-
Fototrend
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
HELLAFLUSH
őstag
válasz
ozzy711 #106247 üzenetére
Igen 5 csatornás erősítőről van szó és így, hogy nincs benne a rossz tranyó nem égeti ki a biztiket viszont hang egyik csatornán sincs.
Nem szeretnék sztereó erősítőt venni, mert ez is 90%-ban csak 5.1-es filmekre volt használva.
#106248 alsopel:
Ezt már én is néztem mert pont helyben van, viszont szerintem drágán adja...én ezt 2éve vettem Sony Aktív mélynyomóval, 2db Sony front-al, 2db Sony Surroundal, illetve 1db Sony center sugárzókkal +állványokkal 50e Ft-ért karcmentes állapotban gyári távval.
Persze tudom, hogy nagy mákom volt vele ennyiért de önmagában az erősítő szerintem nem ér 45öt mivel nem mai darabok így gyakorlatilag bármi elszállhat benne.
Még a tranyó cserét megpróbálom aztán ha nem jó akkor eladom alkatrésznek.
Egyébként az az érdekes, hogy a tranyó a furatánál égett ki valahogyan mert a csavar ami fogta az is tiszta korom volt.. -
Dißnäëß
veterán
válasz
ozzy711 #106450 üzenetére
10+ éve vagyok a DIYAudio.com-on, aminek a közössége többszöröse ennek.
Kardomba dőlni nem fogok emiatt, csak felvontam a szemöldököm, hogy jééé, itthon is működik ilyen. Viszont regisztrálni nemigen fogok-akarok, tényleg csak a ténye volt számomra új infó.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz
ozzy711 #107560 üzenetére
Számomra az a kérdés az ilyen eltolt dolgoknál, hogy on-axis, vagy off-axis: milyen axis, hol ?
Az ideális hangsugárzó pontszerű, tudjuk.
- ehhez legközelebb a hárásó Zu-ja van
- utána jönnek a mélyek, mélyközepek fölé tett magasak (középpontjuk egy függőleges tengelyre esnek)
- és ezután jönnek az ilyen eltolt megoldások, amit ha jól emlékszem homályosan, némi diffrakció kezelés címszóval hoztak létre, de szerintem nem csak optikailag fura (nekem, ez ízlés dolga), hanem ... két vagy több hangszórónál a vertikális sugárzási szög már szűkül, de legalább a horizontális pontszerű marad, ha felülről ránézünk a hangsugárzóra. Egy ilyen eltolt design-nál borul mindkettő, milyen tengelyen mérsz szemből hangsugárzó átvitelt ? Mélyközép ? Magas ? Tök offset-ben vannak egymáshoz.No, nálam az ilyen design-ok ezért nem menőek, ugyanakkor - szerintem - a kérdezőnek ekkora nagyot nem ez kavar be, hanem az, hogy:
- a helyiségben hogy van elhelyezve a két hangszóró és a hallgatói pozíció... és itt felcsatlakoznék a doki véleményére, miszerint ezek dómok, nagyobbat szórnak maguk köré, több a reflexió is falakról, tárgyakról, ergo a helyiség nagyobb súllyal képviselteti magát kioltások-kiemelések terén, mint egy erősebben irányított hangszóró (pl. tölcsér, ribbon/AMT)
- merre vannak és milyen mértékben ráfordítva a hallgatóra a hangszórók.. (itt jön képbe az on/off-axis átvitel kérdése, ha lehet ezt egy eltolt design-nál értelmezni, persze egy képzeletbeli random pontra is lehet mutatni és úgy mérni a dobozt.. általában méréseknél a magasnak a tengelyére állnak rá, végülis....) ..No, szóval szerintem nem ez az eltolt magasú design a kerékkötője annak, hogy kicsi elmozdulásra is egyből 1 métert arrébbmászik virtuálisan valami... ez így szűk színpadra utal, amin lehet elhelyezéssel (egymás közti táv), forgatással segíteni + szimmetrikusabb elrendezéssel a helyiség falaira és bútorokra tekintettel.
(Ja meg meg kéne nézni, szól-e mind a 4 hangszóró, de nem akarok trollkodni).
Amúgy nemrossz kis szett, Shalafi lábnyomát vélem felfedezni az alkotáson a hangfal építősből, a mélyközép márkáját és a Vifát elnézve..
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
denesdr
addikt
válasz
ozzy711 #107560 üzenetére
Ha a képen is látható aszimetrikus elrendezésű hangsugárzót megmérnénk, akkor látható lenne, hogy a tengelyről eltérve horizontális irányba jobb és bal oldalra egymáshoz képest eltérő átvitelt ad. Szimmetrikus elrendezésnél ilyen nem lép fel, ott a jobb és baloldali off-axis átvitel megegyezik.
Az aszimmetrikus elhelyezés főleg közeltéri hallgatáshoz optimális, mert ott az on-axis átvitel dominál (amit sok esetben kisimít az aszimmetrikus elrendezés), mivel a hangszóró közelsége miatt a szobai visszaverődések kevésbé lesznek hangsúlyosak a hallgatói pozícióban, mint mondjuk 2-3 méterről hallgatva.
Éppen ezért jóval több közeltéri stúdiósugárzót lehet látni aszimmetrikus kivitellel, mint szobai hifi dobozt.Ez persze csak amolyan ökölszabály, nyilván lehetnek ettől eltérő esetek is.
-
denesdr
addikt
válasz
ozzy711 #107573 üzenetére
Amit írtam az lehet, hogy túl elméleti vagy a hatás amiről szó van, túl elenyésző. A kérdezőnek valószínűleg nem a dobozon belüli aszimmetrikus magaselrendezés a problémája.
Nálam is moduláris dobozok dolgoznak egyébként. Tudok cserélni/tologatni bármit a 3 útból anélkül, hogy komplett új dobozt kelljen építeni, a magasakat a legkönnyebb, mert szintén a doboz tetejére vannak csak csavarozva.
-
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
ozzy711 #108109 üzenetére
XLR úgy ahogy van, kimaradt az életemből, így szinte minden infó új nekem. Csak szőrmentén foglalkoztam vele. Soha nem volt XLR bemenetes erősítőm, nem is foglalkoztam a kérdéssel, hogy érdemes-e "átalakított" jelet vinni az erősítő felé, mert csak negatív visszajelzéseket kaptam. Erre itt a cáfolat. Csak azt sajnálom, hogy ennyi ideig hallgattam a "károgókra".
Tehát akkor technikailag nem számít, hogy 2.2 V helyett 4.2V megy ki a szimmetrikus kimeneten?
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
Dißnäëß
veterán
válasz
ozzy711 #108116 üzenetére
+1, fôleg akkor aláz az RCA, amikor vagy az XLR feladó / fogadó elektronika, és/vagy a kábel kompromisszumos, XLR ugyanis halálprecízséget követel a normál és inverz jel között, eltekintve az inverz polaritástól. Ha elkezd nôni a két jelalak közötti eltérés akár fogadó oldalig bárhol, akár magán a fogadó oldalon az összerakás utolsó pontján, komponens szórás miatt (amitôl elméletben eltekintünk, gyakorlatban viszont elkerülhetetlen jelenség), elkezdi maga az XLR átvitel degradálni a jel minôségét, és még sávhatárolt is lehet felülrôl lefele haladva frekiben, nem beszélve egyebekrôl. Csakis a JÓ XLR átvitel veri az RCA-t rövid távon. Hosszú kábeleknél már egy "vacak" XLR is, annyit összeszed ott az RCA. Ilyen 1 méteren belül, interkonnekteknél, gyakorlatilag mindegy.
Ami még érdekes viszont otthoni hifiben, az az "ötlet", amikor azt mondjuk, hogy a középen lévô DAC-ból vagy preampból visszük hosszú jelkábelen - XLR-en - a jelet a végfok(ok)ba, a nagy táv balanced mivolta miatt a jel integritása megmarad így is, cserébe használhat az ember hangszóróközeli végfokot, akár pár 10 centis kábelekkel is, ami piszok jót tesz a hangnak.
Ezt lehet fokozni digi átvitellel, és DAC + 2-3 végfok egybe építve, ezt maxolja ki a Hypex az FA szériával (plate amp-ok), ami denesdr-nél is van. Itt kvázi nincs a forrás (aminek vége a DAC) és a preamp/amp között interkonnekt, eltekintve pár centi nyák útvonaltól, minden egybeintegrált. Emiatt mozgástér sincs annyi mindennel játszani, gondolok a komponensek cseréjére, de nem is ez a cél ilyenkor. Érdekes koncepció, nagyon jó végeredménnyel.
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
-
Saughassy
aktív tag
válasz
ozzy711 #108361 üzenetére
Ezek az okfejtesek ott buknak el, hogy legalább az "auditiv" változást bizonyítani kellene valahogy. De ez általában kimerül az "én hallom, aki pedig nem, annak gyenge a rendszere." ismételgetésében, miközben egy tisztességes teszt kivitelezése, majd a kapott eredmény értelmezése is meghaladja a képességeit.
De lényeg, hogy ő akkor is "megjavít" valamit, lövése sincs a működési elvéről, cserébe legalabb burkoltan lehulyezi azt, aki az adott eszközt technológiát tervezte. :)
-
Dißnäëß
veterán
válasz
ozzy711 #108366 üzenetére
Ezt vívjátok meg ketten, én most egy másik kérdéssel jövök - de ide kapcsolódik:
ha ez egy szubjektív hobbi, mi alapján ajánlunk jó szívvel bárkinek is bármit ?Mondanád, hogy tapasztalat alapján. Csakhogy mivel a tapasztalat nem objektív, hanem szubjektív, ebben a szubjektív hobbiban, aki ide bejön, hogy mit válasszon, mire hallgasson ?
Melyik szubjektívre ?
Azt mondja: "Sziasztok, kéne nekem 3 és 6 között valami", majd érkeznek válaszok, ilyen, olyan, amolyan számokkal. Ki fogja egy szubjektív világban, ahol nem tudjuk, hol a középpont, a nulla, eldönteni azt, hogy melyik szubjektív vélemény hova esik tőle (balra vagy jobbra) és mennyire ? (Mondjuk az egész számok halmazában maradva).
Szubjektív világban, viszonyítási pont nélkül szerintem senki.
Mégis, annyi és annyi okoskodás lemegy arról, mikor megindul a hitvita, kialakulnak a kedvelt márkák, amit illik ajánlani, és a kevésbé kedveltek, amit nem illik, nem beszélve az ezen sorokat olvasó sok-sok látens hifistáról, akik még egy szót sem írtak ide, pedig tapasztalatuk nekik is van, szóval .....
Éééérdekes ez.
Folytassátok csak
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dorian
félisten
válasz
ozzy711 #108396 üzenetére
Nem gondolom, hogy jó irány és jó tanács az örök nyughatatlanság és az állandó
fejlesztésiváltoztatási kényszer. Persze akinek a hifi a fő hobbija, azok hajlamosak bennragadni egy örök mókuskerékben, de szvsz semmiképpen nem ez a boldogsághoz vezető út, inkább a kényszerbetegség és függőség szavakat használnám.Aki a hifit arra használja, hogy elegendően jó minőségben, élvezetesen tudjon zenét hallgatni, az egy szint után ezt elfelejti és onnantól nem hangokat meg készülékeket, meg nem hibákat keres, hanem zeneműveket hallgat.
Ha már a felvételek közti különbségek és az adott hangulat a tetszést befolyásoló fő tényező, az azt jelzi, hogy a vasak kalapálását nyugodtan abba lehet hagyni.[ Szerkesztve ]
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
válasz
ozzy711 #108495 üzenetére
Én is szeretnék már méregetni, már lassan a beruházáshoz is eljutok, úgy érzem.
Azért elég sokat helyeztem el magamat a tér különböző pontjaiban.
"Már megint jönnek az UFO-k!!!" - Mondja a zasszony elég gyakran, amikor teszt hangok, sweep-ek mennek.Tényleg nem az van, hogy dominánsabb így a basszus (néha kevésnek is érzem összességében). A jobbnak gondolt helyeken sokkal durvább kiemelések és kioltások vannak.
Lehet, hogy ez nem függ össze a linkelt eljárással, hanem a nappalim sajátossága.
Nem szotkam hibázni.
-
denesdr
addikt
válasz
ozzy711 #108545 üzenetére
Ahogy Tamoo is írja, 50mm vastagságban talán a legjobb a 90-es, ha 100mm-ről beszélünk akkor már más a helyzet.
A mélyek irányába valóban jobbnak tűnik a HD, a közép-magasban pedig az ND tud többet csillapítani, kérdés, hogy adott helyen mire van jobban szükség.[ Szerkesztve ]
-
Tamoo
MODERÁTOR
-
ozzy711
őstag
válasz
ozzy711 #108551 üzenetére
Már nem tudtam szerkeszteni. Számomra kissé hihetetlen, hogy pl. az egyik legjobb eredményt 40 cm-es Ld-vel kapom.
Készítek egy próbapanelt, mert eszerint, még 50 Hz-is érzékelhető elnyelést biztosít. ( a 40 cm vastagság nem probléma).
Kissé szkeptikus vagyok azért.Szerk: ha bepipálom a randomot, akkor is összességében az LD a legjobb, érdekes, mert ha ezt a mérések is alátámasztják, így olcsóbban lehet jó panelt készíteni.
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz
ozzy711 #108587 üzenetére
Jók ezek a mókák, kérdés, milyen hangerô (SPL) mellett, mert ugye az egyenlet egyik oldalán a hangnyomás ingadozik, nem csak a poti, de a zenei jel függvényében is, míg a másik oldalon az elnyelés mértéke konstans. (Gyanítom alapból is, de hogy jobban odahúzva neki, pláne: csökken. Mert ugye minden relatív, tehát a frekimenetben beesést vagy kiemelést az átlag SPL-hez mérünk, és ha ez változik, változnia kell a hozzá méretezett csillapításnak is, ami lévén fix, nincs hozzáméretezve, csak egyetlen görbéhez, ami egy jó közepes "kedvenc hangerô" lenne nálam kb. És alatta túlcsillapít, felette alulcsillapít az, ami a falon, sarokban, akárhol van. Persze ez a helyiség méretét is változónak akarná, a tökéletes modell, pedig az is fix, mint a beletett szobakezelés maga.. csak érdekes belegondolni, hogy az 5cm, 10cm ilyenolyanamolyan Rockwool és bârmi más vajon mekkora SPL környékén hozza a kívánt eredményt, nagy hangerôhöz rakni kéne még belôle, picinél meg elvenni).
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz
ozzy711 #108630 üzenetére
60-90 ? De Rád bízom és kíváncsi lennék én is erre.
+ Frekit is kérlek, ne csak utózöngét. Egy sweep és kész. Nem az abszolút különbségek, görbe csinossága lesz számomra érdekes, hanem ha a kapott halkabb és hangosabb görbéket egymásra illesztjük, mit mutatnak.Elvileg - de csak elvileg - ugyanannyi csillapítás (rockwool, szônyeg, bútor, szóval a teljes szoba) a hangosabb verziónál a teljes dinamikához képest kevesebb, ergo "kontrasztosabb", "hepehupásabb" képet kellene kapnunk nagy hangerôn, mint halkon.
Ha pedig közel hasonló jön ki, megnyugvás, hogy annyira mégsem szuper csodaeszköz a fülünk, mint hisszük, ez neki "belefér".
Ui.: vagy annyi visszaverôdés lesz - óhatatlanul erôsen, hisz az alaphangerô is nagy - hogy ez fogja "zajként" kisimítani a huplikat, amik ott volnának amúgy.. mintha valamin rezonátorban mérnél. Na mindegy is, érdekel. Asszem veszek egy UMIK-ot jómagam is.
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz
ozzy711 #108657 üzenetére
Picit kisebbre vehetted volna az idő skálát.
Nem értek hozzá teljesen, de a 61dB az kb. elég határeset. Attól hangosabban kell mérni.
Cáfoljatok meg ha tévedek!
Az RT60 ugye, hogy a hang megszűnése után mikor csökken 60dB-t a szoba "zengése". Szóval ha ezt valósan akarnád mérni és mondjuk a szobának van 35-40dB körüli alapzaja, akkor 100dB környéki mérőjel kellene.
Szóval a REW ezért csak egy kalkulált RT60-at mutat, amit a T20-ból és T30-ból számol. De már a 30-hoz is bőven 60dB fölötti sweep kell.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- ESR 360 Mágneses Tok és Billentyűzet Ipad Pro /// Air // Bontatlan // Számla + Garancia
- Synology DS223 (2GB) /// Teljesen Új // Számlával és 2 év Garanciával
- Épített szépség - I9-13900K - 3080 Ti - 32GB
- Airpods Pro 2 Lightning /// Apple Garancia 6 Hónap + SZÁMLA
- AirPods Pro 1 MagSafe Charging Case /// Számla + Garancia