Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Motion_Blur #296 üzenetére
Szerencsére már több éve vezettem akkor
Ez elég érdekes, ha idén múltál 22... -
DigitXT
félisten
válasz The Silenc3r #4456 üzenetére
Hogyan vannak most ezek a kategóriák?
Legnagyobbra nem is lehet mennie elsőre
ugye? Vagy csak a kortól függ?
(Azért érdekelne, mert ha megcsinálnám
motorra, akkor nem akarnám többször...)Szerk: Google a barátom.
Csak most felkaptam a fejem erre a
HSZ-re: elhamarkodtam a kérdést.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Viccen kívül ON: kb. 8 éves B-s jogsival, ismét az iskolapadban ültem,
mókás volt, de természetesen nem véletlen, ugyanis A jogsit csinálok.
Eddig élveztem, jó volt kicsit feleleveníteni a KRESZ-t. A gyakorlatra
viszont nagyon kíváncsi vagyok, nagymotorral nemigen mentem még... -
DigitXT
félisten
válasz Skynet258 #4870 üzenetére
Már (tavaly október végén) kijött DVD-n az első évad.
De amúgy bocs az offért, csak a poén adta magát...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Na: április 2-án KRESZ vizsga. Komolyan kell venni, mert a 8,5 éve meglévő B jogsi ellenére (vagy éppen azért, ha valaki emiatt nem tanul) bele lehet szaladni hülye kérdésekbe. Természetesen a cél ismét a hibátlan teljesítés.
-
DigitXT
félisten
válasz petrelli86 #4889 üzenetére
Elsőn miért vágtak ki? Szerk: egyáltalán milyen kategória?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz whitezo88 #4944 üzenetére
Nem az a lényeg, hogy "kis ív", hanem, hogy a motoros ebben a helyzetben nem kerül veled elsőbbségi viszonyba, nem keresztezi az utadat. Mivel neked jobbról jön egy autó, azt mindenképpen meg kell várnod (első nem lehetsz). Mivel a jobbról jövő autó balra kanyarodik, meg kell várnia a motorost (itt jön be a képbe, hogy a kis ívben jobbra kanyarodó elsőbbséget élvez a nagy ívben balra kanyarodóval szemben). Ha ez az autó nem kanyarodna balra, akkor is utolsó lennél, csak akkor egyszerre mehetnének el a motorossal, nem egymás után. De ha a motoros nem kanyarodna jobbra, akkor máris keresztezné az utadat, tehát meg kellene várnia téged (neked viszont akkor is meg kellene várni a jobbról jövő autót, tehát ilyenkor meg ő mehetne elsőként). Szerk: hányadik szerettél volna lenni?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz whitezo88 #4959 üzenetére
Hehe, még szép, hogy meglepett, mivel csak forgalmi okból* állhatsz meg akkor.
Szerintem a próbavizsgák mellett azért nem ártana átpörgetni a tankönyvet.*: egyébként ez időben lehet annyi, mint egy ki-beszállás, viszont ha már az is
történt, akkor szabályt sértettél. Nem lehet, hogy kevered a várakozni tilossal? -
DigitXT
félisten
válasz petrelli86 #4962 üzenetére
Az oktató mesélte, hogy egy tanulóját csúnyán kivágták,
erre másodikra nagyon laza volt, és tökéletesen vezetett.
Utána kérdezte tőle, hogy akkor most ez mi volt? (Vagy
a múltkori mi volt, mert az egyiket nem érti, az biztos...)
Azt mondja a tanuló: "Ittam két sört." Mondjuk sztorinak
jó, de meg ne próbáld! Viszont parázni nem kell. -
DigitXT
félisten
Utána kell nézni. De ha vkit megbüntet a rendőr, ne mondjátok, hogy nem szóltunk.
(Btw. ez olyan dolog, hogy "a kutyát nem érdekli, hogy 200-zal mész", ha épp senki nem látja, tehát "lehet menni 200-zal". Aztán, hogy "szabad-e", és elveszik-e utána a jogsidat, ha ott követted el, ahol nem - mielőtt belekötnél, tudom, hogy egyes német autópályákon szabad -, az más kérdés.) Btw. megnézem, hogy mikor ülsz be az autódba, és hagyod el Magyarországot akármelyik országúti határátkelőn úgy, hogy rögtön az USÁba juss. (Környező országokról volt szó, ha nem tűnt volna fel.) Az meg amúgy, hogy tanulhatsz hamarabb vezetni, semmilyen összefüggésben nincs azzal, hogy mikortól lehet jogsid. Nálunk is lehet tanulni 17 évesen vezetni, de jogsid legkorábban 17,5 évesen lehet.Nem akarok senkit sem buzdítani, fél év nem sok.
Amennyiben nem ütközik a szabályokba, akkor egyáltalán nem számít (függetlenül attól, hogy sok vagy sem, ld. a 200-at az adott német autópályán), azonban ha szabályokba ütközik, akkor könnyen bünti lehet belőle*. De ha úgy értetted, hogy inkább érdemes azt a fél évet kivárni, akkor egyetértünk.*: 50-nel menni egyáltalán nem sok, de vasúti átjáróban 300K. Na az a sok.
-
DigitXT
félisten
mindenki el tudja dönteni, hogy mit csinál
Mondjuk nekem most 26 évesen ~8,5 éves "B" jogsival (igen, még 18 éves korom előtt levizsgáztam), nagyjából tökmindegy, hogy ki, hogyan dönt, csak nem akartam, hogy féligazságok maradjanak meg a fejekben, elvégre lehet, hogy valaki épp most csinálja a jogsit, és még nincs 18: nehogy ebből legyen gondja; de természetesen azt se gondolja, hogy legelőször csak 2 év múlva mehet külföldre, amikor már nem kezdő a jogsi, mivel ilyen korlátozás nincs. Ha biztosra akar valaki menni, akkor legkorábban 18 évesen vezet először külföldön. (Amúgy most csütörtökön KRESZ vizsgázom "A"-ra, be kéne már fejezni a könyv olvasását, még ha a tesztek rendszerint elég jól mennek annélkül is.) L.T: mondjuk ez a linked egy kicsit félrevezetően fogalmaz, mert az nem igaz, hogy "csak belföldön történő járművezetésre jogosít", hiszen pl. ha kimész az USÁ-ba, stb. Amúgy meg 2006-os. Szerk: ezt arra értem, hogy 3 év jogi körökben nagy idő lehet. (De legalábbis az apróbetűs részben eléggé mossák kezüket.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
És miért nem ezzel kezdted? Akkor nincs USA, és egyéb kivételek...
Btw. ha az USÁ-ban néhány óra alatt* lerakod a jogsit, akkor vezethetsz, csak
éppen nem az itteni jogsid alapján, hanem az ottani... *: Olvastam erről valamit,
hogy nem túl komoly ott a tanfolyam, de lehet, hogy ez is csak urban legend.jerry311: ha már száz szónak végére akarunk járni, akkor az vezethet külföldön, aki az adott országban elfogadott vezetői engedéllyel rendelkezik. Az, hogy a mienk 18 éves korig még nem az, nem jelenti azt, hogy adott országban megszerzett engedély sem az, ld. az OFF rész. Vagy rosszul látom. De mindegy, aki itthon tanul vezetni, annak magyarországi vezetői engedélye lesz (amúgy is vannak különbségek az EU-ban másban is, pl. a motoros jogsi kérdése, stb.).
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Mindannyian ugyanazt magyarázzuk, de ha már "überprecízek" akarunk lenni, akkor nem attól lesz igazságunk, hogy kimondjuk, a téma lezárva. De legalább most már akárki erre jár, végre tényleg el tudja dönteni, hogy mi az igazság, és nagy nehezen, közös erővel felszámoltuk azt az urban legendet, amiből ez az egész kiindult. (Aztán három HSZ-ben megmondtuk a frankót - lassan egy hete -, csak később kezdtek vele egyesek ezzel kötözködni. Szerk: ill. megírni különféle tapasztalataikat, hogy hol, mennyire "nem nézték" a rendőrök, stb. Önmagában ez persze nem baj, csak ha éppen nézik, akkor van kakukk. De ha a külföldi jogszabályokat is beidéznéd, megtudnánk, van-e ennek alapja...)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz AMD Power #4989 üzenetére
Én a Moszkva téren voltam, de mivel csak egyszer, fogalmam sincs, hogy milyen a többi, így nem tudom megmondani, hogy jobb-e másnál. (Ami biztos, hogy a stabil oldalfekvésnél jóbarátom* rendesen besegített: franc se akarta ott emelgetni.) Szóval nem volt túl komoly, ami egyrészt jó, másrészt gáz (ha egyszer tényleg kellene). Bár utóbbira meg azt mondják, hogy az ember a legjobb, amit tehet, ha hívja a mentőket, mert egy rossz mozdulattal többet árthat, mint használhat. (Persze mondjuk egy vérzést elállítani nem árt tudni, mert nem fasza, ha elvérzik a delikvens, mire kiér a mentő.)
*Szerk: gondolom, ha egy vadidegennel vizsgázok, nem megy ilyen könnyedén.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz whitezo88 #4991 üzenetére
Ha nincs záróvonal, akkor használható, de a villamosforgalmat nem zavarhatod...
Ha van a két sáv közt terelővonal, akkor viszont záróvonalnak kell lennie a villamos-
pálya mellett. (Ezzel szoktak "szívatni" a KRESZ-vizsgán, hogy nem rajzolják oda.)Viszont ha a felfestés ráterel a villamospályára, tehát konkrétan forgalmi sávnak van kijelölve, akkor az abban való araszolgatással (ha dugó van épp) akár akadályozhatod is a villamost, így járt. (Szerintem épp ezért alakították most át - ideiglenesen, mivel sárga a felfestés, de láttam már ilyet később véglegesíteni - a Gellért tér felé, hogy a villamospályán csak BKV közlekedhessen: villamos és busz így nem fog dugózni... (Pedig anno, amikor jártam arra, simán szokott.)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz whitezo88 #5000 üzenetére
Nekem meg lett, bár most nem lett hibátlan, mint anno a "B". Sebaj, nagy hibát nem vétettem, egy műszaki kérdésen még tanultam is valamit. A maradék három meg irreleváns kategóriába sorolt általam: én a jó válaszra gondoltam. Szóval ezek miatt biztos nem lesz bajom később. Persze ettől függetlenül a hibátlannak jobban örültem volna.
-
DigitXT
félisten
-
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz proof88 #6918 üzenetére
Miért lenne káros? Anno én is csináltam így: 1-2-5...
(Jó, ehhez azért kicsit oda kellett lépni kettesben, meg
olyan motor is kell hozzá, ami "eldohog" 5-ben 50 körül:
amelyik ezt nem szereti, annak lehet, hogy nem tesz jót!
Illetve mondjuk a gyorsulásod sem lesz onnan fickós, de
ha csak haladni kell, akkor nem nagyon lehet belőle baj.)Azt, hogy elől/hátul milyen fék van, autója válogatja, de
szvsz nagyobb teljesítményű autóknál elől/hátul tárcsa
az alap. Természetesen az üzemi fék az össze kereket
fékezi, a rögzítőfék (kézifék) pedig csak a hátsókat... -
DigitXT
félisten
Nem árt körülnézni, mivel a tükröknek van holtterük...
Ha nem tudod mi van körülötted, abból könnyen baj
lehet. (Alapesetben csak koccanás, horpadás, de ha
épp egy gyalogos ügyetlenkedte be magát mögéd, s
fellököd, abból már komolyabb gondok is lehetnek...)ha ügyes az ember- akkor tükörből tolat
Ha ügyes az ember, akkor mindig megfelelően tájékozódik
a gépjárműve környezetéről, hogy se abban, se másokban
ne tegyen kárt. Hátranéz, tükröket nézi: mindent néz.Szerk: jah, és az autó orrára is figyel, nehogy a kaszáló
mozdulatnál "belevágja" a mellette parkolóba, vagy az őt
előzőbe (párhuzamos parkolásnál): a miheztartás végett.én tolatásnál sose nézek hátra
Erre azért ne legyél olyan büszke.még nem volt gondom ilyenekkel
Ne is legyen! (De ha lesz, jusson eszedbe, hogy nem
ártott volna észrevenni, ami a tükörben nem látszott...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #8455 üzenetére
Ha szabályosan tér le az útvonalról, az nem buktató ok.
Én is csináltam ilyet anno, nem is (azon) buktam meg. -
DigitXT
félisten
válasz ZozzHUN #8906 üzenetére
Igen. Vannak külön motorosokra vonatkozó kérdések, szóval ez önmagában
nem is baj, ami inkább, hogy végig kell ülnöd a tanfolyamot (de legalábbis ki
kell fizetned), az meg extra költség, s sok újat már nem tanulsz ott... Én pl.
az egyetlen motoros voltam egy csomó autós között a tanfolyamon. 10 éves
B jogsival. Mondjuk azóta volt egy-két KRESZ módosítás is, szóval ez ártani
biztos nem ártott, csak mint írtam volt, idő és pénz az egész. C'est la vie.Szerk: a korábban hozzászólóhoz annyit, hogy nem kell besz*arni... Nem
olyan hosszú az a képzés szerintem (azon sem tanulsz sokat sajnos): nem
hiszem, hogy el tudnák húzni nyár végéig. Én 2009 május végén vizsgáztam
június elején megvolt a jogsi. Az elméleti tanfolyamot is tavasszal csináltam.
Nyár elejére volt A jogsim. Kisebbet én sem csinálnék, mert minek. Annyival
nem olcsóbb, ha meg már megcsinálod, akkor inkább legyen mindenre jó.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Renault, Dacia topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Android szakmai topik
- Dacia topic
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Revolut
- További aktív témák...