Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz Dudee #59120 üzenetére

    Nem mondom hogy ez nem magyarázhatja, de az hogy a hideg motorban a benzin-levegő keverékből kicsapódik a benzin (hengerfalon, szelepen, dugattyútetőn, szívócsőben, stb,) az nem igazán újkelketű probléma, hiszen ezért létezik a szívató amióta karburátoros benzinmotor a világon van. Ahhoz hogy a hideg részeken lecsapódó benzin hiányát pótolja, annakidején a szívatóval dúsították a hideg motornál az így elszegényedő keveréket, miközben ugyanaz történt akkor is a lecsapódó benzinnel, ami most. Legalábbis technológiailag nem volt változás. Maximum a befecskendező fecskendez be több üzemanyagot hidegen, magyarul automata szívató, emelt fordulaton, ahogy régen, csak most nem kézzel kell visszatoszogatni a kart, hanem a motorvezérlő végzi automatikusan. Itt azt tudom elképzelni, hogy a "szívatós" időszak vagyis a bemelegedés alatt nem 2-3x nagyobb egységnyi benzint fecskendez be, hanem 3-4x, vagy esetleg hosszabb ideig, vagyis magyarul finomhangolták a szívatót. Ettől függetlenül is kicsit furának érzem ezt az érvet.
    Az hogy a klímát átprogramozták, max. automata üzemmódban digitálisnál jelent valamit, én például manuális klímánál, de digitálisnál is várok néhány percet, mielőtt bekapcsolom az utastér fűtést. Van aki szerint ez mindegy a termosztát nyitásig, de tapasztalatom az hogy pl. a Civicnél ha nagyobb hidegben melegedés alatt megnyomatom az utastérfűtést, a vízhőfokjelző visszaesik. Vagyis az utastér "radiátor" elég sok hőt elvon a hűtőkörből.
    Manuális váltónál értelemszerűen kiesik a váltószoftver, maximum a fel-leváltás ajánló kis ikon váltásjelzési idejét tolhatja későbbre (magasabb fordulatra), de ettől még az alapprobléma nem változik.
    Plusz a gyors vagy lassú felmelegedés pro vagy kontra érve a régebbi vagy új motoroknál, hát épp az van, hogy az újakban kevesebb az anyag, vékonyabbak a falak, nem egy 150-160 kilós tömbnek kell átmelegednie, hanem egy 60-70 kilós pilincka varrógépnek.

    Szóval értem az érveket, de kicsit sántának érzem.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák