Új hozzászólás Aktív témák
-
Drizzt
nagyúr
Helló mindenki!
Eddig megvoltam jogsi nélkül, de mostmár lassan egyre inkább egyértelmű lesz, hogy szükségem van rá. Pl.: munkahelyemtől elég messze lakok, bkv-n már kikészít az út hossza, s ha mondjuk 19 körül jövök el, akkor a forgalom már nem okoz nagyobb gondot meglátásom szerint, meg ha bkv-zok, akkor mire hazaérek, boltba már nem tudok menni, mert tesco, meg ilyenek messze vannak, más meg már nem nagyon van nyitva, nagyobb kitérő nélkül. Plussz bulikból is szívesebben jönnék kocsival, mint éjszakaival, stb.
Na, ennyit a motivációról. A lényeg az lenne, hogy Óbudán, vagy Csepelen tudnátok-e ajánlani valami jó autósiskolát?
I am having fun staying poor.
-
-
Drizzt
nagyúr
Na, munkahelyen megmondtam, hogy mostantól csinálni akarok jogsit, szerencsére pozitívan állnak a dolgohoz. Viszont a lényeg a lényeg: nem tudom még, hogy hol kellene csinálni a jogsit. Cél: minél gyorsabban meglegyen, s azért lehetőleg vezetni is tanuljak meg. Helyileg jó kérdés merre kéne nézelődni, mert Csepeln lakok, munkahely Óbudán van, szerintem boráros tér környéke lenn ideiális. Ott van Csiga, van más is? Jó az, vagy keressek valami mást?
Leggyorsabban mennyi időre számíthatok?
[ Szerkesztve ]
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Na, végre megvolt az első vezetés. Királyság. Nagyon büszke vagyok magamra, amiért jobbra indexelés helyett elindítottam az ablaktörlőt.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Y-t azt a vizsgán is meg lehet oldani "W"-ként? Ha elrontom, de utólag két tolatással azért kiférek, akkor meghúznak, vagy nem? Egyelőre az megy a legrosszabbul. 10-ből 2-szer ha sikerül egyből a dolog.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Meglett ma a rutin, pedig volt egy elég csúnya elcseszésem, szegélyhez odaállásnál érintettem útközben a padkát. De mentem tovább mintha mi sem történt volna, a vizsgabiztos lehet észre sem vette. Az oktatónak és nekem viszont feltűnt simán. Na mindegy, megvan, az a lényeg. Majd gyakorolom még.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz Psychonaut #8227 üzenetére
Y a vizsgapályán elég könnyű, ott talán egyszer se rontottam el. Viszont a tanpályán meg szinte egyszer se sikerült. Lehet nem a Passatra szabták.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Meglett a forgalmi vizsgám ma, elsőre. Mákom volt, mert bőven meg lehetett volna húzni, egyfelől majdnem belelépett az oktató egyszer: álltam ki a parkolás után, s nem fértem ki tolatás nélkül, de hamarabb befékeztem, mint az oktató odaért volna. Másfelől azt mondták, hogy a kereszteződésben megfordulásnál nem irányjeleztem. Pedig nagyon figyeltem rá, hogy el ne felejtsem, úgy tűnik túlságosan is.
Azt mondták mindezek ellenére azért nem húztak meg, mert nagyon határozottan, magabiztosan vezettem.Most még az egészségügyire nem jelentkeztem, pótórát vettem vagy 25-30e forintnyit, úgyhogy szerintem összesen valahol 100e felett nem sokkal lesz a vége. Nem tudom már mennyi volt az alapdíj, pótórák nélkül. Úgy rémlik, hogy vizsgadíjak nélkül valami 70e körül lehettek az oktatások, fene se emlékszik, tavaly október táján kezdtem.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Szerdán elsősegély. Az Andics féle könyvet tudjam betéve, vagy van valami egyszerűbb tudáshalmaz? újraélesztés, s. oldalfektetés menni fog. Idpm viszont nem igazán van már tanulni.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz webdeejay #8526 üzenetére
Eü-n nálunk is buktak, egynek tanuja voltam, egy csaj próbálkozott az újraélesztéssel, de nagyon rosszul ment neki. Olyannyira, hogy én se engedtem volna át. A vb-nek eléggé szigorú(, vagy lehet csak unott ) feje volt, de abszolút nem volt rosszindulatú.
Nade attól függetlenül tanulja meg mindenki alaposan, mert tényleg eljöhet a pillanat, amikor a valóságban szüksége van az alkalmazására az embernek.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Oktatásod volt már elsősegélyből? Ha nem tudsz rendes újraélesztést, akkor tuti megbuksz. Amúgy előre időpontot kell kérni, meg csekket befizetni, amit ők, vagy autósiskola tud adni.
Okmányirodába nem mehetsz közvetlenül, előtte el kell menni a nemzeti közlekedési hatósághoz, Bp.-n Petzvál utca, ott adnak igazolást a vizsgalap, elsősegély papír, s személyi bemutatása után. Az így megkapott igazolással lehet menni az okmányirodába.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Amúgy visszatérve az elsősegélyre, ma történt furcsaság a 4-6 vonalán, egy megállóban álltam, s arra lettünk figyelmesek, hogy egy nőnek a táskája a lába mellett van, s mintha próbálna felé nyúlni a kezével, de nem tud. Ezután pár várakozó felé elindult, érdekes arc- és kéztartással, s azt mondták remegett a szeme. Én hívtam a mentőket, közben leültették a nőt, de elmúlt nála ez a dolog, s felrohant a villamosra. Úgy gondolom utána kellett volna menni, de én még a mentőkkel beszéltem éppen. Bár gondolom ha előjött újra valami a villamoson, akkor mások észrevették, s hívhatták a mentőket, de csak nem tud nyugodni hagyni a dolog. Attól tartok agyvérzése lehetett. De a telefonon a mentők azt mondták ha felszállt, nem tudnak mit tenni. Nem tudom mit tudtam volna tenni még én.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Kanadában/Usában mi kell, hogy vezethessek? Úgy tudom USA-ban érvényes a sima magyar jogsi, de Kanadában talán nem. Mit tudtok?
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Na leadtam a kerelmet az okmanyirodaba, s akkor megy az izgulas, hogy megjon-e addig, amikor indulnom kell Kanadaba.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Na, ma megvolt az első vezetés a jogsimmal. Először ültem automata váltós kocsiban. Mit ne mondjak, hozzá tudnék szokni.... Körút tényleg elég gázos. Ahogy állnak az út szélén, a külső sávban csak úgy tudsz menni, ha a terelővonalon mész végig.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
En Csigavernel voltam, elegedett vagyok. Viszont syerintem valamivel 100e felett állt meg a végösszeg. Nem tudom, talán 120e körül. Minden meglett elsőre, viszont vettem különféle pótórákat. Asszem összesen 2öe forintnyit. Kenőpénz, meg hasonlók nem voltak. Eslőre sikerült minden. Oktató jó volt, habár az oktatói kocsihoz képest(régi Passat) eddig minden kocsit egyszerűbb volt vezetni, amit próbáltam(Corolla, Altima, Focus Titanium. Habár mind automata volt a Passaton kivül. ).
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Tegnap hajnalban nekem is megvolt az elso egyeduli vezetes. Az alabbi nehezito tenyezokkel: USA, mph, mile a mertekegysege mindennek, tablak kozott volt par meglepo, ejjel 23-01 kozott, egesz napos repules es sorbanallas utan. Orulok, hogy sikerult epsegben meguszni. Igazabol a kozlekedes resztvevoivel nem volt gond, de azert csomo jelzes erosen kulonbozik. Egyszer a rendortol kb. 500 meterre bementem az egyiranyu utcaba. Gyorsan bealltam elore egy parkolo szerusegbe, s mire kozel ert, visszatolattam ugy, hogy a kocsi orra a jo iranyba alljon, mintha onnan jonnek ki eleve. Nem vettek eszre, vagy nem akartak. Nem is tudom mi lesz napkozben, amikor meg forgalom is van...
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Sikerult ma Boston fele menet autopalya lehajtonal megugrani egy padkat, szerencsere dontott volt. Azota mar vezettem vagy 100 km korul a kocsival. Menettulajdonsagain nem erzek valtozast. Meg meg megnezem, hatha veletlen folyik belole valahol valami, vagy ilyesmi. Remelem nem lett semmi baja. Jobb elso kerekkel hajtotam fel az utmellekre, aztan gyorsan le. Igazabol nem is nagyon volt hangja se, ugyhogy nem hinnem, hogy lenne gond.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
-
Drizzt
nagyúr
válasz Master94 #8777 üzenetére
Akkorn nem igazan ertem miert ajanlottad korabban a tanuloskoladat...
Akar kerhetsz masik oktatot is, ha nem hajlando megtenni az, amiert FIZETED.
Nekem semmi gond nem volt az oktatommal. En Diesel Passattal vezettem, 1 honapja van meg kb. a jogsi. Benzinnel nem volt gondom. Na jo, ennek az az oka, hogy azota csak automata valtos kocsikat vezettem. Kb. 500 kilometernel tarthatok.
Aztan amikor hazamegyek, el kene kezdeni kocsit nezni surgosen, mert sokszor szivesen megkimelnem magam a bkv-zastol.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Ma megvolt az elso 160 km-es ut is. Azert az elso autopalyas elozesem nem volt tokeletes, tobb helyet kellett volna hagyni mielott visszamegyek. Azota figyelek. Jogsi megszerzesig elozes max. biciklis volt, vagy villamos.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Utalom ha este(foleg esoben) nem latok l*f*szt se a savokbol. Most egy telizoldnel bal kanyarnal sikerult erosen belogni az egyik szembejovo savba, dudaltak, meg kikerultek, de ez akkor is gaz volt. Egyszeruen lovesem nem volt, hol a sav, s picit el is bambultam a fekezessel.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz AMD Power #8822 üzenetére
Kulfoldon volt mindez, most hirtelen nem tudom megmondani, hogy sarga volt-e az utburkolati jel, vagy feher, mert semmit nem lattam belole. A felfestesek nagy resze sarga, de akad feher is. Plussz erdekesseg, hogy elozni errefele szinte csak autoplayan szabad. Egyetlen helyet talaltam kb. 600 merfold alatt, ahol nem autopalya volt, s nem volt tilos elozni.
Carlo009: Legalabb egyiranyuba szembe? Az a szep. Nekem ketszer is sikerult befordulni mar, mindketszer rendor szeme lattara. Szerencsere gyorsan sikerult leallni a szelere es megfordulni.
[ Szerkesztve ]
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz Dexar007 #8828 üzenetére
Lehet nem jelenti az elozes tilalmat magaban, mert ki szoktak irni tablara, hogy do not pass. De lehet megis azt jelenti, mert senkit nem lattam kb. 3 het alatt elozni. Kiveve autopalyan. Persze az is lehet, hogy csak tudjak, hogy felesleges kockaztatni az eletuket par perccel korabban celbaeres miatt. De ez utobbi kevesbe tunik valoszinunek.
Itt pl. azt mondjak, hogy kettos zarovonalnal nem szabad elozni. Bar mint megannyi dolog, allamtol fugghet. En pl. Nem NJ-ben vagyok. Tuti nem eloz senki, csak es kizarolag autopalyan. Egyebkent legnagyobb megengedett sebesseg amivel eddig talalkoztam, 65 mph volt, autopalyan. Nem valami sok.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Azert a 90 ora az nem semmi. En is ugy mentem, hogy eloszor ultem be a volan moge, de kb. 10 ora extra, s minden elsore sikerult. Habar azert anyosulesen jopar 100000 km-ert megtettem, meg az is enyhito korulmeny lehet, hogy 25 evesen csinaltam. Azert mostmar sokkal kevesbe vagyok idegeskedo/benazo tipus, mint mondjuk 18 evesen. Ki tudja, egyszer lehet felnovok.
Amugy szeretek vezetni, lassan kene is szerezni valamit otthonra.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz Snooker #8856 üzenetére
De ti is regit nem adtatok le, s bovittettetek?
Mert ha a sima, uj jogsi kiallitasahoz kepest nezitek, lehet, hogy teljesen mas az ugyintezes menete, ideje.Az uj jogsi az nekem is 1 nap volt. De az nem megujitas, sem kategoriabovites, foleg nem a regi megtartasaval.
[ Szerkesztve ]
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz webdeejay #8858 üzenetére
Szerintem erdemes menni tulorakat. Egyreszt mint irtad oktatod penzsovar -> valamennyire kielegited az anyagi igenyeit, vizsgan nem fog bezavarni veletlenul se, megnyugtat, stb. Remelhetoleg. Masfelol meg jobb minnel tobbfele szituacioval talalkozni ugy, hogy az oktato melletted ul, mintha egyedul neznel a forgalomban mint hal a szatyorban. Szerintem vagy 3-4 orat nem arthat venni. Akkor meg jo esellyel alatta is vagy egy potvizsga dijanak, de lehet pont ezaltal kerulod el.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Ha bátyám kocsiját vezetném, egyedül, ahhoz kell valamiféle meghatamazás a biztosítások miatt, vagy ilyesmi?
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz jerry311 #8876 üzenetére
Nem a beszólás miatt kérdem, hanem hogyha véletlen baleset éri az embert, a biztosítás így is érvényes-e. Azaz kocsihoz kötött-e, vagy személyhez. Pl.: bátyám kocsijával karambolozok, tegyük fel van kötelező is, meg Casco is. Tesó viszont nincs velem, mert saját ügyemben használom a kocsit. Ilyenkor az általa kötött biztosítás érvényes-e az elszenvedett-okozott kárra?
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Végülis bátyám eladta nekem a kocsiját, így mától vezetek BP-n is. Ami szopás szerintem leginkább, az a parkolás. Főleg figyelembe véve, hogy általában kb. fele annyi hely van két kocsi között, mint vizsgán volt. Tehát sokat kell gépészkedni. Egy helyen ma kb. 10 percig baszkolódtam a parkolással. Vasárnap este 10-kor igazából nem gond, de napközben ezért kb. megölnének.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz Atomgeszi #8892 üzenetére
Nem tudok még semmit. Jelenleg az eladta alatt annyit értettem, hogy már én használom. Hétvégén kitaláljuk, hogyan, s mint érdemes csinálni, át kell-e egyáltalán írni. Ha jogilag nem problémás, akkor nincs sok értelme átírni a nevemre, megbízunk egymásban. Majd még utánaolvasok a kérdéskörnek, de egyelőre azt se sikerült megtalálni hivatalos forrásból, hogy kell-e családtagnak meghatalmazás a vezetéshez.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Bogdánfy út "készen lett", erről van két kérdésem. Egyfelől Petőfi híd felől ha megyek, van a középső szigeten egy megszakítás szinte azonnal. Ez előtt van egy kikerülés iránya jobbra tábla. Az lenne a kérdés, hogy itt balra kanyarodva megfordulni szabad-e, ha megengedi a forgalom? Másik: marha érdekes sávozás van most a Petőfi híd felé tartó irányban! Nem is tudom értelmezni. Káosz van kb...
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz ZozzHUN #8942 üzenetére
Egyik volt munkatárcsaj is mondta, hogy neki padlógázos oktató azt mondta 20e esetén talán, de ha biztosra akar menni, akkor 30e.
Én Csigánál voltam, minden ment elsőre, pedig ha nagyon szigorúak akarnak lenni, meg lehetett volna buktatni akár rutinon, akár forgalmin is.
Azóta lassan megvan szerintem a 10e km. Viszont ami nagy hibám még mindig, hogy hajlamos vagyok 1-1 táblát kihagyni figyelmetlenségből. Nagy gond még nem volt belőle, de azért jobban kell figyelnem. Főleg akkor nézem el őket, ha többen vagyunk a kocsiban. Bp.-n meg az útfelfestések gyakran elég kaotikusak sajnos.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Durván hangzik, de kb. valami ilyesmit mesélt a leányzó. Ui.: ő is vén fasziról beszélt, aki egyfolytában ordibált. Szerintem a biztos nem szólt semmit, az oktató mondta neki, ha nem rosszak az emlékeim. Lehet a biztosnak nem is adott semmit...
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Szerintem erre gondolt, amikor a nemzetközi jogosítványra kérdezett. Ez meg egy vicc sokak egybehangzó véleménye szerint. Másfelől unióban mindenhol érvényes kellene legyen a magyar jogsi, tapasztalat alapján tengerentúlon is. Igazából nem nagyon lehetne megmondani mi értelme van a nemzetközi jogsinak, főleg ennek, ebben a formában. Esetleg 1-2 egzotikus országban elfogadhatják.
Persze tényleg lehet, hogy őt a busz és nagyobb járgányok kategóriája érdekli. Ezesetben nem mondhatok semmit, bocs mindenkinek.
[ Szerkesztve ]
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz picur220 #8995 üzenetére
Lényegtelen, hogy van-e tábla, ha úgy csinálod a megfordulást, hogy a szembejövő sávot teljesen túlléped, akkor elsőbbséget kell adnod akkor is, ha nincs stoptábla, mert az egyenesen haladó forgalmat nem kellene akadályozni. Habár eléggé valószínűtlen, hogy valaki ténylegesen odaér mire megteszed a túlsó ívet, de be kell nézni balra mielőtt teljesen bemennél a sávodba. De igazából ez eléggé függ a kereszteződéstől is. Mondjuk 2*2 sávos úton az útelválasztó szigetek között ha a belső sávba akarsz átfordulni, azt se közvetlen kövér gázzal csinálod, hanem előbb külső sáv, szétnézés, majd normál sávváltás, mintha ott jöttél volna végig.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz Carlo009 #8997 üzenetére
Nem tudom szabály tiltja-e. De 2*2 sávos út ahol van, ott általában forgalom is van. Így megfordulást eleve nem nagyon tudod elkezdeni, csak belső sávból. Onnan meg azért nem nagyon van kocsi, ami kapásból szembe sáv belső ívére rá tudna menni. Szóval nem tudom szabad-e szabály szerint külső sávból kezdeni a megfordulást 2*2 sávos úton, de szerintem inkább valószínű, hogy nem. Legalábbis eléggé nehezen kivitelezhető normális körülmények között.
Itt pl. az szerepel, hogy a belső sávra ráhajthatsz megforduláshoz. Azt nem írja, hogy onnan is kell kezdeni, de azért a valóságban a párhuzamos közlekedésre alkalmas utakon úgyis csak a belső sávból tudsz ráfordulni. Ha külső sávból meginduslz, s a túlsó sávba még nem tudsz befordulni, akkor például az egész belső sávot jó eséllyel elzárnád, míg ha a belsőből kezded, akkor csak egy jóval kisebb részét. Veszélyes.
[ Szerkesztve ]
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz picur220 #9007 üzenetére
Nekem az eddig vezetettek: maunális: Passat diesel. Ezen tanultam vezetni, azegyetlen manuális váltós amit vezettem. Aztán: Ford Focus Titanium, Nissan Altima, Volvo S80, Toyota Corolla. Utóbbit vettem a jogsi megszerzése után 2 és fél hónappal.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz koshmar #9024 üzenetére
Miért ne lenne az? Eleve bonyolult dolog a közlekedés, ha ki lehet venni bármilyen tényezőt a képletből, azzal már csökkenthető az elrontható dolgok esélye.
Én pl. szerintem a jövőben is csak automata kocsit fogok venni, ha rajtam múlik. Egyszerűbb, kényelmesebb, több energiám marad a közlekedés többi elemének a figyelésére.
Ui.: én nem tapasztaltam azt, hogy rosszabbul vezetnének, viszont kevésbé agresszívan. Ehhez megintcsak hozzátehető, hogy csak két államban voltam, tehát messze nem reprezentatív az élmény.
I am having fun staying poor.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Nők, nőügyek (18+)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Adóbevallás
- Crypto Trade
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- További aktív témák...
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- DXRacer használt szék eladó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest