Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz fererencz89 #114607 üzenetére

    Ja erre próbáltam utalni én is. A kábeleknél szerintem az ér ha egy "alap"- tisztességes műszaki színvonalat hoz, ez muszáj és kötelező, de sokkal fontosabb annak építése: hajlékonysága-merevsége, anyaga (réz legyen ugye), szigetelése (jó, ha oxigéntől el van zárva a szigeteléssel) és a legfontosabb, az árnyékoltsága. Aminek a fontossága csökkent egyébként - szerintem - amióta 0.5-1.5 méteres interkonnektekkel nem phono jeleket viszünk A-ból B-be, 0.1-7 mV között, hanem 2000 mV körül simán (RCA) ha olyan a zene, miközben a kábel ugyanannyi zajt kapkod össze innen-onnan eközben. Ezen segít az a már jópár éve menő trend, hogy a tényleges forrás elektronikák (DAC analóg kimenete) mögé magába a DAC készülékbe tesznek még (többnyire opamp) +1 erősítő fokozatot és ezt az egészet nevezzük mi ténylegesen DAC-nak majd. Ami zseniális dolog is szerintem, meg nem is: gyártók is tudnak játszani a DAC-ok hangjával, ki milyenre hangolja ugye ezt az opamp szekciót, vagy kevesen, de a csövét, és mellesleg sokkal kompatibilisebbek lettünk a "hulladék" kábelekkel szemben is, mert akkora SNR-el visszük a jelet innentől az erősítőkig, hogy bement vállvonós alá a kábelre való érzékenységünk. (Nyilván nem csak a jel/zaj viselkedik máshogy 2000 mV-on az utána következő interkonnekten). Cserébe a DIY-er egy ultra kompakt gyári DAC fenekén lévő extra erősítő fokozatot nem fog nekiállni szétkapni, nagyon kevesen csinálnak olyat, hogy cserélhető az opamp más hangúra, de nem jellemző.

    A phono világ emberei gyakran továbbra is hisznek a kábelek hangra gyakorolt hatásában, érthető okokból, amikor millivoltokat viszünk át külső kábelen.. viszont nehezen azonosulnak azzal az ötlettel, amikor - DAC-hoz hasonlóan - egy MC/MM phono jelet már a kar tövében erősítünk egy pici minőségi elektronikával, hogy ne tegyük ki további zavaroknak és zaj-összeszedésnek és a lemezjátszónak ugyanúgy lesz a végén egy nagyobb jelszintű (line) RCA kimenete (is), amiről mehetnek egyből nyersen egy egy hangerőszabályzós végfokba. Tartják sokan a régi módszereket: phono preamp, és megy a fülike jobbrabalra, hogy mi hogy szól. Ilyen pártized ill. egyjegyű millivolt ligában elképzelhetőnek tartom, hogy szingifikánsan érzékenyebb műszakilag is és szubjektíven is az ember egy interkonnekt kábel minőségére, miközben átvisszük a szobán ezeket a pici jeleket. Én szivem szerint csodálkozom azon, hogy CPU-k 7 nanométerrel is készülnek, miközben nem terjedtek még el az olyan phono cartride-ek, amiknek seggén ott ül egy említett valami high-end-ekvivalens elektronika, aminek súlya mondjuk legyen 0.1 gramm, és akkor cartridge után egyből vihetnénk 2 Volt-okat már a karon is végig. Csinált már ilyet valaki, ezt tudom, de maradt niché. Lehet, mert nem volt kielégítő az implementáció és elcsúszott máson, nem tudom.. és akkor még csak analógról beszéltem, ha oda egy 24/192-es (vagy tőlem legyen DSD128) ADC kerül és digitált hozunk ki már a kar tövében is, woo-hoo.

    Eléggé bakancslistás, ha egyszer elborul az agyam a nosztalgia irányba. Analóg line kimenet, USB-n PCM 24/192 vagy DSD256 (4x) és AKM ADC. Így lehet "nyersben" is élvezni, meg átkergetni egy DSP-zett szobakorrekciós mókán is. (Na meg archiválni, kétlem, hogy ennél jobb lenne bármi egy földi halandó konzumer számára ilyen célra - megfelelő tűvel persze).

    Illetve sokszor elgondolkodom még az egymásba átindukáláson is, ha párhuzamosan futnak közel a a hangfalkábelek egymáshoz (rengeteg ilyen kábel van), de ez egyrészt csak nagy teljesítmény-ingadozásoknál fordul elő (főleg mélysugárzók esetén fontos tehát, magasaknál inszigfinikáns az indukció mértéke, annyira pici az AC ingadozás a zenére), másrészt ha meg is történik, ott már akkorát szól a rendszer egésze, miközben ennek mértéke még mindig kicsi, hogy emiatt nem hallom.

    Hát, én így látom.

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

Új hozzászólás Aktív témák