Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vimes

    senior tag

    Sziasztok,

    adott egy HP Gaming Pavilion - 15-cx0999nl noteszgép, ami az alábbi jelenséget produkálja.

    A notebook képernyője Windows login random idő elteltével (lehet 2-3 perc de akár 15 perc is) egyszerűen elsötétül. Nem (úgy néz ki, hogy) a kijelzővel van baj, mert a háttérvilágítás az megy tovább (pl. a kijelző háttérvilágításának az erősségét tudom változtatni), csak kép/videó jel nincs.

    Úgy tudom visszahozni általában a képet, hogy többképernyős módot váltok (PC Screen only, Secondary screen only, Duplicate, Extend) - én mindig külső monitorral használom Extend módban, mert kell a két képernyő. Ha átváltok valami másra (mondjuk PC Screen only), majd vissza Extend-re akkor megint lesz kép a notebook kijelzőjén (is nem csak a külső monitoron). Majd random idő múlva megint elmegy a kép a notebook kijelzőjén, megint visszahozom a fenti "trükkel" és így tovább, és így tovább... az igazi gond már az, hogy olyan mintha ezek az időtartamok rövidültek volna, voltak olyan napok, hogy nem is jött elő a jelenség egyszer sem. Ma meg tegnap pedig már 2-3 percenként kellett visszahoznom a jelet a notebook képernyőjén, de belefáradtam végül, most is csak a külső montior megy a noti kijelzőjén nincs semmi, nem fogom 3 percenként visszahozogatni :( kb. szűk két hónapja áll fent a helyzet, de ezalatt a használhatatlanság szélére sordródott így a gép

    Amit próbáltam, de nem jött be:
    - Windows újratelepítés (ez mondjuk csak a szervíz miatt, már járt szervízben a gép más miatt is - a space gomb háttérvilágítása beszart - nem mintha azt is megcsinálták volna :W )
    - Videókártya driverek újratelepítgetése, kísérletezés többféle verzióval (van benne egy Intel UHD 630 meg egy GTX1050), a HP oldalán található telepítő használata
    - BIOS frissítés (ezt ma csináltam meg, utána pár órát elment a gép hiba nélkül, egy pillanatig azt hittem csak ez volt a baj, aztán sleep-be tettem, majd miután visszahoztam, vissza is jött a probléma)
    - Külső monitor nélküli használat (egyébként a külső monitoron mindig van kép)
    - Nyilván utánolvasgattam neten is, ott az egyetlen értelmes dolog amit találtam: Windows energiagazdálkodásánál egy PCI Expresses settinget állítsak 'Off'-ra. Voltak nvidia-s fórum találatok is, de azok meg asztali gépekre vonatkoztak (de szerintem mivel a külső monitoron mindig van kép, inkább az IGP-vel vagy valamilyen más kijelzővel/megjelenítéssel kapcsolatos elektronikának lehet baja).

    Egy kis adalék:
    #1: eddig azt hittem, hogy valami szoftveres gubanc lehet az ok, de lehet hogy valami hardveres baj lehet. Kipróbáltam, hogy Linux téren mi a helyzet, és ott is elment a kép - ugyan ott később, de ott is elment (egy Kubuntu Live USB-vel próbáltam ki). Aligha hiszem, hogy egy ilyen, több OS-en is jelen lévő probléma szoftveres eredetű legyen.
    #2: van olyan, hogy kb. fél óra múlva magától is visszajön a kép, ha én nem hozom vissza. De ilyen szürkeárnyalatos-szrűség az eredmény, meg mintha kicsit csíkos lenne(?) - erről van képem is: 1. (hibás) [kép] , 2. (normális, csak összehasonlításként) [kép] . Ha belenagyítotok az 1. képe, lehet látni, hogy egyhén csíkos (élőben jobban visszaadja), a másik egyáltalán nem. Itt is, ha változtatom a többmonitoros módot, visszajön a kép normálisan (kb. 3 percre).

    Ha járt már esetleg valaki HP noteszgéppel hasonlóképp, vagy van valami tippje, mi okozhat ilyet azt nagyon megköszönném :R Igazából azt is, ha valaki tud ajánlani még más olyan releváns topikot, ahol tudnának valamilyen útmutatást adni.

    Előre is köszönöm a segítséget, meg aki végigolvassa (most látom csak, milyen hosszú lett).

    "Ole, ole, ole, ola, der FCK ist wieder da! Ole ole, ole ola, die roten Teufel sind ganz wunderbar." Let's go Bezte!

  • vimes

    senior tag

    válasz Pyttawrx #51902 üzenetére

    Szia,
    köszi a választ. Igazából még van rá bő egy hónap garancia (november 28-ig garanciális). Írtam az eredeti hozzászólásomban, hogy volt már szervízben a gép billentyűzet háttérvilágítás-hibával, plusz ezzel a megjelenítéssel kapcsolatos hibával még szeptember végén (akkor még nem volt ilyen durva a helyzet, mint most), de azon kívül, hogy újratelepítették az OS-t ( :C ) nem csináltak vele semmit, azt mondták, hogy biztos szoftveres hiba és nem tudják reprodukálni (mondjuk most már biztos könnyebb dolguk lenne).

    Ami a HP hozzáállását illeti, inkább ne is mondjak semmit... miután visszajött a gép úgyanúgy, ahogy elment, felhívtam az ügyfélszolgálatot is, hogy menjen vissza a szervízbe azzal a lendülettel, ahogy jött. Beszélgetésem során kiderült, hogy az előző ügyintéző valószínűleg nem jól jelentette be a háttérvilágításos hibát (pedig nyitottam case-t, ahol pontosan leírtam, mi a gond) - lehet ezért nem javították. Valamint ígéretet kaptam, hogy küldik a futárt, és megy vissza a szervízbe... azóta is jönnek érte. Én meg sajnos pár napra rá kontakt személy lettem és még jövő hét keddig itthon ücsörgök karanténban - úgyhogy addig nem is tudok fogadni senkit, csak utána.

    Szóval összefoglalva, nyilván vissza fogom még erőszakolni a szervízbe, de őszintén aggódom amiatt, hogy ugyanúgy vissza fogják küldeni, ahogy jött - de az is lehet hogy még ehhez is Canossát kell járnom :( nyilván ha nagyon szorul a hurok a "fogyasztóvédelem-kártyát" még meg lehet játszani...

    [ Szerkesztve ]

    "Ole, ole, ole, ola, der FCK ist wieder da! Ole ole, ole ola, die roten Teufel sind ganz wunderbar." Let's go Bezte!

  • vimes

    senior tag

    válasz wreakz #51905 üzenetére

    Szia,
    nyissak egy fiókot a szervízesnek - ezt hogy érted? Azt tudom, hogy a HP ügyféltámogatási oldalán lehet case-t nyitni, de ahhoz nem lehet feltölteni képet/videót. Plusz azt nem tudom, hogy a szervízben látják-e - az ügyfélszolgálatos biztos, mert ők megtalálják azonosító alapján a case-t.

    Btw. ez nekem új, hogy van lehetőség videót eljuttatni a hibáról a szervíznek, de nagyon jó lenne ha volna rá lehetőség.

    [ Szerkesztve ]

    "Ole, ole, ole, ola, der FCK ist wieder da! Ole ole, ole ola, die roten Teufel sind ganz wunderbar." Let's go Bezte!

  • vimes

    senior tag

    Sziasztok,

    van egy HP Gaming Pavilion - 15-cx0999nl típusú gépem, benne egy Realtek RTL8822BE ac wifi adapter. Olvastam hp fórumon néhány thread-et (meg itt is láttam, hogy voltak akik panaszkodtak korábbról), hogy vannak gondok ezzel a kártyával... nálam is problémás sajnos a kicsike - gond van a pinggel:
    - Vagy azt csinálja, hogy a legtöbb csomag 10-20 ms-on belül visszajön, és percenként egy alkalommal lesz egy csomag amihez ~2000 ms válaszidő tartozik
    - Tegnap pedig volt olyan is, hogy folyamat 300 ms felett volt a ping, kb. fél óráig, aztán "lenyugodott", és azt produkálta, amit az előző pontban írtam

    5 Ghz-es hálót használok, nincsen interferencia a szomszédok wifi-jével (kb. az enyém az egyetlen 5 GHz-es háló amit lát a gép), a routert most cseréltem emiatt egy zsír újra, de úgy néz ki ez nem volt elég.

    Két kérdésem van, hátha most is van itt valaki, aki korábban belefutott ilyen gondba ezzel a kártyával, van van vele valamilyen tapasztalata:
    - Drivier gond lehet? Érdemes próbálkozni valamelyik (régebbi?) driver verzióval, vagy esélytelen?
    - Vagy a kártya cseréje nélkül nem úszom meg? Valami olyat olvastam, egy ezzel kapcsolatos HP fórum thread-en (a link nincs meg sajna :( ), hogy a HP-nál erre valami whitelist van, hogy milyen kártyákat lehet használni, nem elég az, hogy ugyanaz az interfész (jelen esetben PCIe). Erről tud valaki valamit esetleg?

    Előre is köszi :R

    "Ole, ole, ole, ola, der FCK ist wieder da! Ole ole, ole ola, die roten Teufel sind ganz wunderbar." Let's go Bezte!

  • vimes

    senior tag

    válasz vimes #52367 üzenetére

    Ha valaki hasonló helyzetbe kerülne, akkor ez a megoldás - a notebook ugye win10-zel telepítve jön, de valamelyik okos HP-s segédprogram egy olyan verziót talál a 8822BE-hez (2023.x.x.x), ezeket a hibákat produkálja.
    Újratelepítettem a gépet, de a saját Win10-zel, ami persze nem tartalmazott egy HP-s segédprogramot sem. A Windows pedig már egy másik (2024.x.x.x) verziót talált, amivel már nem jelnetkezett egyik említett gond sem. Persze bekapcsolt Bluetooth-al még mindig nem az igazi (talán jön majd még egy olyan verzió, ahol ezt is javítják), de ha ki van kapcsolva, nincs már gond a pinggel hál' Istennek (legalábbis az utóbbi 3 napban nem volt).

    "Ole, ole, ole, ola, der FCK ist wieder da! Ole ole, ole ola, die roten Teufel sind ganz wunderbar." Let's go Bezte!

Új hozzászólás Aktív témák