Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zebra_hun

    addikt

    válasz DroiDMester #16314 üzenetére

    Oh, ne kapkodj, ez is szuper volt.
    Amúgy ha jól emlékszem, a SAM okozza. Nem véletlen szabály a TR Bench topikban is, hogy a Rebar Off legyen. Mindenféle ficsőrök nélkül lehet oda csak nevezni.
    Amikor GPU foglalás van, akkor a CPU pontok (FPS-ek) indokolulatlanul emelkednek.

    1080p high = 412 fps average cpu fps @ 98% gpu limited
    Font Technology Parallel Slope Engineering

    1080p lowest= 408 fps average cpu fps @ 28% gpu limited
    Font Technology Software Parallel Engineering

    720p lowest = 402 fps average cpu fps @ 1% gpu limited
    Font Technology Engineering Rectangle Parallel

    But watch what happens with the average cpu fps numbers when i enforce a low powerlimit for the graphic card:
    441 fps average cpu fps
    Font Technology Auto part Number Pattern Font Software Technology Screenshot Parallel

    Conclusion is that the more GPU limited you are, the more time the CPU have to push up the average cpu game numbers..
    Going forward i suggest that either we run with resolution modifier at minimum to limit the GPU bottleneck as much as possible, or we run the benchmark @ 720p lowest like the Russians do..
    Anything above 10% GPU limited should not count in my book.

    (all this started with a guy showing too good to be true numbers, with a 4090 which was ~90% GPU limited @ 1080p lowest)

    Ezért fontos a 0% GPU Bound mindenhol, ha a CPU-t és Ram-ot mérünk.

    Áhh, összerakod a 12900k gépet? A 3090-nel egy vaddisznó lesz az is :K
    Én most egy RKL picúrt raktam össze, pörög szépen ;)

    Amúgy elérték a max 500FPS limitet a világ legjobb gémer gépével: [link]

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák