Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz manokaki #3 üzenetére

    "És akkor télen ebben lehet füteni , ugy hogy ne csak 180km -t tudjak max menni egyszerre "

    Ez már luxus kategóriás autó.
    Vélhetően a motor hulladékhőjét hasznosítják hőszivattyúval támogatva,
    Már BYD drágább modelljeiben is alapfelszereltség ez a fajta fűtés.

    (#25) Sza_Sa: "Az autó nem csak ebből áll, majd amikor a garis vagy ne adj’ isten a gariidő utáni problémákra lesz legalább 50 km-es körzetben 3 szervized..."

    Ezekben az autókban leginkább a fékek szoktak szétrohadni a használat hiánya miatt. Nincs olajcsere, általában, mert az olajhűtésű meghajtás esetében van.
    Amúgy szerződéses rendszert szoktak kialakítani az adott országban, ahol éppen indulnak. Ez nem lesz gond.

    (#52) noPublicFG: "Ugyan is a klasszikus autógyártók számára az autó élettartama egyenlő a garancia idejével, ami a prémium szegmensben három (3) , toyota, Suzuki esetén öt (5), Kia/Hyundai esetén hét (7) avagy öt plusz kettő (5+2) évet takar. ..."

    Már a Dacia esetében is 5 év vagy 100 ezer km a garancia hossza.
    Amúgy. az EU-ban forgalmazó autómárkának komoly előírásokat kell teljesíteniük. Pontosan azért, amit írtál.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz pistokkotsip #102 üzenetére

    A márkaszerviz nem csak olajat és olajszűrőt cserél.

    Az autógyári előírás alapján km/évek alapján vezérműszíjat, gyertyákat, légszűrőket, fékolajat... cserélik. Illetve általános ellenőrzést végeznek. Gyári előírás, melyik évben miket kell ellenőrizni.

    Nyilván drágább a márkaszerviz. A legtöbb járműtulajdonosnak fogalma sincs mi a vezérműszíj. Arról még kevesebbeknek, hogy mikor kell cserélni. Ha időben nem cserélik, vastag lesz a javítási számla.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz pusszycat #105 üzenetére

    Igen, csak akkor ha szakad.
    Inkább 20 ezer kilométerrel korábban érdemes cserélni, mint egy méterrel később gondolkodni miért nem lett cserélve. :DDD

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz User64476 #108 üzenetére

    Mi értelme van valótlanságot tovább adni.
    Kezdem az elektromos VW autók akkumulátor garanciájával.
    A jármű futásteljesítménye legfeljebb 60 000 km, vagy az első átadást követő 3 év, 78% alatti kapacitás vesztés garanciális esemény.
    100 000 km-es futásteljesítményéig vagy 5 év , a kezdeti érték 74%;
    160 000 km-es futásteljesítményéig, vagy 8 év, a kezdeti érték 70%.

    Lakkozás és rozsdásodás.
    A lakkozás hibákra 2 év. Ez a gyártási hibákra vonatkozik. A kavics felverődés nem lakkozási hiba.
    Átrozsdásodásra 12 év. (Ez általános EU követelmény.Gyakorlatilag minden eladott új autóra vonatkozik.)
    Az alapgarancia kettő év. További 3 év garancia kiterjesztés választható. Ehhez évenkénti 10, 20 vagy 30 ezer kilométer futásteljesítmény közül lehet társítani.

    Amúgy.

    Általános EU minőségi követelmény, hogy 10 éven belül motorbontásos javítást ne kelljen elvégezni az autókon.

    Az ADAC (Németország legnagyobb autóklubja). kiadta a tavalyi év TÜF (műszakivizsga) és segélyhívási statisztikáit.

    A statisztika értelmezéséhez érdemes tudni, hogy a németeknél, a jármű tulajdonosa közvetlenül vizsgáztathatja az autóját. Nem kell előtte felkészíteni szerviznek a járművet.
    [link]

    A legrosszabb 2-3 éves autók királya a Tesla Model 3. Még a Dacia Logant is veri 3%.-al.
    A rekuperáció okán a fékek alig vannak használva. Három év alatt a rozsda megeszik a féktárcsákat. Fékezéskor a fékbetétek is kapnak a rozsda károsító hatásáéból. A vizsgán a nem lesz meg a szükséges fékerő.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák