-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Megértem, hogy számít a kinézete.
Michelin Primacy 4 van 40 000/ db áron, nem kevés zsé, túlzás lenne.
Friss fejlesztés kevés van ebben az aránylag ritka méretben Autócsere? (Mintha már kérdeztem volna..) Polo vagy Ibiza ugyebár?Kompromisszumot kell kötni. Egy régebbi fejlesztésű prémium szerintem még mindig lenyomja az aktuális középkategóriát.
-
veterán
válasz bulikavagyok #46234 üzenetére
Nem láttam ilyent még. Tedd fel, told neki városban, hadd kopjon. Autópályára csak azután menj fel vele, hogy érzed, minden rendben vele.
Sky11: Ennyi, jobb ha nem javítják azt ami nem romlott el.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
veterán
válasz IreN!CuS #46321 üzenetére
Szia!
Szerintem a 225/50R17 eredménye közelebb áll a 215/55R17-hez.A Bridgestone T005-öt nem ajánlom - nekem pont az van, egy abszolút friss szettel vettem az autót - nem peremvédős és várhatóan a 3 felsorolt márka közül az fog leggyorsabban öregedni.
Szubjektív: rühellem en bloc a Bridgestone gumikat. Magamnak a Primacy 4-et venném Sx4-re.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz d.tiborz #46334 üzenetére
Akkor annyira fújd.
Tippre a 2. lesz a komfort (max. 160 kmh) guminyomás, az 1. pedig a normál / eco. (3. a full terhelés - lásd kezelési utasítás.)
Ha esetleg a kezelésiben nincs megadva gumiméret, akkor tájékoztató jelleggel írom, hogy a Polonál egy mérettel nagyobb Golf7 kerekeit (17-18") körben 2,5-re kell fújni, csak a 19"-es kerekeknél kell emelni rajta valamennyit. Így én maradnék a fotón szereplő nyomásértékeknél.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz SpaceKombajn #46363 üzenetére
Elég jól kiveséztétek a témát.
Szvsz: 1"-t is megérezni, de az annyira még nem fáj. 2" már igen (komfort).
Téli 16-os acélról 18" alura váltva érezni némi dinamikacsökkenést leginkább induláskor, autópályán már nem tűnik fel.
Elhúzni csak minimálisan fogja a nyomvájú - egy Mondeoról beszélünk, komoly futómű van alatta és önsúlya is van.Gumiból pedig Michelin - bár ez nem volt kérdés. Jó a Conti is, de a Primacynál hangosabb (Volvo V60 tapasztalat).
-
veterán
válasz SpaceKombajn #46382 üzenetére
Csak idő és emelő kérdése lett volna. 8" széles, ET55.
Van-e olyan jó P4 mint a PC5? Nem tudom, nem használtam PC5-öt. PC6 volt rajta egy hétig, de más méretben, az hangosabb volt. Mindkettő jól (elegendő mértékig) tapad.
-
veterán
válasz belaazallat #46395 üzenetére
Ha 100% nem látszik ki a szövet, akkor s.k. betömném pillanatragasztóval, méginkább folyékony gumival (TipTop bicikligumi-javítóval). De ha biztosra mész, mutasd meg egy gumisnak, neki van tuti ragasztója is.
(Szerintem a nyarat kibírja.) -
veterán
válasz belaazallat #46408 üzenetére
Szívesen!
Ragasztás előtt ne kerüljön / ne maradjon a lyukban nedvesség, víz. Utána figyelgesd, nem púposodik-e ki a az oldalfal a sérülés környékén, mert az szálszakadásra utal, veszélyes. -
veterán
válasz Tom1939 #46454 üzenetére
Tippem szerint a mérnökök, ill. a marketingesek tehetnek róla. Utóbbiak, hogy jól nézzen ki.
Az Opel az Astra H után az Astra J-nél tért el a "szabvány" 205/55r16-tól, lett helyette a sokkal drágább 205/60r16 és váltóméretei. De beszóltak a flottakezelők, hogy így drága a gumizás, ennek köszönhetően az Astra K visszatért a szabványhoz.
A flottákban szintén erősen érdekelt Golf már az 5. generáció óta (4,5,6,7,8) fixen a "szabvány" méretet használja. Érdekes az Octavia esete, most a 4. generációval váltottak egy drága méretre. -
veterán
válasz Tom1939 #46460 üzenetére
Vitarad van, nem? (Vagy SX4.) A Suzuki "nagyot alkotott" az utóbbi időben gumik terén. Apámnak Ignise van, 175/60R16.
Ellene vagyok a 4S gumiknak, de számára ideális lenne. 76 évesen nem csapatja már, legfőképp városban használja és 40-50 km-es országúti utakra. Ha leesik a hó, akkor nyugdíjasként otthon tud maradni, nincs sietős dolga. Ebben a méretben nincs értelmes 4S, nyári is kimondottan húzós áron van. Szerencsére a téli váltó 175/65R15 olcsó méret hozzá.Pont tegnap szereltem át neki a nyáriakat, pillekönnyű kerekek, a gyári 16" alu 5" vagy 5,5" széles, minőségi kidolgozású Enkei. Kettesével cipeltem az autóhoz, akárcsak a téli lemezfelnist vissza.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
A T005-tel kapcsolatban egy pozitívumról be tudok számolni, kimondottan jó a gördülési ellenállása. Illetve nekem tetszik a mintázata.
Eddig tapasztalt hátrányok:
- nem peremvédős,
- rossz a tapadása.
Igazán vizes úton még nem használtam. (Alig várom, hogy elkopjon, de tippre tartós lesz. Kvázi új szett.)[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz FireFox1996 #46533 üzenetére
Keresgélni kell, nem kérdés.
Augusztusban vettem pont Volvora 51-ért egy egész klassz állapotú 7,5x17 Land Rover szettet. 50-ért adták, belealkudtam a gumiszerelést. (A plusz 1000 Ft a 4 db új szelep ára volt.)
Tavaly tavasszal 4 db 17-es Volvo felni minőségi felújítása 90 ezer Ft.
2019-ben 4 db 18-as szálhúzott VW felni felújítása 120 ezer Ft.
Vannak árak. -
veterán
válasz szilvesztru #46543 üzenetére
Téliből nem kötelező rá a V-s gumi, tehetsz H-st is, úgy nagyobb lesz a választék. (Toyo? Erre a szép autóra? )
-
veterán
válasz szilvesztru #46563 üzenetére
A Toyo japán gumi. Egyetlen japán prémium abroncsgyártó létezik, a Bridgestone (az se az igazi a privát véleményem szerint).
Ha annyira szeretnéd, vedd meg a Toyot. De vannak jobbak.
-
veterán
válasz Gergőke88 #46602 üzenetére
Nem próbáltam, nem hiszem hogy bántaná. A fékport se bántja szerintem*. Dörzsiszivacs tilos!
* Ha esetleg háztáji megoldást keresel, a ráégett fékport háztartási sósavval lehet leszedni. Utána alaposan leöblíteni. Szembe ne fröccsenjen, szemüveg, kesztyű ajánlott. A gumit nem bántja.
-
veterán
válasz Motion_Blur #46631 üzenetére
Ezekből választva (én is) a Falken FK510-et venném. Korábbi tesztekben értékelhető eredményt ért el.
-
veterán
válasz bulikavagyok #46657 üzenetére
Kerékcsavar OK lesz a nagyobb gyári felnihez. Porckorong és fogtömés kell új.
-
veterán
válasz Gabesz87 #46782 üzenetére
Mert ez egy fura méret, hogy 6.5x17. Szent meggyőződésem, hogy 7 vagy 7.5 széles is jó lesz.
Csekkolom helyetted :
https://www.wheel-size.com/size/volkswagen/passat/2016/
7Jx17 ET40 - ez a gyári méret, a 6.5 a hólánchoz kell - ezt el kell dönteni, hogy akarsz-e valaha is hóláncot feltenni, ami majd jól összecseszi a felnit. (Én max. a csomagtartóba teszek hóláncot.)De a 7.5 is jó lesz hasonló adottságokkal.
Szerk.: Alcar hibrid lemezfelni. Láttam már többet VAG járművön, egyéni ízlés dolga, engem a régebbi terepjárók / SUV-ok gyári lemezfelnijére emlékeztet. (magamnak nem igazán kéne, használt gyári alut dobnék rá)
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz gyenesmartin #46788 üzenetére
ez lenne az érdi gumis. Ha esetleg probléma van, óvatosan vele. [link]
A másik neve majer gumi.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Gabesz87 #46789 üzenetére
Nem gyári felni, a 88/4db kb. reális, mert szép állapotú (de nem gyári).
Nézhetsz kb. ET32 és 40 közöttieket is.@gyenesmartin: Nem újak, "demók". A cég és annak tulaja, khm... erősen megosztó. Ha panaszod van, készülj fel erre. Lásd a Google értékeléseit.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz DeathAdder #46809 üzenetére
1,6 mm.
Ha 6 mm-es és nem tetszik, akkor érdemes most meghirdetni. Új ár 60%-át tippelem.
-
veterán
Igaz már csak holnapig érvényes, de megosztom a Michelin promóciót. Hátha.
-
veterán
válasz neil_mullen #47098 üzenetére
Szerintem ez sok, ET miatt 10 mm, 1 hüvelyk miatt annak a felével számolva 13 mm. Szumma 23 mm-rel lesz kijjebb* a kerék - simán beleérhet a sárvédőbe kitekert keréknél berugózáskor, vagy akár hátul is mikor le van terhelve. De ne legyen igazam!
Nyomtáv 46 mm-rel nő.*Akár még hülyén is fog kinézni, hogy egy S80-on minek áll racsingban a kerék.
Új hozzászólás Aktív témák
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen