Új hozzászólás Aktív témák
-
varga911
senior tag
Sziasztok,
Kinek milyen tapasztalata van a Csigavéres oktatókkal? Egy ismerősünknél voltam eddig, de nem igazán működik a dolog... Valakit tudnátok nekem ajánlani? Privátban is jöhet, lehetőleg dél-pestiek érdekelnének. (Kresz és eü van meg eddig.)
Üdv.
-
varga911
senior tag
Köszönöm a választ, de Budaörs nagyon messze van sajnos. Nembaj, most kaptam egy mukit, meglátjuk milyen lesz.
Üdv.
-
varga911
senior tag
Sziasztok,
Kiderült hogy holnap van a rutinvizsgám, persze ma este tudtam meg. Pont jó hogy másfél hete nem vezettem...
Valami tippet kérnék célmegálláshoz, mert általában 30 centin kívül állok meg, és ha bukok, akkor emiatt fogok bukni (minden más könnyedén megy). Ti hogy csináltátok?Ismerősöm azt mondta hogy fordítsam le a másik oldali tükröt így látom a padkát. Erre azt mondta az oktató, hogy ha észreveszi a vizsgabiztos, tuti megbuktat. Az autó eléggé nagy darab (Renault Megane, szedán).
Valami tipp?
Üdv.
-
varga911
senior tag
Tök jó lett a célmegállás végül, de elb*sztam a kapuba való beállást... Elnéztem a felfestett vonalakat nagy izgalmamban, aztán rossz helyre soroltam be, nem is kezdtem még el de már mondta a csóka hogy "akkor köszönjük, ennyi volt"... Nem hittem, hogy így fogom elrontani. Nembaj, majd két hét múlva jön a következő.
-
varga911
senior tag
Előre!!! Ha a hátrát rontom el még aztmondom oké, de ezt... Mindegy, oktató jófej, mondta hogy addig nem esik ki az idő, megyünk forgalomba mert úgy látja hogy van hozzá látásmódom (rutinpályára mindig én vezettem oda-vissza eddig is).
További szép napot mindenkinek
-
varga911
senior tag
Van egy vonal amit nem lehet átlépni, az az út másik fele elvileg. Az volt a gond hogy volt még pár vonal arra, amik félig "elkoptak" már, és rossz helyre kanyarodtam a feladat elkezdéséhez, ez nem tetszett a csókának. Az is zavart hogy először mindig a 4 kötelezőt csináltuk órán, és utána a húzottat, de most célmegállás után egyből ezt kérte a tag.
Üdv.
-
varga911
senior tag
Megint megbuktam rutinon... Mindent jól csináltam, de a végén azt mondta a vizsgabiztos hogy nem felelt meg, mert kérdeztem. Állt egy kocsi a sávban, és annyi volt, hogy mögötte legyen a cél, vagy várjuk meg míg elmegy. Utána eleresztettem egy "kurva anyád te kivénhedt impotens fasz"-t és kiszálltam. Abbahagyom ezt az egészet, fasznak kell jogosítvány.
-
varga911
senior tag
-
-
varga911
senior tag
Jelentem hogy 15 perccel ezelőtt sikeres rutin vizsgát tettem. Szerencsém is volt, az előző hárommal ellentétben nagyon szimpatikus vizsgabiztost kaptam, mondta is hogy ha valami nem világos kérdezzek (az előző vizsgámon emiatt buktattak meg 5 hibátlan feladattal, mert kérdeztem).
Emelkedőn való indulást kaptam, számomra a legkönnyebb pluszfeladat. Intenzív gyorsítás/fékezés tényleg intenzív lett, picit remegett a lábam és sikerült 40 fölé gyorsulni, de legalább mindhárman megtapasztaltuk hogy a fék hatásos.
Végig ömlött rólam a víz, mondta is a tag hogy "Ha már így leízzadt, átengedem!".
-
varga911
senior tag
válasz proof88 #5568 üzenetére
Azt se felejtsd el hogy egy F1 váltót pár óra működésre terveznek, utána kuka, míg egy személyautónál azért hosszabb távra kell tervezni. Egyesbe azért gáz visszaváltani, mert a váltó rudazatát nagyon nyírja/görbíti. Persze 5 km/h körül és alatta vissza kell már tolni.
-
varga911
senior tag
Ha kell valakinek egy elsősegély könyv, tudok egyet adni 500Ft-ért, kb. 2x ha kinyitottam...
-
varga911
senior tag
Jelentem hogy ma 7-kor sikeres forgalmi vizsgát tettem (csúcsforgalomban).
0 hibapont, de mondta a VB hogy ne bízzam el magam, ő ettől függetlenül nem ülne be mellém soha.Az útvonal megtréfált párszor, mert míg nyaralni voltam, felfestettek néhány buszsávot és néhány kereszteződés "sárgacsíkos" lett a környéken.
Parkolásnál láttam egy helyet, kicsit szűk volt, de végülis beálltam 3 kanalazással. Mondta hogy ő meg se próbálta volna, és hogy "Na látja fiatalember, EZ parkolás." Nagyon jól esett hogy megdícsért, innen nem izgultam már.
Egyívest nem is kellett csinálni, a fószer közölte "ha már így beparkolt akkor gondolom megfordulni is tud, inkább vigyen vissza". Visszamentünk NKH HQ-ra, ittunk egy kávét, aztán álaírtam a papírt és kész voltunk.
Az egészben az a legszebb, hogy rutinon csak 4-re mentem át.
-
varga911
senior tag
válasz Winner_hun #5958 üzenetére
Akkorát szakadtam ezen... ma már megérte felkelni, köszi!
-
varga911
senior tag
Tükröket percenként kb. 10x ajánlatos nézni, legalábbis az oktatóm szerint. Tehát olyan 6mp-enként körbepillantasz.
Csináld úgy, hogy mikor középrehajol a VB, akkor nézz bele a középsőbe, így látni fogjátok egymást a tükörben és a meghitt pillanat miatt tuti elkönyveli magának hogy ez a srác nézi a tükröt. Jobb oldali szintúgy, fej befordul jó látványosan. -
varga911
senior tag
Szépjóestét!
Sok élményről tudok beszámolni az első hónap után.
Most jöttem haza rokonoktól Németországból és egészen más a vezetési kultúra ott. Zebrán átengedik a gyalogost, figyelnek a biciklisekre, betartják a sebességhatárt stb.. Persze voltak kivételek, de a nagy átlag sokkal figyelmesebben vezet. Érdekes hogy más néhány szabály, pl. ha főút kanyarodik kereszteződésben, és rajta mennél tovább akkor indexelni kell, autópályán nagy forgalomban lehet használni a leállósávot is...
Vezettem automatát és közelsem olyan rossz (BMW 728i, 190e km, bátyámé). Finoman lehet gáz-fékkel fel vagy lekapcsolásra bírni, nem buta jószág. Érdekes volt tapasztalni pl. ha kövér gázt adsz felfogja hogy gyorsulni akarsz, nem vált el 2500-nál plusz megjön a hangja a motornak.
Amivel még befürödtem hogy lámpánál elengedtem a féket rendszeresen, nos ilyenkor old a kuplung picit és elgurul alapjáraton. Ki lehet venni P-be is megálláskor, de akkor kézifék is bekapcsol.
Van benne manuális fokozat is, de hát ha már autómata, használja az ember olyan módban. Városban (München) nagyon kényelmes volt.
Már úgy gondolom hogy van létjogosultsága az autómatáknak, mert egy nagy, nyugodt autóba ilyen való. Swiftbe persze nem, de nem ugyanarról szól a két történet.Nyúztam egy ideig Grande Puntót (dízel, 24e km, céges), és az is nagyon tetszett, minden kézreáll, kényelmes, nagyon húz alulról, de fura a kuplungja és kérdéses hogy mennyire tartós...
Egyelőre ennyi, most értem haza és eléggé kivagyok. Ha eszembe jut még valami írok. Az 1000. km nemsokára ittlesz.
-
varga911
senior tag
Mai termés egy Astra H, 1.4 benyás. Budapest-Hévíz útvonal oda-vissza, főleg M5-ön de benéztünk két faluba is, kb 400km oda-vissza, eddig ez a legtöbb megtett kilométerem egy nap alatt.
Nagyon alulmotorizált volt az autó, autópályán főleg. Padlózni kellett állandóan ha egy teherautót meg kellett előzni, 120-140 nagyon sokáig tart, nem beszélve arról hogy autópályán végig 3800 körül pörgött ötödikben, és nem fogyaszt keveset... Városban okés mondjuk. Kényelmes volt, de ettől függetlenül nem vennék.
-
varga911
senior tag
M7 akart lenni... Fáradt vagyok, na.
-
varga911
senior tag
válasz Manitou #6318 üzenetére
120-130-nál 5-ben forgott 3600-3800 körül, ha visszatoltam volna akkor 5k lazán megvan. Amúgy k*rvapontos a váltó benne, de hátramenethez kell nyomni rajta egy bütyköt, ami idegesített. Valami biztonsági cucc gondolom hogy nehogy véletlen kitold balra fel amikor négyesből egyesbe váltasz vissza.
-
varga911
senior tag
válasz gamerkiller #6359 üzenetére
Katonaságnál általában egyszerre csinálták mindkettőt. Egyébként rengeteget lehet(ett) azzal spórolni hogy valaki a seregben csinálta meg a jogsiját.
-
varga911
senior tag
Ha elolvasod a könyvből az is bőven jó. De a legjobb, ha a tesztprogrammal sokat gyakorolsz, nekem kb. 30 teljes teszt után átlagosan 2-5 hibapontom volt, mert a kérdések nagy részét már ismertem.
Pont ugyanaz a szoftver van NKH-nál is, csak ott nem egérrel kell kattintgass, hanem érintőképernyő van. Meg is lehet venni iskoláknál, de P2P útján is beszerezhető.
-
varga911
senior tag
válasz Adok--Veszek #6748 üzenetére
Elsősegélyre az Árpád-hídnál lévő állomásra menj, ott mindenkit átengednek, még segítenek is.
-
varga911
senior tag
válasz Kakumix #6759 üzenetére
Én még 2008-ban vizsgáztam, azóta lehet hogy változtak az emberek. Arra emlékszem viszont, hogy volt két rendőr(tanonc) velem, meg egy "mezei" srác.
A rendőrök nem tudtak semmit, de volt vmi papírjuk hogy ők rendőristencsászárok, úgyhogy ők nem csináltak semmit csak néztek minket.
A srác sokat bénázott stabil oldalfekvéssel, és a kérdéseket se tudta. Az orvosnak némi szenvedés után sikerült rávezetnie, hogyha fehér lé folyik a fülből az koponyatörés.
Mindenkit átengedtek.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen