-
Fototrend
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
JustInTime
csendes tag
G9-es 1,8 civicemben van. Hát inkább szerintem pszichikai ráhatásról beszélünk. A gázpedál sokkal érzéketlenebb lesz, azt hogy a klímával mit csinál nem tudom. Amit látsz még, hogy a sebesség mérőnél színekkel jelzi a "takarékosságot", zöldtől-sötét kékig. Ezenkívül egy kis nyíllal jelzi, hogy mikor és merre válts, hogy ne legyen olyan nagy a fogyasztás. Direkt megnéztem most az előbb, ötösben, 45 km/h-nál, 1400as fordulatnál jelezte, hogy adjam be neki a hatost... gondolhatod milyen jól húzott a kocsi . Amúgy azt észrevettem, hogy önkéntelenül feljebb váltottam néha ha láttam a szemem sárkában, hogy sötétkék a jel.
Főleg városban járok vele, ott be szoktam kapcsolni, abszolút nem zavaró, hogy kicsit lassabb a gázreakció, így szerintem legaláb már 200Ft-ot spóroltam . Viccet félretéve még nem teszteltem mennyit fogyaszt úgy és anélkül, de szerintem nem jelentős.
Amin viszont jót nevettem. Hogy két hetes csak eco használat után kikapcsoltam és a lámpánál a megszokott gázadásnál csikorogva indultam el... nah ennyit számít a butítás.
Amúgy aki nagyon sportosan vezet városban is, az szerintem úgysem fogja használni nagyon. -
Aladdin
aktív tag
No erre akartam kilyukadni.
Az nem az. Az baromira nem valaszt le semmit, semmirol.
Ugyanis a valtot a motorrol nem tudod levalasztani.
Az alatt a kis ablak alatt csak annyi van, h amikor nyujtason vagy es benyomod a fekpedalt, akkor egy rele old, h ki tudd venni a valtokart P allasbol. Namost amennyiben nincs gyujtasod, vagy tonkrement az a rele, akkor te ott azt a pockot megnyomva ki tudod venni a kart P allasbol. Attol meg a vontatas nem ajanlott. -
nagyúr
Ja értem, csaljunk, hazudjunk, mert az jó! Nemár most komolyan...
Nekem megvan a véleményem ezekről a faszokról, egyik ezt mond telefonba, másik azt mond személyesen, többet a közelükbe nem megyek, főleg ezek után. Ők is ugyan olyanok, mint a többi gecinepper, hülyére vesznek, utána kiröhögnek, az élet kis császárai, mert a magyar jogrendszer nemhogy elítélné, még védi is a csalókat...
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Jaffa75
őstag
egy laikus ezen kívül ismer még más mérőszámot?? (km-óra állás)
Mégha nem is a válasz, akkor is büntetőjogi (nem csak beszélni róla!!!) kategória a szándékos csalás! Megtévesztés, átb@szás az megy... Hangsúlyozva, hogy ez a két nepper becsületesnek lett titulálva a crxfórumon! Akkor a többi milyen????
-
Kobe
veterán
A km tekeres egyelore buncselekmenynek minosul, hulyenek lenni nem az, sot, alkotmanyos alapjog
Nyilvan a ketto osszefugg, azert tekergetnek, mert sokan nyomjak fullba a kretent (es oda vissza is igaz).
Ettol fuggetlenul egy jo atnezes sem derit fenyt mindenre. En autoszkoppal felvertezve mentem minden autot megnezni, elado orra elott toltottem le a km ora allast es mutogattam nekik, aztan azt valasztottam amelyikbe egyenletesen novekvo, lekovetheto es hiheto km futasa volt, elvittem szervizbe, mondtak, hogy jo allapotban van, semmi baja, torve nyuzva nem volt, aztan amikor papiron is az enyem volt, akkor derult ki biztositaskotesnel illetve hondatol lekerve a szervizadatokat, hogy gyakorlatilag egy gyari fenyezesu elem nincs rajta. Semmi komolyabb, visszapillanto csere, szoknyacsere, kofelverodes miatt elpattant uveg, szoval a vazszerkezeten semmi serules nem volt, de ezeket meg felvertezve sem tudod kikerulni, amig nem adjak ki az adatokat (marpedig vetel elott nem adjak ki).
De ugyanigy jott ki hogy kuplungcseres, zarhibas (tipushiba), stb. Bebiztositani nem tudod magad.ugyanakkor a ketely kicsit igy is megmaradt, mivel a tulaj sracnak sikerult a hirdetes felrakasa es az atadas kozott (2 het) kb 5000 kmtert belepakolni a kocsiba. Igy az eves 25K atlag futas mar kicsit kerdesesnek tunt, nem tudom hogy a melo miatt, es rendszeresen ment igy vele, vagy csak anyuval bucsuzoul vegigutaztak az orszagot. Remelem az utobbi.
De nem is nagyon izgat, 11 eves auto, 194K km van most benne, 188-al vettem, de amikor Imihez elvittem, alanezett, o is azt mondta, hogy nem kenyere a seggnyalas, de a kocsi kvaszep allapotban van. Ez mar inkabb megnyugtatott...
-
Jaffa75
őstag
az eleje az oké... de a hátulja bakker!
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
Ez van mikor a tervező azt a feladatot kapja, hogy x négyzetméter felületen el kell helyezni y*x db élt, és nem lehet köztük szimmetrikus, párhuzamos, merőleges, illetve azonos méretű, hosszúságú, szélességű, szögű vagy irányú, elem vagy él sem.
Épp olyan, mint a divatos sokszámlapos sokbizbaszos sokkarikás, sokmutatós, sokfeliratos karórák, amikről egy dolgot nem lehet könnyen leolvasni: az időt.
Szóval a japánok szerint a káoszos kuszaösszevisszaságoké a jövő. Értem
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
hülyegyerek
addikt
Szerintem meg a 9g-vel nagyon elcsúfították az ufó dizájnját, az addig egységes, gyönyörűséges gömbölyded formatervet telerakták mindenféle kiálló vacakkal. No offense, még szerencse, hogy a szépség szubjektív.
A 10g-vel meg sajnos teljesen más irányba mentek el, látszik, hogy vissza akarnak térni ahhoz a generációhoz, akiknek az 5g meg a 6g volt az etalon.
(én meg kétszeres 8g tulajként írtam ezt )[ Szerkesztve ]
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
-
martillo
tag
Az uzemanyagszint-jelzo lampanak van villogo fazisa is?
Vagy csak kigyullad, aztan kialszik minden, ha elfogyott a naftaNekem most kicsit komolyabb elteres volt, valos es a computer kozott...
Comp 6,4 vs Valos 7,11~550km, amibol 250-300 palya, 100 varoson kivul, maradek BP city :-)
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Az az értelme mint egy hagyományos automatánál is: kitartott gáznál nem ejti vissza a fordulatot hanem tartja. Egyenesben kvázi semmi haszna arra jó, hogy kanyarban ne ejtse le a fordulatot ezzel segítve a tempós kigyorsítást.
mod:
martillo: Nem villog csak folyamatosan világít végig.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
A fokozatmentes CVT váltó működési elve teljesen más, mint a fogaskerekekkel működő kézi vagy automata. Utóbbiaknál van egy áttételi viszonyszám, amely az egyik (hajtó) fogaskeréken meglévő fordulatszámot a másik, (hajtottra) módosítja. A két váltás között a gyorsítást a motor nyomatéka adja, ámde a motor nyomatékgörbéje nem egy vízszintes egyenes. Emiatt fordulatszámtól függően van ahol kicsi a nyomaték, van ahol nagy.
Ha a motor az alacsony nyomatékú tartományban van, akkor nem igazán gyorsít hatékonyan, de fokozatosan éri el a magas nyomatékú sávot. Mivel a fogaskerék-pár áttételi aránya azonos adott fokozatban, ezért a motor fordulatszámával kell a vezetőnek gazdálkodnia, vagyis emelkedőn, terheléskor, esetleg gyorsítási igénynél visszaváltunk, hogy a motor a kisebb fokozatban a felsőbb nyomatékgazdag tartományba kerüljön. Ezért is hívjuk ugye nyomatékváltónak.A CVT váltónál erre nincs szükség, mert ha jó a motor és a váltóvezérlés szinkronja, akkor mindig az ideális fordulatszám tartományban tartja a motort, az adott terhelés nyomatékigényéhez. Azaz egy alacsony terhelésű gurulásnál alacsonyan, a magas nyomatékigénynél magas fordulaton. A motor szempontjából az az ideális, ha egy 0-100-as 3/4 vagy padlós gyorsításnál vagy tartós emelkedőn mindig a nyomatékmaximumnál, vagy a nyomatékmaximum és a teljesítménymaximum közötti legkisebb fajlagos fogyasztású ponthoz tartozó fordulatban van a motor. Ezt csinálja a CVT váltó úgy, hogy bármely "fogaskerék" áttételi viszont meg tud valósítani. Azaz fokozatmentesen bármilyen arányt létre tud hozni, mindig az igénynek megfelelően.
A sport fokozatnak nagyjából ezt kéne csinálja, hogy minden helyzetben úgy véli hogy neked maximális nyomatékra van szükséged, ezért azt mondja, hogy akkor mindig 5500-on tartja a fordulatot, és a gázpedálra az áttétel módosításával válaszol csupán. Persze vezérléstől függően ennek vannak változatai, mondjuk csinálhatja azt is, hogy sport módban nyomatékmaximumtól teljesítménymaximumig engedi, és fokozatokat szimulál, de az csupán az emberi komforttényező miatt van, egyébként a konstans fordulat lenne az ideális.
Tehát ha egy ilyen autóban fokozatmentes a sport mód, akkor 0-végsebesség gyorsítást így csinálja meg, hogy nyomsz egy padlót, felugrik mondjuk 5500-ra a motorfordulat, és sebességtől függetlenül ott is marad, miközben a váltó folyamatosan az egyik tárcsát szűkíti, a másikat tágítja, egész a teljes tartomány végéig. Mondjuk 190-nél eléri az áttétel végét, akkor a maradék 20 km/h-t már motorból fogja gyorsítani, azaz abban a tartományban 5500-ról 6500-ra kúszik a fordulat, és eléred a végét. Persze ez nem teljesen ilyen szintetikus, és a vége se pont így van, de elméletileg így működne, vagyis 0-190-ig végig 5500-nál tartaná a fordulatot.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Ja, és ugye épp ezért tud kisebb fogyasztást is produkálni a CVTs autó, mint a manuális és az automata, mert ő nem fél pörgetni a motort, de csak akkor pörgeti, mikor kell, és annyira amennyire kell. Míg kézi váltóval de automatával is adott méretű/áttételű fogaskerekek közé vagyunk szorítva. Azaz rengeteget gyorsítunk "nyomatékból", tehát nem a maximális nyomatékú fordulaton, hanem alatta, ott pedig fajlagosan többet fog fogyasztani az autó. Hiszen amikor felváltunk, akkor azért jellemzően inkább 2000-3500 körüli fordulatról indulunk, és haladunk az 5500 felé. Amikor elérnénk az ideálist meg megint felváltunk Kényelem és kopáscsökkentés kontra ideális fajlagos fogyasztás.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest