Új hozzászólás Aktív témák
-
somogyib
őstag
"hogy megelőzzék a sofőrök visszaéléseit"
Ez mit takar pontosan?
-
daninet
veterán
ráakasztanak egy ellensúlyt a kormányra és kimásznak a vezetőülésből, hogy átverjék a rendszert ami azt ellenőrzi ott vagy-e vész esetére.
Teljesen tajgetosz pozitív dolog ilyet csinálni, ha egyszer próbálta volna forgalomban az önvezető rendszert akkor látná, hogy 10 utcából 2-ben bele kell nyúlni manuálisan.Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
CriticalHit
őstag
A Tesla joggal félhet a BYD Seal sikerétől.
Yesterday's history, tomorrow's mystery, today's a gift that's why it's called present.
-
vicze
félisten
Azért elég elképesztő, hogy már a Reuters-nél se tudnak olvasni.
494 989 a legyártott és 484 507 a "leszállított". -
Crus
őstag
válasz CriticalHit #4 üzenetére
Ha végre EU-ban is kapható lesz a Seagull(!), Na+ akkuval az teljesen megváltoztat mindent.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
somogyib
őstag
+ daninet köszi a válaszokat.
Én csak azt nem értem ebben az 'önvezetésben', hogy hogyan tud (tudna) alkalmazkodni a rendszer a változásokhoz.
Van mikor egy utcát egyik napról a másikra egyirányúsítanak. Vagy tegnap még lehetett egy sarkon balra fordulni, ma meg már nem - de három nap múlva újra visszaáll az eredeti rend.Vagy feltúrják az utcát közműépítés címszóval. Néha az ilyen helyzetekben még egy tapasztalt sofőrnek is nehéz a helyzet értékelése, hogy az elterelés merre is halad.
Szerintem erre a ma 'önvezetőnek' mondott szoftverek nem képesek.
-
Micsurin
nagyúr
Plusz a töménytelen állampárt támogatással? Piac elárasztása n+1 márkával majd áremelés a konkurencia fölözése után? Wait mintha láttam volna már ezt a számot a mobilpiacon.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
daninet
veterán
Ezeket a rendszereket nem úgy fejlesztik ahogyan te gondolod. Nincs egy programozó aki beprogramozza a stoptáblát. Ha ez így történne akkor soha nem lehetne ilyet lefejleszteni.
George Hotz egyik interjúban adott egy nagyon jó és egyszerű magyarázatot:
Ha meg akarod tanítani egy számítógépnek, hogyan ismerjen fel egy széket akkor azt nem úgy teszed, hogy beprogramozod, hogy van négy lába és egy háttámlája. Lesz egy szék aminek nincs háttámlája. Aztán egy másik aminek csak három lába van.
Ezt úgy oldod meg, hogy mutatsz egy tanuló algoritmusnak 20000 fotót székekről, és utána nagy bizonyossággal felismeri a széket.Így működik az autopilot is. Ez a rendszer folyamatosan aktív még akkor is amikor te vezetsz. Ha történik valami szokatlan azt a rendszer szépen becsomagolja és feltölti a tesla szerverére. Ha például útépítéseket tréningelnek egyszerűen csak kivárják míg lesz elég adat az autókból aztán az autopilot új verziójához mindegyiket betanítják a szoftvernek aztán mivel az autók teljes 3d modellt csinálnak a környezetükről vissza tudják szimulátorban játszani és tesztelni, hogy mit csinál a szoftver.
Ezek az autógyártók arra hajtanak, hogy annyi adatot tudnak összegyűjteni, hogy az esetek nagy részét lefedik előbb utóbb.Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
#54625216
törölt tag
"Persze a Teslának sem minden felhőtlen, hiszen hatósági felszólításra az Autopilot miatt több mint 2 millió autót hívnak vissza frissítésre"
Visszahívás alatt konkrétan over-the-air szoftver frissítést kell érteni.
A Toyota ezzel szemben 1.8 millió RAV4-et hívott vissza, mert megvolt az esélye, hogy az aksi rövidzárlatos lesz és kigyullad. [link] Azaz a RAV4 tulajoknak be kellett vinniük a szervizbe a kocsikat átvizsgálásra és javításra. Csak ez valamiért nem hírértékű az EV összefoglalókban. -
Ezekiell
veterán
válasz #54625216 #12 üzenetére
A visszahíváés egy jogi fogalom, teljesen mind1, hogy ota vagy sem, ne próbáljuk elbagatellizálni/whataboutozni.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Micsurin
nagyúr
Nem elég...
Mielőtt valaki elkezdi a piaci versenyt firtatni nem itt nem annak gáncsolását hiányolom. Ha úgy tetszik az zavar, hogy egyik oldalt van dopping ellenőrzés a másik oldalt meg mrSteroidInjekcio állhat rajthoz félig tetszőleges szabályok szerint.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
User64476
őstag
Engem meg az zavar, hogy addig emeljük adminisztratív trükkökkel az árat amíg egy holland is 3x meggondolja bevállalja-e. Amit meg meg tudna venni aki a peremvidéken normális munkából él azt mesterségesen toljuk át az elérhetetlen kategóriába, nehogymá úgy legyen. A német stb autóipar meg véletlenül se kerüljön versenyhelyzetbe, hová vezetne nem kizárólag tricsilliárdért prémium kategóriát gyártani bamba kérődzés közben.
-
Micsurin
nagyúr
válasz User64476 #19 üzenetére
Nem igen értem miért vetted ennyire magadra.
Én nem az áremelésért kampányolok, de az EU-s piac problémái azok az EU-s piac problémái. Elégtelenül van kezelve? Abszolút. Kellene ettől még vassal villával kapával védeni az államilag tápolt kínai invazív márkáktól? IGEN. Mert egy államilag megtápolt cég révén keltett verseny az nem verseny, pont addig fog fennállni míg a feltörekvő kisázsiai elér egy jól látható piaci hányadot és sikerült 1-2 markáns régimotoros vetélytársat a pályaszélére sodorni olyannyira, hogy államilag lehessen felvásárolni őket.Nézz rá a motor piacra csak mondom, régi nagy Olasz márkák futnak kínai köztes cégeken keresztül. Amint sikerült bevásárolják magukat elszált az olcsóság. De legalább a Zhongneng Vehicle Group (Moto Morini) és a Qianjiang Motorcycle (Benelli) a saját lomjait árulhatja EU-s márka neve alól. Ja, hogy a tervezés és a gyártás nem az EUs piacot erősíti? Hogy a minőség meg se közelíti fizetett teszteket leszámítva az EUs vagy japán gépeket? Nabumm de van verseny nem? Évente ontják magukból a lomokat tényleges márkaszerviz hálózat nélkül.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
User64476
őstag
Egyáltalán nem vettem magamra, csak én is leírtam, hogy az éremnek két oldala van. És igen, dömping árral kicsinálni a helyi gyártást aztán elszabadulni nem jófejség. Akkor a helyi EU nagyurak tolják meg brutálisan a helyi gyártókat, süljön be a dömping ár, a vödör alján élő jobbágy meg széles mosollyal elektromos környezetkímélhet valami vadiúj Dacia Spring szerű cuccban kvázi fillérekért. De nekem ez a vesszőparipám, egyszerű, praktikus, tartós, olcsó megoldások kellenek, nem egymásra licitálva karácsonyfát csinálni az autókból aztán hopp kiáraztuk a társadalom 70%át a piacról, sebaj majd a német 1% meg a hollandok eltartanak minket prémium gyártóként.
-
btprg
senior tag
Nem hiszem hogy ez cél lenne, szerintem csak a hülyeség mellékterméke. Az új autó mindig is luxus volt, a jelenleg tapasztalt feature creep meg értelmetlenül exponenciálisan növekvő bonyolultság viszont egy idő után a fenntarthatóságban gondolkozó embereket el kéne tántorítsa az új autóktól - a bezzegnyugaton élőknek is kell hogy fájjon egy idő után a fenntartási költségek drasztikus növekedése.
Érdekesség:
forrás: link"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
kikikirly
senior tag
Javíts ki ha tévedek de az anti-inflációs csomag részeként az USA Government is ezerrel tolja az elektromos autó gyártás szekerét! Akkor az onnan érkező kocsikra is kellene védővámot kivetni? EU szokás szerint fut az események után, bürokráciában lassan világvezetők leszünk, versenyképességben pedig lemaradunk.
-
-
-
kikikirly
senior tag
Link1 Link 2
idézet a 2. linkből.
,,Az arany életnek azonban vége van, most április 18-tól életbe léptek a végleges követelmények, ami alig hagyott jogosult típust a piacon.
Így a Ford E-Transit valamint a Mustang Mache-e minden verziója, és a Tesla Model 3 alap változata mostantól csak a támogatás felére jogosult, mivel akkumulátorai nem felelnek meg a követelményeknek."
Helyi gyártást ösztönzik állami pénzből(amiből lehet exportálni az Eu-ba is). Megjegyzem ilyesmi időről időre mindig is előfordult a kapitalista piacgazdaságú országokban is, nem ördögtől való.
Az világos hogy nem csak a GM csoport és a Tesla kaphat támogatást, koreai KIA-Hyundai vagy bármelyik külföldi gyártó ha odaviszi előirt részarányig az autó és akkumulátor gyártást. Ez megint rontja Európa esélyeit, állami támogatás miatt. -
Ezekiell
veterán
válasz kikikirly #30 üzenetére
Ott van az általad linkelt cikkben: a vásárlók jogosultak 7500/4000 dollárnyi adókedvezményre, de ez semmit se jelent Európában eladott autóknál. Maximum nagyon átvitt módon ösztönzik a helyi gyártást, de az Európában gyártott EVk piaca nem az USA eleve, és megintcsak nem jelent ez semmit nekünk európai vevőknek.
Nem azért tarolja le az itteni piacot a kínai EVk tömkelege, meg a Tesla, mert az USAban a Teslanak van tax creditje - hanem mert jobb autót gyártanak és/vagy olcsóbban.
Én konkrétan most tervezem venni a második EV-t a jelenlegi Leaf mellé, és a listára egyedül a Skoda Enyaq került fel mint európai opció - a Tesla meg a Hyundai mellé (és nem a Skoda lesz a befutó jó eséllyel). Tessék jobb autót gyártani, kedves Európa, vagy olcsóbbat (mert hát remek autó az EQS SUV pl, de annyiért nem).
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Crus
őstag
A cél az, hogy a városokban jelenlevő gépjárművek számát csökkentsék. A proli járjon tömegközlekedve és kerékpárral, meg elektromos robogóval. Miért? Mert az valóban nonszensz, hogy a parkolók irgalmatlan sok helyet foglalnak el, ahogy az is, hogy nem lehet mozdulni még egy vidéki városban sem. Az, hogy az összes ICE-t lecseréljük EV-re még nem oldja meg azt a problémát, hogy senki nem tud normálisan közlekedni, aki 4 keréken tenné. A saját autó egyre inkább a gazdagabb réteg kiváltsága lenne. Lenne...
Mert ebbe tenyerel bele Kína, az olyan megoldásokkal, hogy 4-5 millióért teljesen élhető új EV, amit bizony a lecsúszott középréteg és a munkásosztály is meg tud magának engedni. Ez több okból is kegyetlenül cseszi az EU csőrét is: Egyrészt a hazai (német) autóipar lassú halálát okozza, másrészt mert nem tudnak velük versenyre kelni, mert totálisan elmentek árban felfelé, a hízott közép és felsőréteg kiszolgálása volt a cél.
Másrészt az EU tehermentesíteni szeretné a városokat és ebbe nem fér bele az olcsó újabb és újabb autók tömege. Aki járt skandináv országokban az jól tudja, hogy ott télben/hóban/fagyban is rengeteg kerékpár és e-robogó hasít és drasztikusan élhetőbbek a városok.Érthető a leaderek álláspontja, hogy a nép felejtse el a saját tulajdonú autót, de a nép álláspontja is érthető, hogy nem akarja és nagyon is nyitott az olcsó, de jó megoldásokra.
Valószínűleg a győztes nem a nép lesz, mert adók sokaságával fogják lassan és folyamatosan (ne lázadozzon a paraszt) leszoktatni az embereket a saját szgk-ról.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Micsurin
nagyúr
Ha szerinted ekkora királyság, hogy a győztes nem a nép lesz. Vidéken, hogy fogsz megoldani egy bevásárlást vagy egy orvost?
Segítek pestmegyében pl Dunakeszi, Fót, Veres, Nagymaros csapáson sincs már szakrendelői ügyelet, csak a váci korház. Have fun autó nélkül proli parasztként.
Ahogy meglepne ha akár csak az osztrákoknál vidéken minden megoldható lenne autó nélkül vagy akár a németeknél. Itt nem a sajátautó megszorítása a cél hanem a nagyvárosok gyűrűsítése.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Crus
őstag
Ne ebből a nulla országból indulj ki! Ez nagy hiba. Ez az ország egy totálisan rossz példa, egy süllyedő hajó.
Abból az országból indulj ki, ahol az emberek 60-70%-a kerékpárral oldja meg a napi teendőit és nem azért, mert nem telik neki verdára, hanem azért, mert fejben már rég ott tart, hogy a közös jövőt csak együtt lehet építeni. Ezekben az országokban, ha olyasvalami adódik melyhez autó kell, akkor előveszi a garázsból az EV-t. Egyelőre. Mert később ott sem lesz majd rá szüksége az átlagnak...
... mert amikor olyasvalamit akarsz MAJD megoldani, amihez mindenképpen autó kell - de már nincs a saját tulajdonodban -, akkor 3 gombnyomás a telódon és ott lesz a házad előtt egy felfűtött/lehűtött önvezető 20 percen belül.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Micsurin
nagyúr
... mert amikor olyasvalamit akarsz MAJD megoldani, amihez mindenképpen autó kell - de már nincs a saját tulajdonodban -, akkor 3 gombnyomás a telódon és ott lesz a házad előtt egy felfűtött/lehűtött önvezető 20 percen belül.
Kegyetlen álomvilágban élsz... és látszik nem éltél vidéken. Amit említek nem csak nulla országra érvényes. Tudok neked lazán mutatni akár osztrákok vagy akár németeknél nem egy nem két régiót ahol ~30km-es körben max a birkákat látod. Igen ha valami történik marha jó lesz megvárni azt az önvezető taxit, ahogy vásárláshoz is remek lesz kirendelni.Nem, ez a jövő nem fog eljönni... az, hogy itthon abból indulsz ki nem fogják tudni kifizetni az EV-ket nem azt jelenti, hogy nyugatabbra sem.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Crus
őstag
Egész éltemben vidéken éltem... bocs, 5 évet nem, utáltam is minden pillanatát, a büdös városi levegőnek, a zsúfoltságnak, meg a mocsoknak.
Nem azt írtam, hogy 1 éven belül így lesz, vagy így lenne most, hanem azt, hogy egyértelműen ez a jövő. Már a nyugati szempontok szerint.
A 30 km-re nincs semmi, az pont 2 eset lesz: 1. Lesz egy saját tulajdonú autója. 2. Ha nem teheti meg, akkor vár szépen 15 percet, mire a félúton levő állomásról kijön egy önvezető a számára.
Vásárlás? Már MOST is rendelhetsz nagybevásárlást nem is egy helyről és a küszöbödre viszi a futár.
A skandináv országok jelene a szerencsésebb fejlődésű országok jövője. Már pedig ezekben az országokban aki teheti, már nem tart saját tulajdonú autót, mert nincs rá szüksége. Tehát a "nem tudom kifizetni", meg a "nem akarom kifizetni" közötti különbséget érdemes kiemelni...
Jelenleg átmeneti időszak van.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Ezekiell
veterán
ezekben az országokban aki teheti, már nem tart saját tulajdonú autót, mert nincs rá szüksége
Ezt honnan veszed? Én járok eleget Svédországba és Finnországba, évente kb 2 hónapot, szóval kíváncsi vagyok, honnan ez az infód, ami szöges ellentétben áll az általam tapasztaltakkal, és a párszáz kinti ismerősöm tapasztalatával.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
forumpista
tag
Most egyelőre ott tartunk hogy Magyarország alulmotorizált (390 autó/1000 fő), míg tőlük nyugatabbra jellemzően ez ~600 autó/1000 fő.
Szóval én nem látom azt a folyamatot hogy nyugaton egyre kevesebb autó, egyre több bicikli és hasonló (biztos lehet egy-egy példát kiragadni valahonnan, de nem ez az általános).
Illetve ebből az is következik hogy lényegesen nem fog kevesebb autó lenni az utakon, mert hiába drágulnak, a sok autó pont hogy a tőkeerős nyugati országok lakosságánál van, akik továbbra is meg tudják venni.
Az hogy itt a keleti végenek nincs pénz új autóra összeségében nem befolyásolja az autók számát (maximum az átlagéletkorát).
-
Crus
őstag
"Aki teheti" - írtam. Tehát nem az, akinek napi 50km-t kell közlekednie, hanem az, akinek napi pár km távolságot kell csak áthidalnia. Tehát pl. a városban élő, házhoz rendelgető, átlagpolgár. Felesleges pénzkidobás az első osztályú tömegközlekedés és a magas színvonalú kerékpárosutak mellett autóval járkálni.
Amúgy 20 éve nálunk teljesen természetes volt, hogyha kellett egy nagy háztartási gép, akkor bementünk a boltba és vagy elhoztuk tetőtartón, vagy kértünk kölcsön egy utánfutót. Ma eszünkbe se jutna. Pár kattintás és pár nap múlva a küszöbre hozza a futár.
Nekem meg rokonaim élnek Svédországban... a Saab-ot szó szerint hobbiból tartják.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Crus
őstag
válasz User64476 #41 üzenetére
Az ottani viszonyok között egy 15 milliós Tesla zsebpénz. Meg tudja venni, csak egy réteg már nem akarja. Mert tudatos fogyasztó és nem birka és felméri, hogy valóban szüksége van-e saját szgk-ra és az van, hogy egy rakás embernek totálisan felesleges.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Crus
őstag
válasz forumpista #44 üzenetére
Pl. Dánia, Hollandia, Norvégia, Svédország elég durván támogatják a kerékpáros közlekedést.
De ezt fejben is meg kell érteni és az újabb generációk erre már jóval nyitottabbak. Van akinek az Uber az annyira általános dolog, mint egy fővárosinak a metro.
A keleti végeken, Kínának hála, hamarosan lesz új autó szinte bárki feneke alatt, aki csak akarja és nem idegenkedik a BYD-tól, mert az kínai... eközben szinte minden kínai már körülöttünk, még az ájfón' is. Szokták volna mondani: Eredeti kínai.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- Politika
- Xiaomi Mi 9T Pro - tizenegyes!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Escape from Tarkov
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Házimozi belépő szinten
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest