Új hozzászólás Aktív témák
-
tibi666
senior tag
válasz AMD Power #5539 üzenetére
én annyit egy nap ledarálok simán, ha úgy adódik. nem egy nagy táv.
a rekord debrecen-marseilles volt egyhuzamban. míg vezettem, nem éreztem, hogy fáradt lennék, de mikor felértünk a hotelbe, bedőltem az ágyba. a csajom szerint meg sem mozdultam egész éjjel.
sokat kivesz az emberből, ha 180-200as tempónál kell koncentrálni.idén sokat autóztam már. olyan havi 4-5 ezret megyek.
[ Szerkesztve ]
-
tibi666
senior tag
válasz Csabee. #5821 üzenetére
én azt mondom, hogy inkább vegyen egy radart, és állíttassa be jól az ember, minthogy nekitolasson a kocsimnak. nekem is van radarom, ha holt fáradt vagyok, vagy valami miatt nem koncentrálok annyira, jó, ha figyelmeztet, hogy állj meg. egy idő után pedig gyorsítja a parkolást, kevesebbet kell korrigálni, ha közelebb mered engedni a másik autóhoz. tükörből, vagy hátranézve nem látsz mindent.
az meg szimplán nem igaz, hogy aki tud vezetni, annak nem kell radar. vannak olyan autók, amiből egyszerűen nem látsz ki normálisan, és a formatervük miatt nehéz érezni a végét, vagy az orrát. nekem ott az elején a csillag, ahhoz tudok viszonyítani. egyébként szokni kell, érdemes eleinte felkapcsolt fényszórókkal centizni egy falnál mondjuk és figyelni, hogy mennyire verődik vissza a fény, ahogy közelítesz a falhoz, így megtanulod hol van az eleje, és utána lámpa nélkül is menni fog. én sokat vezetek ismeretlen autókat, mindig felkapcsolom szűk helyen parkoláshoz a lámpát, nem hiányzik, hogy meghúzzam mások autóját.
a kamera még jobb, ott látod, hogy mi van mögötted, a végsőkig ki lehet centizni. mondjuk egy jó radarral is. az enyém mutatja, hogy elöl hátul, oldalt mennyi hely van még. gyári mercedes.
[ Szerkesztve ]
-
tibi666
senior tag
válasz whitezo88 #5863 üzenetére
engedd sokkal finomabban a kuplungot, közben adhatsz még egy kis gázt, de óvatosan, érzéssel. idővel ráérzel majd, így neten hiába mondom, meg igazából én sem tudom jól megfogalmazni, én egyszerűen beülök és csinálom, nem is gondolkozok azon, hogy hogy kéne elindulni.
óra szerint majdnem 160ig felmehetsz, csak akkor kapsz közigazgatási bírságot. alatta max helyszínit. az óra csal, 160nál 155-nél többel biztos nem mész, de inkább kevesebbel, plusz a mért értékből levonnak még 3 km/h-t. 150től küldik a 30 ezres csekket.
-
tibi666
senior tag
elnézést kérek attól, akit ma záróvonalon előztem meg.
de annyira bennem volt még a 150es autópálya tempó, hogy nem bírtam kivárni, míg eldöcög 50-nel a feloldásig az egyébként jól belátható szakaszon, ahol csak azért van záró, mert a szembejövőknek autópályafelhajtó van jobbra.de jófej voltam, és több sávlezárásnál beengedtem kamionokat. bár először nem esett le, hogy miután villogtam nekik, miért nem húzódtak be, aztán leesett, hogy pályán azért villognak a parasztok, hogy húzódj le előlük, nem pedig azért, mert be akarnak engedni.
-
tibi666
senior tag
válasz Winner_hun #5918 üzenetére
ha szemből nem jön senki, neked nem kell megállnod, ha a túloldalon áll a zebránál.
gondolom én. -
tibi666
senior tag
-
tibi666
senior tag
válasz varga911 #6185 üzenetére
p-nél nem kézifék van, egyszerűen blokkolja a szerkezetet és nem tud elgurulni az autó, csak ha széttörik a váltó. de egy bmw-ben olyan váltó van, ami nagyobb, mint sok kommersz autó motorja, szóval ez a veszély nem fenyegeti.
az automata tényleg jó, én egy 530d-t vezettem most 3000km-en keresztül.
-
tibi666
senior tag
válasz jerry311 #6190 üzenetére
mondom, én most vezettem 3000km-en keresztül egy 530d-t.
az egyik üzemanyagpumpája beszarhatott, ugyanis alacsony gázolajszintnél leállt egy körforgalomban. kapott 5 liter gázolajat, pár gyújtásráadás után pedig már levegőmentesen jött a nafta, szóval szerintem a tanknál lévő pumpa van halálán.kifelé próbáltam indítózni, reflexből p-be tettem, be is fostam, hogy na bakker ez most váltócsere lesz, ehhez képest hagyta kigurulni az autót, és egészen kis tempónál, megfogta erősen. meg sem reccsent. de biztos nem tesz neki jót, ha gyakran csinálnak vele ilyet.
-
tibi666
senior tag
a jó vezetés nem azt jelenti, hogy finoman el tudsz indulni, és rángatás nélkül váltasz.
okés?nekem van olyan barátom, aki nem tud igazán finoman váltani, de nyugodtan rábíznám az életem, mert vezetéstechnikailag nagyon ott van. én sokkal gördülékenyebben vezetek, de egy váratlan, veszélyes helyzetet, mondjuk egy megcsúszást nem tudnék úgy kezelni, mint ő. holott évente eljárok vezetéstechnikai tanfolyamra.
mondjuk ebben benne van az is, hogy évi 150 ezer km-t kisteherautóban tol le, azt meg nem is lehet olyan finoman vezetni, mint egy személyautót. szóval, ha civilben nem automatája lenne, hanem kéziváltósa, akkor nyilván azzal is szépen tudna menni. bár halkan jegyzem meg, én az ő kocsiját vezettem a nyaralás alatt, 3000km-en keresztül, egy 530d-t, és jóval finomabban kezeltem, mint ő. ezt az utasok is megjegyezték.
[ Szerkesztve ]
-
tibi666
senior tag
-
tibi666
senior tag
válasz Winner_hun #6270 üzenetére
más kérdés, hogy dízellel ki indul gázadás nélkül. hacsak nem nagytatter tempóval akarsz indulni, akkor ott is ugyanúgy gázadás+kuplungcsúsztatás van, mint a benzinesnél. szerintem Manitounak is inkább csak annyi a baja, hogy hamarabb fog a kuplung, mint amin tanult.
-
tibi666
senior tag
válasz Manitou #6272 üzenetére
kis gáz, engeded fel, közben egyre jobban nyomhatod a gázt, a két lábad ellentétesen mozog. pár óra vezetés nagyvárosban, és semmi gond nem lesz.
egyre több a barom oktató úgy látszik, akinek csak az a lényeg, hogy minél jobban megszedje magát, nem pedig, hogy megtanítson alapszinten közlekedni. nem nyomhatod a gázt elinduláskor? pff, az ilyet pofán kéne vágni.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest