-
Fototrend
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
AMDFan
addikt
válasz nebulo5 #44922 üzenetére
Nem, abszolút nem válaszolt neki. Döbbenetes ez a nagyképűség amit páran mutatnak ebben a topikban egy-egy kérdező irányába. Már ne is haragudj, de Neked ki mondta itt valaha is azt, hogy botfülű vagy, mert 5.1-es Geniusod van? Te sosem próbálkoztál még "hangzásjavító" effektekkel számítógépen?
(#44926) kammerer: na ez egy korrekt válasz volt.
[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
válasz zoltanz #45037 üzenetére
"Ami jobb az a baj már 6 számjegyű kategóriák (erősítő, hangfal)"
Be active De tényleg, az aktív cuccok egyik fő előnye pont az adott árból kihozható legjobb hang a legoptimálisabb tervezés eredményeképpen. 150-200-ért már elég jó dolgokat lehet kapni, és nem kell foglalkoznod az erősítő/hangfal közti szinergiával, megtették helyetted a mérnökök úgy, hogy az optimális legyen.
-
AMDFan
addikt
válasz bajnokpityu #45055 üzenetére
hagyjuk
-
AMDFan
addikt
válasz zoltanz #45058 üzenetére
Na hát pont rátapintottál a lényegre. Fejleszteni, csereberélni... Miért cserélsz le egy erősítőt? Azért mert nem tudja kihozni a hangfaladból a maximumot. Elégedetlen vagy vele, lecseréled. Aztán máshogy fog szólni, és egy darabig örülsz neki, mert nem is feltétlenül lett jobb, csak más, de nyilván örülsz majd annak amiben hozott a másik erősítő. Persze itt most arról van szó, amikor kategórián belül cserélsz erősítőt. Ha 3x annyiért vennél erősítőt mint a jelenlegi, akkor ott már hangfalat sem ártana cserélni, és ez így megy tovább, de elégedett sosem leszel. Persze érdemes megnézni, hogy mi a célod? Ha mondjuk 2 zenei stílust hallgatsz, és van kb. 100 albumod amik folyamatosan pörögnek, akkor könnyebb egy olcsóbb passzív szettet összerakni amin adott stílus jól/jobban szól mint egy drágább allrounder rendszeren. Volt ilyenem is, Sound Art W2, 35 ezer forint volt és elvarázsolt akusztikus zenén, sokkal jobban zenélt mint az akkori Polk RTi A3-asom, ami 100k körül volt akkor újan. Próbáltam vele mást is hallgatni, de a legtöbb stílus nem állt jól neki.
Összességében a kevesebb néha több. Azzal, hogy van egy adott rendszered amit nem tudsz megbontani, bizonyos mértékben megköti a kezed, bizonyos mértékben pedig segít elfogadni azt, hogy van egy adott pénzösszeg amit ráköltöttél és ha fejleszteni akarsz, akkor látod hol a következő lépcsőfok. Nem vered át magad, és sosem lesz aránytalan az erősítőd és a hangfalad tudása egymáshoz képest. Egymáshoz van tervezve, illesztve. Gondolj bele mennyire leegyszerűsíti egy erősítő tervezését az, hogy tudják, hogy milyen hangszóró lesz rákötve. Nem univerzális erősítőt kell tervezni, hanem adott hangszóróhoz kell erősítőt tervezni. Ez óriási könnyebbség mérnöki szempontból, lehetővé teszi, hogy egyszerűbb erősítőkkel érjenek el ugyanolyan hangminőséget, olcsóbban.
[ Szerkesztve ]
-
-
AMDFan
addikt
válasz narumon #45135 üzenetére
Azért egy ilyen kategóriájú AN dobozt elég aránytalan hasonlítani egy 200 ezres aktív monitorral. Ami ezt ki tudná váltani azt a saját árkategóriájában kell keresni, ugyanúgy 8"-os mélyközéppel. Ennek csak a nagyobb Dynaudiok, Neumannok Genelecek lehetnek alternatívái.
(#45134) zoltanz: látod erről beszéltünk. Rendszerszinergia... Nálad ez teljesen hiányzik. Én azt is el tudom képzelni, hogy az erősítőd miatt olyan fázishibák lépnek fel amik miatt abszolút kusza teret hallasz. Valaminek kellene lennie azért, de az a Sony erősítő nem a Bösendorfer mellé való erősítő. Akár konzervatív vagy, akár nem, ez így nem jó, és változtatnod kell a felálláson.
[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
válasz zoltanz #45142 üzenetére
Tuti, hogy nem elég jó... Technics, Sony ezek konzumer erősítők konzumer hangfalak mellé amiben 2 kondi a hangváltó, mert azzal még megbírkóznak és amúgy sem vársz el tőlük sokat. Biztos van jó is, de ez nem az a kategória ahol megállják a helyüket. Felejtsd el őket baromi gyorsan.
-
AMDFan
addikt
válasz #56474624 #45146 üzenetére
Ez tervezés kérdése. Nincs azzal baj ha minimalista, de szerintem a Sony + Bösendorfer kombó jól mutatja, hogy hogyan lehet tönkrevágni egy jó hangzást egy hozzá nem illő erősítővel.
(#45144) zoltanz: Rendszerben kell gondolkozni. Hiába szól jól egy erősítő X hangfallal, Y-al döglött lehet a hangja. Sajnos ez van. Megtalálni a hangfalhoz illő erősítőt kulcsfontosságú ahhoz, hogy jó hangot kapj.
[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
válasz MasterMark #45232 üzenetére
Tegyük hozzá, denevérek esetén
A zenék nagy részében 10Khz felett már csak -35 dB körül mozognak a magas hangok. Ráadásul mint tudjuk a CD technológia ~20Khz-ig tud átvinni. A supertweeter mint olyan, felesleges. Ez is egy olcsó marketingfogás. Hidd el, pár milliós kategória alatt a rendszerek legnagyobb hibája nem az, hogy csak 20Khz-ig tart a frekimenetük.[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
válasz andorra #45285 üzenetére
"A zenében az sem fordul elő, hogy a 30Hz-es hang, -3 db-es* hangerőn szólalna meg a valós hangerőhöz képest."
Mit értesz valós hangerő alatt? Az elektronikus zenékben teljesen alapvető, hogy 30-33Hz-en vannak dinamikacsúcsok (0dB). Pl Yellonál akár 30Hz alatti dinamikacsúcs is tapasztalható adott esetben.
-
AMDFan
addikt
válasz andorra #45297 üzenetére
Te most miről beszélsz? Amit írsz azzal én tisztában vagyok. Inkább neked kellene megérteni, hogy nincs olyan, hogy "0dB-en mért adat". Ez így értelmezhetetlen. Az a 0dB amiről én beszélek az az adott zenében lévő leghangosabb hangokra vonatkozik. Ezek mindig viszonyszámok. Az, hogy mennyire hozza sávszéleket egy hangfal, attól is függ, hogy a zene hogyan van masterelve. Ha a hangfalad -6dB-el tudja a 33Hz-et, de a zenében meg 6dB-el hangosabb a 33Hz mint az 1Khz, akkor pont ugyanolyan hangerővel fogja a hangfalad leadni a 33Hz-et mint az 1Khz-et. Pláne ha még a szoba is kiemel ott valamennyire. Persze ettől függetlenül az ugyanolyan hangerősségű 33Hz-et jóval halkabbnak fogod hallani mint az 1Khz-et de ez már csak a fülünk karakterisztikájából adódik.
[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
Hallgasd meg őket. Szvsz ez a Dyno megtestesíti azt amiért utálni lehet a stúdió monitorokat. Száraz mint a Góbi sivatag A JBL-hez pedig ha jól értelmezem akkor jár mérőmikrofon is, így kompenzálni tudod a szobához. Ez nagyon jól jöhet. Az integrált DA és a Dacmagic között pedig ugye van egy csomó átmenet
-
AMDFan
addikt
válasz schawo #46240 üzenetére
Európai márka, szerintem a Genelecnél nem a marketingesek viszik a hátukon a bizniszt, és ez talán nem is akkora baj. De én pl. a ménemszólon olvastam először a Barefoot-ról, aztán azóta, hogy ismerem, a youtubeos videókon egyre többször látom feltűnni, hogy jé itt is ezt használják meg ott is ezt használják
Amúgy egy kis G teszt: Genelec G Two és F One 2.1 hangfalszett teszt
-
AMDFan
addikt
válasz szabifotos #46259 üzenetére
Ez alá ne add.
-
AMDFan
addikt
Jesus, most nézem ennek az AR doboznak az adatait:
System Type: 2-way, bass reflex
Drivers: Two 6 1/2" coated cellulose woofer, 1" silk dome tweeter (all video shielded)
Crossover: 3700 Hz
Frequency Response: 26 Hz-20 kHz ± 3dBAz a baj, hogy valamiért nem tudom komolyan venni...
Erősítőből én a nagyobbik HK-t venném, ha a hangfalad tényleg ilyen mélyeket tud, akkor oda komoly kontroll kell az erősítő oldaláról.
-
AMDFan
addikt
válasz blattida #46686 üzenetére
Persze, de éppen amiatt, hogy a Harman csoport egy böszme nagy multi elég sok know-how-val is rendelkezik, tekintve, hogy pl. a JBL meg az AKG is az övé. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nekem annyira tetszik, mert pl az új AKG nyitott fülesek hangja kezd "elsennheiseresedni" ami nem az én világom, de ettől függetlenül biztos vagyok benne, hogy értenek az audio technikához. Persze a CA és a Rotel is. De ez kicsit ilyen "audiosznob" hozzáállás szerintem, hogy kommersz gyártótól ne vegyünk semmit, vagy legalábbis a kevésbé kommersztől vegyünk. A linkelt nagyobbik HK erősítő tutira nem rossz.
szerk: Pláne, hogy sokszor ajánlanak itt régi Denon, meg Onkyo erősítőket, amiknél a maguk korában nem létezett kommerszebb hifi gyártó
[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
válasz Patice #47505 üzenetére
Akkor te sem tudod mit jelent a placebo jelenség
Amit emvy ír, hogy hallja, az pontosan a placebo jelenség mintapéldája. Rá is hat, rád is, rám is, és minden emberi lényre. Én is hallottam a már flac és wav között különbséget, mert "átvert az agyam". Azt hittem hogy hallom. Aztán jött az ABX és kiderült hogy hopp mégsem hallom. Egy haverom állította, hogy digit kábelek között van különbség. A saját rendszerében hallgattunk meg két kábelt. Az egyik az egy 15 ezres kácsás furutech volt, a másik pedig egy 10 éves nem kontaktos tescos RCA amit a digi beltéri hátuljából bányásztam ki. Mondjuk úgy hogy nem audiofil cucc. Szó szerint kiröhögött amikor azt mondtam, hogy nem fog különbséget hallani. Ofkorsz nem hallott különbséget. Pedig nem SAL hangfalon hallgattuk Sokkal több múlik azon ha feldobsz egy akusztikai panelt a falra.
Viccesnek tartom, hogy sokan olyan rendszereket hallgatnak, ami ezer sebből vérzik, a zene felét hallják csak és akkor megy a tápkábel meg a digit kábel mizéria Azért megkérdezném mondjuk az ATC vagy a Focal mérnökeit, hogy ugyanmá' ha gyártanak saját membránt, saját erősítőt, saját dobozt, akkor mérnem gyártanak hozzá saját tápkábelt is? Talán mert rohadtul nincsen jelentősége...
Én abszolút megértem azt akinek van egy több milliós rendszere, az vesz 10-15 ezerért egy tápkábelt, mert jól néz ki, és megnyugtatja az ember lelkét. A placebo visszafelé is működik. Ha van egy több millás rendszerem, akkor nehogy már 30 ezer forintnyi kábelen múljon az, hogy megnyugodjak és ne egy sima fekete tápkábelt kelljen nézegetnem. Erre iparág épült.
[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
Amiket írsz azok egy hibásan működő rendszer/eszköz jellemzői szerintem. DIY rendszerekben gyakran előforduló probléma, hogy nagyon érzékeny a kábelekre. Hallottam olyan DIY dacot amit nem lehetett dobozba tenni és érzékeny volt arra is, hogy ha 10 centin belül elment valami kábel fölötte. Nekiállt hallhatóan torzítani.
[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
válasz Dorian #47567 üzenetére
Ezt most nem teljesen értem. Ha analóg jelet rögzítesz analóg berendezéssel, akkor sosem fogod kétszer ugyanazt kapni. Főleg nem egy átlagos nappaliban, vagy akár átlagos stúdióban.
(#47570) robi-k: ahha zajterhelést mértél csodás. Akkor úgy kérdezem, hogy hasonlítottál-e már össze két zenei felvételt amit felvettek mikrofonnal. Gondold át a folyamatot és rájössz hogy sosem lesz ugyanaz a kettő, ugyanazzal a rendszerrel sem. D/A átalakítás - hangszórók - mikrofon - A/D átalakítás. Ha profi cuccod van akkor az D/A - A/D dátalakítás még ugyanazt fogja adni sample pontosan, de amikor belekerül egy akusztikus környezet a láncba akkor sosem lesz ugyanaz.
[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
válasz bajnokpityu #47583 üzenetére
mindig ezt szoktam erre linkelni: [link]
(#47595) emvy: jujujj ne szítsd a tüzet
[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
válasz #68216320 #47616 üzenetére
Egyetértek veled. Elméletileg előfordulhat hiba egyirányú továbbításnál. Gyakorlatilag viszont ez a bithibaarány olyannyira kicsi, hogy egy egyszerü otthoni rendszernél ahol van 1 digit kábel a rendszerben bitpontosnak mondható az átvitel. Olvasd el ezt: [link]
Még a tesztet elvégző hangmérnök is meglepődött azon, hogy a CD ennyire pontos.szerk: a TCP/IP protokollt sem azért találták ki hogy otthon összekösd vele a két gépedet, hanem azért, hogy ha én Buenos Airesben leírom ezt, akkor ez 100 hálózati eszköz és 10.000 km megtétele után is pontosan érkezzen meg a PH budapesti szerverére, és lehetőleg 300 miliszekundunom belül. Ezek tények.
[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
válasz Ear001 #47658 üzenetére
"a rossz csatlakozás megnövelheti az RF sugárzást akár 6dB-vel is"
Nem mondod Képzeld a rossz csatlakozás okozhat 50% sávszélcsökkenést ethernet hálózatokban is. Nem igaz, hogy nem érzed, hogy mennyire másról beszélünk. A rossz csatlakozás versus más típusú kábel nem éppen ugyanaz.
-
AMDFan
addikt
válasz fusionfan #47731 üzenetére
Szia, Klipsch RF82-m volt 1,5 évig, csak ajánlani tudom.
Ha szub nélkül akarsz zenélni akkor is nagyon jó megoldás, amit megadnak gyári adatot, hogy 33Hz-ig lemegy -3db-vel az teljesen valós adat, ennél a legtöbb viszonylag olcsó aktív szub sem tud mélyebbre menni, max mennyiségben van több mélye. Ebben az árkategóriában nem is vennék 3 utas hangfalat, csak 2 utast.
CAV DP880A-m is volt (ez a 880 egyszerübb változata), annál a Klipsch szerintem két kategóriával jobb. -
AMDFan
addikt
válasz blattida #47911 üzenetére
Szerintem meg abszolút létező probléma amit emvy ír, de mivel "hitetlen" ezért nuke7 próbált belekötni abba amit írt. Dynaudio hangfalak például meglehetősen igénylik a kakaót, egy 40W-os erősítővel nem fognak jól szólni.
De felhozhatom példának a saját Klipsch RF82-esemet is aminek a 80W is kevéske volt. Szóval erről ennyit.[ Szerkesztve ]
-
-
AMDFan
addikt
Ez a topik egyre nevetségesebb. 20 Hz... persze Édes jó istenem... Nagyon komoly, milliós szubok tudnak lemenni 20Hz-ig lineárisan, de ott már brutális módon érzéketlen az emberi hallás és a hangfal is kb -20dB-lel tudja csak leadni. Az elméleti határ a 20Hz. Zenei anyagban is elképesztően ritka hogy 20Hz-es hangok legyenek.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- TCL LCD és LED TV-k
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Futás, futópályák
- Gitáros topic
- Ilyen lesz a Galaxy Ring töltője
- Tőzsde és gazdaság
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Bemutatkozott a Galaxy Watch FE
- MIUI / HyperOS topik
- További aktív témák...