen. én két évig használtam gericom notit, és korrekt gép volt. egyszer volt baja, hangszóró pattogás, fagyás, de megjvították, és a javítás idejére kaptam cseregépet.

    www.simson4t.hu

  • karib

    addikt

    válasz gyurc #26 üzenetére

    Ezeket miért emelted be most? A szavatossági és jótállási szabályozás vagy 3x változott az elmúlt 2 évben, tehát nagyon nem mindegy, hogy mikor lett vásárolva a gép, mert az akkori jogszabályok vonatkoznak rá...

    Department of Redundancy Department

  • pampika

    őstag

    Köszi a szabályokat!Végig olvastam és elég sok a csúsztatás a cég részéről a szabályokhoz képest...:(((

    A gépet az Erbert plusz Kft-nél vettük (www.erbert.hu) 2003.okt.3-án,tehát egy éve.Lehet,hogy maga a gericom nem olyan rossz,de nekem már nincs bizalmam feléjük.A gép kétszer volt a gyári szervízbe és nem csinálták meg...

    Amikor a nyáron megkérdeztem a fogyasztóvédelmet,akkor azt hittem,hogy pályán vagyok.Azt gondoltam én is,hogy amikor vettem,az akkori szabályok érvényesek rá,vagyis,hogy a pénzem visszakaphatom minden további nélkül.Azonban a fogy.védő azt mondta,hogy május 1-óta vannak új szabályok,és azok visszamenőlegesen is érvényesek.
    Sajnos ezen már nem tudok elmenni,hogy akkor most az én gépemre mi is érvényes :F

  • Bux

    csendes tag

    Sziasztok! Egy kicsit megijedtem....most terveztem Gericom Blockbuster vásárlásását. Most mit tegyek???????? Bele merjek vágni?:F
    Segítsetek, légyszi, ilyen kategóriában, és árban mit kaphatnék még?
    Ja, és végre egy hely, ahol a notikról mindenfélét olvashatok, a Gericomokról eddig semmit nem találtam.

  • pampika

    őstag

    Hát,srácok,köszönöm a segítséget,de lehet,hogy vége a dalnak :Y
    Ma beszéltünk egy kamara tag ügyvéddel,aki a békéltető testületben is benne van (akkor lehet békéltető testülethez fordulni,ha a fogy.védős kérdésben nem tud megegyezni az eladó és a vevő).Szóval az ügyvéd azt mondta,hogy mivel céges néven van a gép,így a cég nem fordulhat a fogy.védelemhez.Viszont mehetünk a bíróságra pereskedni.És mivel a cég pesti,így nem túl valószínű,hogy túl gyorsan döntenének.Addigra meg ha visszakapom a pénzt már centrino 4 ghz-et vehetek a boltba... :(((

    De ha valakinek mégiscsak van ötlete,kérem,írja le!

    köszi

  • Vangelis

    nagyúr

    szerintem már minden okosságot leírtak ide.

    Kedves Fórumtársak

    @@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

  • karib

    addikt

    válasz pampika #31 üzenetére

    Igen, ez probléma. Viszont lehet azért próbálkozni, hátha nincsenek tisztában a helyzettel és megijednek a fogyvédelemtől :)

    Eddig ismeretségi körben 1 db. Gericomot vettünk, szintén az Erbertnél. Pár hónap után elkezdett hülyeségeket csinálni, számtalan próbálkozásra nem tudták megjavítani - végül különösebb veszekedés nélkül megállapodtunk abban, hogy visszafizetik a vételárat. Kedves ismerős vett helyette egy FuSi Amilót, amivel szintén meggyűlt a baja... :(

    Department of Redundancy Department

  • pampika

    őstag

    válasz karib #33 üzenetére

    Az a baj,hogy nem igazán hatódtak meg a fogy.védelemtől Először paráztak,amikor szóba hoztam,de aztán már nem.A boltvezetővel már kétszer is beszéltem és másodjára közölte konkrétan,hogy ő pénzt vissza nem ad és új gépet sem ad.Először még azt mondta,így lesz,de aztán hirtelen ''meggondolta magát''.

    Próbálom kiszedni belőlük az osztrák gyár elérhetőségét,hátha náluk el lehetne érni valamit,de nem fűzök hozzá hiú reményeket :( Nagyon el vagyok keseredve,hogy egy zsák pénzért ezt kapom.

  • kisninja

    őstag

    Elvagyok keseredve nem hiszem le hogy ilyen dolog megtörténjen :(((
    Nagyon sajnálak :(( de fogalmam sincs hogy mit tehetnél
    EGYÁTALÁN AKOR MINEK VAN GARANCIA SEMIT SEMÉR IGY MÁR NEM MEREK VENNI SEMIT SEM MERT LEHET HOGY FÖLÖSLEGESSEN KIBASZTAM EGY CSOMO PÉNZT ENYIERÖVEL EL IS IHATNÁM
    Én egy nike cipövel jártam igy ha rálépek akor nyikorog valahonan belülröl
    be a boltba erre ök fel a kermibe persze az én pénzemen
    2 hét és viszaküldték hogy a világon semmi baja nem jogos a csere (rohadjon el aki ott dolgozik)
    persze a boltba megmutattam a problémát de ök nem cserélik ki mer a papir szerint jóóó
    persze a kermibe má nem lehet viszaküldeni mer má egyszer ott volt és akor jó volt (de eltudom képzelni hogy hogy vizsgálta meg :(( ) igy maradt a cipö nem tudtam mit tenni a biróság drága.
    Na az ilyen dolgokra kurvára ideges tudok lenni :((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

    powered by: ®MAJORMÜVEK®

  • Vangelis

    nagyúr

    válasz karib #33 üzenetére

    mi volt a gond az amilo-val ha megkérdezhetem

    @@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

  • Vangelis

    nagyúr

    válasz karib #33 üzenetére

    mi volt a gond az amilo-val ha megkérdezhetem

    @@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

  • gyhorvat

    csendes tag

    válasz pampika #7 üzenetére

    Szia Pampika!

    Szerencsémre én elég messze lakok Bp-től, így nem kerültem közvetlen összetűzésbe a ''szakszervízzel''. Én talán nem lettem volna ilyen türelmes, bár a maffiózóval nem tudom mit lehetne tenni. Szét kellene nézni az Ukrán határon, talán ott lenne vállalkozó. Lehet, hogy olcsóbb lenne, mint a javítás. Azt hiszem egy tanulság van. A mai világban olyan sok jó gép van, hogy ''soha többé Gericomot'' és ezt nem is azért mert rossz volt a gép, hisz bármelyik elromolhat. A szervíz mocsoksága miatt nem! A pénzedért rossz anyagot adtak, és nem segítenek! Ezek után megrendülhet a bizalom a márkával, mert ami egyszer előfordult, az mégegyszer megtörténhet! Szerintem ha ezt a fórumot valaki olvassa, gondolja meg a Gericom vásárlást! Ha a gép jó akkor gond nincs, ha viszont baj van inkább a kuka, mint az ideg. A Te kálváriád után már meg is békültem az időnkénti újraindítással! Nem is olyan rossz ez a gép?!?!

  • gyurc

    tag

    válasz pampika #34 üzenetére

    valaki irta neked, hogy valtozott. enis ezzel mentem a boltba, hogy most akkor mivan? a valasz azvolt, hogy ha a fogy vedelem nem akart csinalni semmit, az az ert volt, mert nem leptetek fel erjesen(lustaaak).

    Tehath, nincs veszett ügy!
    mennikell, DURVAN, elore torni zuzni, mashogy nemmegy. ha mas nem, miert nem mesz be a TV2-höz?:) azok minden baromsaggal foglalkoznak!

    ui: komolyan gondolom a tv-t.

    Mindig legyen nalad a törülköződ

  • pampika

    őstag

    Köszi a bíztatást :)
    Természetesen nem akarom annyiba hagyni.Mindenképp megpróbáljuk az asztalverős verziót is,ha más nem segít.Csak végre adják vissza a gépem,hogy egyáltalán legyen miért a szervízbe mennem :U

    A tv tényleg jó ötlet,egyik haverom a Juszt László-féle műsort is ajánlotta.Egy olyan adás után valszeg lenne visszhangja a témának és nem hiszem,hogy a bolt fellendülését hozná egy ilyen ügy.De ha nincs más eszköz,akkor az lesz.A többi már az ő bajuk. :)

  • pampika

    őstag

    Most válaszolt a drágalátos eladó csajszi,hogy a gép elvihető (5 nap alatt sikerült válaszolnia a 2. mailemre...).Valszeg pénteken ejtem meg a dolgot,majd írok,mi a helyzet.

  • pampika

    őstag

    Tegnap voltam a gépért.EGy kis kedves papír fogadott,hogy 11.02-től 11.18-ig leltár miatt zárva vagyunk,bocsika. (mellesleg másádikán írt a csaj a boltból,hogy kész a gép,de a bezárásról egy szót sem ejtett...)
    Mindegy,szerencsére ott voltak.
    A gépet most magyar szervízbe küldték el,akik közölték,hogy szerintük SEMMI baja sincs,így nem is nyúltak hozzá!
    !DE! az egyik okos szervizes lefényképezte a kijelzőt,ahol is látszik a hiba (meg is mutatták nagy dicsőséggel a képet).Mondtam,hogy ez dícséretes dolog,de kb. fél éve ott pihen az asztalon egy ugyanolyan témájú kép (by me),hogy mutatni is tudjam a bajomat és egy kis txt leírás is,hogy talán olvassa mán el a szervizes a gép pontos történetét! Hát erre csak hümmögött...
    De mondta,hogy most a képpel együtt majd elküldik osztrákokhoz újfent és akkor majd jó lesz!
    Hát a gép most itthon van,találtunk egy ismerőst,aki a szüvnél van és mondta,hogy majd rákukkant,ad hozzá egy szakvéleményt és azzal együtt majd leadjuk a KERMI-be,de addig utána nézünk,hogy van-e a kerminek joga arra,hogy gépet cseréltessen/pénzt visszaadasson a céggel.

  • gyurc

    tag

    válasz gyurc #43 üzenetére

    ha lehet majd dobj mar melt a gyurc@gyurc.com ra ezekkel kapcs:) amugy nemsoka megyek pestre, merre van ez a bolt? megneznem magamnak


    ha masn kotozkodni:) majd leirom txtbe a tortenetet:)

    Mindig legyen nalad a törülköződ

  • gforg

    tag

    Hali.

    Végigfutottam a topikot, és az a rossz hírem van, hogy gazdálkodó szervezet valóban nem fordulhat a fogyasztóvédelemhez, neki pereskedni kell szavatossági kifogás esetén.

    Egyébként bizton állítom, hogy hibás teljesítés esetén kijavítást vagy (!) cserét lehet kérni! A Ptk. 306. § vásárláskor 2003. októberben hatályos szövege szerint:

    306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
    a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;


    A helyzet eléggé reménytelen vagy jöhet a per, hacsak egy kis rásegítéssel nem sikerül ''meggyőzni'' az eladót arról, hogy jobban járna, ha visszaadná a vételárat. Cserében egy konstrukciós hibás gépnél nem érdemes gondolkodni.

    Tanulság, hogy olyan gépet kell venni, amit magyarhonban szervízelnek, pl. Albacomp. Bár az enyém is az, és most szervízben van, mert 1 hét után jött ki rajta, hogy akksiról használva 1-2 perc után áramtalanította magát, előtte pedig iszonyúan forró volt használat közben, sokkal melegebb,mint töltés közben, ami teljesen abnormális. Hál istennek, erre és 24 hó a jótállás, szóval ha a második hiba is előjön, azt hiszem visszaviszem nekik, mert elállok a szerződéstől.

    Üdv, gforg

    Aki nem hiszi, járjon utána.

  • pampika

    őstag

    válasz gforg #45 üzenetére

    Hello

    A gépet magyarok forgalmazzák és van is magyar gericom szervíz,csak ez a cég az osztrákokkal van szerződésben,ezért hordják oda :( Erre is 24 hó a garancia,de sajnos az elmúlt 1 évben aránytalanul sokat volt szervízben,szóval nem sok örömöm telt az egészben...

    Ez a hibás teljesítéses dolog jól hangzik.Csak amikor beírtunk a vásárlók könyvébe,akkor pontosan ez volt az indokunk és szerettünk voln elállni a vásárlói szerződéstől,azonban a cég közölte,hogy nem tartja jogosnak az igényem :(((

    Természetesen új gépet ezektől én nem akarok(ugyanilyet meg főleg nem),mivel nem akarom,hogy ezentúl bármi közöm is legyen hozzájuk(még egy egérpadot se vennék ott ezek után...).
    Szóval a helyzet továbbra is az,hogy nem tudom,mi lesz.De amint van valami fejlemény,leírom,az tuti.Hátha sikerülne vmit kieszközölni,ami aztán másnak is segíthet :))

  • kisst

    csendes tag

    Üdv! Hasonló cipőben járok, Gericom Webshoxom bent van az Erbertnél kijelző háttérvilágítás miatt, október 18 óta nem sikerült megcsinálniuk. Reméltem, hogy új gépet kapok, vagy pénzt vissza, de lassan már annak is örülni fogok, ha a ''rossz'' gépem visszakapom. Ugyanis nekem úgy tűnik ez az Erbert meg fog szűnni. Nem tudom tud-e erről valaki valamilyen infót... :F De ilyen apró jelekből csak erre tudok következtetni, pl nincsenek már bemutató gépek, raktárkészlet laptopból nincs, szervizes sincs egy hónapja, leltár miatt zárva papír az ajtón... Pénteken voltam benn, az eladók lelkesen vitáztak velem, persze feleslegesen, hiszen döntési joguk nincs csere ügyben, az ügyvezetőt meg lehetetlen volt elérni. Részemről holnap elhozom a gépet, s beadom Qwerty szervízbe, vagy valahova. Így persze nem garanciális javítás lesz, de már így is sokba került, hogy egy hónapja nincs laptopom... :(

    Gericomról meg annyit, hogy én meg voltam vele elégedve, 1 évesen vettem használtan, s 1 éve nyúzom is, azóta kisebb hibái voltak, amiket gariba csináltak. Azt tudom mondani, amit az előző tulaj is tanácsolt nekem, hogy jobban kell rá vigyázni, jobban kell kímélni, mint a márkás gépeket. Aztán majd kiderül, még mennyit bír.

  • pampika

    őstag

    válasz kisst #47 üzenetére

    Na az nagggyon nem lenne vicces,ha fognák magukat és megszűnnek...Asszem akkor nagyon mérges lennék :(((

    Ez a ''nincs bemutató gép'' ez olyan dolog,hogy amióta én odajárok,több,mint egy éve szinte folyamatosan,és egyszer sem láttam ott kirakott gépet.Persze mindenféle ajánlások vannak dögivel (best preinstallátor,best config és hasonlók),de az még egy másik cégvezető nevére szólnak,aki láthatóan elég jól irányította a céget...
    Van pár kirakott alkatrészt,de azt is olyan bazi drágán,hogy értelmes ember ott nem veszi meg (pl. usb 1.1-es infra 15k-ért,amikor máshol már rég 6k-ért osztogatták).De multkor egy srác bejött és nem tudtak neki adni 3m lan kábelt se.

    A főnökkel hiába találkoznál,nem tudnál semmit se elérni nála...az persze más dolog,hogy szerintem komolytalan és hiteltelen egy olyan boltvezető,aki a saját irodájában mackóban jelenik meg :Y

  • pampika

    őstag

    Ma voltam a macropolis debreceni boltjában,hogy mondjanak már egy árat a fantasztikus gépemre,ha mondjuk el akarnám adni.Telefonon kérdezte a pesti kollégát.Még 1 év gari van rá,és így adnának érte 150.000 huf-ot :Y
    Tudtam,hogy nem lesz vmi magas majd az ár,de hogy ennyire...eléggé elkeserítő érzés volt :O

  • gyhorvat

    csendes tag

    Sziasztok!
    Szerintem a gépem ''intelligencs''! Mióta a fórumot elindítottam, illetve az SP2-t telepítettem, a hiba nem fordul elő! Hogy miért, fogalmam sincs! Megijedt, hogy lecserélem?
    Hi!

Új hozzászólás Aktív témák