-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz DeathAdder #56391 üzenetére
Nem a rossz centrirozas okozza, amikor megcseréled a tengelyek közt, újra be kell kopnia kicsit. Talán ez okozza.
Rosszabb esetben fűrészfogasan kopott a hátsó tengelyen, de hozzászokott a füled, aztán a csendes téli után most feltűnő. -
veterán
válasz DeathAdder #56409 üzenetére
Az lesz hogy használom a hátsókat elöl, aztán ha nem javul akkor veszek újat.
Remélhetőleg bekopik, én is megcserélném a hátsókat előre.
Milyen autó? (morcos kisautó gumiméret, nagy fék, Showa...) -
veterán
Ahh!
Ilyet ne írjatok, hogy EP3, azt meg kell guglizni... busz-Civic, vagy 7. gen érthető a nem japófanoknak is. 🤗
-
veterán
válasz grizlisandor #56430 üzenetére
Régebben szigorúan tilos volt megváltoztatni a forgásirányt, kb. 15-20 éve olvastam / hallattam először, hogy az újabb típusú abroncsok már tolerálják. Én nem fordítanám meg, oldschool vagyok.
-
veterán
válasz DeathAdder #56461 üzenetére
PS5-nek, Potenza S001-nek nincs valami nagy peremvédője (sajnos), míg a téli Pirelli Sottozero 3-nak elég jelentős.
Nem kedvencem a Pirelli, de ebből a szempontból elgondolkodtató. Továbbá a fent említett téli 6 éves lesz és nulla repedezés, puha az anyaga.
-
veterán
válasz DeathAdder #56464 üzenetére
Emlékeim szerint hasonló. (PS4-et 2018-ban vagy 2019-ben vettem, PS5-öt az idén. Közben volt másik autóm, így nincs közvetlen összehasonlításom.)
215/45r17-ben gondolkodnék, mint kedvezőbb árú, egyben több védelmet nyújtó alternatíva.
-
veterán
válasz DeathAdder #56466 üzenetére
Most jutott eszembe, ha ez számít, a PS5-ben kb. 1200 km van, és még mindig zajosnak érzem 110-120 kmh között.
MC Pite: Passz a GY kódolásra.
P4-en (szolid) peremvédő volt 235/45R17-ben.
Nekem ismeretlenül szimpatikus a Hankook S1 Evo3.[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
válasz DeathAdder #56482 üzenetére
PS4, PS5 mind peremvédős, nyakamat teszem rá. A Goodyear Asymmetric 6-ot is lesd meg.
A gyakoribb tengelyek közti csere biztosan segíteni fog.
-
veterán
válasz DeathAdder #56488 üzenetére
Igen, peremvédő.
Nem tudom, hogy ez a T005 vagy a T006 már. Épp ma adtam el egy szett felnit T005-tel (túraabroncs). Tényleg nem rossz gumi, nagyon jól fogyasztott vele az autó, de csapatáshoz nem optimális ha az lenne a cél.
-
veterán
válasz DeathAdder #56492 üzenetére
Biztos, hogy nem rosszabbak a boltban kaphatónál. (ahogy Qru is írja)
-
veterán
válasz rasotamas #56517 üzenetére
Nem használtam még nyomtávszélesítőt, logikusan közelítve a kérdésre, közel egyenértékűnek tűnik számomra. (Kisebb ET-s felni valamivel jobb szvsz.)
Van olyan megoldás is, hogy egy garnitúra csavar rögzíti a nyomtávszélesítőt az agyhoz, egy másik a felnit a nyomtávszélesítőhöz.
-
veterán
válasz DeathAdder #56563 üzenetére
Csalódásmentes lesz. 🤞
Tipp: inkább 1-2 tizeddel kevesebbre, úgy többet dolgozik a gumi a "terheletlen" hátsó tengelyen. De ez szigorúan csak tipp.
Ha emiatt kanyarban nagyon menne keresztbe, akkor két legyet ütöttél egy csapásra. Persze ne melegedjen túl , ne kopjon túlzottan, stb.Szvsz csak tengelyek közt.
Az általam mellékelt fotó egy RWD autó kezelési könyvéből származik, azt is illik cserélgetni a tengelyek közt.
-
veterán
Itteni tapasztalatok alapján még azonos méreten belül is különbözhet. Ugyanúgy 225/40R18 BS Turanza T005 nekem peremvédő nélküli volt (múlt héten adtam el), míg egy fórumtársnak tökre ugyanaz a méret és típus pedig peremvédős.
Esetleg a sebességindex volt eltérő..., nem tudom, az enyém W-s volt.Amúgy nagyon elégedett vagyok az új PS5 tapadásával (VW Golf). Tegnap reggel nagy lendülettel bevágtam egy derékszögű kereszteződésbe, hogy hadd sodródjon egy fél sávnyit, van rá hely és pont sederintős kedvem volt. Erre sínautó módjára betapadt, még nyitnom is kellett a megszokott kormányszögön.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz MC Pite #56642 üzenetére
Google szerint:
1. S1 Lowering sound discomfort2. What does S1 on tyre mean?This means that Michelin has designed these tyres to be capable of supporting heavier loads. The Primacy 4 S1 model comes in a variety of rim sizes ranging from 15 to 19 inch. The Primacy 4 S1 model range has sizes of tyre that have been officially rated as having a wet grip rating ranging from B to A .
A 2. életszerűbb számomra. De akkor miért nem XL?Szerk:
3. S1 Tyres that adress the latest European regulation to reduce noise pollution.4. Itt egyszerre két "megoldás" is adódik.
S-labeling Label for low-noise tires which meet certain EU directives. The S is an acronym for “sound”.
S1-labeling Label on tires for the car manufacturer Peugeot, which can also be mounted on other vehicles. They are also equipped with Run-Flat properties.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz rasotamas #56678 üzenetére
az terheli a futóművet.
Ha úgy teszem kijjebb, hogy szélesítem és a belsejét is beljebb teszem akkor viszont nem.Ez jól hangzik. Engem is érint, 7" széles ET 45 helyett 7,5" széles ET 42 van.
Te mérnök vagy, de más területen, a kérdésem, ez tuti biztos így van, ilyenkor minimális plusz terhelést kap a futómű? (Örülnék neki.) Illetve ha 205 helyett 215 széles gumit teszek rá, elvben akkor is marad az aktuális középpont, itt se növekszik a terhelés?Az én tanácsom, 225 alá a 7,5" a VW gyári méret, max. 8-ig mennék el.
-
veterán
válasz rasotamas #56685 üzenetére
Kizárólag a terhelés szögére vonatkozott a kérdésem. A kerék súlya más téma és az egyértelmű (ott jó vagyok, elvileg 8 kg a 7,5 helyett).
ET-ben sem értem, miért kell 2-vel eltérnie.
Szerintem csak a dizájn. Ha megvette a drágább 18-ast a polgár, nézzen ki dögösebben.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Ez olyan, hogy melyikünk mit tapasztalt. 🤗 Perdültem már meg kispolszkival, esőben, szar gumin, éles visszafordítóban, haverral buliba menet - 360 fokos piruett és mintha mi sem történt volna, jót röhögtünk 20 évesen.
Azóta autópályán lenyomtam pár százezer kilométert jó gumikon - normál esőben is lehet ésszel nyomni neki ha nem zavarsz vele másokat. -
veterán
válasz ArthurShelby #56837 üzenetére
Ezt nézd meg, a Michelines kérdésedre választ ad: [link]
-
veterán
válasz DeathAdder #56864 üzenetére
Együtt fikázzák őket a Jánossal, valami lehet benne. Időnként megjegyzik, hogy a Hankook is elég jó, ott van a Michelin Pilot Sport után a második helyen. Pár hónapja - szintén egy BMW kapcsán - meglepetten megállapították, hogy az azon lévő Pirelli is jó lett a korábbi gyenge pirellis tapasztalatokkal ellentétben.
Az már csak az én eszmefuttatásom, hogy ők itt kizárólag a versenypályás teljesítményt értékelik, minősítik.
-
veterán
Pofásak. Nem éppen könnyű... annak idején lemértem a gyári Saab Aero 18-asokat, az 12,9 kg/db volt.
#56879 MaddeNNNN Oké, oké, de a réginek is van értéke.
Totál újszerű és nagyon ütős felnikre, plusz 4 db új Misi PS5 gumira elköltöttem 430-at. Majd az itt-ott picit karcos felniket, 50%-os gumikkal eladtam 280-ért. A nap végén 150-be fájt az upgrade, és nagyon megérte. -
veterán
válasz ArthurShelby #56950 üzenetére
A Michelin PS5 lassabban kopik és sokkal szebb az oldalfala.
A Goodyear.Asy6 picit olcsóbb és a tesztekben legalább olyan jó mint a Michelin.Nekem PS5 van, kicsit zavar a hangja 110 kmh környékén. (De a szebb oldalfal miatt megbocsátom neki.)
Mindkettő új modell,. még nem tudni hogyan öregszenek. Láttam már hamar öregedő Michelint.
-
veterán
Szia! Jól van ez így.
Külön jobbos-balost - tudomásom szerint - legutóbb jó 30 éve fejlesztettek, az ikonikus P Zerot, ami a klasszikus rally legenda Lancia Delta Integrale utcai kivitelén is volt.
De lehetséges, hogy nem a Lanciara, hanem a vele egykorú szupersportautókra szerelték a jobbos-balos verziót.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Szerintem az eredetivel se volt rossz.
Képről úgy tűnik, hogy azért jöttek kifelé, főleg a hátsó tengelynél látványos.
Az eredeti kupakokat érdemes lehet megtartni, műszakira azokat felpattintani, hogy "tessék, gyári".OFF kérdés: Csak USA modellekhez hozol alkatrészt, vagy alkalomadtán más márkához is az USA-ból? (feltételes módban kérdezve pl. Mazdához ha kellene, ott egyértelműen olcsóbb)
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz MC Pite #56987 üzenetére
Megtaláltam a hirdetést; esetleg írd bele, hogy 5 mm-es, nekem tetszik.
Gebasz(?):
- Ez túl értelmiségi hirdetési felület , Jófogás nekem bevált, talán egyszer adtam el gumit / kereket autóalkatrész.hu-ról, minden más a Jófogáson vagy elődjén (olx.hu) kelt el. FB-om nincs.
- hülye méret, öregebb autókra nem ez a tipikus
- benne vagyunk a nyárban, április, május az igazi, de én is pörgetném ezerrel, jövőre +1 éves lesz.Szerk: Jófogáson a címben legyen 205/55R17 és 205/55 R17 (R előtt szóköz) is.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz westcoastog #57103 üzenetére
Próbáld meg 120-ért. Ha nincs kapás 1 hónapon belül, tegyél fel új hirdetést 99-ért.
-
veterán
válasz westcoastog #57108 üzenetére
Felteheted többért is. 🤗
Eléggé le vannak gyalulva, írod, hogy az egyik üt. A gumik max. középkategóriások. Most ránéztem, egy hasonló szettet árul valaki egy hónapja 125 ezerért, 5x112 osztóval, szép állapotban [link].
Több pénzt tudsz kihozni belőle ha külön árulod a felnit és a gumit. -
veterán
-
veterán
válasz sortilego #57219 üzenetére
Megfontolásra érdemes, persze. (A felni nem gyári méret, a gumi se lesz az, baj ne legyen a műszakin...)
Felmerül még, hogy a szélesebb felni nem ér-e hozzá valamihez, különösen a belső oldalon. Esetleg itt is nézz körül: https://www.fitmentindustries.com/
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Erős asztalláb (Steelcase)
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen