-
Fototrend
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
cocka
veterán
válasz
sifarr #31399 üzenetére
Kb. egyetlen dologra használom: online POS terminálként. De felregisztráltam oda 2 db kártyát, amiket most az incidens kapcsán szeretNÉK törölni, de még mindig azt írja, hogy nem lehet. A másik része, hogy naplózza a tranzakciókat.
A Curve szerintem sose biztosította magyar webáruházaknál CNP-s tranzakciók végrehajtását. Tehát biztosan nem egyenértékű a kettő. Egyelőre magyarhonban ilyen online fizetési módokról tudok: Paypal, PayU, Barion, valami kártyaelfogadó cucca a CIB-nek is van és ezek mellé jön a Simple.
A Simple tekinthető FinTech alkalmazásnak,
Nem OTP-seknek kétlem, hogy fintechhel lenne egyenértékű. Ad OTP-től független saját bankkártyát? Kezel saját felületén bármilyen egyenleget? Beutalás rá, kiutalás róla hogyan történik?
[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
válasz
Piftuka #31405 üzenetére
A szemnek kedves pasztell zöld felület és ideális betűtípusok, az áttekinthető menü, a rendkívül felhasználóbarát működés.
Egyetértek. Bár a betűmérettel azért vannak problémák. Engem nem különösebben érdekelt soha, mert kis felbontást használok, pont azért hogy lássam a feliratokat rendesen. (az ilyen megnöveljük cuccok méretét az egész windózban 25%-kal és társai megoldások mondjuk úgy, hogy látványos aránytorzuláshoz vezetnek) De aki mondjuk full HD vagy ahhoz hasonló felbontáson nézi, az még a legnagyobb felkínált betűméreten is rohadt kicsinek találhatja a betűket. És mivel javás, pont lexarja a 25-50% és hasonló oprendszer szintű nagyításokat.
A Díjnetet csak egyetlen szempontból találtam hasznosnak míg használtuk, hogy azonnal letölthetted benne a számlát, viszont mikor átterelte a jónépet a vodkafon a saját xarjára, akkor állandóan napokat kellett várni a számla letölthetőségére. Már tartja a markát, de a számlát csak 1 hét múlva töltheted le. Vicc.
És ez a hátránya is a Díjnetnek, hogy bár lehet előnyös egy felületen összefogni több számlát és mindet azon keresztül fizetni, de bármikor szerződést bonthat velük egy cég és akkor ugrik a díjnetes fizetési lehetőség.
Mindenképpen valami szemkímélőbb színvilágot, és áttekinthetőbb menürendszert állítanék be magamnak a saját profilomban.
Én alapból a sok ajánlkozós reklámmarhaságot kukáznám belőle a francba! Nagyon nyomulnak, ha rányomsz a Biztosításra és nincs még akkor köss, ha Befektetésekre, akkor máris bejön a 25 millió kötvény- meg részvénynév és vegyél, mert csak. Aztán a Bankkártyáknál alapból a hitelkártyákat tölti be, mintha sokkal több embernek lenne hitelkártyája, mint betéti. És ezt minden alkalommal át kell kattintani a betétire.
A másik meg az, hogy a Számláknál és belépés után rögvest a kezdőlapon is relatíve nagy betűmérettel írja ki a látra szóló egyenleget, ami azért ultragáz. Bárki láthatja mennyi pénzed van, aki a monitorod közelébe éppen akkor kerül, amikor a netbankba belépsz.
[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
A hazai bankok közül még mindig a Gránit árfolyamai a legjobbak?
Tudja valaki, hogy GBP-s fizetés esetén melyik náluk a közvetítő árfolyam? Az euró vagy az amerikai dollár?
-
cocka
veterán
válasz
Gallmix #31538 üzenetére
Köszi. Akkor tehát euró.
Régen ez is jobb volt, amíg automatikusan dollárba konvertáltak, mivel a dollár nem tartotta annyira az értékét. Tehát amikor átálltak euróra, szépen megszívatták azokat, akik pl. fontban fizettek, mivel euróra konvertálva mindig magasabb a végösszeg, mint a GBP->USD->HUF útvonalon.
A Revolut a laza kis 457 megájával... azért kíváncsi lennék mi a franc foglal annyit.
Wise pl. 100 alatt van.
-
-
cocka
veterán
Melyik degenerált agyhalott írta meg úgy az új CIB felületet, hogy kétszer kelljen beírni új partner felvitele esetén a számlatulajdonos nevét?
Default közleményt meg se lehet adni. Régiből az automata átviteli arány elég vicces: 11%. Komolytalan.
-
cocka
veterán
Tehát jól értem, hogy valaki kihúz egy-két dugót az országban, akkor meghal a fél ország?
Hát emberek, fel kell készülnünk az offline, árammentes életre.
Jó ez a 21. század nem?
-
cocka
veterán
de úgy látszik semmit nem ért a fél éves fejlesztés, mert kb, semmi nem került át az Online-ra.
Ahogy a számlaegyenlegek tranzakciók utáni naplózása sem. Majd vezetem a nem létező csekk-könyvemben épp hogy állok. Talán a számlakivonatba belekerül, de én általában néhány napra visszamenőleg akarom tudni, hogy mennyi volt az egyenlegem, nem hónapos késéssel.
-
cocka
veterán
Évek óta nem képes egyik sem megoldani alap problémákat, amit pl. Te is írtál olyat sem.
De arról esetleg van információd, hogy a CIB-en kívül melyik banknál volt/van még netbankos egyenlegnaplózás?
nincs hibás terhelés
Elvileg a CIB-nél is csak ideiglenes anomáliákat szúrtam ki. Ugyanakkor nem értem, hogy ha a rendszer mögött gépek számolják az egyenleget, akkor hogy lehet akár egy pár órára is téves megjelenítés? Mondom az egyik legdurvább példa az volt, hogy látra szóló összeg x, átutalok y-t és utalás után még egy órával sem x-y a látra szóló, hanem x-y-z, a z-ről fogalmam sincs mi az, aztán visszakorrigálják mondjuk 5 óra múlva x-y-ra. (nyilván a z nem lehet zárolt egyenleg, mivel az már eleve nem része az x-nek, tekintve hogy el lett különítve)
Különben anno 2006-ban az OTP-től mentem át a CIB-hez és az OTP-nél is volt számlaegyenleg-naplózás, de ha jól rémlik csak a kivonaton. Viszont szerintem annyira berágtam ominózus bankra, hogy mikor "elbűvölt" a CIBEZZ, akkor észre se vettem, hogy ilyen alapinfó is van, hogy számlaegyenleg-naplózás és teljesen természetesnek vettem. A Gránitnál is hiányérzetem van emiatt. De egyébként a Wise sem ír ki semmit.
-
cocka
veterán
válasz
spiritex #31693 üzenetére
illetve SMS díjat sem terhelhetnek rám, hiszen a digitális számlacsomagban eleve nincs, nem létezik SMS
De van és nem számolnak fel érte díjat. Digitális esetén a tranzakció jóváhagyó és a netbankba belépéshez küldött SMS-ek ingyenesek. Igaz, hogy kell rájuk várni vagy 50 másodpercet, mert a rendszer képtelen megjegyezni, hogy utoljára mit küldött. Először iSMS-sel próbálkozik és ha az nem ér célba, mondván az adott készüléken nincs neted (na mondjuk arra is kíváncsi lennék, hogy ezt hogy ellenőrzi), akkor SMS-t küld. Csak ha már egyszer SMS-t küldött miért nem marad annál. Azért mondjuk 2-3 alkalom után illene idomulnia a rendszernek. Hogy ha 3 esetből 3-szor már SMS-t is kellett küldeniük, akkor a következő alkalommal csak SMS-t küldenek, hogy ne 50 másodperc legyen egy SMS, hanem csak 5.
-
cocka
veterán
válasz
spiritex #31698 üzenetére
Ha mondjuk pl. 4-5 napra visszamenőleg kíváncsi vagy adott tranzakciók után mennyi volt az egyenleged. Hogy ne csesszenek át.
Mivel a látra szólóhoz azt kamuznak, amit akarnak, de ha pontosan naplózva van, akkor nem kell számolgatni, hogy a (+)-ok meg a (-)-ok alapján adott tranzakció után mennyi volt az annyi.
Mert szerintem nemcsak a változás mértéke a fontos, hanem maga a változás is. Egy tranzakciólista egyenlegnaplózás nélkül kb. semmit nem ér.
-
cocka
veterán
Egyes bankoknál még a számlakivonatban sem alap, semhogy naplózva legyen.
Lásd Gránit bank! A számlakivonatban sincs benne, hogy tranzakciók után mennyi volt az annyi, csak a legalján van egy összes plusz, összes mínusz és a záró.. Na hát azzal aztán marhára ki vagyok segítve.
Tudom, neked az is elég lenne, ha annyit tudnál: van pénzed vagy nincs. A többi nem számít. De akinek nem, annak ez fontos infó lehet.
És most megint arról szól a sztori, hogy egy alapinfóról miért nem tájékoztat a bank vagy amennyiben tájékoztat, miért kell ezt a lehetőséget is elvenni?
Mondjuk a CIB-nek ez a kizáró vagy logikája már más ügyben is előjött, lásd:
1. Ha hard tokened van, nem használhatsz mobilappot.
2. Ha mobilappot használsz, akkor nem használhatsz hard tokent.Nehogy már egymást kiegészítsék, ha egyik nem működik, helyettesíthesse addig a másik.
[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
És pont néztem is, hogy a német Amazon létezik olyan, hogy megadsz egy számlaszámot és a rendszer valahogy hozzáfér a rajta lévő pénzhez, nyilván az ügyfél közreműködésével.
Tán ez a direct debit az. (A Wise eurós számlájához tartozó számlaszámot adtam meg és elfogadta)
De az angoloknál ez sem opció. Nemzetközi vásárlásnál csak bankkártyás fizetést kínál fel. -
cocka
veterán
válasz
Gallmix #31742 üzenetére
Kártya hiányában marad az utalás.
Amazonon fizettél már utalással? Pont ezt írtam feljebb, hogy csak bankkártyát fogadnak el. Lehet EUR-ban is terheltetni, csak akkor 1.5%-ot rádobnak a semmire. Wise devizaváltójával nézve pedig örökké EUR-ban volt több a végösszeg.
PéjPellel lehet még íBéjen fizetni, de ott is úgy van megszakértve, hogy te egy magyarországi számlaszámmal rendelkező GBP számláról nehogy már véletlenül be tudj utalni GBP egyenlegre, mert csak forintot fogad a közvetítő beutalásokat fogadó egyébként unicredites számlaszám.
[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
válasz
Gallmix #31744 üzenetére
Én meg úgy értettem, hogy xart nem ér az egész hű de kedvező árfolyamos váltás, ha eredendően nem kapsz hozzá pl. GBP vagy CHF alapú kártyát. Ráadásul nemzetközi szinten sem értelmezhető a magyar devizaszámla, mert mindenki abból indul ki, hogy ha az IBAN HU-t tartalmaz, akkor tuti forintszámla. És ebből a szempontból jó is, hogy van ez a Wise, amivel egyelőre a magyar bankok e téren nem tudnak versenyezni.
-
cocka
veterán
Látom a Rafinál nem nagyon foglalkoznak az oldal működésével. Töltöm le az ominózus pdfeket és nézem, hogy mit csinál közben a böngésző. Egyszer letölti a fájlt (eddig OK) és ezzel egyidejűleg betölti ASCII krixkraxban a pdf tartalmát is a böngészőablakba.
Meg az úgy komoly, hogy "mindennapokban" egy szimpla nem dombor kártya 6k? LOL
De úgy látom divat mostanában alap bankkártyákat is mindenféle extra nélkül több, mint 6k-ért adni. Meg neten 338 egy utalás? Ne vicceljünk már!
K&H-nál 8310 egy kártyadíj? Vicc.
Más bankok miért tudják 3-5k közti összegekért adni a bankkártyát?
[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
-
cocka
veterán
-
cocka
veterán
Neked ott is van gond az azon keresztüli letöltésnél is?
Nem, ott nincs.
De nézd meg ezt:
Itt válaszd ki bármelyiket, a bankszámlást vagy bankkártyást, ASCII krixkraxban elkezdi betölteni a böngészőablakba a PDF tartalmát már akkor, amikor még csak a mentést kínálja fel. (vagy ha úgy van beállítva, akkor ugye automatikusan megnyílik a pdf olvasó)
-
cocka
veterán
Otp-t néztem múltkor 12000
Erre nem találtam semmiféle utalást. Ilyeneket ír a 2024-es díjszabásban: 3852 Ft, 4051 Ft, 7685 Ft.
Érdekes, hogy itt is ritkán kerülnek szóba, aránylag.
Náluk minden apró kis biszbasz benne van a díjszabásban. A magyarázó szövegekben is olyanokat leírnak, amit más bank díjszabásában nyomokban sem találsz.
Unicreditet
Náluk szerintem az a "legjobb", hogy havi zárlati díj (mittomén hogy hívják értsd: számlavezetési díj) mellé még adnak egy kis ilyet is: xy Ft könyvelési tételenként. Ez közvetlenül a könyvelő Gizikéknek megy? LOL
Appok meg nem léteztek még
Számomra továbbra sem. Ha ez megnyugtat.
A topik olvasóin kívül a nagy többség, talán még nem is találkozott ezzel a fizetési kérelem dologgal - társadalom.
Miért jobb az, mint egy csoportos beszedés vagy egy sima átutalás?
-
cocka
veterán
válasz
ledgeri #31879 üzenetére
Hát nem tudom, én jelenleg konkrétan mobiltelefon nélkül használom a cibes számlám. Nyilván hard tokennel, mert másképp nem lehetne.
Elektronikus csatorna belépéshez szolgáló jelszógeneráló eszköz tekintetében a CIB Hard Token igénylést 2024.január 1.napjától a Bank megszünteti. Az elektronikus csatorna szolgáltatás további használatához új szerződések esetében 2024.január 1. napját követően a CIB Bank mobilalkalmazásában elérhető tokenes (withkey) azonosítási mód elérhető el. Ezzel összefüggésben történtek értelemszerű módosítások (törlések) a fenti kondíciós listákban, órarendekben és üzletszabályzatokban.
Hogy szeretjük ezt is. Gondolom alig várják, hogy a hard tokenek meghibásodjanak.
Mondjuk tudtommal az egyszeri regisztrációhoz kell telefonszám, de az appot futtató okostelefonban nem feltétlenül kell lennie SIM kártyának ahhoz, hogy a withkey generálás vagy az app működjön.
Mindenesetre a CIB kizáró vagy logikáját továbbra sem értem. Azaz konkrétan: ha mobilappra regisztrálsz és azt használod, akkor miért nem használhatsz hard tokent is, mondjuk akkor ha épp nincs okostelefonod vagy vmilyen oknál fogva az app nem működik adott telefonon, de a CIB váltig állítja, hogy működnie kéne.
És ha hard tokent használsz, miért nem használhatsz mellette mobilappot is? Mondjuk anélkül, hogy a hard token a mobilapp regisztrációja után használhatatlan legyen?
Végül is mióta ennél a banknál vagyok folyamatosan csak kivezetnek. LOL
Akkor összegezzük gyorsan:
1. Megszüntették a szimpla user/pass belépést és bevezették mellé az aláírási kódszót is, ami eleinte még lehetett saját kitaláció, utána bevezették SMS helyett a tokent. (SMS talán nem is volt soha, csak tájékoztató, de az a kutyának nem kell pláne pénzért)
2. A PSD2-es mizériakor kitalálták, hogy nem jó az easytoken, legyen hard token, de inkább használd a mobilappot, mert az hű milyen jó lesz neked. LOL
3. Most hirtelen kivezetik az állítólag a PSD2-es irányelveknek megfelelő hard tokent is.
4. Megszüntették a javás CIB internetbankot.
5. Megszüntették az online-ra épülő kedvezményesebb partner XL (vagy mi volt a neve) munkavállalói juttatási csomagot.
6. Lakhelyemen a két bankfiók közül az egyiket bezárták, természetesen azt, ami nekem közelebb volt. LOL
7. Megszüntették a CIBEZZ számlacsomagot.De a vicc, hogy még így is kedvezőbb, mint sok egyéb csomag, ami nem tartozik az összefoglalóban felsorolt csomagok közé.
-
cocka
veterán
De akkor más téma.
Valakinek volt már olyan, hogy kezd bekrepálni a bankkártya contactless része?
Díjszabás annyit ír, hogy bankkártya pótlásának díja: mágnescsík vagy chip hibája miatt, egyéb esetben 1624 Ft.
A benne lévő RFID antenna meghibásodása végül is nem a chip meg nem is a mágnescsík hibája. Úri huncutság lenne ezért 1624 Ft-ot fizetni.
-
cocka
veterán
válasz
energiezolee #31884 üzenetére
És három különböző helyen (egymáshoz nincsenek is közel) mindenhol szarakodni kell az érintéssel, mert elsőre nem fogadja el vagy ennyire béna lennék, hogy nem tudok normálisan odaérinteni egy kártyát a megfelelő helyre?
Az egyik helyen meg is untam, aztán ment a bedugós verzió és jéé egyből tudtam fizetni a PIN után.
-
cocka
veterán
válasz
ledgeri #32116 üzenetére
az első "szerverhiba" üzenet után jött az engem terhel SMS és ára formájában, meg ha az is számít az aláírós SMS-ek
Tudtommal a Gránitnál a belépési és aláíró SMS-ek ingyenesek. Nekem legalábbis nem számoltak fel érte semmit.
A hülyeség, hogy majdnem 1 percet kell várni minden ilyen SMS-re. Képzeld milyen élmény, ha sietsz és csak rápillantanál az egyenlegedre, mert pl. nincs olyan mobileszközöd, amin fut az appjuk.
-
cocka
veterán
válasz
ledgeri #32143 üzenetére
Nekem a belépési korábban jött az appban, szóval lehet iSMS, szóval opciós, hogy ne legyen számlázva, szóval ha SMS, fizetős...
Ez meg hülyeség. Nekem is volt olyan, hogy valami kártyalimitet akartam változtatni, tehát kénytelen voltam belépni az appba és mivel "Digitális" csomagban vagyok, eleve nem is enged csak SMS-re állítani, hanem iSMS-re és aztán SMS-re. A vicces rész, hogy láthatóan felhalmozza a korábban küldött iSMS-eket is, de mivel ezt én egy butatelefonon nem látom, tojok rá. Ennyi erővel már mindent nekem is "kiszámlázhatott volna".
A lényeg: ez a fajta SMS NEM FIZETŐS! Mutasd meg a számlatörténetedben azokat a tételeket, amiket SMS-ekre vontak le ÉS nem figyelős SMS-ek. (azaz nem számlatranzakciókról vagy kártyatranzakciókról szólnak, hanem belépésről vagy tranazakciók jóváhagyásáról)
[ Szerkesztve ]
-
cocka
veterán
CIB böngészős verziójában az átutalások elmentésének nincs értelme. Elmented későbbre, és nem tudod elküldeni, mert az utaláshoz szükséges kedvezményezett számlaszámának utolsó 4 jegye baszik megjelenni, természetesen ha önként kitöltöd és beírod a tokennek úgy, ahogy kéne, azt a rendszer nem fogadja el.
Milyen idióták tesztelik ezt?
-
cocka
veterán
válasz
Gallmix #32368 üzenetére
devizaváltásban x összeg után.
Halkan tegyük hozzá, hogy csak mobilappban váltva meg csak EUR és USD-hez adnak kártyát. Tehát GBP-t vagy CHF-et esélyed nincs elkölteni.
Meg azt néztem hogy lehetne egy ilyen számláról Wise-ra utalni, hát nagyjából sehogy. Mert ha megadom, hogy GBP-t adnék hozzá és GBP-ben fizetek, akkor angol bankot kéne választani, a Gránit meg magyar. Vagy ha nem azt választom, akkor már nemzetközi átutalásként kezelné.
Ha meg HUF-ot akarok hozzáadni, nem tudom, hogy mennyit kéne. Lehet egy ilyen magyar számlaszámos GBP-ben érkező utalást el se fogadna.
Szóval jól ki van ez találva, hogy nehogy már kedvező áron költhess GBP-t.
-
cocka
veterán
Egyet biztosan tudok róla. Általában összekötik valamilyen áruhitellel, azért, hogy ha a hitelt nem fizeted, akkor a muszájból, árukapcsolással rád erőltetett hitelkártya mögötti hitelkeretből fedezzék a nemfizetést. Ez nekik baromi jó business, mert a hitelkártyával több lóvét gombolhatnak le rólad, mintha csak az áruhitel lenne.
Olyanról nem tudok, hogy áru- vagy bármilyen egyéb hitel nélkül lehet-e csak a hitelkártyát igényelni.
-
cocka
veterán
válasz
axioma #32442 üzenetére
Azért nem értem, mert ugye forintszámlákhoz max. HUF, USD vagy EUR elszámolást alkalmaznak.
Ha nyitok egy devizaszámlát, ahhoz tudnak adni GBP alapú kártyát? A kártyatársaság egy GBP-ben fizetendő vásárlást GBP számla esetén milyen kártyatársasági devizanemen vált?
Mert ugye forintszámla esetén ez újabban úgy néz ki, hogy GBP->EUR->HUF
Fontszámla esetén mi a konverziós menetrend? GBP->EUR->GBP?
Vagy mindig "idomul" a kártyatársasági devizanemhez? Szóval ha CHF-ben fizetek CHF számláról, akkor sem lesz konverzió, meg ha GBP-ben fizetek GBP számláról akkor sem lesz? Mindezt egyetlen kártyával?Raiffeisenen kívül még tudja ezt más bank?
-
cocka
veterán
A Wise egyrészt nem is állította magáról fintechként, hogy BANK, (ellentétben a Revoluttal), másrészt ebből kifolyólag nem is köteles bankfiókokat fenntartani.
De talán egy nemzetközi szintű BANKnak (ha már ezt állítja magáról) feladata lenne, hogy legalább egyetlen bankfiókot fenntartson adott országok fővárosában.
Különben meg a "hű de digitális minden" korszakban a Magyarországon jelen lévő bankfiókokra sincs semmi szükség. Kíváncsi lennék, hogy az MNB hogy vélekedik erről.
Ennek ellenére valami oka mégis van annak, hogy még mindig léteznek. Szóval nálam ott kezdődik egy BANK, hogy bankfiókja van az országban. Legalább 1.Nagy kérdés persze, hogy milyen érdeke fűződik globalista haverjaitoknak ahhoz, hogy mindenáron otthon marasztalják az embereket. 15 perces városokról pofáznak, nem lesznek bankfiókok, posták, nem lesznek ruha- és cipőboltok (nehogy már próbálni tudj), nem lesznek élelmiszerboltok, vendéglátóhelyek stb... Felmerül a kérdés, mi lesz? LOL Mondjuk háborúkat faszául elő lehet készíteni azzal az alapötlettel, hogy nincs szükséged arra, hogy bárhova is kimozdulj, majd mi meg a szállító cégek "megoldjuk" minden problémádat. Talán otthonról dolgozni még hagynak... LOL
-
cocka
veterán
Nagyszerű, akkor hagyjuk abba végre a Revolut hype-ot! Köszönöm!
-
cocka
veterán
válasz
zakoshun #32545 üzenetére
Ha megfelelően közelről próbálok fotót csinálni, hogy pont a keretben benne legyen a személyi akkor totál életlen és nem is fogadja el az app, viszont ha messzebbről, hogy élesebb legyen akkor sem....
Nekem Wise-nál volt ugyanez. Egy ezeréves oktondifonnal próbáltam "skippelni" ezt a befotózós-szelfis marhaságot. Az igazolvánnyal szívtam a legtöbbet, nekem se fogadta el. (Mielőtt még valaki nagyon beleéli magát, hogy átszoktam az appra, le lett törölve a hitelesítési folyamat után és visszaállítottam a bejelentkezést SMS-es jóváhagyásra, merthogy ha beléptem akár egyszer is az appba, a jóváhagyó üzenetet automatikusan pushra állította, butatelón meg a hajamra kenhetem a pusht)
Nekem sokat segített, hogy könyveket raktam a telefon alá és próbáltam fix pozícióba rakni, hogy a fotózáskor ne mozduljon el, meg próbáltam az ujjaimat is függetleníteni egymástól, hogy egy kézzel legyen meg, mert ha mondjuk két ujjal tartom és egy harmadikkal próbálom a fotózós ikont megérinteni, akkor kevésbé mozdul be a kép, mintha a másik kezemmel nyomok rá.
Nehéz volt pontosan a keretbe illeszteni, szerintem legalább 10-szer megpróbáltam, mire végre elfogadta. Ja és plusz fény is kell lehetőleg oldalról, hogy ne legyen a fele kiégve.
A hátoldalnál pl. addig nem fogadta el, míg a születési helyet már én magam is el tudtam olvasni a fotóról.
De a lényeg, végül elfogadta mindkét oldalt. A szelfipofát sem volt egyszerű beigazítani az oválisba, de végül sikerült. Mondjuk az érdekes, hogy bár a keretet kirajzolja, hogy csak az a lényeg, de közben a végén a teljes fotót látod.
Mi a trükk? Ahogy írtam: a plusz környezeti fények, fixálni a telefont, eltalálni a megfelelő magasságot és figyelni, hogy olvasható-e a cucc, amikor végre a keretbe kerül. Azt is majdnem halálpontosan kell beleilleszteni.
-
cocka
veterán
válasz
Gallmix #32561 üzenetére
Wise nem kért lakcímkártyát.
Le kell tenni fixen, esetleg megdöntve.
Ahhoz rá kell tenni valamire, hogy egyáltalán mutasson képet a kamera, mert ha az asztal teteje közvetlenül érintkezik a kamerával, akkor nyilván a teló semmilyen képet nem mutat. A könyvekre lett letéve fixen, de el kellett találni a magasságot ahhoz, hogy ne legyen egy raklap szar a fókusz, de az igazolvány is beleférjen a keretbe.
Az igazolványt nyilván letettem az asztalra. Megvilágítva, mert ahhoz túl sötét volt a képe, hogy bármi is látsszon belőle.
Kurblis emelőszerkezetem meg nincs a telefonhoz, aminek szabályozható a magassága.
-
cocka
veterán
Azoktól vártam reakciót, akik támogatnák, mert abból látom a lényeget.
De ez így baromság. Ha azt akarod felmérni, hogy ki támogat félrejtett topicokat és ki nem, akkor a nem válaszolók kapásból kiesnek a játékból, aki meg kifejti, hogy támogatja-e vagy sem, azok közül miért akarod figyelmen kívül hagyni azokat, akik nem támogatják? (Azaz pl. engem?)
Ez nagyjából ennyit üzen:
Támogatnád? Egyetértek veled. Számít a szavazatod.
Nem támogatnád? Le vagy szarva. Tehát nem is számít a szavazatod.Ez nagyjából a polkorrekt youtuberek gondolkodásmódja:
1. Ha nekem tetszőt ír, meghagyom a kommentjét. Nem árt, ha dicsérnek.
2. Ha nekem nem tetszőt ír, akkor elrejtem a kommentjét, ami csak akkor derül ki, ha kijelentkezve megnézi a videó alatti kommenteket.
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!