-
Fototrend
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
cocka
veterán
válasz
GoodSpeed #30656 üzenetére
Jajj de örülünk neki!
És már egy szerződésmódosítást is el akar fogadtatni a drága.
+adalék:
Látom már a könyvelésen is baxnak dolgozni, 26-ai tranzakció még lazán parkol 30-áig. Mert miért is?
A bankoknál még tényleg nincs automatizálva a könyvelés, hogy mindent egyesével ember szarakodik végig?
[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
válasz
GoodSpeed #30656 üzenetére
Ja igen ez a vállalati szöveg.
A magánszemélyes szöveg kicsit más:
Kedves Ügyfelünk,
Szeretnénk tájékoztatni, hogy telepített CIB Internet Bank asztali alkalmazásunk 2023. december 31-én megszűnik.
Ha továbbra is szeretné pénzügyeit digitálisan intézni, azt a későbbeikben a CIB Bank Mobilalkalmazáson vagy a CIB Bank Online webes felületen keresztül teheti meg.
Ezen felületeinket további szolgáltatásokkal bővítettük, így a CIB Internet Bankon megszokott funkciók többsége már mobilalkalmazásunkban és webes felületünkön is elérhető a megszokott kényelemmel bárhol és bármikor:
Az átszerződésről további részleteket <a href="https://www.cib.hu/Maganszemelyek/digitalis_bank/internet_bank/internet-bank-megszunes.html">A CIB Internet Bank asztali alkalmazás megszűnik</a> oldalon olvashat, kérdés esetén pedig hívja CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkat a +36 1 4 242 242-es telefonszámon. -
cocka
veterán
Gránit, de ott már eleve vagyok is, szóval csak át kell utalni az összeget.
Azért még beteszem nektek ide, hogy mit akarnak ledugni az emberek torkán:
"Jelen CIB Internet Bank funkcióban Ön most a CIB Bank szerződésmódosítási ajánlatát olvassa. A Szerződésmódosítás egyrészt tartalmazza a CIB Internet alapú Elektronikus Szolgáltatás és eBroker igénybevételéről szóló szerződés (továbbiakban: Szerződés) módosítását a CIB Bank mobilalkalmazás nyújtásáról és a CIB O-key Tokennel történő azonosításról továbbá tartalmazza a Felhasználói mellékletet (a továbbiakban: Szerződésmódosítás). A Szerződésmódosítás Ön általi elfogadásával és annak Bank általi visszaigazolásával és a Szerződésmódosítás Üzletfél CIB Elektronikus Szolgáltatásban lévő postaládájába történő elhelyezésével jön létre. A Szerződés jelen módosítással nem érintett pontjai változatlanul alkalmazandóak, továbbá a jelenlegi Felhasználó melléklet helyébe a Szerződésmódosítás részét képező felhasználói melléklet lép.
Szerződésmódosítás ELJÁRÁSI RENDJE:
1. Ön a CIB Internet Banki szolgáltatási felületre belép.
2. A "CIB Bank mobilalkalmazás igénylés" funkcióban a Bank tájékoztatást nyújt az Üzletfél részére a CIB Bank mobilalkalmazásról.
3. Ön ellenőrzi, hogy az Ön mobil eszköze megfelel a CIB Bank mobilalkalmazás Felhasználó Kézikönyvben meghatározott minimális technikai feltételeknek és azt, hogy mobil eszközén elérhető-e a CIB Bank mobilalkalmazás, melynek neve: CIB Bank mobilalkalmazás.
4. Ön a Bank által kezdeményezett Szerződésmódosítás eljárási rendjét és feltételeit elolvassa. Amennyiben Ön elfogadja a Szerződésmódosítás feltételeit, meg kell adnia a Bank által kért adatokat, különösen fontos egy belföldi vagy külföldi mobil telefonszám megadása, mely belföldi vagy külföldi mobil telefonszámra küldi a Bank a CIB Bank mobilalkalmazás regisztrációjához szükséges kódot. A szükséges adatok megadását követően Ön elfogadja a Szerződésmódosítás feltételeit az "Elfogadom a Szerződésmódosítás eljárási rendjét és feltételeit" felirat előtti négyzetbe kattintással és a jelszógeneráló eszközével generált jelszó CIB Internet Banki szolgáltatási felületen történő megadásával Ön aláírja a Szerződésmódosítást.
5. A Szerződésmódosítás sikerességéről a Bank visszaigazoló képernyővel értesíti Önt. A Szerződésmódosítás akkor jön létre, amikor a Bank az Ön CIB Internet Bank felületen elérhető postafiókjában elhelyezte a Szerződésmódosítás létrejöttéről szóló visszaigazolást, valamint a Szerződésmódosítás szövegét pdf formátumban, ahol 6 hónapig kerül tárolásra, mely idő alatt a Bank biztosítja, hogy a Szerződésmódosítás más helyen történő tartós tárolásáról Ön gondoskodhasson
6. A Bank megküldi az Ön által megadott belföldi vagy külföldi mobil telefonszámra - és a visszaigazolás képernyőn QR kód formájában is megjeleníti - azt a 48 óráig érvényes kódot, ami a CIB Bank mobilalkalmazás regisztrációjához szükséges, azaz, hogy a CIB Bank mobilalkalmazást használatra alkalmassá tegye a mobil eszközén.
7. Ön letölti a mobil készülékére a CIB Bank mobilalkalmazást alkalmazást és 48 órán belül elvégzi a regisztrációt, azaz alkalmassá teszi a mobil eszközön a CIB Bank mobilalkalmazás használatát. A regisztráció során Ön megadja a CIB Bank mobilalkalmazást PIN kódját.
8. A Szerződésmódosítást követően Ön kizárólag a CIB O-key Tokennel történő azonosítási mód alkalmazásával tud belépni a CIB Internet-alapú Elektronikus Szolgáltatás rendszerébe. A CIB Internet Bankba és a mobilCIB-be történő bejelentkezéshez a Felhasználói azonosító és a CIB Bank mobilalkalmazás által generált jelszó, illetve aláírást igénylő műveletek esetén is az CIB Bank mobilalkalmazás által generált egyszer használatos jelszó megadása szükséges, míg a CIB Bank mobilalkalmazásba történő bejelentkezéshez a PIN kód megadása szükséges.
9. Önnek lehetősége van a Szerződésmódosítási folyamat során az Ön által esetlegesen beírt hibás adatokat javítani, az üresen hagyott mezőket kitölteni. Az Ön által üresen hagyott, de kitöltendő mezőket a CIB Bank azonosítja és figyelmezteti Önt a kitöltés szükségességére.
Szerződésmódosítás FELTÉTELEI:
1. A CIB Bank mobilalkalmazás egy okos telefonra telepíthető Elektronikus Szolgáltatásokat nyújtó alkalmazás és egy egyszer használatos jelszót generáló eszköz (szoftver) egyben, mely egyszer használatos jelszavakat állít elő.
2. A Bank és az Üzletfél megállapodnak abban, hogy az Üzletfél az Elektronikus Szolgáltatás(oka)t az alábbiakban szerint kéri beállítani \\Azonosítás módja (Internet Bank): CIB O-key Token.
3. Üzletfél tudomásul veszem, hogy ha Szerződés alapján a Bank részemre eBroker vagy mobilCIB elektronikus szolgáltatást is nyújt, a CIB Bank mobilalkalmazás aktiválását követően az azonosítási mód ezen szolgáltatások vonatkozásban is az O-key Tokennel történő azonosítási módra módosul.
4. A Bank és az Üzletfél megállapodnak abban, hogy az Üzletfél az Elektronikus Szolgáltatásokba bevont számlák körét és a Felhasználó(k)nak a CIB Internet Banki szolgáltatásra vonatkozó szolgáltatási csomagnak megfelelő szolgáltatási csomag alapján jogosultságait a CIB Bank mobilalkalmazásban is kéri beállítani.
5. Üzletfél kijelentem, hogy a banki szerződésemre vonatkozó mindenkor hatályos Kondíciós Listában meghatározott díjakat vagyok köteles fizetni és kötelezettséget vállalok a díjak megfizetésre.
6. Üzletfél kijelentem, hogy a CIB Bank mobilalkalmazást a CIB Bank mobilalkalmazás Felhasználói Kézikönyv, valamint a CIB Internet alapú Elektronikus szolgáltatásokra vonatkozó Különös Üzletszabályzat ismeretében, azok feltétételeit tudomásul véve, veszem igénybe.
7. Üzletfél kijelentem, hogy a Szerződésmódosítás során:
7.1. Ellenőriztem, hogy a mobil eszközöm megfelel a CIB Bank mobilalkalmazás Felhasználó Kézikönyvben meghatározott minimális technikai feltételeknek és azt, hogy a mobil eszközömön elérhető a CIB Bank Mobilalkalmazás.
7.2. A Szerződésmódosítás Eljárási rendjét megismertem és az Eljárási rend szerint járok el a Szerződésmódosítás során.
7.3. Tudomásul veszem, hogy a Szerződésmódosítást követően a Felhasználói azonosítóm abban az esetben módosul, ha jelenlegi azonosítási módom a jelszóval történő azonosítási mód.
7.4. Tudomásul veszem, hogy a jelen Szerződésmódosításban nem szabályozott kérdésekben a mindenkori fogyasztók és egyéni vállalkozók részére szóló CIB Internet alapú Elektronikus szolgáltatásokra vonatkozó Különös Üzletszabályzata, a CIB Bank mobilalkalmazás Felhasználói Kézikönyv, CIB Internet Bank Felhasználói Kézikönyv. Illetve a mobilCIB Felhasználói Kézikönyv rendelkezései az irányadók, azok jelen Szerződésmódosítás mellékletét képezik.
7.5. Tudomásul veszem, hogy a CIB mobilalkalmazást, melybe beépítése kerül a CIB O-key Token, a mobil eszközre telepíteni kell és a mobil eszközön a CIB Bank mobilalkalmazást alkalmassá kell tenni a használatra, azaz a regisztrációt el kell végezni.
7.6. Tudomásul veszem, hogy a CIB Internet Bank lízing szolgáltatás igénybe vétele esetén a Bank a CIB Lízing Csoport tagja(i) képviseletében jár el. A lízing szolgáltatás igénybevételére vonatkozó feltételeket a CIB Lízing Csoport tagjainak mindenkor hatályos Üzletszabályzata tartalmazza, mely feltételeit megismertem és tudomásul vettem.
7.7. Tudomásul veszem, hogy az Elektronikus Szolgáltatás elérésére, valamint az Aláírást igénylő műveletek aláírására/jóváhagyására szolgáló azonosítókat és Jelszógeneráló eszközöket, mobil eszközt, melyre a CIB Bank mobilalkalmazásba telepítve van - így különösen, de nem kizárólagosan a Felhasználói azonosítót, bármely jelszót, kódot, CIB Bank mobilalkalmazáshoz tartozó PIN kódot, Aláírási kódszót - köteles vagyok biztonságosan kezelni, nem hagyom azokat őrizetlenül, harmadik személy rendelkezésére nem bocsáthatom. Tudomásul veszem továbbá, hogy az ezzel ellentétes magatartásból eredő károkért a CIB Bank Zrt. a felelősségét kizárja.
7.8. Tudomásul veszem és hozzájárulok, hogy az általam a CIB Internet-alapú Elektronikus Szolgáltatások keretében használt mobil eszköz, technikai eszköz, szoftver, kapcsolat technikai azonosítót a CIB Bank Zrt. rögzítse technikai, statisztikai, ellenőrzési, bankbiztonsági célból.
7.9. Tudomásul veszem, hogy a Szerződésmódosítást követően a Felhasználó(k) kizárólag az O-key Token online Tokennel történő azonosítási mód alkalmazásával tud(nak) belépni az Elektronikus Szolgáltatási felületeken."Az már csak ilyen hab a tortán, hogy mobilalkalmazás helyett mobilalkamazást írtak meg beállítani helyett beálítanit meg szerződésmódosítás helyett szerződés-módosítást (nem, ez a szabály nemcsak annyi, hogy ha hat szótagnál több, akkor kötőjellel írom, hanem megnézem azt is hány tagból áll, a kéttagúakat többnyire egybe kell írni, de ha ezt nem tudod még mindig ott az MTA webes helyesírás-ellenőrzője /igen ezt meg kötőjellel kell, mert az első tag összetett szó/ ).
És ez egy bank! -
cocka
veterán
Látom van itt több baromság is:
"alábbiakban szerint" meg "okos telefon", csak közben javítottam én is.És kötelező rányomni a Regisztrálokra, de utána már nem vagy köteles ezt a csomó dolgot elfogadni, de főleg a 7.9-es pontot nem!
Ez a legjobb az egészben:
Elfogadom a Szerződésmódosítás eljárási rendjét és feltételeit" felirat előtti négyzetbe kattintással és a jelszógeneráló eszközével generált jelszó CIB Internet Banki szolgáltatási felületen történő megadásával Ön aláírja a Szerződésmódosítást.
A jelszógeneráló eszköz, ami a PSD2-es hiszti miatt már kizárólag hard token lehet, ami állítólag megfelel az eu-s irányelveknek, de azért módosítsál, mert neked ez hű milyen jó lesz.
Valaki nagyon nem akarja, hogy a maradék hard tokenes továbbra is megmaradhasson ennél a megoldásnál. Mindenesetre qrvára nem transzparens a kommunikáció, főleg úgy, hogy erről a webesbe beléphetsz-e hard tokennel is témáról egy kukk tájékoztatás sincs.
-
cocka
veterán
Nyilván nem adtam fel! Mert amelyik faxkalapnak az a rögeszméje, hogy márpedig nem lesz legalább kétféle hitelesítési mód, az szarjon sünt! Nem érdekelnek a kifogások.
Nincs olyan, hogy egy eddig tökéletesen működő megoldást kinyírunk és nem kínálunk mobilalkalmazáson kívül más hitelesítési lehetőséget.
Aki szerint az rendben van, hogy a világot egy okostelefonos univerzumba kényszerítjük, az agybeteg. Azt tessék megérteni: én nem az okostelefonok ellen vagyok, aki akarja, használja, nem érdekel. A kényszerítés és korlátozás ellen vagyok! Legyen már egy qrva alternatíva, hogy akit nem érdekel a
z okostelefonos ésmobilappos kényszer, az hadd oldhassa már meg másképp is![ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
válasz
GoodSpeed #30667 üzenetére
Az azonnali üzenetküldők népszerűsége és elterjedése miatt
Azért ez kemény kijelentés azok után, hogy az összefűzött SMS-ek kb. a 90-es évek óta itt vannak velünk. Mellesleg a távirat már a 90-es évek elején sem volt túl népszerű. Szerintem egy kezemen meg tudom számolni, hogy akkoriban hány táviratot küldtünk és kaptunk. Kb. jelesebb napokra aztán kész.
-
cocka
veterán
OK legyen netbank. De ne legyen mobilappos bohóckodás a belépési feltétel hozzá.
Telebankhoz érdekes módon évek óta elég egy számlaazonosító meg egy PIN kód. Ott nem volt PSD-s hiszti, pedig simán el is változathatnám a hangom.
Azt várom már mikor jön a hangelemző telefonos ügyfélszolgálat, amelyik elutasítja, hogy bármiféle adatot kiadjanak vagy változtassanak, ha nem a megfelelő hangot ismeri fel a gép.
Ha rekedt vagy már sztornó!
-
cocka
veterán
Gránit pont mobilra épít azért meglepő.
De hajlandó SMS-t is küldeni. (ahogy egyébként a Wise is) Ellentétben a CIB-bel, amely csak akkor küld SMS-t, ha valami fontos tájékoztathatnékja van. Például a PSD2-ről, a pénzmosdáról stb. De az SMS-ben sem írnak le túl sok mindent, hanem kb. mindnek az a lényege, hogy bővebb infókat nézd meg a weboldalon.
-
cocka
veterán
Ingyenes, sose számoltak még fel érte díjat. De megnézem mindjárt külön neked, hogy igazam van-e. Nincs SMS díj. Csak AFR átutalási díjak vannak, ha éppen utaltam az adott hónapban, ha nem, akkor az sincs.
külön kell igényelni a mobil infót, nem kértem, mert felesleges az sms
Soha nem igényeltem egy banknál se mobilinfót, az OTP-nél is tukmálás eredménye volt, amit később le is mondtam. Meg a CIB-nél is aktiválták a "kártyafigyelőt", de azt is lemondtam.
-
cocka
veterán
mert jön újabb esetleg jobb
Ja igen, de tudjuk, hogy az újabb nem mindig jobb. Sőt! Valahogy mindig oda lyukad ki a sztori (főleg termékek gyártásánál), hogy bár az újnak számtalan előnye van a régihez képest, a hátrányok mégis jobban előtérbe kerülnek. Tervezett avulás és társai. És megint ugyanott tartunk, hogy korlátoznak.
Az msn is eltünt, az ADSL is eltünt.
(amúgy hosszú ű) De az msn egy kalap végtermék volt már az elején is, nekem az se tetszett, az ICQ jobb volt, de onnan éppen az msn miatt menekültek el az emberek. Az ADSL meg eleve labdába sem rúghatott egy koaxos kábelnet mellett.
-
cocka
veterán
válasz
sifarr #30677 üzenetére
Örülök neki, dial-upon nőttem fel. De kezeljük már a helyén a dolgokat. Az ADSL-nek nem versenytársa a dial-up, ezért írtam kábelnetet.
Örökös családi viták: a szülők telefonálni akarnak, a gyerekek netezni. De csak egyet választhatsz. És fel voltak háborodva, hogy mi a francot kell órákig netezni. Hát azt, hogy kb. 3 óra volt letölteni 1 megát úgy, hogy közben vagy ötször legalább megszakadt.Tudom nem kell bemutatni.
Koax kábel, amin először csak TV adás jött. Aztán kezdtek netet is nyomni és utoljára jött ugyanazon a dróton a vezetékes telefonvonal.
De nyugi, amikor én gyerek voltam akkor az antennás TV volt a divat és volt 2 db magyar adó: MTV1 és 2, a kettesen szinte semmi nem volt az adás: későn kezdődött és hamarabb véget is ért. Hétfőn adásszünet és társai. A többi fogható adó pedig főleg német volt és angol. De feltételezem, hogy Budapesten ez is másképp volt.
Ja igen és másról sem szólt csak politikai ökörségekről, amiből értelemszerűen semmit nem értettem: Saddam Hussein, Irak, délszláv cirkusz, Jeszenszky Géza, Kupa Mihály, Göncz Árpád stb..
Na jó, elég a nosztalgiából.
[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
válasz
Iphoneos897 #30718 üzenetére
Igen, ennyi talán még belefér, legalább azért, hogy kontextusba kerüljön a tiltás, mert ha valaki később visszaolvassa azt se fogja tudni, hogy a tiltó üzenet miért került oda.
-
cocka
veterán
még mindig nem működik a fizetési kérelem indítása,
Meg ha jól láttam egyenleget sem naplóz. A Gránit is egy vicc ebből a szempontból, hogy csak a számlakivonaton tudhatod meg, hogy az aktuális hónapra mennyi volt az összes mínusz és összes plusz és e kettő hogy befolyásolta az előző hó egyenlegét a tárgyhó egyenlegéhez képest.
Ezek szerint ez csak az OTP-nél volt alapvetés, hogy minden tranzakció után tudjad már a számlatörténetből is, hogy mennyi az annyi a tranzakció után közvetlenül? Ez ennyire nagy elvárás lenne?
Egy számlatörténetnek akkor van értelme, ha nemcsak a levonásokat és jóváírásokat tudod követni, hanem azt is, hogy az egyes tranzakciók után mennyi lett az egyenleged. Mivel így nyomon tudod követni, hogy mikor mennyi volt az egyenleged és nem vágtak-e át.
-
cocka
veterán
versenyfelügyelet azt vizsgálja, hogy az Intesa hogyan tájékoztatta az ügyfeleket a döntéséről
De egy tájékoztatással nincs megoldva a probléma. Ez olyan, mint amikor kiírják az utcán x épület alá, hogy omlásveszély, de ettől még nyugodtan rád szakadhat az egész, mert nyilvánvalóan az üzenettel semmi nem fog megoldódni, ha a homlokzatot, tetőt stb..-t nem teszik rendbe.
-
cocka
veterán
Nem a számlához tartozó költségekről írtam, hanem arról, hogy legyen naplózva minden tranzakció után az egyenleg, mert egy számlatörténetnek csak úgy van értelme. Ha soha nem látom a terhelések és jóváírások mellett, hogy rögtön azután mennyi lett az egyenlegem, akkor sok értelme nincs a terhelések és jóváírások naplózásának sem. Mivel csak a tranzakciónkénti változás mértékét fogom tudni. Mert ugye jelenleg a CIB Internet Bankban bármelyik tranzakció utáni egyenlegemet meg tudom modani, még azt is, ahol nem én kezdeményeztem a "tranzakciót", hanem a bank. Az újban ennek nyomát nem látom.
Lehet hülye analógia, de valami hasonló (csak nem a múltra, hanem a jövőre nézve releváns) lenne az is, ha pl. egy időjárással kapcsolatos oldalon az óránkénti lebontásnál csak azt látnád, hogy óránként mennyivel változik a hőmérséklet. De hát az ki a szart érdekel, ha az adott órában az éppen aktuális vagy valószínűsíthető hőmérsékletet nem tudod?
-
cocka
veterán
Pest Vármegyében
Nem lehetne csak simán Pest megye? Ellátnak védelmi funkciókat jelenleg a Magyarország területén elhelyezkedő várak? (egyébként sem nagybetű a vármegye)
ami azért sem vicces, mert kb. 1 óra utazás fel, majd vissza.
És akkor mi van? Nekem csak az odaút picit több, mint 2 óra. És még helyi közlekedés itt IS meg amott IS, az alsó hangon +1 óra mindkét irányba. Az kapásból -6 óra.
-
cocka
veterán
válasz
Gallmix #30774 üzenetére
csak fiókja irodája van itthon és határon átnyúló szolgáltató ilyen pl a Revolut, Paypal
Meséld már el hol van a Paypalnak Magyarországon bármilyen képviselete? Telibekakálják egész Magyarországot úgy, ahogy van. Rugalmatlanok... inkább nem fejteném ki hosszasan ismét, hogy mi a problémám velük, akit érdekel a Paypal topicban megtalálja mi a véleményem róluk. Telefonos ügyintéző sincs, aki egy kukkot is tudna magyarul. Tehát erről ennyit.
-
cocka
veterán
válasz
sifarr #30784 üzenetére
Sok befizetés,
ATM.Ahol nem először hallottunk már arról, hogy vagy nem fogad el bizonyos bankjegyeket vagy "bevonja". Azért ezt személyesen a pénztárban mégiscsak egy ember végzi és vélhetően nem fog mondjuk minden 2. befizetésednél fals pozitívat óbégatni.
Pénztárból?
Annyiért? Normális?
Ott az ATM.
Igen hát hogyne. Csak van az az összeg, aminél még a pénztárból is jobban megéri az egy menet, minthogy napokat szánjál arra, hogy megfejed a fél város ATM pénzkészletét és bosszúságot okozol másoknak is. Ráadásul vélhetően a bejelentés azért is kell a milliós összegek kifiezetésekor, mert akkor biztos lehetsz benne, hogy lesz annyi egyben, amennyit fel szeretnél venni. Az ATM-es bohóckodás meg: extra jutalékok (sok kicsi sokra megy), extra idő, extra közlekedés stb.. és mi van, ha egy nap alatt nem sikerült kifejni elegendő összeget a város ATM-jeiből? Szóval bármilyen drága is, van létjogosultsága a pénztári kifizetésnek is.
Az lenne a tiszta ügy, ha mindenki azért fizetne, amit használ.
Úgy bizony és nem a semmiért vonnák az 1500 Ft-os számlavezetési díjat, amiből nagyjából 800 Ft kedvezményt kapok, mert szerencsém van. És ezért a számlavezetési díjért cserébe egyre lustábban könyvelik a tételeket a számlatörténetbe. Vagy akkor feltenném azt az egyszerű kérdést, hogy a számlavezetési díj, az tulajdonképpen minek is a díja? Meg még fut egy pár "rokon néven": havi zárlati díj, havi csomagdíj stb.. Valójában a nagy büdös semmire szedik ezt a pénzt, mert ha saját bevallásuk szerint is a hitelekből élnek, akkor minek ez?!
-
cocka
veterán
válasz
sifarr #30877 üzenetére
De a tekintetben még mindig jogos a felháborodás, hogy az átutalást megnehezítették. Nem kicsit, hanem nagyon!
Úgyhogy kíváncsi leszek mennyien fognak anyázni.
Nyilván a felháborodások oka is az, hogy khmm.... kérdezzük csak meg (elméletben), hogy a CIB mobilapp hibái miatt hány cibes ügyfél szüntette meg végleg a számláját vagy tért vissza a tokenre? (ez utóbbi vagyok én is)
Mert a token akkor is működik, amikor a CIB mobilapposok anyáznak, mert a withkey nem generál nekik semmit vagy kidobja őket az appból stb.. vagy nem engedi be őket.
-
cocka
veterán
Az az érdekes a hard tokenes utalási jóváhagyással kapcsolatban, hogy volt egy korábbi mentésem a szövegről, még 2019. szeptemberről és ott is a Pay gombot nyomatja, de ugyanazt kell csinálni, mint a 2-es gombnál, tehát megjelenő számsort tokenbe írni, aztán a tokenen megjelenőt visszaírni a képernyő szövegmezőjébe. Kész.
Szal. ha van értelmes ember a CIB-nél, akkor szerintem átgondolják ezt. Hogy utalást miért Pay gombbal és 2 extra felesleges adattal lehet jóváhagyni, miért nem a Sign gombbal. A kártyás fizetést meg miért csak a Sign gombbal, ahogy eddig is? Nulla logika.
-
cocka
veterán
Na kipróbáltam a webes felületen az átutalást. Simán megy.
1. Internetbanknál: Sign gombot kell nyomni és a képernyőn megjelenő kódot kell a tokenbe írni.
2. Webesnél: Pay gombot kell nyomni és a képernyőn kijelölt részeket kell beírni OK gombokkal "elválasztva". Az első a célszámlaszám utolsó 4 jegye, a második pedig a küldendő összeg, amit be kell írni. (3. adatként nem kell beírni semmit, csak leokézni)Innentől kezdve mindkét esetben ugyanaz a tovább teendő: a token által generált kódot be kell írni a képernyőn megjelenő szövegmezőbe.
Azt hittem, hogy a webes sokkal bonyolultabb lesz, mert leírva bonyolultabbnak tűnik.
[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
Az kínos része az egésznek, hogy ugye nem elég, hogy az utalási partnereket szarul importálja a régiből, még hiányosan is, de import vagy export funkció az bezzeg nincs. Nehogy már véletlenül egyszerűbb, gyorsabb legyen.
-
cocka
veterán
Gondolom pdfből másolta. Azt én is baromi "szórakoztatónak" tartom, amikor a kimásolt szöveg dugig van felesleges enterekkel és utólag kell kifésülni, ami vagy sikerül vagy nem. Regexppel talán egyszerűbb, ha text editorba másolod.
Vicc, mert úgy látom ezzel a gránitos pdffel ebből a szempontból semmi probléma. Bezzeg a vodafone pdfjeivel. Atyaúristen!
[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
Hát nem tudom más banknál hogy van. A CIB-nél ott maradnak a már érvénytelen megbízások is, gondolom azok csak akkor tűnnek el, ha kitörlöd őket. De a teljesítésre várók listájánál kb. 4-5 hónap alatt kifut a már érvénytelen megbízás valami ilyesmi szöveggel, hogy: felhatalmazás nem létezik. (Onnan nyilván nem enged törölni, de automatikusan eltűnnek egy idő után)
[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
CIB-nél az utalások jóváírását és terhelését még mindig Gizi néni könyveli kézzel? Hogy a túróba írhattak be a számlatörténetbe kb. 18k-val többet az utolsó beérkező utalás melletti (lényegében utáni) egyenleghez? LOL
Aztán most megnéztem jó pár órával később és már hirtelen jó. (látra szóló egyenleg jó volt végig)
De kimenőnél is volt már hasonló, csak akkor nem a számlatörténetben keletkezett hiba, hanem a látra szóló egyenlegben. Átutaltam x összeget egy számlára és az egyenlegből az átutalt összegnél többet vont le. (online számlacsomag, tehát nincs semilyen utalási díj, tranzakciós illeték se) Ráadásul nem is kevéssel.
De az is megjavult pár óra elteltével, csak nem értem, hogy ha állítólag 5 másodperc alatt végez a rendszer, akkor mi ez a rakás anomália?
-
-
cocka
veterán
Gallmix:
avatar lopás sok oldalon tiltott
De itt igazából nem is tudod nem "ellopni", mert az alapavatarok mindenkinek ugyanabból a korlátozott készletből vannak. Mondjuk számtalanszor volt már olyan eset, amikor a két ugyanolyan avatar miatt nem is láttam, hogy nem is ugyanannak az embernek írtam, csak amikor a nicket is megnéztem.
fáradtságot sem vesz
gondolom fáradság akart lenni
amikor másoknak is, van Különböző ajánló kódja Revolut, Curve, Wise És még sorolhatnám nagyon sokáig.
Na nem mintha olyan sokat érnének. Wise-nál egy utalás ingyenes, Curve-nél valami mesebeli, soha nem megszerezhető 5 fontot adnak, ha sikerült a regisztráció, Revot nem tudom, de az is valami parasztvakító alamizsna lehet, amiért lehajolni sem érdemes. Akinek ettől szebb lesz a napja... egészségére!
pictigjis:
én vagyok az ügyeletes fő morgó
Hát Szende, Szundi, Tudor, Vidor, Hapci és Kuka mellé kell egy Morgó is.
amit műveltek néhányan
Kik azok a néhányak?
sifarr:
avatar lopás sok oldalon tiltott, de minimum, nem etikus.
Ugyan ez vonatkozik bármilyen aláírásra, függetlenül tartalmától.
Nagyon nem így van!Tehát te ezzel így épp azt állítod, hogy az aláíráslopás engedélyezett.
apróhirdetés feladása a hardveraprón fizetős-e vagy sem. Tippem szerint ingyen is lehet.
Igen, csak az benne a szívás, hogy ha lejár az ingyenes időkeret, akkor újra ugyanazt a hirdetést nem engedi meghosszabbítani. Csak törölheted és újat tehetsz fel ugyanazokkal az adatokkal, tehát lényegében felesleges pluszmunka. Alig-alig hirdettem pár dolgot, azt is ritkán, de a magamfajta ad hoc eladóknak is csak bosszúságot okoz.
pethYeti:
Az Erstéhez akkor sem mennék, ha fizetnének érte.
-
cocka
veterán
válasz
sifarr #31096 üzenetére
nem lehet, hogy a különbség a még le nem könyvelt kártyás vásárlás(ok) összegével egyenlő?
Javították, tehát biztosan téves összeg szerepelt ott. Itt most a számlatörténet egyenleg részéről van szó.
Ha a látra szóló egyenlegemhez hozzáadom a zárolt összeget akkor az utolsó, számlatörténetben szereplő tétel melletti számlaegyenleg összegét kéne kapnom. Ehhez képest tegnap este 11 körül még ez az összeg kb. 18-20k-val több volt, mint amennyinek lennie kéne, majd szép csendesen átjavították a helyes összegre.
De már a jóváírás előtt is zárolva volt. Még meg is lepődtem, hogy hogy a túróba lehet annyival több az egyenlegem, tudtommal nem kaptam senkitől ilyen összegű jóváírást, magamnak utaltam csak. Írtam is, hogy jóváírás után hibás számlatörténetes egyenleget írt. (csak azt nem írtam, hogy a másik számlámról utaltam a CIB-esre)
A CIB a számlatörténetben csak a lekönyvelt tételeket szerepelteti.
Tudom.
A zárolt (függő) tételek még ebben nem szerepelnek. Viszont az "elérhető egyenleg" a zárolt tételekkel csökkentett összeget mutatja.
Épp ezért nem értettem, hogy hogy a túróba lehetett ott dupla többlet. Kár, hogy nem csináltam screenshotot, akkor tudnám a pontos összeget, amiből lehetne következtetni, hogy mit csesztek el.
Mindegy. A lényeg, hogy a látra szóló (vagy ahogy írtad elérhető) egyenleg + aktuálisan zárolt tételek összege adja a számlatörténetes egyenleg utolsó tételét, ha ezután bármilyen utalás történik, akkor csak a zárolt tételek által növelt egyenleg differenciáinak kellene megjelenni, ezenfelül semmi másnak.
Vagy egy CURVE használó
Az nem én vagyok. A Curve nálam leírta magát egy életre.
[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
De a másik esetre meg nem is válaszoltál, holott szerintem annak meg végképp semmi köze a zárolt tételekhez, miszerint ugye nem jóváírás történt a CIB számlámra, hanem utaltam a CIB számlámról és beírtam x összeget és x+y-nal (x;y eleme Z+-nak) csökkent a látra szóló és az az ismeretlen y is ott volt legalább egy óráig, aztán egyszercsak több óra múlva néztem, hogy javították.
Szóval a CIB könyvelésénél valami nem kerek. És ha jól rémlik ott meg a számlatörténetben a jó egyenleg szerepelt, ha volt zárolt tétel, akkor úgy mutatta, hogy zárolt+látra szóló összege, az stimmelt, de abból az összegből levonva a zároltat meg amennyit utaltam kevesebb látra szólót írt, mint amennyit kellett volna.
Szóval azért talán teljesen hülye nem vagyok. Ezek a rejtélyes, utólagos javítások is inkább engem igazolnak.
-
cocka
veterán
Foxpost nálam is művelt jópofa dolgot. Telítettségre vagy az automata működésképtelenségére hivatkozva eleve átirányították a csomagom egy olyanba, amit feltehetően azért túl sokan nem használnak, tehát ezért sem értem, hogy miért kellett a csomagot egy S-es rekesz helyett egy XS-esbe gyömöszölni. Eleve úgy kezdődött, hogy alig lehetett észrevenni hol nyílt a rekesz, mert épphogy csak résnyire tudott kipattani a fiók, mivel az ominózus doboz teteje gyakorlatilag a rekesz tetejéhez volt préselve. És mikor kijjebb húztam a fiókot, akkor éreztem, hogy egyrészt akad, másrészt, hogy nem lesz egyszerű onnan kihúzni. Végül sikerült sérülésmentesen kiráncigálni a csomagot, de ennek azért nem így kéne működnie.
-
cocka
veterán
Tájékoztatás a Simple-fiók bejelentkezés átmeneti szüneteltetéséről
Tájékoztatunk, hogy a simple.hu felületen átmenetileg szünetel a felhasználói Simple-fiókba való bejelentkezési lehetőség. FIókodat a Simple vagy Simple Classic alkalmazáson, vagy az ügyfélszolgálaton keresztül tudod kezelni:
Magyarul akkor, ha közöd nincs az OTP-hez és merő véletlenségből számítógépen/laptopon akarsz egy webáruházból vásárolni, ahol ez az egyetlen online fizetési opció, akkor beszoptad?
Kabaré!
Tudom OTP off topic, meg a belföldi kártyahasználat is. De hát ez azért egy hangyányit több embert érint, minthogy kizárólag az OTP-sekre vonatkozzon.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Elektromos cigaretta 🔞
- Mobilinternet
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Házimozi belépő szinten
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- További aktív témák...