-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
válasz neduddki #5557 üzenetére
nem kéne célozgatni.
amúgy meg kurva jó ez a mazda2 felni, egy kupakot meg vagy veszek, vagy szerzek rá
egy baja van, elég nehéz, de ezt már mondtam.
vagy eladom, vagy megoldom a gondot, ha sikerült, akkor majd szólok(#5573) PRDZsolesz: ezt tőlem tanulta, én szoktam ezt emlegetni
szerintem is fontos a jó gumi, ha nincs keret a 15-ös gumikra, akkor lehet jobb lenne maradni a 14-esnél, 175/65 r14-ben már vannak jók olcsón.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz PRDZsolesz #5573 üzenetére
csak hogy javaslatom is legyen:
185/60 r15 tökéletes lenne az alufelnidre, 15k-ért van elég jó gumi, pl. ez a kumho.
egy szett 60k, és azért ezzel ellennél évekig, eco gumik nem kopnak annyira.
ha még jó a télid, menj vele még 1-2 hónapot, és akkor talán meglesz arra, amit linkeltem, mivel csak +20k a leggagyibb kínaihoz képest, igaz az már +50%, de a gumi nagyon fontos.
egy saját példa: vaci új swift2, de téli gumira már nem tellett, azaz másra költöttem, csak előre vettem, mert jó az úgy, azt is valami tesco-s sportiva-t, szerintem volt vagy F-es nedvestapadási indexe, bár 2008-ban még nem volt ilyen jelölés ugye
nagy hó (30-40 cm), munkába sietve reggel országúton úgy keresztbe ment az autó, hogy alig bírtam megfogni, pedig a másik sávba is jártam már, fogalmam sincs, hogy hogy nem kerültem az árokba.
na azóta gumin nem spórolok. igaz utána is volt egy szitu, a következő autómon egy 5,5 éves gumival, abból is tanultam, öreg gumi nem jó gumi, hiába nem futott semmit se.
tényleg csak jó tanács, szerencsére nekem(és másnak se) nem lett bajom a meggondolatlanságból/tapasztalatlanságból, de lehetett volna.(#5576) bambano: +1
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Zozzant #5581 üzenetére
szerintem egyetértünk, a nagy törvényalkotó OV-nek erre is figyelnie kellene, le kell írni, hogy 8 év felett / 3 mm alatt műszaki repül, punkt. igen, 3 mm, és nem 1,6... mert az nulla. télen meg kötelező téli gumi, 4 mm feletti profilmélységgel.
akinek nem tetszik, az meg leteszi a kocsit. -
Kornel
veterán
fasza. ülj előre egyes. ennél már csak az lenne gázabb, ha sunny gumit tettek volna rá
más: alufelni projekt lefújva, eladtam a szettet, helyette felment egy szett 175/65 r14 conti premiumcontact5 gyári acélon, kerekenként kb. 2 kg-val könnyebb.
aki alut akar a kocsijára, először méregessen, ha nem akar sokszor gumishoz járni, hogy visszacseréltesse a gyárira[ Szerkesztve ]
-
-
Kornel
veterán
válasz neduddki #5625 üzenetére
Nem mindegyik kocsi reagal ugyanugy a rugozatlan tomeg novekedesere ezek szerint, raadasul nekem a rugout is rovidebb, mint a gyari
Plusz ahol 3-asba elgurultam, ott most vissza kellett kapcsolni, annyit jelentett a nagyobb kerek tomeg! Es ugye nem egy raketarol beszelunk
A 195/50 viszont nem volt veszesen peres egy konnyebb enkei felnivel ujra bevallalnam, foleg a kekvalaszt
Szerintem kocsi fuggo, hogy mennyi rugozatlan tomeg novelest bir el, en mindenesetre nem mennek a gyari suly fele, az a biztos! -
Kornel
veterán
válasz neduddki #5632 üzenetére
Rosszul fogalmaztam.
Gyorsulasnal erezheto volt a kerekek nagyobb tomege.
Ahol 3-asbol el tudtam "rugaszkodni", ott a nehezebb kerekekkel vissza kellett valtanom 2-be.
Egy nyomatekszegeny kis benzinesrol beszelek, ne egy tdi-re gondoljon senki.
Ehhez nincs koze a gumiknak, azok meglepoen komfortosak voltak kisebb katyukba is akar, de a nagyobb uthibaknal a kerek nagyobb tomege miatt jobban felutott.Bambano: amit addig 100-al vettem be hegyi uton kanyart, azzal megvolt a 110 is
Viszont rosszabb volt a gyoryulasom, nem ment az auto ugyanugy, illetve mint irtam fel is utott. Ezt csak az extra sulynak koszonhettem, meg a rovidebb rugoutnak.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
válasz Zozzant #5646 üzenetére
sajnos nem (csak) az volt.
a felni is nehezebb volt még a gyári alunál is. (szélesebb is volt)
egyben a kettő okozhatta a gondot, a súly mindenképpen közrejátszott.(#5647) AMD Power: rámennek, én azzal jártam télen nyáron
mod: kár hogy premiumcontact5-öt nem teszteltek 175/65 r14-ben, most az van fent nekem, de rossz nem lehet
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz neduddki #5656 üzenetére
na most mondd mi a gondod konkrétan
más: itt vannak számokkal is az ADAC teszteredmények, az osztrákok azt is kiírták
[ Szerkesztve ]
-
-
Kornel
veterán
válasz AMD Power #5667 üzenetére
Nehogy kormorant vegyel.
Telibe is mehet a 165/65 r13, tevhit, hogy telre jobb a keskenyebb. Foleg hogy lassan tel se lesz, iden pesten belul alig volt minusz, meg hajnalba se.Ahogy lathatod, a.kormoran az idei teszten is megbukott, mint mindig a gyenge nedvestapadas miatt.
[link][ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Na megint felülök a rollerra szépen, ugye van a 4 db vaci új premiumcontact5 gumim, meg kicseréltem a lengéscsillapítókat is, azt hittem, hogy a csere közben állítódott el a futóművem, így már második helyen nézettem meg, hogy miért húz jobbra.
Természetesen a futóműnek semmi baja, ez már 100%, viszont most a srác megcserélte a gumikat elől, így már nem jobbra, hanem balra húz az autó.
Gumi, vagy felni lehet a hibás? (sima 14-es acél ment fel)
Ha a gumi hibás, érdemes visszavinnem ahol vettem? Kb. 1 hete vettem, valószínűleg új korától ilyen, mivel nem mentem még sokat vele. -
Kornel
veterán
válasz Merlini #5784 üzenetére
pont hogy nem.
nehezebb kerék, rosszabbul indul az autó, tapasztalat. (és többet is fogyaszt)
lehet, hogy egy 150+ LE-s autónál mind1, hogy kerekenként megnöveled 2-3 kg-val a tömeget, de az én 86 LE-s 1.2-esemet úgy megfogta, hogy el se hittem, ezen kívül a fék is érezhetően kevés volt hozzá. Hiába nagyobb felületen tapad a gumi, ha a kerék tehetetlenségi nyomatéka nagyobb. -
Kornel
veterán
válasz neduddki #5786 üzenetére
én ezt tapasztaltam, ha hiszed, ha nem
+2-3 kg nálam már elég gáz volt.
de mondjuk én minden kis dologra allergiás vagyok, amit más észre se vesz.
pl. a 4 vadi új conti premiumcontact5 gumiból 1 gyári hibás, szerintem ez se tűnt volna mindenkinek fel.
most hátul van, így megszűnt a gond.
(most intézem majd a garit) -
Kornel
veterán
válasz neduddki #5790 üzenetére
tudom miről beszélsz, gyárilag ecocontact3 volt rajta.
én nem azt állítom, hogy 2-3 méretváltás, és +2-3 kg rugózatlan tömegnövekedés megfog minden autót, de az enyémnél ez történt. (1.2-es 86LE-s "fűnyírómotor", ahhoz képest viszonylag nehéz (1000 kg) kasznival)
konkrétan összesítve is többet evett, mint a téli nokiannal, illetve pillanatnyi fogyasztásmérő szerint is gyorsításkor +1-2 literrel többet írt, mint a télivel, ezt vagy elhiszed, vagy nem, de így volt. Ahol addig (meg most is) hármasból ki tudtam gyorsítani óvatosan, lendületből, ott a nehezebb kerekekkel már nem ment, vissza kellett váltani, gyakorlatilag városban mindig egy sebességfokozattal lejjebb kellett használnom, mint addig, mert nem ment a kocsi.azért a gumicserénél elég szép fogyasztásnövekedés volt, ha megnézed, és nem mentem se gyorsabban, se máshol, mint addig, sőt inkább hosszabb utakból jött össze, ahol eleve jobb a fogyasztás.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz neduddki #5792 üzenetére
ez igy van.
de az én kocsimnál ezt messze meghaladóan ellensúlyozta a rugózatlan tömeg növekedésének negatív hatása. természetesen nem azt mondom, hogy ez mindenhol ilyen gondokat okoz, de érdemes figyelembe venni, esetleg felpróbálni vétel előtt az adott felnit, vagy megmérni, stb. -
Kornel
veterán
conti garis ügyintézés:
vegyél még egy gumit, a kereskedő visszaküldi a hibásat nekik, és majd 2 hét múlva visszautalják az árát, ha elfogadják.
lfszgc.
ha nem hajlandóak új gumi vásárlása nélkül megállapítani a hibát, akkor fogyvéd, blogok, internetes újságok, fb, megy mindenhova a sztori.
vegyél premium gumit, ha gond van, akkor meg lehet jobban jársz egy auchanos gagyival, ott legalább nem problémáznak garancia kérdésnél. -
Kornel
veterán
válasz Satan_Claus #5806 üzenetére
az "csak" 7 éves.
kuka amúgy. -
Kornel
veterán
válasz Satan_Claus #5808 üzenetére
bár a sok csirke a fb-os gumis csoportokban még tízezerért árulja, jó az ócsóba alapon
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest