-
Fototrend
Sziasztok kedves otthon barkácsolók!
A közelmúltban felmerült ötletek, reakciók alapján úgy éreztem, itt az ideje egy topik összefoglaló készítésének. Ugyanakkor a nyitó hozzászólás erre tökéletesen megfelel, így ezek után következzenek a topiknyitó fórumtársunk szavai:
Új hozzászólás Aktív témák
-
#33253120
törölt tag
válasz Max500 #64128 üzenetére
Nem tudom mi a technológia neve, de vékony, kb tinta állagú festéket visznek fel a felületre, majd egy hengerrel átgurítják ami a felületről leszedi a festékanyagot, de a gravírozás réseiben bennemarad. Ezt utána vagy hagyják megszáradni, vagy melegítéssel/Uv fénnyel gyorsítanak rajta alapanyagtól függően.
Első körben festék filccel feltölteném a gravírozott részt, majd egy mondjuk szöszhengerre raknék egy nagyon enyhén oldószeres itatóst, amivel leszedem a felesleget. -
#33253120
törölt tag
válasz macilaci78 #64133 üzenetére
-
#33253120
törölt tag
válasz lemmy71 #64191 üzenetére
Mókás kérdés.
A savazással nincs gond, ha jól csinálod. Nekünk azt tanították, hogy horganylemez darabokkal oltsuk be a savat, majd nem emlékszem mennyi állásidő után lehetett használni. Az elmondások szerint a forrasztáskor kialakult hőterhelés elveszi a visszamaradó maró tulajdonságát a savnak, viszont előtte megfelelően előkészíti a felületet.
Ha hülyeség, ha nem, ezt tanították. Használtuk ónfürdővel, kemping gáz+ bádogos cinnel, stb.
Másrészt, forrasztott rendszerre máshogy fűzünk, mint mondjuk wago-ra.
Forrasztásnál tökmindegy mit fűzöl, ha sok a vezeték, akkor hosszabbra hagyod a kötést, és jó lesz.
Rugós kötőelem esetén viszont már vésésnél/csövezésnél számoljuk a vezetéket, és a kötéseket, várható terhelést, hogy a létező gyártmányok használhatóak legyenek. Tehát, ha ezeket figyeled a kivitelezésnél, akkor ugyanúgy örök élet + 1nap.Viszont mivel ma már nem elfogadott a forrasztás, ha a gagyi tápegység kigyújtja a házat, akkor a tűzvizsgáló/biztosítós a sodrott kötésre hivatkozva erre fogja majd az esetet, hogy ne kelljen fizetni, hiszen vélhetően szabványtalan szerelés van az épületben.
-
#33253120
törölt tag
Két iskola van.
1. Minden 15 percnél hosszabb pihenő előtt leszed, és elmos. Ez a hivatalos út.
2. Mióta kihozta a Soudal a visszazárható habot, azóta páran megokosodak. Használat után lefújod az orrát tisztítóval, gyors törlés majd szigszalag, hogy elzárjuk a levegőtől, és ne tudjon beindulni az oxidáció a hab maradékban. És akkor maradhat rajta.Ami a jó, mindkét esetben láttam már berohadt pisztolyt. :) Azt csináld amelyiket be mered vállalni, és legyen kéznél kb 22-es villáskulcs a szétszedéshez. :D
-
#33253120
törölt tag
-
#33253120
törölt tag
Ja, az olyat imádom. Az a baj, hogy néha hamar elkap az agyf..sz, és türelmetlen vagyok.
De pl szedtem már ki alumímium öntvény tokozatból síkba tört M8 csavart, ütvecsavarozóba fogott sima tokmányba rakott csavarkihajtóval is.
Ott pl nagyon ésszel kellett húzni a gázt neki. -
#33253120
törölt tag
-
#33253120
törölt tag
válasz #33253120 #64619 üzenetére
Amúgy pont olyat csináltam, amiről van papírom, de nem tanították.
Belsőégesű motort piszkálok.
A régi fűszegélynyírómon olyan az üzemanyagellátási rendszer, hogy a tankátvezetőn 3 cső megy át. Ebből kellene valahogy záros időn belül klasszikus 2 csöves rendszert csinálni, és valahogy halkítani a kipufogón, fojtás nélkül. Mondjuk erre van vagy 25-30cm plusz hely is.
Kb azt sem tudom merre induljak, egyáltalán lehetséges-e, de nekem csak a motor kell, meg a kihajtás eleje. Ha siker van, akkor jön ezzel a következő project, valami biciklire, vagy rollerra történő felbarmolással. :D -
#33253120
törölt tag
válasz Barret001 #64631 üzenetére
Haha... :)
Jó lesz ez. Van kihez fordulnom akkor. :)
Hogyan tudom meg milyen karbira van szükségem?
A régi rendszer olyan volt, hogy 3 cső ment az üzemanyagtartályba, 1 a légszűrőházról, végén kis bumszli előszűrő. Meg 2 a karbiról, ami egybe van építve a kézi nyomásfokozó kis félgömbjével. Ebből az egyik kb az üzemi cső, a másik meg a nyomásfokozó visszavezetése.
Három dolog biztos, a két felfogató menet, és ahhoz képest a beömlő.
Na ez lesz lerúgva, és valami klasszikus kétcsöves megoldás kellene.
Az van, hogy tudom mit akarok, mert tanították, de hülye vagyok hozzá, mert a segédmotorkerékpárszerelői OKJ nem ad gyakorlati tapasztalatot a kerti kisgépekhez. :) -
#33253120
törölt tag
válasz Barret001 #64634 üzenetére
Nem az volt a lényeg, hanem, hogy miért 3 csöves a rendszer.
Egyik csövön szűrt levegő megy a tankba, a másik az üzemanyag, a harmadik a visszafolyó.
Miért kell a levegőcső, vagyis a többi átlagos gépre miért nem kell ez a cső?
Amúgy képet kaptam, felfúrtam 19.8-ra a tankátvezetőt, beletettem egy kétcsöves gumit, és bekötöttem sima kétcsövesnek. Az extra levegőcsövet kihagytam.
Így a motor elindul, jár szépen, a hiba tényleg a régi átvezető elöregedése miatti falslevegő volt. Ha kelleni fog neki mégis a levegőcső, akkor annak csinálok majd külön átvezetőt valami tömítéstechnikai boltban kapható tömegcikkből....
De ez így alkatrész hiányában karbantarthatatlan volt eredeti formájában. -
#33253120
törölt tag
válasz #33253120 #64680 üzenetére
:D
Lábonlövès kategória.
A péterláncfűrészen most pont lenne alkatrész, miután felfúrtam a tankot.
És közben offline fel lettem világosítva, hogy a harmadik cső a tanksapkaszelepet pótolja.
De így anno ránéztem a tanksapkára, lyuk van rajta, szelepdoboz van benne, de basszus most nézve a lyuk zsákfurat/öntet, a doboz meg üres.
Ehh..... :D
Van még benne fél deci versenybenzin, szerintem tuti rálocsolom, és meggyújtom.... :D[ Szerkesztve ]
-
#33253120
törölt tag
válasz Barret001 #64685 üzenetére
Lenyugodtam, nem lesz ezzel baj.
Két út van.
Tanksapkacsere, ha kell, akkor tankkal együtt.
Vagy beballagok a tömítéstechnikai boltba, és kérek egy anyagvastagságnak megfelelő átvezetőt, népszerű könnyen pótolható megoldással. És ezt arrébb befúrva meglesz a levegő...
Nem szoktam túlaggódni. :) -
#33253120
törölt tag
Viszont így lesz egy kisboylernyi melegvized, majd egy csőszakasznyi hűvös, és azután ér oda a nagyboyler melege.
A következő festés előtt csináld meg cirkulációsra. Nem kell folyamatosan mennie, sok helyen egy nyomógomb, és egy lépcsőházi automata megoldja a forgatás, és az energiahatékonyság összhangját.
-
#33253120
törölt tag
Nehéz kérdés.
Kínai benzines vonalon kb. egy szabály van. 25e a max lélektani határ, de csak garanciával, papíros boltból, Praktiker, gazdaboltok, stb... ÉS a lényeg, legyen kb minél nehezebb.
Cimbora vett 12 éve fükaszát. Piros, kínai. Kb eddig bírta, hogy mindig ment valaki benzint kunyerálni, és valami akármit vitt vissza helyette... Vett egy pont ugyanolyat, három hét után azon gondolkozik, hogy csak meg kellene hüvelyezni a régit.Sacc teljesen mindegy mit veszel, csak minöségi üzemanyag, és átlagosnál jobb olaj menjen bele használatnál, illetve ne hagyd beledögleni az üzemanyagot. (A mai benzin nevü kutyulékok pár hónap alatt szétesnek az adalékok sajátosságai miatt, és ezt súlyosbítja ha olajjal is kevered.)
-
#33253120
törölt tag
válasz headhunter #64718 üzenetére
Répa vicces, és basszus a Hangyászig el nem gondoltam volna róla, hogy nemcsak belenyúl az akármibe, de kihozza belöle a vállalhatót.
Mostanában a póló/felsö választásai is szerintem direkt kisfiúsak, mert sacc nem akar azzal a testalkattal macho-t játszani, hanem trollkodik egy kicsit, hogy a bukott közgazdász(bölcsész?) mire képes....
És ez mondjuk jól néz ki a videókon, meg a szponzortartalmat sem tolta túl eddig. Mert most ez az egész kb nem a garázsról szólt, hanem a szponzorról. Karotta ha asztalt építene magától, akkor láttunk volna vasudvart is, ha ha tényleg felületi problémái vannak az alapanyagnak, akkor arról lett volna 2-3 snitt, meg lett volna egy másik vasudvar is. -
#33253120
törölt tag
Azért orrfürészek között is van különbség.
A cégnél egy kis könnyü 10.8V-s Dewalt van, jó lappal Blue kartont, 50x20 rézsínt, colos deszkát szépen viszi.
De láttam 240V-os nevesincset, a müanyag ablakosok azzal bevágják pár helyen a tokot, ha téglába vág, vagy éppen benne van a szeg, az sem baj, és ennyi. Viszont az sokszor nehezebb, mint a miénk, mert az erö ezt kéri. meg le lettek ezek az ablakosok fizetve, hogy el kellene bontani pár emeletnyi lépcsökorlátot. A másfél colos csövet pillanatok alatt vágta el. A miénkkel kb 6-8 szor annyi idö lett volna. -
#33253120
törölt tag
Elcsúszik a kuplung.
De amúgy a villany máshogy nyomatékos mint a benzin. Viszont a benzinhez nem hosszabbító.
Mind a kettő máshogy szar. :)
Elsőnek valami kínai huszonezres benzinest vennék, mert a hiányosságait/bajait nézve el tudod dönteni, hogy a gari végén mire van igazán szükséged. -
#33253120
törölt tag
válasz -ZeeZee- #64950 üzenetére
A legtöbb szerelvénycsaládnak van kábelkivezető szerelvénye, vagy vakfedele.
Ha a sima doboztetőt választod, akkor szerintem ragaszd fel építőipari ragasztóval. -
#33253120
törölt tag
Most így ebben a pillanatban felmerüt hülyeséget szeretnék kérdezni.
A klasszikus műanyagházas 90-es évekből származó moduláris kontaset-ből össze lehet építeni 6 modulnál nagyobbat?
Van két egyforma, szerintem a nem szerveres időszak előtti utolsó széria, már modulos műanyagházas, és konnektoronként 3 helyes. (vagy két laposdugvilla, vagy egy kerek)
Mindkét áldozat 6 modul, 5 kombinált aljzat+ 1 kapcsoló formában.
Nekem meg jelenleg minimum 7-8 modul kellene. -
#33253120
törölt tag
válasz Essejó #65036 üzenetére
Olyan hülye biológiám van, hogy már az enyhén izzadt ujjaim külső részén érzékelek egy 9V-os elemet is.
Engem elég érzékenyen érintenek a kondik.
Fiatalon én is játszottam ilyesmivel, Fénycsöves lámpatest zavarszűrőjét töltögettem, azzal piszkáltam akit lehetett.
Szomszédasszony nyugdíjas motortekercselő volt, kiröhögött amikor megfogta. -
#33253120
törölt tag
Biciklibolt-> Önvulkanizálós gyorsfolt.
Megdörzsölöd a kaparóval, rárakod a megfelelő oldalával, és mire összerakod a kereket már fújtathatsz.
26-os montinál defektjavítás nekem olyan 8-12 perc fújtatással.Ha az a folt kicsi, akkor autósboltban/mezőgazdasági gép szervízben van nagyobb.
-
#33253120
törölt tag
válasz hramon94 #65086 üzenetére
Vagy a habot, vagy a tisztítót hagyd rajta, és ne piszkáld. Max a csőrét fújd le tisztítóval. Mióta a Soudal árulja a visszazárhatós habot, nagyon sokan rádöbbentünk, hogy ha magát a habot nem engeded levegő közelébe, akkor nem lesz gond.
Ha kifogyott a pisztolyból a hab, akkor rátekered a tisztítót, megszisszented, hogy tele legyen a cső, rajtahagyod, és a habmaradék el lesz zárva a levegőtől. -
#33253120
törölt tag
Elvben abban a lapban már van hab.
De könnyű leellenőrizni, mert ez egy betét, amit ki lehet szedni belülről, körbe a 4 rögzítőléc kipattintása után.
Új hozzászólás Aktív témák
- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Kedvenc zene a mai napra
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Computex 2024: MSI Claw 8 AI kézikonzol Lunar Lake-kel
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen