Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Robitrix

    senior tag

    válasz LLP-11Ker #1 üzenetére

    ez tökéletesen így van simán elég egy átlag felhasználónak egy ZEN 3 proci, mint ahogy marhára nem kell egy intel 13. generáció sem a következő évekre. remekül elég a 11 vagy 12. generáció is... egyszerűen semmi szükségünk a legújabb és legdrágább CPU-k teljesítménye itthon ráadásul azon az áron, amennyiért mérik. De a dolog pont így igaz a grafikai kártyákra is. se a rtx 4xxx-re nincsen gyakorlatilag szükségünk se az AMD radeon 7xxx-re sincsen szükség. remekül el lehet játszani a korábbi generációkkal is még sok évig. Nem fog leesni az arany gyűrű az ujjunkról, ha egy játék 120 FPS-sel megy és nem 140 FPS-sel. főleg ha cserében meg lehet spórolni 500-1000 dollárt egy gép árából....

  • Robitrix

    senior tag

    válasz wolfman #13 üzenetére

    hát ez relativ. Agyaltam egy CPU cserén, ha már belemegy simán a Ryzen 5600X a Ryzen 3600-am helyére. Viszont anélkül, hogy érdemben átmokolnám az egész gépet(alaplap, memória, PCI 4 grafika stb) pusztán 2-4 FPS többletet okozna a játékokban a 30-35%-kal erősebb proci. Aztán eleresztettem egyenlőre a gép fejlesztést mert úgy döntöttem nem ér meg 3 FPS extra teljesítmény úgy 70-80 ezer kiadást. Hol a francban érdekel az engem a gyakorlatban, hogy 100 FPS játszom vagy 104 FPS-sel. A farkam se lesz nagyobb tőle ráadásul amúgy is egy 144 hz-es FHD gaming monitorom van. Amúgy is bele kéne még tolni egy jó gaming monitorba QHD vagy 4K esetében vagy 100-200 ezret. és akkor már erősebb grafika és minden. vagyis építhetnék egy új gépet vagy 500-600 ezerért a 3,5 éves gépem helyett. Másik..... egyenlőre nem pálya a komolyabb hardver csere. Majd esetleg 1-2 év múlva egy teljesen új gép megépítése az akkori megfizethető árú hardverrel. addig meg remekül eljátszom FHD.ban a a ZEN 2 CPU-val és a GTX kártyával. Esetleg befigyel egy RTX 3060 kártya 170 ezer körül, mert úgyis a grafika számít főleg a játékban nem a CPU. Azzal fel tudnám tolni a grafikai teljesítményt a mostanihoz képest 50%-kal kb. Az RTX 4xxx jelenleg marhára nem érdekel, mint ahogy a 4K-sem igazán.

  • Robitrix

    senior tag

    válasz rdmftw #23 üzenetére

    amúgy valóban ez a helyzet..... az új konzolok megjelenésével se emelkedett meg drasztikusan a játékok CPU igénye. elvben mehetnének feljebb a 8/16-os CPU-k miatt de marhára nem ugrott meg a korábbi 4-6-8 nagy ritkán 10 végrehajtó szál fölé. Vélhetően nem igazán könnyű olyan játékokat irni a gyakorlatban, ami ténylegesen igényel mondjuk 12-14-16 végrehajtó szálat egy időben. ezért ma is jól el lehet játszani egy 6/12-es CPUval. Extra igények esetén meg a 8/16-tal is. És ezeknek egyáltalán nem kell a legújabbaknak lenni simán kiszolgálja a játékokat a korábbi generációk is az utobbi 2-3 évből.

  • Robitrix

    senior tag

    válasz jbcs #28 üzenetére

    azért a i5-9400el egy gond van. Az hogy 6/6-os proci. ami néhány játék esetén kevés lehet. Főleg ha figyelmbe veszi az ember a rendszer és az egyéb futó programok igényét is. (például valami kommunikációs program is dolgozik a játék mellett mondjuk egy Discord) vagy le akarja menteni az ember videóba a játékot esetleg stremelni a netre stb. Könnyen elő állhat az, hogy egy nagyobb CPU mag és szál igényű játéknál ott harcol a CPU 95-98%-on folymatosan és közben nem képes teljesen kihajtani a grafikát. Ilyenkor látjuk azt, hogy a grafika csak 70%-on van kihajtva, mert nincsen hozzá elég szufla meghajtani a CPU-ban. Ezért is gondolkodunk ma már inkább a 6/12-es procikban, amikben van elég mag és szál a játékokhoz és általában marad még benne 1-2 mag és szál az egyéb dolgokhoz a játék mellet.

  • Robitrix

    senior tag

    válasz LLP-11Ker #29 üzenetére

    Amúgy világ életemben elve CPU tekintetében a közép kategória teteje vagy a felső kategória aljában gondolkodtam. Azok már többnyire kifizethető árúak és cserében az újdonságért nem próbálják a vesémet is megszerezni. A teljesítményük meg bőven elegendőek a következő évekre. Vagyis ha én ma CPU-t vennék simán a ZEN 3-ban gondolkodnék itthonra házi használatra Intel esetében meg a 12. generációban esetleg a 11. ikre.

  • Robitrix

    senior tag

    válasz jbcs #40 üzenetére

    A WOT az jól elvan 4 maggal is már. Nekem egy 3600-os CPU és egy GTX 1660 OC kártya mellet FHD fullra tolt grafikán a 120-140 FPS a tipikus. Főleg mióta bele tolták a AMD FSR-t. 6 mag 12 szál mellett úgy 25-35% körül megy átlagban a CPU. Játék közben ott horkol a CPU... :) Régen igen sok éve AMD A10 7870K-n futott évekig egy AMD RX 460 társaságában és egy jó minőségű grafika mellett(azért nem teljesen full extrán) is hozta a 100-110 FPS körüli értéket.
    Viszont hálózatos csapatjátékban főleg haverok mellett azért dumálunk is egymással leginkább valami külső kommunikációs programban. TS, Discord stb. Ami azért igényel néhány % proci teljesítményt. Stream nem igazán szokás, mert miért röhögjenek a neten a bénaságomon. :)Viszont mivel vissza lehet nézni az utolsó kör replay-ét így abból lehet menteni videót és beszerkeszteni jobb részeket. Az online közvetítés esetében elfelejti az ember és időnként nem apácáknak szánt kijelentések is elhangzanak. :)

  • Robitrix

    senior tag

    válasz Dark Archon #107 üzenetére

    a CP2077 a saját hamvába dölt gyakorlatilag. Az azt fejlesztő cég egy ha jól tudom egy lengyel játék fejlesztő cég(CD Project Red), amit nyugati befektetők vásároltak fel. A méret okán egy olyan kapacitású cég, ami úgy nagyjából 3-4 évente képes kiadni egy komolyabb játékot. Aztán olyan régen ígérgették már a CP-ot, hogy erősen rájuk égett a dolog. A befektetők meg gondolom folyamatosan nyomták már a céget, hogy produkáljon végre valamit..... Így kiadták kissé idő előtt(bár pöcsöltek vele vagy 6 évet mire elkészült) a programot, amire ráfért volna még némi csiszolgatás. A nagy cégeknél mint mondjuk az Activision stb. viszont van elég ember és pénz, hogy egy tucat párhuzamos fejlesztés meg tudjanak finanszírozni évekig, annak a reményében, hogy valamelyik tényleg ütős lesz a piacon és hozza a pénzt. ha 1-2 fejlesztés mégse lesz olyan siker nos nem rendül bele a cég, mert több lábon áll egyszerre. a kis és közepes cégek viszont jobban xarban vannak, ha valami nem úgy üt be amibe egy csomó pénzt, munkát és energiát fektettek be. a fejlesztő cég előző komolyabb sikere a The Witcher 3 volt(2015-ben) volt közben pár kisebb program, amitől viszont nem volt hangos a játék piac. Hátha kihoznak valami komolyabb játékot mondjuk 2025-ben. :)

  • Robitrix

    senior tag

    válasz Create. #114 üzenetére

    a GTA 6 a majd lesz... talán jővőre kategória... :)Igaz minden évben.... :)

  • Robitrix

    senior tag

    válasz core i7 #122 üzenetére

    a játékokkal is az a helyzet, mint a filmekkel. Igen csak nehéz valami eredetit és ütöset összehozni mára. A filmeknél is vagy 120 év után igen csak nehéz valami eredeti történetet összehozni, amit már nem dolgoztak fel korábban vagy fél tucat változtban az elmúlt 100 évben. A játékoknál ugyan ez a helyzet. Persze a videójátékok nem nyúlnak vissza csak úgy kb. 30-40 évre, de nehéz volna full eredetit alkotni. Aztán hogy miért lenne jobb ugyan annak az ötletnek vagy játékmenetnek a 19.ik verziója, mint a 15.ig hát... :)

  • Robitrix

    senior tag

    válasz rdmftw #127 üzenetére

    ööö a GTA VI az utolsó infó szerint a trailer 2023. október-november a játék 2024. II. negyedév, de nem kizárt, hogy átcsúszik 2025-re. Marha hasonlókat mondtak 2021-ben is, hogy jővőre. :)Simán quantum proceszoros 2048 magos gépeink lesznek, mire kiadják... :)

  • Robitrix

    senior tag

    válasz core i7 #132 üzenetére

    én nem a játék tartalmára gondolok, hanem a megvalósításokra és ötletekre. Nyilván ha játszom egy háborús stratégiai játékot, ahol fejlődnöm kell nyersanyagot gyűjteni katonai egységeket kell építeni stb. Az részlet kérdés, hogy mondjuk tatárok ellen harcolok a 13. században vagy a törökök ellen a 16. században vagy 2567-ben a jövőben egy képzelt ellenséggel. Az alapelvei ugyan azok a játéknak. De mondhatnám ugyan ezt egy focis játékra vagy valami személyes nézetű lövöldözős játékra. Vegyünk egy Battle royal stílusú lövöldöző játékot. Aminek a lényege, hogy csak egy maradhat a végén és ehhez valamilyen módon egyre kisebb helyre szorítják a túlélőket, hogy végül kénytelenek legyenek egymással harcolni és valakinek győzni) Ennek a játéknak az első sikeres verziója a PUBG volt. (bár volt már ilyen fajta játék elötte, de az nem lett sikeres) Azóta a battle Royal stilusú játékból megjelent vagy 50 fajta. De a lényegük ugyan arra az ötletre épül. Ha valaki játszott már fél tucat ilyen játékot, akkor igazán az 51. megjelenő játék se fogja nagyon elkápráztatni eredeti ötlet hiányába. Autó versenyekben vagy mondjuk eg foci játék? Nem tök mindegy, hogy mondjuk FIFA 2022-t játszol vagy FIFA 2018-at vagy akármit pont ugyan azt csinálod nagyjából ugyan úgy máshogyan kinéző felületek mellet. De hozhatnék példának a COD sorozatot. Nem tök mindegy, hogy a II. világháborúban lövöldözök ugyanúgy vagy az I.-ben vagy mondjuk dél-amerikában, mint kommandó vagy mondjuk egy Warzone-ban stb. Ugyan arról a rókáról húzzák le a 15. bőrt. Én az eredeti újdonságokat hiányolom nem pedig ugyan azt máshogyan megmutatva.

  • Robitrix

    senior tag

    válasz Create. #134 üzenetére

    Na ja az eredeti PS 4 és Xbox volt karcsú a játékhoz. Minf CPU, de föleg grafika tekintetében. a PS 4 Pro már egy fokkal jobb volt a nagyobb teljesítménye miatt. De való igaz, hogy a PC-s változattal kevesebb volt a gond. Általában fordítva szokott lennei a dolog és a konzolos változatok a stabilabbak és jobbak lennei eleinte, amig teljesen ki nem javítják a PC változatot egy idő után. Persze konzolból van 6-8 változat addig ahány PC annyi féle lehet. Mivel egy PC-be több ezer cég gyárt hardvert százezer féle változatban. Így lehetetlen olyan programot irni PC-re, ami mindig minden féle hardveren tökéletesen fog működni. A konzolok ezért is szoktak jobban müködni, mert csak 8-10 félére kell alapvetően készülni (a PS és Xbox együtt) Ezért is volt meglepő, hogy pont a konzolos változattal volt a legtöbb baj. Bár ha mondjuk egy Warzone-t veszek egy frissités után pont úgy szidják a neten a konzolos változatokat, mint a PC-st. :)

  • Robitrix

    senior tag

    válasz kwzatz #135 üzenetére

    Azért egy provi játékban sok tucat ember több éves munkája van benne. programozok, grafikusok, zeneszerzök stb. Még felsorolni se egyszerű kik dolgoznak rajta. Persze ezek kapácból nem fillérekért dolgozó emberek. Így a nagyon sikeres játékokat évekre elöre meg kell finanszírozni a siker reményében. A jó munkához persze idő is kell. Ha folymatosan baxtatják a fejlesztőket, hogy produkáljanak valamit már, ne csak költség legyen végre, hanem bevétel is a befektetőknek nos elkapkodott kiadású program lesz az eredménye, mint a CP 2077 esetében.

Új hozzászólás Aktív témák