Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #92251648

    törölt tag

    válasz DDL #16712 üzenetére

    "Eddig dinamikáról beszéltél. Ha hangszerek arányairól tetted volna akkor nem szóltam volna semmit."
    Végig jeleztem, hogy mikro- és makrodinamika a téma. A felvétel dinamikájában erősen benne értendő a hangszerek megszólalási aránya is.

    "Már megint keveredés van a dologban. Egy felvétel alapzaját hogyan lehet összehasonlítani egy lehallgató közeg saját zajával???"
    Nem összehasonlítjuk, hanem kénytelenek vagyunk figyelembe venni őket, mint a megszólaltatható dinamika egyik korlátját.

    "De ha a környezeti zajküszöböt meghaladja a megszólaló legkisebb hangerejű hang, akkor a további hangerő növekedés nem hoz "érzékelhető dinamika tartomány" növekedést (fizikailag lehetetlen). Sőt egy bizonyos hangnyomás szint felett az emberi fül lesz az ami már kompresszorként fog működni. Azaz erősítő teljesítményben követel lényegesen többet a rendszer..."
    Ez így korrekt, csak azt hiszem, igen kevesen hallgatnak olyan hangerőn zenét otthon, hogy ott ne legyen hatása a zajküszöbnek.

    "Nem is ha analóg lenne a cucc. De nem az...."
    Valóban ritka az analóg lánc, de a digitálisban is szoktak némi tartalékot hagyni pont a túlvezérlés elkerülése céljából. TV és rádió stúdiókban sem a 0 dB a cél, hanem általában -12 dB. A végső jelszintet csak a feladó ponton adják meg valamilyen processzor segítségével.

    "Nincs vita, csupán szerintem ennél lényegesen összetettebb a dolog (pl. felvétel zajszint vs. lehallgató környezet zaja, hangszer arányok vs. felvétel dinamika tartomány stb.)"

    :K

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák