Új hozzászólás Aktív témák
-
picur220
veterán
válasz thomasthomas #8909 üzenetére
Akinek van rutinja, az a régi forgalmira megy, úgy tudom. A köt. óraszám úgy tudom, maradt. Nekem január elején lesz a forgalmim, remélem át is megyek, az volt a jó hír, hogy nekem még a régi rendszer lesz, mondjuk én már dec. elején befizettem a forg. vizsgadíjat, aztán csak januárban tudok vizsgázni így is, éljen a szolnoki közlekedési hatóság...
-
picur220
veterán
-
picur220
veterán
válasz pottyantós #8932 üzenetére
A forgalmim elvileg január 9-13-ig vmikor azon a héten lesz, és az előtte való héten kell még levezetnem a maradék 6 órát az alap 30-ból. Azt mondta az oktató, hogy jól megy, és hogy ne vegyek plusz órát, mert szerinte nem kell. Mindig mondja, hogy kapkodok meg stb, mondjuk az utolsó 2 órán nem mondta, észre is vettem h olyan nyugodtabban csináltam vhogy mindent, meg úgy elbeszélgettünk, mentünk össze-vissza, és néha azt vettem észre h nem tudtam, hogy kerültünk abba az utcába, ahol vagyunk. No nem azért, mert nem ismerem a várost, hanem gy a beszélgetésre koncentráltam, és a vezetés az csak úgy mellékesen ment mellette, már-már észre sem vettem, hogy vezetek.
Itt Szolnokon is káosz van a hatóságnál, de elvileg be tud jelenteni arra a hétre. Meg az itteni biztosok csütörtökönként Jászberényben vizsgáztatnak, ez még jobban kavarja a dolgokat. Amúgy az a jó Szolnokban, hogy kis város, lehet ismerni minden utcát, minden szar helyet, így az oktató meg tud mutatni mindent. A forgalom sem szokott olyan nagy lenni, meg az útvonalak direkt úgy vannak kialakítva, hogy a legforgalmasabb utcákon nem kell menni. A vizsgabiztosok meg nem olyanok, hogy kp-ra engednek át, hanem tényleg azt nézik, hogy mennyire tudsz vezetni.
[ Szerkesztve ]
-
picur220
veterán
válasz peugeotmate #8937 üzenetére
Hát azt hallottam, hogy egy 20-ast nem árt vinni vizsgára...
-
picur220
veterán
válasz ZozzHUN #8942 üzenetére
Na ez a szar autósiskola mintapéldája. Itt is van 3 ilyen, építettek maguknak új rutinpályát is, stb. Ja, és emellett 2800 náluk a tarifa. Ahol én vagyok, ott 2500, és eddig kaptam számlát is mindenről, szóval tiszták. Emellett normális oktatóm van, tegeződik, nem ordibál, nem ökör nyugdíjas katona/rendőr. 4 éve nem bukott nála senki rutinon, meg vagy 5 forgalmi bukása volt idén. Ja, és nem vetet pluszórát feleslegesen, majdnem mindenki 30 órával ment tőle vizsgázni.
Tálydi: a vizsgán nem a vezetéstechnika a lényeg, ha lefulladsz 10x az se baj, nem vezetni kell tudni, hanem közlekedni. Nekem ezt hajtja az oktató, hogy hiába a kitűnő vezetéstechnikám, ha sietek meg kapkodok, buktatnak.
[ Szerkesztve ]
-
picur220
veterán
A vizsgák mindenhol 4600, 4700, 11000. eü 5500. ezt ki kell pengetni mindig, ez 25800. Amit az autósiskoa szab meg, az az elméleti okt. díja, a vezetési órák díja, és az orvosi alkalmassági, ha nincs ismerős orvosod aki ingyen ad. Nálam az egész vége úgy néz majd ki, hogy 0 Ft elmélet, 75000 Ft gyakorlat, 25800 vizsgadíj, 5000 eü tanf., 3500 orvosi alkalmassági. Összvissz 109.200 Ft. Ez szolnokon a legolcsóbb.
-
picur220
veterán
Okmányirodában maga a jogsi mennyi lesz?
-
picur220
veterán
Tényleg kihalt a topik
-
picur220
veterán
válasz Carlo009 #8988 üzenetére
Rutinvizsga nincs, szerintem a pályára is csak azokat viszik majd ki, akik életükben nem láttak még kocsit, hogy egy kicsit szokják, meg hogy mégis lássák, merre vannak arccal. Úgyis látja az oktató 10 perc után, hogy mit hogy tud a delikvens.
Gyakorlati vizsgán adott várostól függ, hogy mik a feladatok, de az biztos, hogy kötelezően van egy várakozóhelyre beállás-kiállás, és egy egyíves megfordulás. De szerintem minden városban van padka melletti várakozóhelyre való beállási feladat is, de azt te döntöd el, hogy orral, vagy háttal. Általában orral kell beállni, olyan helyet kell keresni, ahová beférsz, legalábbis itt, Szolnokon így tanítják.
-
picur220
veterán
válasz Carlo009 #8990 üzenetére
Az egyíves megfordulás, mint ahogy a neve is mutatja, egyíves, tehát nem tolathatsz vissza, az autónak egy ívben kell megfordulnia.
Oktató/v.biztos vizsgán megszólal, hogy keressünk egy alkalmas helyet az egyíves megforduláshoz, akkor keresel egy helyet az adott útszakaszon, ahol meg tudsz fordulni úgy, hogy nem tolatsz vissza. Nekimész a padkának, szintén megbuktál. Általában kereszteződésben kell megcsinálni, kisebbekben is el szokott férni a kocsi, ha ügyes vagy Csak olyan helyet kell keresned, ahol tuti elférsz, és nem csak szűken, hogy ne legyen necces. Meg ugye ha egy kicsit bemész a kereszteződésben a másik utcába, és annak a végén van egy stop tábla, akkor ott meg kell állni, és a bal irányjelzőt átcsapni jobbra, mert onnan már olyan, mintha jobbra fordulnál ki az utcából. -
picur220
veterán
Nyilván elsőbbséget kell adnod, de én most nem erről beszéltem. Itt ez jogsis topik, szóval lényeg, hogy ha van STOP tábla, akkor vizsgán akkor is meg kell állnod, ha nem jön senki. Nyilván te sem fogsz megállni, ha már van jogsid és úgy mész, és nem jön senki.
A megfordulást mindig a legbelső sávból kezdjük meg, és a legkülsőbe érkezünk (úgyis abba érkezel ) Balra sem fordulhatsz a külső sávból, azt is mindig a legbelsőből kell. Elég veszélyes lenne kereszben állni a belső sávon, mert a külsőből akarnál megfordulni...
[ Szerkesztve ]
-
picur220
veterán
válasz Carlo009 #9008 üzenetére
Nem a sztresszel lesz a gond, hanem a figyelmetlenségeimmel, az oktató szerint kapkodásommal. De holnap reggel 9től még van 2 óra, meg forg.vizsga előtt még kb fél órát megyünk a városban. Tegnap is voltam órán, a 2 óra alatt 2x buktam meg virtuálisan, bár az egyik egy forgalmi helyzet jobb megoldása volt, a rosszabb meg a satufék lett volna, azt meg mégsem akartam... a másik egy kb 3m hosszú záróvonal volt...
Holnap is az lesz a célom, hogy tökéletesen végigmenjek a 2 útvonalon, bár a holnapi lesz a 2 legkönnyebb, városon kívüli útvonal itt, Szolnokon. De akkor is tökéletesen fogok rajta végigmenni! -
picur220
veterán
Na holnap forgalmi vizsga reggel 9kor szurkoljatok
-
picur220
veterán
Na arra itt semmi esély, hogy nem kell levezetni az útvonalat. Arra van, hogy a kötelező 40 percet nem kell, de ahhoz olyan biztos kell h beüljön. Az meg szerencsejáték
Telot mondták, hogy némítsam, az is lesz!
Gyalogosokra tényleg figyelni kell, mert volt már olyan, hogy indultam volna el, erre az út közepén csak úgy megjelent egy gyalogos. Persze nyilván nem teleportált oda, csak az A-oszlop takarta ki, míg én a többi gyalogost néztem, aki már ott volt a zebrán.Köszi mindenkinek a jókívánságokat
[ Szerkesztve ]
-
picur220
veterán
Na ez is megvan, megkaptam az M betűt, minden fasza. Csak reggel éppen bejelentette az oktató, hogy el se menjünk vizsgázni, mert 2 helyett 4 feladat, padka mellé tolatás, stb van a vizsgán, és mi meg 1et sem csináltunk. Pont ki is húztam, de csak meglett végül
-
picur220
veterán
válasz Winner_hun #9046 üzenetére
Nem sumákolta el, csak a régi vizsgarendszerben nem kellettek azok a feladatok, most meg az új rendszer, ami január 6-tól van, teljesen más.
-
picur220
veterán
válasz Winner_hun #9053 üzenetére
Őt sem tájékoztatta senki, csak tervek voltak mindenről. Mi is úgy voltunk vele,hogy van rutinom, még tavaly csináltam, csak a régiben vizsgázok. Hát nem, mert az új rutin+forgalmit csináltatták velem... Ő meg tegnap tudta meg az egészet, és este meg már nem akart azzal idegesíteni, hogy most reggel még kéne 7-9-ig 2 órát venni, amin mindent elmagyaráz, mert akkor végképp nem aludtam volna De mostmár mindegy.
Szóval lényeg, hogy amit ki akartál hozni, hogy le lettem húzva meg minden, az hülyeség, mert csak a kötelező 30 órát vezettem le, és elsőre átmentem mindegyik vizsgán, kresz, eü, rutin, forgalmi. -
picur220
veterán
A lényeg, hogy forgalmi vizsga után 3 napnak el kell telni, és csak utána kaphatod meg a papírokat. Elsősegély kártyát azonnal kapod, mihelyst levizsgáztál. Bemész az NKH-hoz, kikéred a vizsgához tartozó papírokat, aztán bemész az okmányirodába (de ott kellene előbb egy időpontot kérni, meg adnak 1 csekket amit be kell fizetni, és vinni kell a feladóvevényt, amikor mész fényképezkedni).
-
picur220
veterán
válasz Carlo009 #9110 üzenetére
Az ABS megakadályozza ugyan a kerekek blokkolását, irányítható lesz a kocsi, csak az a gond, hogy nem lassul, legalábbis annyira biztos nem, amennyire ABS nélkül. Az ABS csak száraz/nedves úton ér valamit, jeges/havas úton nem jó, többet árt, mint használ.
Jégen azért lehet jobb 2.-ban, mert kisebb a nyomaték, és szép lassan el tudsz indulni. Végülis ha érzed a kocsit, akkor 1.-ben is megoldható óvatos kuplunggal, én biztos nem indulnék 2.-ban, meg úgy alapvetően nem állnék meg jégen, ha nem muszáj, mivel bármerre elkezdhet az autó csúszni, és semmi sem fogja meg. -
-
picur220
veterán
De az ABS nem engedi lassulni a kereket a jégen, mert már minimális fékerőtől blokkolna a kerék, csak az ABS megakadályozza. Viszont ha csúszik a kerék, a gumi és a felület (jég) csúszási súrlódás által termelt hővé több mozgási energia alakul át, mint az ABS-es fékben a fék és a tárcsa közötti csúszási súrlódás által termelt hővé, ott gyakorlatilag folyamatosan meg-megszakított a súrlódás, alig fog valamit a fék, ergo jobban lassul a jármű, ha csúszik. Az más kérdés, hogy kevésbé irányítható, de kisebb távon állsz meg akkor is, és ezáltal kevesebb dolog esik bele a féktávolságba, kevesebb dolognak mehetsz neki.
Hóban egyértelmű az ABS nélküli fék előnye, mert a csúszó kerék tolja maga előtt a havat, és hókupacot épít a kerék elé, ami egyre nagyobb lesz, így egyre jobban akadályozza a kerék csúszását a havon.
Az ABS jó dolog, de havas és jeges úton nem.
-
picur220
veterán
Először is kérsz az okm.ir.-tól időpontot, meg egy csekket, amin befizeted a jogsi 4000 Ft-os árát. Aztán:
NKH-tól kérsz vizsgaigazolást, és viszed.
Orvosi alkalmasságidat viszed.
Személyidet, lakcímkártyádat viszed.Más nálam nem kellett, vizsgalapot ideadták, meg volt egy forgalmi vizsga értékelőlapom.
-
picur220
veterán
válasz Babcola #9135 üzenetére
Ja, és összezavarod vele az összes műszert a kocsiban. (mondjuk attól függ, milyen kocsi ) de úgy tudom, hogy pl egy sebességmérő műszer sem úgy működik, ahogy kéne, ha egy picit nagyobb a teljes kerék mérete a gyár által előírtaknál. (nyilván a gyár sem 1 db méretet ír elő, de pl 215/55 R16 és 205/55 R16 között ugyanannyi fordulatra 100km-en 2km különbség van)
-
picur220
veterán
válasz haromegesz14 #9140 üzenetére
Bemész egy autósiskolához, megkérdezed mikor lesz KRESZ tanfolyam, rakás papírmunka, bejársz tanfolyamra, elmész vizsgázni. Ha olyan az iskola, kapsz orvosi alkalmasságit, mert van orvosuk, és megvizsgál, plusz elvégezheted az eüt is náluk. Eü vizsgát bármikor tehetsz a vöröskeresztnél, lényeg, hogy forgalmi vizsgáig meglegyen.
Az új gyakorlati oktatási rendszer olyan, hogy nincs többé rutinvizsga, csak forgalmi, amiben vannak rutinfeladatok. Nem kell tőle félni annyira, én 1 órával a vizsga előtt tudtam meg, hogy ilyen lesz a sima régi forgalmi vizsga helyett, mégis átmentem. Az, hogy rutinpályán mész-e, az oktatótól függ.
Vizsgaidőpontok még a neccesek, mert azt nem tudnak másnapra adni, csak lehet 2-3 hétre előre, de ezt az oktatók is tudják.
Ha megvan a sikeres forgalmi, akkor bemész az okmányirodába csekket és időpontot kérni, de beleszámolod, hogy csak 3 nap múlva mehetsz az NKH-hoz vizsgaigazolásért, majd az okmányirodába bemész az időpontodra, lefotóznak, adatokat kérnek, aláírsz, stb, és 30 napon belül küldik a jogsid.Én a helyedben azzal kezdeném, hogy keresek egy normális autósiskolát a városod környékén.
Tibii91: valami ilyesmire gondoltam
Lauda: a gumi és a talaj közti kapcsolat milyensége az alapvetően vagy tapadási súrlódási erőt, vagy csúszási súrlódási erőt jelent. Senki nem mondta azt, amit te leírtál. De én a veled való beszélgetést most fejeztem be.
[ Szerkesztve ]
-
picur220
veterán
válasz haromegesz14 #9148 üzenetére
Az elméleti (KRESZ)vizsga után 2 évvel meg kell csinálni a forgalmit, különben érvényét veszti az egész. Az eü nem befolyásol semmit.
Amúgy suli szempontjából az elmélet komolyabb erőfeszítés, mint a gyakorlat, gyakorlatra nem kell tanulni, csak eljársz, vezetsz, kész.[ Szerkesztve ]
-
picur220
veterán
válasz haromegesz14 #9150 üzenetére
Hát szerintem aki főállású oktató, annak mindegy. Neked lesz rosszabb a félhomály, mert most 5-6 körül az van. Annál a vaksötét is jobb, de még talán a köd is.
A KRESZ nekem 1 hét volt, csak a vizsga meg rá 2 hétre volt, de szerencsére nem felejtettem sokat, és 74pont lett 75-ből
Az eü oktatást is szokták az autósiskolák szervezni, de helyileg ki tudja, hol lesznek. Nekem 2 helyen volt a KRESZ meg az eü, hol ide kellett menni, hol oda, de Szolnokon ez nem téma, ez egy kis város.
-
picur220
veterán
válasz haromegesz14 #9152 üzenetére
Pesten vannak olcsóbbak is. Itt a következőképp volt:
- elméleti tanfolyam: 0 Ft
- KRESZ tankönyv használati díj: 520 Ft (TK. ár 10%-a)
- elméleti vizsga: 4600 Ft (hatósági díj, mindenhol ugyanannyi)
- gyakorlati tanfolyam: 2500 Ft/óra, 30 kötelező óra, 75000 Ft
- rutinvizsga: 4700 Ft (hatósági díj, mindenhol ugyanannyi)
- forgalmi vizsga: 11000 Ft (hatósági díj, mindenhol ugyanannyi)
- eü tanfolyam: 5000 Ft
- eü vizsga: 5500 Ft (hatósági díj, mindenhol ugyanannyi)
- orvosi alkalmasági vizsgálat: 3500 Ft
- okmányirodai díj: 4000 FtÖsszesen: 113 820 Ft.
A vizsgadíjak már biztos nem ennyik idén, meg ugye nincs rutin, és a forgalmi legalább annyival drágább.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- Honda topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Politika
- Dragon Age: Origins
- Kipróbáltuk az LG kompakt 4K projektorát, a CineBeam Q-t
- alza vélemények - tapasztalatok
- Xbox tulajok OFF topicja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest