Új hozzászólás Aktív témák
-
Krugszvele
senior tag
Akkor át kellene gondolni a sebességhatárokat is! Annyi helyen van indokolatlan korlátozás, hogy 100 km-en összeszednék fél óra késést, ha mindet betartnám.
-
Itt a Balkánon tuti nem lenne rá igény, mert itt mindenki jobban tud mindent.
Mutogatni való hater díszpinty
-
perempe
addikt
Előzésnél belassítana...
* Brahms: 4. szimfónia *
-
Persze, teljesen életszerű, hogy a sofőrök 60%-a szeretne egy extra /ráadásul teljesen megbízhatatlan/ zajforrást az autóba.
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
Alusky
aktív tag
Sántítanak ezek az eredmények...
Tehát alapvetően azt akarják a legtöbben, hogy csipogjon meg írja ki folyamatosan. Nyilván azért, mert sokszor fingjuk sincs mennyivel lehet menni adott szakaszon vagy önerőből nem jönnek rá hogy adott szakaszon mi a biztonságos sebesség amivel haladni érdemes, ilyenek ülnek autóban és mentek át vizsgán. Bravó.Sebességvisszavételt nem fogják meglépni legalábbis nem abban a formában ahogy elképzelik, mert túl sok szar és rizikó. És egy kicsit jobb együttműködés kéne hozzá meg végiggondolás a táblákat illetően vagy olyan nagy ráhagyás amiben a jelenlegi gyorshajtók amúgy is vezetnek. Gyalogosérzékelő sem fékez ha padlón vagy, csak csipog, okkal tervezték ilyenre.
[ Szerkesztve ]
Köszönöm Prohardver Kft, hogy biztosítod a második Facebookot a világon.
-
bambano
titán
az újabbik autómban meg tudták ezt oldani...
ha indexelek, kikapcsol a sávtartó automatika.a cikkhez: az újabbik autóm kiírja a *szerinte* érvényes sebességhatárt. gyakran el is találja.
a régebbi autómban meg van hangjelzés: amikor elkezdem igénybe venni a lóerőket, megszólal a motorhangEgy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
veterán
Meg mindig nem ertem, miert megy barmelyik autonk 130 felett, ha elvileg kozuton nem lehet 130 felett kozlekedni kis hazankban.
Persze, ha nem kozuton vagy, mehetsz gyorsabban, de ezt egyszeruen megoldhatnak egy van rendszam-nincs rendszam szituacioval pl.
Everybody lies.
-
anulu
félisten
"a régebbi autómban meg van hangjelzés: amikor elkezdem igénybe venni a lóerőket, megszólal a motorhang"
úgy bizony!"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
Watchdog
aktív tag
A telefonokban lévő navigációs appok régóta tudják ezt. Jó, nem kamerával detektálják a tábla jelzéseket, hanem előre be vannak táplálva az adatok, az összes útfelújítás nincs mindig benne, de akkor is.
Ja, és kikapcsolható a hangjelzés... -
-
konci79
őstag
válasz Krugszvele #1 üzenetére
Tehát te is olyan vagy mint egyre több autós, hogy úgy gondolja, rá nem vonatkoznak a szabályok, mert ő nem ér rá?
Nincs mérlegelési jogkör, csak be kell tartani, akár tetszik akár nem.Eladó DDR4 GSkill 2x8 GB 4000 MHz CL16
-
-
worxland
addikt
Hát Nyíregyházán és Szegeden biztos nincs rá igény.. Jártam arra az elmúlt egy hónapban. Úgy mennek, mint a leszedált nyugdíjasok.
Kedvencem: Szeged, Kossuth Lajos sgt., nulla forgalom, belső sáv, 40-nel tötyögő helyi Fittipaldi.''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
-
-
Alaaf Pi
senior tag
-
dnelb
veterán
első dolgom lenne kiiratni belőle
-
[Prolixus]
addikt
Kíváncsi lennék hogy a felmérésben résztvevők hogy és milyen korosztályból vagy felhasználói csoportból lettek kiválasztva. Random módon-e, és elég nagy elemszám-e hogy a normál eloszlást reprezentálja a különböző tulajdonságokra? Voltak ebbe fiatalok? Vezetni ténylegesen szeretők? Urambocsá erősebb autókat vezetők? Csak mert kissé hihetetlennek tűnnek a számok nekem Ha nem jó volt a módszer, akkor most egy rossz minta alapján akarunk levonni hangaztos, manipulatív, a valóságot torzító következtetéseket...
Akkor át kellene gondolni a sebességhatárokat is! Annyi helyen van indokolatlan korlátozás, hogy 100 km-en összeszednék fél óra késést, ha mindet betartnám.
Na ezzel értek egyet fullra. Nyilván a jogalkotó nem tudja megtenni azt, hogy úgy írja ki a korlátokat hogy fogralmi helyzettől függően, maximum X a korlát, adott helyzetben alacsonyabb....de én is úgy érzem amióta vezetek (15év...), hogy nagyon sokszor túl alacsonyak a korlátok, és az adott útszakaszon egy +20km/h még simán beleférne, pl lakott területen belül 70, országúton 110 vagy 130, pályán 150...Nyilván a forgalmi helyzettől függően, ésszel kell élni, ha nagy a forgalom ne száguldozzon az ember, éjszaka se száguldozzon az ember egy szűk úton lakott területen belül ahol a sötétből a bokor mellől könnyen elélép a gyalogos stb. De sokszor sok helyen mentem már a megengedettől ilyen +15-20km/h-val úgy hogy azt biztonságosnak éreztem, és még meleg szituációm sem volt belőle, nemhogy baleset (kopp-kopp). Józan ésszel be lehet látni mi az a helyzet ahol biztonságos a több is, és mi az amikor nem (vagy még a megengedett alatt kell menni).
Persze mondom a jogalkotóra visszatérve, ők nem hozhatnak forgalmi helyzettől függő határokat, be kell lőni valami arany középutat ami még nem lassítja nagyon a forgalmat de az idiótáktól is védene (már ha betartanák a korlátokat) a veszélyesebb forgalmi helyzetekben. Viszont ha most bevezetünk egy rendszert ami csak a táblát látja, a forgalmi helyzetet, a környezetet nem (pl. milyenek a látási viszonyok, milyen sűrű a forgalom, milyne szélesek az utak, van-e mellette járda vagy nincs, el van-e választva az út a gyalogos forgalomtól vagy nincs stb), aztán elkezd nekem gyakran csipogni, urambocsá még belenyúl a vezetésembe fékezgetésekkel...hát kösz, de nem! Gyűlöletesek ezek. Undorító. Engem kikerget a világból.
Az hogy ez jól működhessen, szuperokos rendszerek kellenének, ami nemcsak annyit tud hogy buta módon a táblát nézi, hanem a fent említett egyéb tényezőket is.Az nyilván persze a vezető felelőssége, ha túllépi a korlátot és megbűntetik. Mondom azt megértem, hogy a jogalkotó egy arany középutat igyekszik belőni, ami bizonyos helyzetekben és bizonyos utakon alacsonyabb, mint amennyit én még biztonságosnak érzek/amenynivel halandi szeretnék. Ha többel megyek és bünti van, hát így jártam. Ha valaki azt szeretné hogy a rendszer mentse meg a bírságoktól, akkor legyen egy babysitter mód ami tényleg mindig csipog meg tényleg mindig visszavesz, mindenhol és minden körölmények között, csak hogy ne legyen bírság belőle.
I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando
-
Tonyk
veterán
Szeretjük is errefelé az ilyen önjelölt Fittipaldikat. Még jó hogy csak havi szinten jársz erre. Bár nem is értem, ha nulla volt a forgalom, akkor elrepesztesz mellette a külsőben és már el is felejtetted.
Az 50 az nem alsó, hanem felső korlát + lakott területen belül, a 3500 kg-ot nem meghaladó járművekkel a forgalmat nem akadályozva közlekedhetünk a belső sávban is.
Kossuth Lajoson egyébként napi szintű méricskélés van, lehet ezért mentek lassabban, mint te kívántad volna.Nincs tökéletes ember. Például belőlem is hiányzik a hiba!
-
Scofield007
csendes tag
Pontosan. Ezzel kapcsolatban kezdtem írni, hogy a Waze már nagyon régóta tudja ezt. Az ISA rendszer beépítése megint csak a sokadik bőr lehúzása azokról, akik autóval rendelkeznek, mert hát kérem szépen a sok mérnöki munkaórát, kifejesztési lépcsőket (értsd: fingreszelést) valamiből finanszírozni kell. És ez csak egy alap, amivel minden autónak rendelkeznie kell. Ja, hogy kötelező? Vegyél az autódba is internetet! A végén mindenki jól jár, csak pont az nem, aki a tulaja a gépjárműnek.
-
VIC20
őstag
Na jó, de a kolléga (és bevallom, én is) a sok ,,ottfelejtett" táblára gondolt, ami mintha csak arra szolgálna, hogy bevételt generáljon a hatóságnak. Mely hatóság is csak a rá ruházott joggal él. Joggal pedig vissza is lehet élni. Tehát az érmének két oldala van - legalább.
-
De mindegy neki. A minta mérete nem attól függ, hogy mekkora a teljes populáció, hanem, hogy milyen pontos mérést akarsz. Ha neked elég a 90%-os megbízhatóság, 2%-os hibahatárral, akkor elég 1700 embert megkérdeznek Luxemburgban, Magyarországon, és Kínában is. A lényeg, hogy a megkérdezettek eloszlása pariban álljon a teljes lakossággal.
Ami engem inkább zavar a kutatásban, hogy milyen sokan azt mondják, hogy ahelyett, hogy ő figyelné, hogy mi volt a táblán, mivel lehet menni, inkább egy gép mondja meg neki, mert az aranyhal agyával és a nulla figyelési képességével a táblát vagy nem látta, vagy már nem emlékszik rá. De azért ő nagyon jól tud vezetni...még gyors hajtva is.
-
<Adamsky>
nagyúr
"Itt a Balkánon ... " – ezt a Balkánozást szerintem érdemes lenne szép lassan elengedni.
" ... mindenki jobban tud mindent." – vezetni jó eséllyel biztosan.Egyébként már így is a legtöbb mai autó folyamatosan "tilinkózik" valamiért. És mi ennek az eredménye? A sofőr először megpróbálja kikapcsolni, majd mikor ráun arra, hogy ~2 percet az életéből minden indulásnál elvesz ezzel (esetleg valamit ki sem tud kapcsolni), akkor után lesz*rja az egészt. Vagyis azt nem fogja észlelni, mikor tényleg baj van, mert immunissá válik az autó jelzéseire. Nem (csak) én mondom. Ismert autós tesztelőtől hallottam.
-
<Adamsky>
nagyúr
"Tehát te is olyan vagy mint egyre több autós, hogy úgy gondolja, rá nem vonatkoznak a szabályok ... "
Nem, ő szerintem arra gondolt, hogy egy csomó helyen teljesen indokolatlan – általában sebességkorlátozó – táblák vannak kitéve. Ezeket minimum érdemes lenne felülvizsgálni, mielőtt nekiállnak mindenkit lekorlátozni. -
ncc1701
veterán
Nagy igény lenne olyan utakra, ahol nem meredt szemmel a kátyúkat kell figyelni, és kerülgetni őket, hanem ahol előre lehetne nézni. Mint plö sógoréknál.
-
-
stellaz
veterán
válasz Krugszvele #1 üzenetére
na, pont miattad kellenek az ilyen dolgok
-
karoli9
csendes tag
Kezdhetnénk azzal, hogy az autópályán sebesség- és átlagsebesség mérést vezetünk be egyidőben, plusz mozgó kamerák autókban. Második lépésben minden kereszteződésbe kamera, amelyik sebességet mér és a tilos jelzésen való áthajtást is figyeli. A megnövelt detektálás mellé pedig a megfelelő retorzió meghozná a várt eredményt.
Nem elég hitelesnek lenni, annak is kell látszani.
-
bambano
titán
Az alapprobléma ezzel az egész marhasággal, hogy egyre kevesebbszer akarják az embert felnőtt, felelősséggel és döntési jogkörrel bíró entitásként kezelni.
Mindig jön pár okoskodó hülye, aki úgy dönt, hogy majd ő megmondja, hogy ki mit gondoljon.eltekintve attól, hogy ez egy teljes zsákutca, ha már így, akkor játsszuk végig. ha a felnőtt nem felnőtt, akkor például ne lehessen besorozni katonának. és ha valaki úgy nőtt fel, hogy mindent eldöntöttek helyette, vagyis infantilis maradt, az ne indulhasson választásokon jelöltként.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
veterán
Ez rendben is van, de ha te magyarorszagon szeretned evi 180 napnal tobbet hasznalni, magyar rendszammal, akkor a rendszam hasznalatahoz rendelkezned kell a limittel. Nem fizikai lefojtas, hanem szoftveresre gondolok. Igen, tudom, hogy mindent fel lehet torni meg egyebek, de osszessegeben szerintem sokat dobna.
Mondom ezt ugy, hogy en is altalaban jelentosen gyorsabban hajtok.A tempomat kotelezove tetelevel egyutt. Nem is ertem, hogy nem kotelezo mar tizen evek ota, a tempomatot hasznalok kozott mindig nyugodtabb vezetest lattam. Persze ez nem minta meg egyebek, de eleg realis kovetkeztetes.
Everybody lies.
-
Arra meg nem az a megoldás, hogy nem tartod be, hanem azt kéne elérni, hogy akinek a dolga, az beszedje.
@<Adamsky> : Majd ha nem balkáni állapotok lesznek, akkor elengedem
@bambano : Sajnos az a gond, hogy ha azt hiszed, hogy tudnak felelősen dönteni, akkor hamar kiderül, hogy nem.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Amúgy olyat nem lehetne, hogy minden elektronikus szart kidobunk a kocsikból a turbóval együtt, és mondjuk féláron adnák?
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
Feketelaszlo
senior tag
Röviden: Németország.
Hosszabban: A vmax leszabályzás már 100 éve megoldott műszakilag, s az EU-ban is évtizedek óta próbálják átnyomni a végsebesség korlátot, de amíg a németeknél korlátlan az Autobahn addig mutogathatnak a gyártók, hogy sértené a piaci szabadságot egy abszolút sebességhatár, s legfeljebb önkéntes alapon építenek be 180/250 km/h-s határokat a járművekbe.
A nem közúti használat is régóta pipa már geofencinggel - a táblafelismerés nyilván egy nagyságredekkel okosabb rendszer ezekhez képest, de teljesen jogosak azok a kritikák, hogy az optikai jelekre való hagyatkozás kockázatokat rejt. Viszont amíg nem lesz olcsóbb és megbízhatóbb V2X technológia, addig biztosan marad. -
-
Reggie0
félisten
válasz Feketelaszlo #46 üzenetére
Nem csak a nemeteknel, van ahol 140 a korlat, van ahol 120. Kimesz EU-n kivulre, 150-es, 160-as korlat is letezik.
Amugy pl. kozelkeleten par orszagban 120 felett rendszeresen bimbam-ol a kocsi es dobja a figyelmezteteseket, de nem tilt le ott se.
Raadasul ez a sebessegkorlatos marhasag sem igazan allja meg a helyet. Nemet autopalyan sem rosszabb a baleseti statisztika, hiaba nincs korlat. Inkabb azon erdemes elgondolkodni, hogy ha bevezetik a fix szoftveres korlatot es nem javulnak a baleseti statisztikak, akkor megis mi lesz a jovo? Maradunk haszontalanul korlatozva, mert csak vagy lesz a tarsadalom tobbsegeben annyi akarat, hogy a felesleges korlatozast feloldja? Mert a multbeli tapasztalat az, pl. covid, hogy ha egy beklyo felkerult azt mar nem nagyon tavolitjak el, akarmennyire felesleges is...
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
válasz [Prolixus] #22 üzenetére
a sebességhatárokat az átlag marikákra kell méretezni, akiknek a reagálási ideje 2 másodperc, gumija 10 éves, futóműve pedig egy kátyú után még 5perc elteltével is pattog, felfogni nem képes azt, hogy esetleg esőben még több a féktáv...
Másik fele pedig tök mindegy mennyi a sebességhatár akkor is x+14km/h-val fog menni amig a fix trafi nem lövi le...
Műszakihoz nem fognak érdemben hozzányúlni, mivel az azonnali kormányváltást jelentene, ha a szegényebb rétegnek a bontószökevényeit máról holnapra kitiltanák az utakról.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen processzort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer N36L / N40L / N54L
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Gitáros topic
- Mini PC
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Milyen TV-t vegyek?
- HP notebook topic
- Java programozás
- További aktív témák...
- ÁRESŐ! Dobozos új Dell Inspiron 16 5630 /13.gen i7-1360P/16GB/1000 GB SSD FHD+
- KERESEK! Google pixel 8 pro (256 GB)
- SAMSUNG (LS43CG700NUXEN ) 43" 4K 144HZ GAMER MONITOR ! AKCIÓ!
- SAMSUNG (LS34BG850SUXEN) QHD QD OLED GAMER MONITOR ! AKCIÓ!
- SAMSUNG (LS32DG802SUXDU ) 240HZ 4K OLED GAMER MONITOR ! 2024 MODELL! AKCIÓ
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest