Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • _XXXXX_

    tag

    válasz leviske #100 üzenetére

    Mit értesz 3D fejlesztésen? Milyen szinten szeretnél fejleszteni?

    Egy program mozgató motorját megírni, nem kellhet túlsok rajzképesség. A modellek készítéséhez már több. Akik a textúrákat csinálják, na igen nekik biztos szükségük van nem kevés képességre. Persze valójában egy nagy program esetében, mint pl napjaink játékaiban amiket legalább 10 (szerintem több, de játéktól függ) ember fejleszt, oda már lehet, hogy az utolsó embertől is elvárják, hogy marha jól rajzoljon :) Nem írtam még 3D-s programot, de szerintem a játék motorját megírni, inkább matekból áll(meg programozás), hogy mozogjanak azok a dolgok a térben :) A lényeg, hogy milyen szintű programot kell fejleszteni.

    "Rendszergazda vagyok, nekem mindent szabad."

  • _XXXXX_

    tag

    válasz leviske #102 üzenetére

    Szóval grafikus akarsz lenni :) Igazán minden megoldható, csak megfelelő kitartásra van szükség hozzá, mint mindenhez. Amúgy ezeket a képeket, nem kézzel rajzolják teljes mértékben és a grafikusok se mindent szabadkézzel modelleznek le. Vannak jókis programok pl: 3dsmax, maya stb (lehet vannak sokkal jobb és spécibb programok is, én ezekről hallottam/olvastam).

    Viszont amiket felsoroltál azokhoz bekerülni grafikusként nem egyszerű dolog. Az a valóság sajnos, hogy nagyon kevesen élnek meg jelenleg grafikusként ilyen nagy cégeknél. Kissebb cégeknél még van lehetőség, de pl játékfejlesztőként megélni a legnehezebb. Annyi buktatója van, hogy szörnyű:) A játékok nagyrésze sose készül el, amik elkészülnek sohase adják ki őket, amiket kiadnak azoknak kisrészük lesz csak sikeres. Ez igaz a többi szoftverre is, már a tervezési fázisban nagyon sok program elbukik és a fejlesztési fázisból a sikereségig mégtöbb. Viszont a játékfejlesztésnél ez hatványozottan igaz. A kiadók alapból beleszólnak mindenbe, plusz a közönségnek is, ha nem tetszik máris bukta. A nyereségről meg még nem is beszéltünk...

    Kicsit térjünk vissza a realitások irányába. Elhelyezkedni és megélni grafikusként, én aztmondom, hogy egy közpes cégnél, ami mondjuk grafikával foglalkozik, vagy szofvereket fejleszt amihez komoly grafikára van szükség, ebből meglehet élni. Lehet nagy pénzeket szakítani ilyen cégeknél is, és sokkal több ilyen emberere van szükség, mint játékfejlesztőkre. Nem akarlak eltéríteni/elkeseríteni(lehet nem úgy látszik:D ), de sajnos ez a valóság, hogy nehéz játékfejlesztőnek lenni. Viszont grafikusként meglehet élni. Persze ha elég kitartásod, elszántságod, tehetséged és szerencséd van, lehet te fogod rajzolni a jövő játékainak a grafikáját kívánom, hogy legyen így ;)

    "Rendszergazda vagyok, nekem mindent szabad."

  • cucka

    addikt

    válasz leviske #102 üzenetére

    Izé, van a grafikus meg a modellező ember és van a programozó, ez két teljesen külön szakma, nem kéne összekeverni. Azt javaslom, mélyedj el egy picit bármelyik témában, mert terveid alapján fogalmad sincs arról, hogy mi meg merre, csak gondolom szeretsz játszani és jópofa dolognak tűnik játékfejlesztés irányába indulni.

    Kicsit keményebben: ha ilyen korban még nem tudsz úgy-ahogy normálisan programozni, akkor kb. nulla esélyed van programozóként bekerülni az általad említett helyekre, játékfejlesztőként dettó. Ha pedig a grafika érdekel, akkor miért nem valamilyen képző/iparművészeti képzésben gondolkozol?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák