Új hozzászólás Aktív témák
-
mephi666
nagyúr
válasz Stauffenberg #10289 üzenetére
hungaroringes tréning? az wtf? lehet menni pár kört a pályán? ha lenne mögöttem negyedmillió km meg 5-10év gyakorlat, egyszer kipróbálnám szívesen, milyen egy pályán, normális körülmények között, ahol ha hibázok, akkor jobb esetben nem okozok kárt senkiben és semmiben... iskolák szerveznek főleg ilyeneket, vagy a ringen is lehet intézni?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
dudika10
veterán
válasz Stauffenberg #10289 üzenetére
Rá kell kérdezni, hogy pontosan mit takar a vezetéstechnikai tréning, és érdemes volna megkérdezni valakit, aki már volt konkrétan ezen a tréningen.
Nagyon jó dolog elméletben, én még kötelezővé is tenném, de hallani olyanokat, hogy elmondják az elméletet, az ember meg 1x beül az autóba, megcsúszik vele, de igazából ettől nem fejlődik, mert 2-3 ilyen minimum kéne ahhoz, hogy tényleg ráérezzen a dologra.
Egyébként ahogy elkezdtem nézegetni most az árakat, nem rossz az a 74.000HUF. A vezetéstechnikai tréning meg nagyon kétesélyes. Lehet, hogy nagyon jó, de az is lehet, hogy semmit nem ér.
Relatíve sok balesetet lehetne vele elkerülni, mert hiába van valakinek a háta mögött 1M km, amikor először megcsúszik alatta az autó, akkor nem fogja reflexből magától tudni, hogy nem szabad a fékre taposni...mephi666: az másik csomag.
[ Szerkesztve ]
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
Snooker
senior tag
válasz Stauffenberg #10299 üzenetére
Jól néz ki ez az octavia2 Nekem jobban tetszik mint a hasonló korú passat
[ Szerkesztve ]
-
harry
veterán
válasz Stauffenberg #10359 üzenetére
"Nagyjából 10 centiméteren múlt, hogy elsodorjon."
Az ilyeneket húzd meg / törd le a tükrét, hátha kiszáll, és lehet vele beszélgetni
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Carlo009
tag
válasz Stauffenberg #10359 üzenetére
Egy kérdésem lenne: Útkereszteződésben zebránál gyalog megyek, ha zöld nekem a lámpa, akkor láttam, hogy a mellettem bal oldalamon levő a zebrával párhuzamos úton a kocsik, amik jobbra akarnak fordulni (tehát keresztezik a zebrát, ahol megyek), egy időben zöldet kapnak. Azt tudom, hogy ilyenkor nekem van elsőbbségem, a kocsiknak meg kell állni a zebra előtt. Ha még nem léptem rá a zebrára, akkor is elsőbbségem van?
-
addikt
válasz Stauffenberg #10359 üzenetére
A jelenlegi viszonyok között szinte érthető ha így gondolkodsz de ez pont ellentétes a közlekedés alapelvével és az az igazság, hogy ha mindenki így venne részt a forgalomban akkor egyszerűen lehetetlenné válna a haladás! Alapból a kollektív bizalom elve alapján folyik a közlekedés ami azt jelenti, hogy úgy kell autóznod, (biciklizned) hogy feltételezed a többiek is tudják és betartják a szabályokat!
Gondold végig ha pl. egy főúton úgy mész, hogy minden kereszteződésnél lelassítasz vagy lefékezel hátha valaki eléd vág akkor ezzel borzasztóan feltartanád (csúcsforgalomban lehetetlenné is tennéd) a közlekedést! Azt kell feltételezned, hogy mindenki tudja és betartja a szabályokat! Tudom ez meredeken hangzik a mai közlekedési morál mellett de másként egyszerűen nem működik!Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
Kakumix
senior tag
válasz Stauffenberg #10372 üzenetére
Nem kell lelépnie a járdáról, már az előtt meg kell neki adni az elsőbbséget, mikor kinyilvánította a szándékát, hogy át akar kelni.
Vagyis a KRESZ-ben még a szándék kinyilvánítása sincs benne, csak annyi, hogy elsőbbsége van, azt meg kell adni és kész.KRESZ 43. §
(1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. Útkereszteződésnél a bekanyarodó járművel - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - elsőbbséget kell adni a gyalogosnak, ha azon az úttesten halad át, amelyre a jármű bekanyarodik.KRESZ 21. §
(5) A gyalogos az úttesten a kijelölt gyalogosátkelőhelyen, ha pedig a közelben kijelölt gyalogosátkelőhely nincs,a) lakott területen levő főútvonalon az útkereszteződésnél (a járda meghosszabbított vonalában), valamint a menetrend szerint közlekedő jármű megállóhelyén levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között (a járdasziget teljes hosszában),
b) egyéb helyen bárhol,
a legrövidebb áthaladást biztosító irányban mehet át.
(6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.
(7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs.
A 6-os bekezdés kiemelt mondata, már csak a baleset után érdekes, amikor a helyszínelőnek meg kell állapítania, hogy a gyalogos mennyire okolható a balesetért - ill. természetesen minden gondolkodó lénynek e szerint kell eljárnia - , de az autósnak akkor is meg kell adnia az elsőbbséget.
[ Szerkesztve ]
Legyen szép napod!
-
jerry311
nagyúr
válasz Stauffenberg #10372 üzenetére
Nem, a gyalogosnak ugyanugy elsobbsege van, mint neked egy foutvonalon a mellekutvonalrol erkezovel szemben.
Ugye, nemcsak ugy van elsobbseged az alsobbrendu uton kozlekedovel szemben ha mar bedugtad a kocsi orrat a kresztezodesbe...
Erdekes lenne.[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz Stauffenberg #10384 üzenetére
nem egyszer előztem így komplett sorokat, mert összeállt a sietős nép a belső sávban, én meg a külsőben láttam, hogy piros, így szépen gurítottam a kocsit mondjuk 3asban alapjáraton, aztán mire odaértünk, adhattam is hozzá a gázt, amazoknak egy része meg tuti újra pirosat kapott, mire elindulhatott volna oktató is erre nevelt, hogy nem éri meg ész nélkül gyorsítani-lassítani lámpák közt, mert fogyasztásnő, fékbetétek jobban kopnak és balesetveszélyesebb is, ha rámászik az ember az előtte levőkre
#10385: van szerintem itt-ott automataváltós kocsi is, de azért illik megtanulni manuális váltóval is... előtte kicsit paráztam tőle, de pár alkalom után meg lehetett szokni
háziorvoshoz kell menni alkalmasságira: vérnyomás, szemvizsgálat meg 1-2 alap dolog pár percben... kb 6ezer ft-ért
#10387: gondolom úgy értette, hogy indokolatlanul ne tartsak fel senkit és próbáljak igazodni a megengedett sebességhatárhoz mindenhol... az egy dolog, hogy szinte mindenhol az 50 helyett megy a nép 55-60-nal, de párhuzamos közlekedésre alkalmas úton ezért jó volt nekünk a külső sáv
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Mela Kehes
addikt
válasz Stauffenberg #13106 üzenetére
3. Én nem találkoztam ilyennel, nem is hallottam róla.
4. Vannak autósiskolák, ahol magasabb óradíj ellenében többet mennek veled. Ezt meg kell kérdezni, hogy náluk ez megoldható-e.
"Ha lehet menni akkor menjünk, ha meg tökölni kell akkor meg tököljünk."
-
freeknight
őstag
válasz Stauffenberg #13108 üzenetére
Szia!
Egyáltalán nem vagy még öreg a jogsihoz, én is most csináltam, pont 26 évesen, éppen ma jött meg a plasztikA 3 hónap még éppen lehetséges lehet, ha juttatsz még egy kis áfamentes "ösztönzést" az oktatónak, de még akkor se biztos, hogy be tud szorítani mindig, sajnos az 5-6 hónap reálisabb . Nagyon komoly feltételei vannak a szakoktató engedélynek (legalább 2 éve meglévő A-B-C jogsik, ebből az A az, ami kevés embernek van meg), és sajnos baromi drága is a képzésük. Ezzel szemben áll az alacsony fizetés, úgyhogy nem nagyon éri meg oktatónak menni, országosan rekordalacsony a számuk. Ez van, ezzel nem tudsz mit csinálni.
Nekem Miskolcon áprilistól november 24.-ig tartott a képzés, ez 8 hónap, és ráadásul úgy, hogy minden vizsga meglett első nekifutásra. Annyi, hogy meló miatt én se értem rá egy csomószor, úgyhogy nehezen tudtunk egyeztetni az oktatóval.
Fizetni nálunk nagyon nem szokás a vizsgán, pedig gondolkodtam rajta erősen (szeptembertől előléptetés miatt járt volna a céges autó, úgyhogy be akartam magam biztosítani, hogy még idén meglegyen ), de az oktatóm végül lebeszélt róla: Miskolcon pár éve sokan buktak be borítékkal, azóta kényesen ügyelnek arra, hogy ne legyen ilyesmi, de végül szerencsére nem is volt rá szükség, anélkül is meglett elsőre.
Autósiskola választásnál pedig elsősorban azt javaslom, hogy az oktató személye legyen a meghatározó: az idegbetegeket, vénembereket messziről kerüld, de a legjobb, ha ismerős ajánl valakit, akivel már személyesen volt tapasztalata.
Sok sikert!
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.