-
Fototrend
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
válasz ottalai #18459 üzenetére
Na ezt nem ertem, hogy akkor a) miert vettek fel a panaszt b) mikor van hogy a nemteljesitesert visszaforditjak? Csak fizikai termek meg nem erkezesre? Ezek szerint en is arulhatnek jegyet szabalyosan ugy, hogy par nappal elotte bejelentem h 'bocs elmarad, 2039-ben van a poteloadas, ha nem jo akkor buktad'? Ha ez jogilag rendben van akkor en sose veszek tobbet semmit a jegy.hu-n [eddig se volt sok de igy...]
-
tomazin
veterán
válasz ottalai #18463 üzenetére
alapvetően arra szolgál, hogy távoli, online vásárlásoknál védjen téged olyan esetekben ha nem azt, ha nem olyat kapsz, amit vásárolni szándékoztál.
szerintem ez pontosan az az eset.
axioma: jol ertem, hogy most kaptal valaszt egy majdnem 1éves panaszodra? mert ha igen, akkor sok mindenen nem kell gondolkozni, ugyanis ez mnb kategória, azonnal fordulnék hozzájuk, ugyanis bármilyen megkeresésre 30nap áll rendelkezésükre, hogy érdemi választ adjanak. tehát a történettet szépen összefoglalva az mnb, mint felügyeleti szerv oldalán tennék egy panaszt. -
axioma
veterán
válasz ottalai #18463 üzenetére
Jo, tehat akkor tenyleg az van hogy meghirdetek egy eloadast es utana potnapot tuzok ki 2985-re, az korrekt?
[Amugy mult szeptember vegen volt egy kituzott potnap, a majusi eloadasra, amit ketlek hogy megtarthattak de nem mentem oda, mivel mar ugy tudtam nem is lesz ervenyes a jegyem, visszavonasra kerul a vasarlas. De tavaly marciusiak kozul par ki van irva most nyarra, szoval gyanithatoan nem volt a majusi sem, csak remenykednek hogy a sok hulye hagyja magat beszopatni...] -
didros
senior tag
válasz ottalai #18474 üzenetére
A Transferwise által megadott Angliai fiók (Barclays) USD számlájára küldtem a pénzt tegnap este. Az árfolyamgarancia szombat 1:00 óráig tart, akkor ezt már elbuktam gondolom. És még utána is izgulhatok, remélem a TW azért megbízhatóan továbbküldi majd az átváltott pénzt a HUF számlámra.
-
RR-13
őstag
válasz ottalai #18480 üzenetére
Igen adtak, de nagyon nem volt könnyű megtalálni az időpontot, azt a hozzászólást, amit betettem ide...
Most talán a többiek megnézik, hogy a saját rendezvényükre volt-e biztosítva legalább 24 óra a visszatérítés kérésére (ahogy végül is nekünk is, nem dátum szerinti 1 nap volt, hanem 24 óra ).
Elvileg törvényi kötelezettség volt erre lehetőséget adni a vásárlóknak.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz ottalai #18480 üzenetére
Kicsit egyszerusitettem a dolgon, mert sokszereplos a sztori (a jegy.hu adta a jegyet, a ramcolosseum a helyszint de maga az eloadas egy harmadik jogi szemely tarsulattal van). Szoval ment a mutogatas hogy tulajdonkeppen ki kell visszafizessen, de szerzodesben kizarolag a jegy.hu-val alltam, masnal nem verhettem a tamtamot.
-
RR-13
őstag
válasz ottalai #18483 üzenetére
Elvileg nem gyakorolhatná az elállási jogát, mert ez van írva az oldalukon:
"l) A Vásárló a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 29. §. (1) l) bekezdése alapján az elállási jogát illetve felmondási jogát nem gyakorolhatja, ha a Rendezvényre szóló Belépőjegy egy adott időpontra (adott napra, határnapra) szól."
Ezzel csak az a baj, hogy ilyen rendelkezés nincs a rendeletben.
-
RR-13
őstag
válasz ottalai #18485 üzenetére
Nagyon szűk értelmezésben rá lehet fogni az I pontban lévőt a koncertre, stb., de eléggé ki van sarkítva szerintem, meg nem ártott volna pontosan idézniük a rendelet szövegét, én konkrétan azt a szöveget kerestem benne.
Szóval úgy néz ki ebben az esetben nincs 14 napos elállás.
Na kiOFF-oltuk a témát rendesen. -
axioma
veterán
válasz ottalai #18483 üzenetére
2020 februari vasarlasnal ha megvarom a 2020 szeptemberi "lehet hogy meglesz tartva" eloadast, akkor eleve ki vagyok csuszva a reklamalasi hataridobol, szoval ha ugy nezzuk eselyem se lett volna visszaszerezni a banktol, szoval buktam, ha nem megyek perre, ki tudja kivel itt eppen. De befejezem, csak nem tartom korrektnek, hogy banki szempontbol a teljesites egy generalt pdf kiadasa, nem pedig azon szolgaltatase, amit az (addig is) megtestesit.
[ Szerkesztve ]
-
SzGee
aktív tag
válasz ottalai #18488 üzenetére
ez nem így van, linkeltem a chargeback guide-ot, csak el kellene olvasni, lehet cb-zni akkor is ha nem kap terméket/szolgáltatást az ügyfél
itt egyértelműen nem kapott szolgáltatást, amit lehet chargebackelni, lásd a guide 61-62-ik oldalát, ha IDŐBEN történik a bejelentéstalán ezért érdemes egyedül OTP- nél bankolni, mert az online terminálok nagy része OTP-s és ők házon belül, a mastercardot kihagyva tudnak döntést hozni, révén elfogadói és kibocsájtói oldal is az övék, így erősebben oda tudnak hatni a kereskedőre, és könnyebben vissza tudják írni ezeket a tranzakciókat - nem csodálnám, hogy ilyen esetben pld saját ügyfélnek jóváírnak, a kártyatársasági megkereséseket meg elutasítják
[ Szerkesztve ]
If you leave me, can I come, too?
-
axioma
veterán
válasz ottalai #18490 üzenetére
A jovoben _nem_ lesz eloadas, ez biztos. Egy (emlekeim szerint aprilisi) website screenshot van, hogy szept. 29-ere terveztek egy poteloadast. El nem tudom kepzelni, hogy megtartottak, akkor mar megint nagyon para volt, de nekem addigra honapok ota bent volt a reklamaciom, raadasul nem jott ertesites hogy lesz. Hacsak nincs pertarsasag ilyenre akkor muszaj leszek benyelni, de ez akkor is nagyon gaznak tartom.
[ Szerkesztve ]
-
didros
senior tag
válasz ottalai #18496 üzenetére
Ha ez egy nem TW-s HUF számla, amit kérdezel, ahová a tranzakció végén kellene HUF-nak érkezni, akkor attól függ, hogy belföldről vagy külföldről jön-e a pénz. Én azt feltételezem, hogy belföldiként, így elég lehet a magyar számlaszám. Azt is feltételezem, hogy amikor kitöltötted ezeket az adatokat, akkor azt a TW felületen egy "űrlap"-on tetted, és sikított volna a "rendszer", ha nem jó úgy neki, ahogy beírtad.
Pontosan erről van szó! Viszont ezt a számlaszámot már talán évekkel ezelőtt mentettem el a TW accountomhoz mint saját, helyi HUF számlát. Erre akarom átmozgatni a RAfinál lévő USD-t. A tranzakciónál csak simán kiválasztottam ezt a számlaszámot mint "recipient" és nem panaszkodott a rendszer. Pedig biztosan külföldről érkezik rá a pénz... Ezen kezdtem el most aggódni kicsit. -
didros
senior tag
válasz ottalai #18499 üzenetére
Igen, egy K&H-s lakossági számla. Már nem emlékszem, hogy kevezményezettként rögzítettem-e anno. Szerintem a felhasználói beállításoknál csináltam, innen indítottam inkább egy-pár átutalást külföldre. Most azonban ott van a recipients között a "your bank accounts"-nál. Így tudtam kiválasztani az utaláshoz.
-
didros
senior tag
válasz ottalai #18501 üzenetére
Érdemes szerinted a TW-nél a transferhez kapcsolódóan megírni nekik, hogy mi a helyes IBAN formátum, hogy tudják azt update-elni? Egyelőre még nem érkezett meg az USD a Barclays-hoz, tehát eddig nem okozhatott gondom szerintem.
Tehát a folyamat még egyszer:
RAFI USD (HU.) --> BArclays USD (UK)--> K&H Forint (HU)
A TW nevezte meg a BArclayst mint közvetítő bankot, nekik kellett elutalnom az USD-t a megfelelő közleménnyel.[ Szerkesztve ]
-
didros
senior tag
válasz ottalai #18505 üzenetére
Írtam azért a TW-nek de szerintem nem értették meg pontosan a kérdésemet. Az alábbi választ kaptam. A lényeg ebből annyi szerintem,hogy egyelőre nincs mit tenni, meg kell várni, hogy mi történik.
After taking a look into this transfer [...], I see that TransferWise has yet to receive the funds for this transfer yet. If this is a mistake and you have sent us the funds already please upload a Proof of Payment. A proof of payment can be a receipt (either a scan, a photo or a PDF) or a screenshot from your online bank, clearly showing the following:
your details — we need to see your name and account number, and your bank’s name
our details, or our partner bank’s details — TransferWise Ltd and/or our account number
date — when the transfer was initiated
amount — the amount that you sent to us
currency — the currency in which your money was sent to us
reference — the reference you added to your transfer
If you aren’t able to fit all of this information into one image, you can take 2 screenshots. You can upload that document(s) to this link here.If however this is not a mistake and you have yet to send the payment to us you can cancel this altogether and set a new transfer up with the correct details.
Unfortunately if you have sent the funds, we will have to wait until the Hungarian bank rejects the payment to correct these details. You will receive an automated email asking you to fix this transfer by either resending to correct details, correcting details and sending payment out, or to cancel and receive a full refund. These rejections are usually done within one business day of being sent out.
A felhasználó kérésére módosítva.
[ Módosította: Viktor0610 ]
-
-
sopruk
senior tag
válasz ottalai #18598 üzenetére
Köszi szépen a választ!
Említettem én is neki a TransferWise-t, de csak a PP-t és a WU-t emlegeti, hogy tud-e vele fizetni.
"Csak forint számlára tud utalni."
Szoktunk fogadni EUR-t is néha erre a számlára. Lehet, hogy akkor tud küldeni más devizát is? Vagy a WU miatt tud csak HUF-ot küldeni? -
merqree
őstag
válasz ottalai #18653 üzenetére
Azon gondolkozom, hogy nem-e a másodlagos azonosító regiszrálási ideje a mérvadó. Most nem emlékszem pontosan, hogy mikor jött be, de akkor majdnem azonnal regisztráltam a Gránitnál.
Nem lehet hogy onnantól számítódik az egy év?
A Gránit azért nem keresett, mert már nem vagyok ügyfél, a Raiffeisen pedig az MNBtől kapta az "utasítást", hogy törölve? -
merqree
őstag
válasz ottalai #18661 üzenetére
Időrendben:
Gránit Bank ügyfélként, amikor bevezették a másodlagos azonosítót (2020 március?), a Gránit Banknál regisztráltam az azonosítókat.
2020 augusztusban a Raiffeisennél nyitottam új számlát, és oda regisztráltam az azonosítókat, tudva, hogy így már nem a Gránitban számlára fognak mutatatni, hanem a Raiffeisen számlára.
Ezek után 2021 március elején a Raiffeisen törölte a másodlagos azonosítókat.Tehát az a vélelmem, hogy ahol először regisztráltam a másodlagos azonosítókat, annál a banknál kell az érvényességet meghosszabbítani. De hogyan, amikor ott már megszűntem, mint ügyfél. És ezért gondolom, hogy akkor a GIROnak a rendszere "hibás", mert nem a megfelelő banknál "kopogtatott".
-
merqree
őstag
válasz ottalai #18666 üzenetére
Igen, ugyanarról az azonosítóról beszélek, pl emailcím.
A Gránitnál töröltem a másodlagos azonosítót, és másnap regisztráltam a Raiffeisen számlához hozzá.
A Raiffesisen most vizsgálja, mi történthetett.
szerk: nagyon köszönöm, hogy ilyen türelmesen próbálsz segíteni és megérteni!
[ Szerkesztve ]
-
merqree
őstag
válasz ottalai #18677 üzenetére
"A hiba ott lehet, hogy a Gránit bank a számlád megszűnésekor nem töröltette az ottani másodlagost."
Még élt a Gránit számlám, amikor TÖRÖLTEM a másodlagos azonosítókat. A számla később szűnt csak meg.
Továbbra is a GIRO az, aki elbacta SZERINTEM, mert elvileg nála kell megerősíteni az azonosító érvényességét, igaz, a bankon keresztül. Ergo, senkinek sem tűnt fel, hogy a pl 2020 júniiusi azonosító 2020 szeptemberében már egy teljesen másik számlra mutat. -
addikt
válasz ottalai #18679 üzenetére
bocs, de biztos tévedsz. amikor a bankodnál regisztrálsz egy másodlagos azonosítót, akkor a bank elküldi a giro rendszerének, amely azt elmenti és ezt visszaigazolja a banknak. ugyanez törlésnél. tehát a giro hibázhat az adatbázis karbantartásakor is és a kérvényező banknak történő visszajelzés során is. amire akár a bank is reagálhat rosszul. szóval a giro nem teljesen passzív ebben a képletben és mint ilyen, hiba lehet náluk is (nem állítom persze, hogy jelen esetben biztosan ez a helyzet, de elméletileg nem kizárható).
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
merqree
őstag
válasz ottalai #18679 üzenetére
A 18668as hozzászólásomban írtam, hogy töröltem
"Az egyik az, ha a Rafinál TÉNYLEG sikeresen regisztráltál, egy korábban VALÓBAN törölt másodlagost, és ez a SIKERES regisztráció 2020 június/2020 augusztus "környékén" történt VALAMIKOR, akkor az nem járt le. HA EZEK IGAZAK, akkor a Rafi azt nem törölhette."
Pedig törölte. A legszebb, hogy ameddig a Gránitra mutatott a másodlagos, addig oda érkezett a pénz, ha utaltak, és a másodlagost adtam meg. Aztán amikor a Raiffeisenre mutatott a másodlagos azonosító, akkor is megtalált az utalás... -
addikt
válasz ottalai #18682 üzenetére
"Nagyjából 150ezer másodlagos számlaazonosító van a "rendszer"-ben. Én még nem olvastam olyan hírt, hogy tömeges elbaszások lennének a rendszerben a másodlagos nyilvántartása miatt."
Én sem, de arra tippelnék, hogy eddig max párszáz (vagy még annyi se) végfelhasználó esett át "másodlagos azonosító hordozáson" (vö. számhordozás), szóval itt azért könnyebben lehetnek hibák, akár a bankok, akár a giro rendszerében. Valószínűleg a teszteléseknek sem ez volt a középpontjában (mellesleg egy amúgy is csuszó átadás általában nem azt szokta jelenteni, hogy halálra van tesztelve a rendszer, hanem azt, hogy a main use-case-ek le lettek fedve, hogy végre ki lehessen adni/be lehessen lépni a rendszerbe és a corner case-ekben még lehetnek kacifántok. legalábbis az én életemben az összes projektnél azt jelentette a csúszás, hogy azt kezdték keresni a menedzserek, hogy mit lehet "levágni", csak menjen már végre ki*.)
*és telco core rendszerekről beszélek, amiknek kb annyira kritikusnak kéne lennie, mint a bankiaknak...It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
addikt
válasz ottalai #18686 üzenetére
köszi a háttérinfokat. abban egyébként egyetértek, hogy valószínűbb, hogy valamelyik bank hibázott, már csak amiatt, mert nyilvánvalóan ők teszteltek kevesebbet. (feltételezem ők csak giro fele teszteltek, míg a giro, minden bank fele)
a telco amugy nem csak telefont jelent (sőt!), márpedig adatkapcsolat (internet) nélkül ma már a bankfiókban sem fogsz hozzáférni a pénzedhez.
annyit azért pontosítanék, hogy adatvesztés ellen a telco is rohadt redundáns, de szolgáltatás kiesés ellen egy csomó corner case bug-os. a mindennapokban nem derül ki, mert corner case-ek valószínűsége nagyon kicsi, de jó példa, hogy egy évvel ezelőtt, mikor bejött ez az átok, akkor egy jó pár napig bukdácsolt a UPC (ill. frissen Voda) hálózata. és azért a netbankok se tudnak 5 9-et (persze tudom az nem kritikus resze a banki rendszernek, de ügyfelet veszítenek rajta és mégis mennek vele live-ba. lásd pl. most erste george.
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
axioma
veterán
válasz ottalai #18686 üzenetére
A Raiff megszuntetett valamit ami a nem nala tortent regisztracio hatarnapja volt. Ezt az info-t a giro nelkul nem tudta, tehat a Giro muszaj benne legyen. Lehet h a Raiff is [pl. kritika nelkul lefuttatta a nem sajat reg-hez kepest megkapott 40 nap mulva torlest], de az tuti h valahogy invalid adat a giro-tol kerult hozza. Q.e.D.
[Egyetlen kivetel ha sajat masik user lejarataval keverte ossze, de ennek joval kisebb valoszinuseget adok.] -
axioma
veterán
válasz ottalai #18691 üzenetére
Nem te irtad h a giro kuld 40 napos ertesitest? Az adott azonosito epp esedekes bankjanak. Tehat van amit el tud cseszni a giro, ezt a listat, es baromi egyszeru egy torlesnel a hozza tartozo 40 naposhoz hasznalt bejegyzest elfelejteni torolni [n:m tablanal sima karbantartasi hiba], majd ua azonosito elo peldanyahoz ha az id-ban nincs idopecset/bankazonosito, elorangatni.
Raiff meg vszinu nem a user-rugdosos processz lejartakor indit torlest, hanem a torl. ertesito kulon van sajat nyilvantartasbol, de giro-nak jobban hisz a programozo es abbol az adatbol dolgozik mint kozponti info. Normalis esetben mind1, nem-normalisban meg a masik iranyt valasztva is meg lehet szivni [pl. torolte, hozzaadta idon belul, azonosito ua, torli az ujat...]
Most mar kivancsi vagyok mi mas okozhatja, de sajnos vszinu sose fogjuk megtudni ['informatikai hiba']. -
axioma
veterán
válasz ottalai #18699 üzenetére
Igen, de most me'g viszi az embereket a lendulet: ami mar rogzitve van szamlaszammal, azt minek rakja at masodlagosra. Az "altalanosan" meghirdetett szamlaszamokat se tudjak mind lecserelni mert ki tudja a user epp alkalmas lesz-e hasznalni, a 3x8-at meg mar tudja.
De logikusabb lesz idovel mint a szamlaszam. Olyan kulonbseg mint a vezetekes telefonnal a helyet hivod, a mobilnal meg az embert... itt is a celszamlat akarja megtalalni, nem azt hogy most epp az hol van. -
Veron
addikt
válasz ottalai #19684 üzenetére
van olyan bank, amit babavárótól függetlenül jó szívvel ajánlanátok? általában kártyával fizetek és netbankot/mobilbankot használok.
gránittal -és egyéb bankokkal is- egy baj van: kell jövedelemigazolás, ami az erstenél értelemszerűen nem kell.
[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
addikt
válasz ottalai #19695 üzenetére
persze, úgy értettem, hogy a fizetéseink az Erstébe mennek, így nem kell plusz igazolás. amivel nem lenne baj, de plusz napok, mire megszerzem és nekem nincsenek plusz napjaim ebben a helyzetben.
fun fact: közjegyzővel hitelesített meghatalmazást kért az Erste, hogy feleségem nevében eljárjak. viszont ez jogszabályellenes a közjegyző szerint és kézzel írt, vagy géppel írt tanúzott meghatalmazás is hasonló bizonyító erővel bír.
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
RR-13
őstag
válasz ottalai #19865 üzenetére
Na ez érdekes, hogy nem csak két részletben vezetik ki, hanem ezek szerint több részletben is, mert a szept. 05 az nekem most új...
Az Őrszem szolgáltatást lehet a George Web-en is beállítani, és ott elvileg az sms-ben történő értesítés is kiválasztható, az appban (ha ott aktiválod az Őrszemet, akkor) csak a Push díjmentes üzenet állítható be.
Mutatom a George Web felületen, hogy hol találod meg az Őrszem szolgáltatást:
Amennyiben az aktiválásra kattintasz, akkor azzal aktiválod a 250 Ft-os szolgáltatás havi díját.
(én még nem végeztem el, de szerintem itt majd megadható, hogy sms vagy Pusht szeretnél)Erste karbantartás:
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz ottalai #19867 üzenetére
A George Appban az értesítéseknél a csúszkát be kell kapcsolni, mert az kell, hogy az interenetes vásárlásokról megkapd a Pusht.
Alatta van pár rész (almenü) még ahol, ha valamelyikre ráböksz, akkor továbbvisz a felületre ahol bekapcsolhatod azt az értesítés típust, amit szeretnél, és így az már a 250 Ft-os fizetős szolgáltatás.
Mutatom a menüjét az appban:
Mutatom a lehetőségek közül az elsőt, hogy hol lehet aktiválni appban a (250 Ft-os havidíjas fizetős) Bejövő értesítési szolgáltatást:
A többinél is így kell beállítani, ha elhúzod a csúszkát, akkor aktiválódik a havidíjas értesítő szolgáltatás.
Nekünk csak hitelkártyánk van, ezért lehet, hogy a Te almenüd más, de rá kell bökni egyesével, és úgy tudod kiválasztani a saját értesítés típusokat majd.Amennyiben a Weben állítod be ezt, és ott engedi az sms-es kiválasztását is, akkor a havi 250 Ft-os szolgáltatási díjra még rájönnek majd a 25 Ft-os sms díjak. Ha Pusht választasz, akkor az díjmentes, de a havi 250 Ft-ot akkor is fizetni kell minden kiválasztott értesítés típusnál.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- MIUI / HyperOS topik
- BestBuy topik
- Milyen egeret válasszak?
- Robotporszívók
- Mobil flották
- Wise (ex-TransferWise)
- További aktív témák...
- DARTH MALAK GAMING PC // Core i7 930 // 8GB DDR3 // SSD+HDD // MSI GeForce GTX770 Twin Frozr 2GB
- Eladó 23.8" MSI PRO MP243X
- Lenovo Legion 5 Pro - 16" 2K IPS 240Hz, i7-13700HX, nVidia GeForce RTX 4060, 16GB, 512GB SSD - GARI
- Logitech G923 Xbox + Váltó ! 1 hónapos! KARCMENTES, HIBÁTLAN! Garanciás!
- Lenovo LOQ 15IRX9 (I5-13450HX, 16GB DDR5-4800, 1TB SSD NVME, RTX 4060 8GB) 6 NAP ÜZEMIDŐ! 3 ÉV GARI
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest