Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz jerry311 #13599 üzenetére
Azért tisztázzunk valamit. A PÁV az egy alkalmassági vizsgálat, de ez nem úgy működik ahogy gondolja az ember. A letételének semmi köze sincs a jogosítványhoz, attól tök független.A jogosítvány lerakta után is elmehet bármikor. Én is a C lerakása után mentem csak el.
thEndeR Korábban írtam itt, hogy a B-t és legutoljára az A kategóriát én nagyon hamar leraktam, de a hivatásos kategóriákhoz (C, E) azért kell idő. Ezeket kevés helyen oktatják még vidéken is. A C kategória emlékeim szerint kb olyan négy-öt hónapig tartott, az E az kevesebb, kb 2,5 hónapig (bár itt gyorsabban is mentek a dolgok). Én úgy emlékszem, hogy egyszerre nem lehet lerakni a kettőt, mert a C kategória után nálam is kellett várni egy évet, hogy indulhassak az E-re. De lehet, hogy már változtattak ezen, bár csodálkoznék.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
thEndeR
tag
válasz sityupityu #13601 üzenetére
Itt kotelezo a PAV, csak akkor kezdheted el a C kategoriat ha az meg van, mivel "kozelezo" a jogositvany megszerzese utan munkat vallalni. A C utan rogton mehetsz az E kategoriara nem kell varni.
Most a C+E feltetele a 2 eves B-s jogsi. En vagyok a legfiatalabb versenyzo a 19 eletevemmel.
-
jerry311
nagyúr
válasz thEndeR #13600 üzenetére
Attól függ mit szeretnél és hol.
Ha mondjuk van autód és hajlandó vagy lenyomni mondjuk +100-150 km-t, hogy hazaérj miután leraktad a kamiont pár napra, akkor hamarabb is találhatsz.
Ezen a csoportos tájékoztatón (ha jól emlékszem) ott vannak a cégek is és jelentkezhetsz a neked szimpatikusaknál, hogy mennél hozzájuk dolgozni.
Apám kb. 2 hét után kapott szándéknyilatkozatot, hogy a nemtommelyik ceglédi cég alkalmazza ha X dátumig megszerzi az összes szükséges papírt, jogsit, stb.
Ezzel lehet továbblépni, azaz jelentkezni PÁV vizsgára.sityupityu
Köszönjük a hozzászólást, bizonyítottad, hogy fogalmad sincs az OFA-s teherautó/kamion sofőr képzésről. Mivel állambácsi és az alkalmazó cégek közösen fizetik az oktatást és vizsgákat, ezért nem vesznek zsákbamacskát. Tehát a PÁV az első léc amit meg kell ugrani, mert anélkül nem lesz hivatásos sofőr senkiből. Ha ez megvan, akkor lehet menni vezetni tanulni.C után azonnal lehet menni E-re, ha megvannak a korhatári feltételek (talán E-re nincs is) és legalább két év eltelt az első kategória megszerzése óta, tehát már nem számít kezdő vezetőnek a tanuló.
-
veterán
válasz jerry311 #13603 üzenetére
Egy szóval nem mondtam, hogy bármit is tudok az OFA képzés részleteiről, azt olvasd el amiről írtam!
Én azt mondtam, hogy ha te el akarsz menni C kategóriát letenni (saját költség) akkor ahhoz a PÁV-nak semmi köze sincs!
Az meg, hogy a C kategóriáról meg egyből el lehet-e menne E kategóriára arra meg azt írtam, hogy nem vagyok biztos benne. Én úgy emlékeztem, hogy nem, de ezek szerint rosszul. A többi válaszom meg az volt, hogy nekem mennyi időbe telt elvégezni a tanfolyamokat.Egy büdös szót nem írtam az OFA képzésről illetve annak a menetéről![ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
veterán
-
jerry311
nagyúr
válasz sityupityu #13606 üzenetére
Ennek ellenére egy OFA képzésről szóló hozzászólásra válaszként beírtad, hogy mindegy a sorrend.
-
veterán
válasz jerry311 #13608 üzenetére
A válaszod alapján én nem tudhattam, hogy a kedves édesapád is az OFA-n keresztül rakja le a jogosítványt! Én azt gondoltam, hogy csak simán le akarja tenni a C+E kategóriát. És mivel ezt tudhattam azért írtam úgy le, hogy egyébként normál esetben a te szabad döntésed, hogy mikor akarod-fogod lerakni a PÁV-ot.
Bár bevallom így utólag olvasva valóban gondolhattam volna, hogy az OFA-n keresztül szeretné lerakni.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
kiszi07
senior tag
Jövő kedd forgalmi... Mit gondoltok a kenőpénzről, ti adtatok ?
Slow down & you'll make less mistakes. At the pace of faith, work is productive, relationships prosper, & your spirit is at peace
-
kiszi07
senior tag
válasz SUPREME7 #13612 üzenetére
40 órát vezettem összesen. (nem vezettem előtte még váltós kocsit, automatát is csak pályán nagyon fény koromban ) Oktatóm már 3 hete feldobta, azóta vezettem kb. 8-10 órát, ma kértünk időpontot. Az oktató egy régi ismerős, nem a lehúzós, szivatós emberke. Én úgy érzem, hogy megy, DE(!) mindig az apróságokon szokott elmenni a próbavizsgám - index például... Idegesítő, még több koncentráció kell és remélhetőleg sikerülni fog.
PS: magamtól jött fel az ötlet, mert nem szeretnék még költeni a jogsira...[ Szerkesztve ]
Slow down & you'll make less mistakes. At the pace of faith, work is productive, relationships prosper, & your spirit is at peace
-
SUPREME7
őstag
válasz kiszi07 #13613 üzenetére
Ha nem az oktató dobja fel, akkor én nem próbálkoznék. Max ha nagyon közeli ismerős, de ha van ilyen "lehetőség" akkor úgyis szólna gondolom magától. Én már egyszer kifejtettem, hogy szerintem ez nem gáz (persze nem etikus, meg nem szép dolog) ha úgy nézem, hogy egy rosszindulatú vizsgabiztos ne azért szórakozzon mert nem lett meg az öröme, elb@sz az ember egy csomó időt, csomó plusz pénzt, és még idegeskedik is miatta.
Nekem egyébként pont ma volt az első "próbavizsgám" és kicsit el is vette az önbizalmam, pedig jól megy minden, még azok is amik másoknak gondot okoznak (elsőbbségi helyzetek felismerés, egyirányú utca felismerése, helyes besorolás stb, parkolásokat is kenemvágom) de mégis 1-2 helyzetben "kapkodok". Főleg a többi forgalomban részt vevő zavar Pl Y-nál ma odaért egy másik kocsi, és annyira akartam sietni, hogy lemaradt az irányjelzés, nem tolattam eléggé hátra, meg ilyenek, és így még lassabban mentem el, mintha nyugodtan végigcsinálom.
"Oktatóm már 3 hete feldobta"
Most akkor ő dobta fel, vagy neked jutott eszedbe?
[ Szerkesztve ]
-
kiszi07
senior tag
válasz SUPREME7 #13614 üzenetére
Nekem jutott eszembe. Nálam is pl. Y-nál 4x kell indexelni 1x-1x elmarad... Az oktató mondta kb 25-30. óránál, hogy annyira ügyesen vezetek már, hogy akkor nézegessünk vizsgaidőpontot. Azóta mindig hibázom, nem értem ezt.
Slow down & you'll make less mistakes. At the pace of faith, work is productive, relationships prosper, & your spirit is at peace
-
updog
senior tag
válasz kiszi07 #13610 üzenetére
Én hallottam valakitől , hogy az oktatók ismerik már a biztosokat, ők vizsga előtt már tudják hogy kihez kerülsz. Ilyenkor úgyis 15-20 perccel korábban ott vagy, szólni fog, ha van lehetőség. Állítólag.
Amúgy annál, akitől én hallottam egyetlen egyszer merült fel ilyen lehetőség, pedig sokszor volt vizsgázni, szóval nem annyira ezen szokott múlni.
Vizsgán csak higgadtan, inkább állj meg (ha nem zavarsz/akadályozol/szabálytalankodsz ezzel), és gondold át a helyzetet. Egy hibavonal jobb mint a bukás. Indexelni nem lehet fölöslegesen (ha nem vagy megtévesztő), szóval mindig jelezz!
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
kiszi07
senior tag
válasz SUPREME7 #13616 üzenetére
Nem olyan sok vb van a városunkban. Az oktatóm mondta, hogy ismeri az összeset. Az elején azt is mondta, hogy nála nem szoktak bukni, mert ő nem ajánlja, hogy vizsgázz, ha nem érzi tudást.
Slow down & you'll make less mistakes. At the pace of faith, work is productive, relationships prosper, & your spirit is at peace
-
GeneraL_XTX
veterán
Üdv mindenkinek, kéne egy kis tanács. Most tartok a 34. órámnál vezetés ügyileg (csigavérnél vagyok, budapest) de van egy "kis" gondom az oktatómmal. Vezetés közben iszonyat türelmetlen, ordibál, belekapkod a kormányba néha még sérteget is, eléggé feszült lett a viszonyunk én úgy érzem. Oké, hogy nem vagyok egy Schumacher, még nem vezettem előtte soha semmit, de úgy érzem hogy állandóan olyan feszkót ver belém hogy már kedvem sincs vezetni menni. És pont emiatt az a maradék kis önbizalmam is elmegy aztán persze hogy hibázok össze vissza.
Lehet, hogy oktatót, netalántán sulit is kéne váltanom? Csak az a baj, hogy jövő májusig érvényes a KRESZ vizsgám, mert az iskola volt szves majd egy évig nem kocsit biztosítani. Nincs már túl késő az ugráláshoz? (Arról nem is beszélve, hogy helyileg is ideális ez most nekem)
-
SUPREME7
őstag
válasz GeneraL_XTX #13619 üzenetére
Sosem késő ha szar az oktatód, de egyébként mi a baja a vezetéseddel? Mert ha belenyúlkál, akkor csak komolyakat kell hibáznod...
-
updog
senior tag
válasz GeneraL_XTX #13619 üzenetére
A csigavérnél rengeteg oktató van (sajnos ezért nagy a szórás is), ha felhívod az irodát, 6-8 másik oktató számát megadják, akik közül választhatsz ugyanazon a területen. De ennyire a "végén" nem biztos hogy pár alkalom miatt érdemes csereberélni. Kérdezz rá inkább, hogy hogyan javíthatnál a hibáidon, ha ennyire nem tetszik neki.
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
updog
senior tag
válasz negyedes #13622 üzenetére
Persze van ebben is igazság, de abban is, hogy ha már az oktató mondja, hogy "fiam, kifogtál egy korrupt vizsgáztatót, de szerintem már felkészültél, gondoltál némi könnyítésre?" (és itt a hangsúly azon van, hogy már az oktató is ezt mondja, akinek szintén anyagi érdeke lenne hogy még vegyél nála órát.
Ez csak tipp, de valószínűleg pont ezért van ennyi gyökér is az utakon - az oktatók unják az egészet, és pont azokat tolják kifelé a rendszerből, akikkel nehezebben bírnak, azok meg (előrevetítendő a későbbi stílust) boldogan nyomják oda a deákot, csak legyen már papír arról hogy veretheti az aputól kapott bömbit.
Nehéz ügy, én a hat vizsga alatt egyszer találkoztam ilyennel, nem adtam, megbuktam, valószínűleg jogosan, bár nem igazságosan.
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
negyedes
addikt
Romaniaban is van millio korrupt rendor/vizsgabiztos epp ezert minden vizsgaautoban van kamera es mikrofon, minden vizsga fel van veve. ha valami nem tetszik kikerheted a videofelvetelt.
szoval nalunk max a vizsga elott lehet "elintezni" a dolgokat. de mar ezt sem merik, mert a rendori szervek raalltak erre is. Lassan oda jutunk hogy konnyebben veszel hamis jogsit, mint lefizesd a vizsgabiztost.
[ Szerkesztve ]
Három dolog biztos az életben: az adó, a halál és az adatvesztés. - Baráth Gábor
-
updog
senior tag
válasz negyedes #13624 üzenetére
Vicces, mert alkalmasságin beszélgettünk erről az ottaniakkal, és ők is úgy voltak vele, hogy egyrészt valószínűleg a rendszerrel van a gond, ha 93%-os PÁV-val nincs még jogsim és valószínűleg egy GPS+kamera a kocsiban (tehát kompletten vizsgabiztos nélküli vizsga, csak oktatóval) sokkal kevésbé feszélyezné a vizsgázókat, mint az, hogy mögötte pöffeszkedik egy ember, akinek az a dolga, hogy a 30-40 óra "rutinodban" minden hibát megtaláljon, te meg ezen görcsölsz...
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
SUPREME7
őstag
válasz negyedes #13624 üzenetére
Nem mindig jó, ha túlságosan "kifehérítenek" valamit. Itt se hiszem, hogy a vizsgabiztos akkor is átenged, ha fizetsz, de nagyon nem tudsz vezetni. Pont most olvastam valamelyik nap a topikban, hogy volt aki visszakapta a VB-tól a kenőpénzt,mert annyira veszélyes volt vizsgán. Ez csak elsimítja az apróbb, sokszor idegességekből fakadó hibákat.
-
negyedes
addikt
válasz SUPREME7 #13626 üzenetére
idegességekből fakadó hibákat.
a vizsgazas vegen vissz a vizsgabiztos a parkoloba hogy csinaljak egy parkolast es az utca amin eljutsz oda egy nagy ivben megy es egyiranyu es hirtelen szembe talalom magam egy masik autossal. na osszefostam magam 40km/h-rol satufek, megallas stb. a parkolast megcsinaltam, de ugy remegett a kezem mikozben tekertem a kormanyt hogy meg a VB is szolt.
azert pontozott le, mert nem egyenesben allt a kocsi a parkolohelyen(de meg a vonalakon belul) es ert nem keson valottam savot.
Három dolog biztos az életben: az adó, a halál és az adatvesztés. - Baráth Gábor
-
veterán
válasz GeneraL_XTX #13619 üzenetére
"mert az iskola volt szves majd egy évig nem kocsit biztosítani."
Gyerekek, ez mi? Egyszerűen hihetetlen, hogy mik mennek a fővárosban!
Én nem rég olvasgatom ezt a fórumot de már kifejtettem, hogy vidéken teljesen más a szitu. Ott az autósiskola és az oktatók vannak a tanulókért nem pedig fordítva! Egymással versenyeznek. Ha akarsz és van időd rá akár 4-5 alkalommal is mehetsz egy héten vezetni, akár hétvégén is.
Lehet magyarázat ezekre a problémákra, hogy rengeteg tanuló van a fővárosban és kevés hozzájuk az iskola és oktató, de ez akkor nonszensz ami ott folyik.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
jerry311
nagyúr
válasz sityupityu #13629 üzenetére
Már mondtam, kereslet-kínálat.
És még mindig nem éri meg vidékre utazgatni egy jogosítványért., legalábbis pénzügyileg.- -
veterán
válasz jerry311 #13630 üzenetére
Én is ezt írtam, hogy szerintem is ez a magyarázat. De szerinted normális dolog az, hogy egy évet kell várni csak az autóra? Nem egy embertől lehet itt olvasni, hogy több mint 1,5 év alatt rak le egy jogsit. Ordibál és sérteget az oktató? Vicc kategória!
Nem tudom, hogy hány vidéki fórumozó követi ezt a topicot, de biztos, hogy mindegyik csak pislog nagyokat amikor ilyeneket olvas.Egyébként én úgy vagyok vele (én), hogy inkább rááldoznék több időt és pénzt, hogy hamarább meglegyen. És nem utolsó sorban ezzel a saját idegrendszeremet is megkímélném. Nekem mindezek megérnék a pluszköltséget.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
marsu.
senior tag
válasz sityupityu #13629 üzenetére
Nekem is fura ezt úgy olvasni, hogy vidéken tettem le anno a B jogsit, de bárkivel beszélek, aki Pesten csinálja a jogsit, tényleg ez van.
-
veterán
-
kiszi07
senior tag
válasz negyedes #13622 üzenetére
Az én oktatóm azt mondta, hogy jól vezetek és ügyes vagyok. Mivel mindenhol szeretnék buktatni a semmiért, ezért nem csodálkozom. Összeszedem fejben magam, előtte elmegyek futni és remélhetőleg minden oké lesz Nem vagyok a nagyon izgulós.
Slow down & you'll make less mistakes. At the pace of faith, work is productive, relationships prosper, & your spirit is at peace
-
tranceplanet
addikt
válasz sityupityu #13633 üzenetére
Nekem is 9 hónap volt, Székesfehérvár. Vidéken, nyugaton sem jobb a helyzet. Volt egy oktatóváltásom (suli szintén) is, mert az első sohasem ért rá. Országos szinten nincs oktatóképzés, VB sem, nincs utánpótlás. Vezetni pedig rengetegen akarnak. Az én jóöreg oktatóm, akivel vizsgáztam elérte a nyugdíjas korhatárt, mondta visszavesz a tempóból. Sajnos a kialakult helyzet miatt egyes oktatók "kiskirályoknak" érzik magukat, nagy kereslet-kis kínálat.
" Könnyű döntések-->Nehéz élet ; Nehéz döntések-->Könnyű élet " - Válassz!
-
Soriano
tag
válasz tranceplanet #13635 üzenetére
Szegeden is hasonló a helyzet. Áprilisban kezdtem el és februárban végeztem. Az első oktató akit megkerestem egyszerűen lepattintott, hogy neki most nincs kapacitása. A második, akit megkerestem azt mondta 3 hét múlva hívjam vissza és majd meglátjuk, a harmadik csak két hetet mondott, így őt visszahívtam és egy hét múlva volt az első órám. Vele teljesen meg voltam elégedve szakmai és emberi szempontból, viszont én is csak heti egyszer vezethettem egy dupla órát, de nekem vele még így is nagy szerencsém volt mások elmondásai alapján.
-
jerry311
nagyúr
válasz sityupityu #13631 üzenetére
Sajnos ez van pesten.
Hugom is váltott oktatót, mert az is egy idióta barom volt, meg még az olyan órákat is felszámolta, ahol hugom várt rá 1 órát, de az oktató nem jelent meg. Egyébként ez volt az utolsó csepp oktatóváltás előtt.
Sokszor még a taxisoknál is rosszabbak. A taxis legalább csak átbasz a tarifával, de ha fizetsz, akkor nem üvölti le a fejed.
Nekem szerencsém volt, B és C kategórián is értelmes oktatókat fogtam ki.Ja, és hugom sztorija kb. 10 évvel ezelőtti... nem mostanában kezdődött ez, de nem is az elmúlt 1-2 évben.
[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
válasz tranceplanet #13635 üzenetére
Én is dunántúli vagyok, Esztergomi. Itt azért általában flottul szoktak menni a dolgok de persze biztos, hogy itt is vannak kivételek. Azért ez sok tényezőtől függ. Meg hát ha mondjuk pl valaki 4-5 alkalommal megbukik a forgalmi vizsgán akkor az tök mindegy, hogy hol van, annak mindenképp hosszadalmas.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
BRIKLY
veterán
válasz SUPREME7 #13640 üzenetére
Hát igen,elég hosszú volt. 1,5év a KRESZ tanfolyam kezdetétől,1 év vezetés.. (36 órát vezettem összesen,ebben benne van egy elbukott,és a sikeres vizsga is.)
Nem volt vészes a vizsga,de éppen hogy csak sikerült. Annyira paráztam,hogy ferdén álltam be a parkolóba.
Aztán a vb úgy adta elő a dolgot,hogy mekkora jó fej,hogy elnézi ezt. (gondolom,hogy simán meghúzhatott volna érte)
Meg kiderültek még dolgok az oktatóról, amiket mondott előtte,hogy mit-hogy csináljak,hát a vb nem azt várta. Pl mikor húzódott le a busz,anno azt mondta az oktató,hogy az ilyet várjam meg,ne kerülgessem.. Hát a vb meg lebaszott,hogy mért nem kapcsoltam gyorsabban,hogy ki kéne kerülni..?
Na de mindegy is,mondhatjuk,hogy jó fej volt a vb,mert bár azt mondta,a városban egyébként minden jól ment,bevésett 9 hibát,de a lényeg,hogy átengedett. -
veterán
válasz jerry311 #13637 üzenetére
A hivatásos kategóriáknál kis túlzással szabályosan úriemberként bántak velem. Pedig annak idején a B kategóriánál sem lehetett panaszom az oktatómra, teljesen rendben volt, de még így is teljesen más érzés volt a C-E kategóriára járni. Még egy hangos szó sem hangzott el sosem a fülkében. Pedig nem is egy helyen raktam le a két kategóriát. C-re Tatabányára jártam, E kategóriára pedig a jobb gépjárműpark miatt Érdre. Mind a két helyen megvolt a maximális tisztelet oda-vissza. A telefonkontakt is tökéletesen működött ha netán valamelyikünknek valami váratlan gondja akadt. Én szerencsére nem szívtam egyik kategória lerakásával sem. A legnagyobb szám az volt amikor utoljára az A kategóriát raktam le. A vizsgabiztos a volt B kategóriás oktatóm volt.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
SUPREME7
őstag
válasz BRIKLY #13642 üzenetére
Az necces Nekem azt mondja az oktatóm - és elő is jött 1-2 alkalommal forgalomban, ha van lehetőség, ki kell kerülni a buszt, meg úgy egyébként minden akadályt, a VB-k "díjjazzák" ha jól és gyorsan ismeri fel a helyzetet a tanuló. De pl múltkor be is sz*ptam egy túl bátor kikerülést jobbkezes utcában, állt a kukás autó, lassan, odafigyelve kerültem ki, de nem pont egy utcasarok előtt állt amit én nem láttam tőle, és persze pont jöttek jobbról, szóval nem tudtam már megadni az elsőbbséget.
-
BRIKLY
veterán
válasz SUPREME7 #13644 üzenetére
Úgy van,ahogy a Te oktatód mondja!
Mondta is vb,hogy a későbbiekben figyeljek,hogy hamarabb felismerjem az ilyen helyzetet,és már amint meglátom,hogy mi van,jelzés,tükör,és húzás a belső sávba.
Szóval még 1 negatív az oktatómnak, meg még 1 azért is,hogy azt mondogattam,csak lazán,nyugisan gyorsítsak mindig,mert kezdő vezetést kérnek... vb bevágott hibapontot azért is,hogy nem megfelelően veszem fel a forgalom ritmusát.. -
kiszi07
senior tag
Nekem azt mondta, hogy vegyem fel a forgalom ritmusát, ergo ha követed a buszt kevesebb bukás lehetőséged van, mert ha előzöl ott van a jobbratartási kötelezettség, ha megelőznek jobbról egyből megbuksz, autópályán is nagyon kell figyelni, főleg mikor lehajtottál a főútra.
PS: nálatok a forgalmin kellett kommentálni az elindulás előtti teendőket ?Slow down & you'll make less mistakes. At the pace of faith, work is productive, relationships prosper, & your spirit is at peace
-
tzimash
őstag
válasz sityupityu #13629 üzenetére
Tényleg agyrém...
Hülyét kaptam volna, ha egy évig váratnak. Lehet inkább, ha időm engedi eljártam volna valami vidéki iskolába/oktatóhoz vezetni.
Sárbogárd, február 8-án kezdtem a kreszt, március 24-én kresz vizsga (februárban még márc. 8. volt "kitűzve" de az oktató b@szott lefoglalni az időpontot így 2 hetet csúsztunk) szintén valamikor márciusban EÜ. A vezetést április 10-én kezdtem (vasárnap!) júnus 21-én forgalmi vizsga. 8 plusz órát kellett vennem, ha ez nincs, akkor június elején vizsgázhattam volna. Vagy ha nincs a bénázás a kresz időponttal akkor még május közepén meglett volna, mint ahogyan az egész elején prognosztizálták nekünk. Szóval én ezt a 4,5 hónapot is sokalltam, de most már úgy látom az átlag ennél több szokott lenni, tehát örülök, hogy viszonylag hamar túl lettem rajta.kiszi07
Nekem úgy kérte a VB, hogy nézzek meg amit kell, majd egyszerre mondjam el neki. Az oktatómmal ezt úgy vettük át anno, hogy miközben nézem a kormányt, kerekeket stb. aközben mondom is, bemagolt szöveget[ Szerkesztve ]
-
tranceplanet
addikt
válasz sityupityu #13641 üzenetére
Igen valóban soktényezős a dolog, hogy ki hány hónap alatt végez. Mindenből elsőre átmentem, de vettem plusz órákat, ~42 óra lett a vége. Vizsga napján is felajánlotta az oktatóm, hogy vezethetek, de nem éltem a lehetőséggel.
-----------------------------
Az előző hozzászólásokkal kapcsolatban, pár észrevétel. Én elhiszem, hogy a VB-k díjazzák a dinamikus vezetést valamint, ha hamar felismered a helyzetet a vizsgán. Én amondó vagyok inkább véssen be egy hibapontot óvatos vezetésért a VB, minthogy a dinamika miatt egy súlyos hiba becsússzon és meghúzzon a vizsgán. Szerintem a mérleg nyelve legtöbb vizsgázónál az óvatosság felé billen, nálam is így történt, meg is lett a sikeres vizsga. Dinamikát ráér az ember fejleszteni, ha a jogsi a kezében van, persze az előírt sebeséget tartani kell, forgalmat nem szabad feltartani. Azért van a T betű a tanuló autón, hogy a rutinos sofőrök kicsit toleránsabbak legyenek a T-s járművezetővel szemben. Sajnos elég sok idegbeteg van az utakon, csomó sofőr a türelmet távolról sem ismeri. Én így látom." Könnyű döntések-->Nehéz élet ; Nehéz döntések-->Könnyű élet " - Válassz!
-
Peti78
őstag
Na srácok én beszívtam tegnap az orvosi alkalmasságin. A háziorvosom mutogatta a színlátás könyvecskét, belebuktam egy-két ábrába. A nagyon világos színek közötti eltéréseket észlelem. Elküldött a szemészetre, ahol december 15. napjáig minden időpont be van telve. Visszahívtam, hogy magán szemészet megfelel-e, azt mondta igen. Hétfőre kaptam időpontot, de ez mindegy is. Kicsit utánaolvastam, hogy miként kellene ezeket az ábrákat mutogatni, kiderült, hogy 1 méter távolságból, és merőlegesen a szem vonalához. Na ez egyik sem volt meg. Nézegettem a neten teszteket, szinte mindegyik 100 %-os. Szinte...
Kezdjek aggódni? (ez ilyen "gyakorikérdéses" kérdés)Ebben a tesztben a nyolcas és a kilences kérdés okoz nehézséget, kicsit oda kellett figyelnem ezekre
[ Szerkesztve ]
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Fujifilm X
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- További aktív témák...
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest