Új hozzászólás Aktív témák
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #4379 üzenetére
Persze, megvan az a típus is akinek szeretnél előre segíteni, de vagy "ja-ja, tudom én" vagy rád se hederít, hiába téped a szád (ezek akkor a legszebbek, amikor váltásban lennétek és mindkét félnek erdeke lenne a gördülékeny probléma megoldás).
Ilyenkor érzem igazán, milyen alacsony is az a bizonyos kerítés.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #4381 üzenetére
Ezert kellenek az ilyen topikok, fórumok.
Valami netes felületet tervezgetnek nálunk ilyen kapcsolattartás okán.
De sok kollégát annyira hidegen hagy az informatikai lehetőségek kiaknázása, hogy nem is értem őket.
Szerintem, ma már majd' minden adott ahhoz, hogy sokkal kényelmesebbé, kevésbé feszültté tegyük (le- felrakók, parkolók stb. megtalálása) a mindennapjainkat, csak ki kell aknázni a lehetőségeket.camelferr: Nem is jössz haza, onnan hoznak. Mondjuk nekem elég nyűg, hogy a gyáli telephelyen várom be a többi sofőrt és, ha mindenki beért, akkor indul a kisbusz, de háznál tettek le legalább.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4392 üzenetére
Valószínű Wolfurt lesz, nem hiszem h építettek egy új vámplaccot csak nekem..
Egy órára vagyok. Előtte még tankolnom is kell egy osztrák kiskúton. Ha hat körül kezdek lehet h még mindig korai lesz. Még jó h a főnököm azt mondta menjek oda jó korán, h haladjunk..
Egyébként alig kell bemennem Svájcba, a Bodeni tóhoz viszek egy rakomány lóalmot..
(Ez a nem semmi, már annyira nem tudnak mit kezdeni a pénzükkel h szó szerint ezer kilométerről hozatnak bálázott lóalmot. Fogalmunk sincs a saját pénztelenségünkről.)
Kifelé üresen jövök, német visszarakóm lesz. -
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4394 üzenetére
Köszi az infót egyébként, a Senderstrasse-t veszem célba, de pihentetek hétig. Nyolcra leérek, fél kilencre megtankolok, akkor már csak fél órát kell keringenem. Legfeljebb felhívom a górét és felvázolni neki élőszóval a szituációt. Talán nem sértődik meg. Meg amúgy is felmondtam, tőlem aztán pöröghet fejen állva estig.
Mégegyszer köszi, holnap majd beszámolok hogy alakult.[ Szerkesztve ]
-
Dexar007
veterán
válasz Somatom #4379 üzenetére
Hat pedig egy batinott majom is el tudja vegezni. Velemenyem nem valtozott
Ha a svajci hatarra egy 20 eve belfoldezo betanitott majom megy,akkor o mar hiheti azt,hogy szakma van a kezeben? Vagy aki uniozik 10 eve,de speciel meg sosem kellett vamolnia?
Ezt utalom a legjobban. Minden egyes tetu cegnel ugy allnak hozza,hogy te egesz eletedben ezt csinaltad. Minden nap azzal fekszel,es kelsz,hogy mar kivulrol fujod a protokollt. Tudod hova kell allni,tudod hova kell menni,tudod mit,es hogyan kell kitolteni. Ugyanez van a hatarokon is..akkor is,ha autoval mesz,es nincs mit vamolni.Elvarjak toled,hogy tudd mi a teendo,es fel vannak haborodva ha nem adsz oda valami papirt.
Give me your cum,bull!
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4396 üzenetére
Minden frankón ment.
Ja, nem.
Kezdve azzal hogy a Wolfurti lehajtó zárva van. Aztán a Senderstrasse is zárva van útépítés miatt, meg kell kerülni egész Wolfurtot mire a vámplacchoz tudok férni. Az emlegetett biztonsági őrök sehol, ehhez mért káosz a parkolóban. Az ajtót se lehetett kinyitni annyian voltunk bent, kint is álltak a jónépek az út szélén, mindkét oldalon.
Braun sped sehol. Álltak ott Braunos autók, kérdezem az embert hol az irodájuk, persze hogy a pálya másik oldalán, ott érdeklődjek. Átgurulok oda, ez nem az..még tovább kell mennem a zollbüro az nem itt van, de parkoljak le nyugodtan mert oda úgysem lehet bemenni 3.5 tonna felett, épp túrják az utat. Ballagjak be gyalog, 5 perc.
Akkorjóvanakkor. Beballagok. Ül két SS-tiszt kinézetű fószer egy irodában, elveszik a papirokat, kb egy óra az ügymenet. Beszélnek angolul.
Kész a vámpapír, hurrá, csavarjak vissza Wolfurtba, ott a vám. Ok. Osztrák vám, svájci vám, ticket, kávé, 15 perc az egész. Az útdíjticket nagyon korrekt, az osztrák terelést is beleszámolja a kilométer-korrekcióba.
Tűzés Lustenauba. Szép nagy 7.5 tonnás behajtani tilos.., alatta kiegészítő szöveg, vagyis nyomás előre. A határnál a híd előtt szintén teherautóval behajtani tilos (kivéve laufcettel ex Wolfurt) vagyis nagy gázzal rá a határfolyó hídjára. Svájci oldalon laufcettelt kis ablakon be, majd tűz a lerakóra.
Kifelé ugyanott üresen, a svájci oldalon tranzit parkoló, vámirodába be, útdíjticketet leigazoltatni, saját példányt elrakni.
Osztrák oldalon shell kút, go-box ellenőrzés.
Ja. Nagyjából ezzel ment el a délelőttöm. A többi nem érdekes.
Mondjuk azt azért megnéztem volna, hogy egy betanított majom hol fagyott volna le először. -
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4408 üzenetére
No offense, hasznos dolgokat írtál. Összességében frankó nap volt, köszi az infókat.
Dlaj: ez a hosszú műszak erősen ország és fuvarfüggő. Nekem három tonna motyóval francia pályán jött össze egyszer 831km, 9:56ban. Franciao. az a hely ahol 9:50ben még simán rápróbálok a következő parkolóra mert tudom h hely is lesz és stau sem lesz közben. Ugyanez a németeknél kizárt.
De ez csak egyszer volt, mert annál a cégnél sokat bundeszeztünk 3-4 lerakóval. -
dlaj
őstag
válasz Somatom #4431 üzenetére
Na, ezekhez abszolút nem értek. Marad valami manuális módszer. Illetve találtam egy app-ot, ami visít, ha egy bizonyos sebességhatárt elér a jármű. Holnap kipróbálom, hogy mit lehet vele kezdeni. Legalább azt jelzi, hogy elértem a 90-et, onnan lehet számolni.
(#4432) camelferr, Ezt én is így gondolom. Nekem tegnap kb 600 km volt németben, és csodálkoztam is, hogy csak egy stau volt, az is csak egy 3 percre belassítós.
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #4447 üzenetére
Félreérted, itt nem rangsor van meg szépségdíj. Nálunk nem foglalkoznak a fogyasztással annyi amennyi és kész. Nálunk nem is lehetne rangsorolni, mert hogy hasonlítasz össze egy 6 tengelyes 50 tonnás szerelvényt egy 5 tengelyessel ami állandóan csak lepkemájat és kutyaugatást hord?
Ha nagyon össze akarnánk hasonlítani, nálunk külön számolja a fleet a menet fogyasztást és az alapjáratot és ha van/lenne szivattyú vagy silókompresszor azt is külön tudná számolni. Nyilván a billentés, lefejtés, lefúvatás idejét inkorrekt lenne beleszámolni az átlagba.
Nálunk nem számít a fogyasztás, de sajnos több fajta vontató van a cégnél így látjuk hogy mi a különbség a Scania,MAN,VOLVO és Merga között.
Ezt csak a korábbi felvetés miatt raktam ki, mi szerint nem spórolsz semmit pedig valójában spórolsz.
"Csak sajnos nem neked, hanem a cégtulajdonosnak"
Ha ennyire kihegyezzük, akkor jobb autókkal és normálisabb technikával dolgozunk, mint akár melyik másik magyar konténeres cég. Fizetésben is benne vagyunk a magyar konténeres top5-ben.<tRucKdriFteR>
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4447 üzenetére
Csókosok minden cégnél vannak.
Ebben az tud idegesítő lenni ha a csókosnak "nagy a lába", és az ő 35 literes fogyasztását a többieknek kell kitermelni (vagy "megtakarítani"). Vagy ha a csókos üresen is állandóan padlógázon jár és két év alatt csontra koptathatja a négy húzógumit amit a többi sofőrtől már nem néznek el.
.
Kihagytam a knédlis parkolót sajna, pedig kiváncsi lettem volna mit alkotnak. Hétvégén tárcsaparti lesz helyette. Kerti lecsó csípős kolbásszal. Ssok hagymával. Hideg sörrel.KAMELOT: 65el húzódzkodott fel az autó a brünni pályán. Haladni nem lehetett, 9:30ban 675km a vége. Kicsit sajnáltam is erre a cseh-szlovák tranzitra, még csak 13ezer van benne.
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #4450 üzenetére
Egy két helyen már nálunk is kezdik emelni az alapot, mert nem találna sofőrt. Itthon szinte senki sincs a teljes fizetésére bejelentve, az kitermelhetetlen a kelet-európai fuvardíjakkal. A külszolgálati napidíj és az üzemanyagmegtakarítás lehetőségével pedig egyre több helyen élnek, a nemzetközisek nagyobb részt már normálisan, legálisan utalva kapják a fizetésüket. Ez is nagy előrelépés a borítékozás után
<tRucKdriFteR>
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4452 üzenetére
Nyugdíj szempontjából jól döntöttél. Szerintem sok magyar cégnél addig fogják a minimálbéres játékot játszani amíg csak lehet.
Nemrég magyarázta az egyik kollégám hogy szerinte akkor lenne nagyjából korrekt a magyar bérezés ha megkapná az ember a szakmai minimálbér nettóját (kb. százezer), amihez hozzá jön a "megtakarítás" címen adómentesen kifizethető másik százezer (ha egy sofőrtől elvárható hogy a legjobb tudása szerint takarékosan és kíméletesen bánjon egy 30millás szerelvénnyel, akkor ennek jelentkeznie kell a bérben is.)
A harmadik tétel a külföldi napidíj, ami 60 euroig szintén adómentes. Az húsz munkanapra 1200 euro.
Mindent összeszámolva ez havi nettó 560ezer forint. Aki ennél kevesebbért dolgozik magyar cégnél, az a mai piaci viszonyok között baleknek számít.
És még mindig fényévekre vagyunk a teljes bejelentett bértől, ami után a dolgozó táppénzt vagy nyögdíjat kapna. De már ez is döbbenetes fejlődés ahhoz képest hogy 5-6 éve még nem volt ritka a 20ft/kmes korongdobálós levonogatós cég, ahol a húsz forintban már a minimálbér nettója (akkor valami 60ezer ft) is benne volt.
Akkor még dőlt a pénz a cégtulajoknak, többek között Waberer is ebből lett multimilliárdos. -
zsid
senior tag
válasz Somatom #4454 üzenetére
A Waberersnél anno volt e miatt egy hullámvölgy, amikor jó pár száz autó állt, mert a kutya nem akart nekik dolgozni. Ma már a Waberers is tisztán fizet mindenkinek és aki kint vannak 4 hetet nem nagyon keresnek nettó 500 alatt. Jó aki tör-zúz-kárt okoz az más tészta.
Miért nem hasalt el a Wabi korábban? Amiért az elődei sem, a Hungaronál is voltak okosságok a bérezéssel. Most meg, hogy már új tulaj van és Gyuri bá kiszállt...
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz Somatom #4459 üzenetére
Amit írtam korábban is, senki nem az 5 kilós fizetés után adózik Magyarországon. A minimálbér feletti részek adó és járulékmentesen adhatók..
camelferr Persze, hogy minden piaci nyomásra történik. Senki nem mondta, hogy a fuvarozás szeretetszolgálat lenne.
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #4475 üzenetére
Svajci hálózat és elhúzódó felrakó miatt. Svájci vám sem kedvezett, de most már Róma tersegeben, gyönyörű táj közepedte, közepedte, hétvégét szlovák(aki beszél magyarul, lengyel, horvát kollégákkal, "csöppet" bepiálva fekszem le...
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #4496 üzenetére
soforallas.com, soforallas.net
Talán még nem nézted őket.
Hívnálak a Flotthoz, de még nem tudom, mennyi az annyi. Majd, ha megjön az egész fizu (10-én jön egy rész, 20-án a kiegészítés). Ha fél évet maradsz, 70 000 vasgaras üti a markom (már, ha én viszlek be), ezen osztozunk.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
dlaj
őstag
válasz Somatom #4507 üzenetére
Aztán meg elfelejt németül.
Erről egy friss ropogós történet jut az eszembe ma délutánról!
Megálltam (volna) 5 percre, hogy megigazítsam a ponyvát, mert átláttam a pótkocsin. (Vasat szállítok nyitott ajtóval, a ponyva bal felső sarka meg kiakadt, így tényleg átláttam rajta a bal tükörből.)
Francia bundáson haladtam, és az első hely egy kb 1000 négyzetméteres kisfalu jobb szélén egy placc, ahol véletlenül elfér pár LKW (németül tanulok! )
Éppen hogy meglazítottam a ponyvát, amikor is jött egy hölgy (akkor még annak néztem) egy számlatömbnek látszó tárgyal, aminek a hátuljára az volt felírva, hogy 15 juro, és egyfolytában hajtogatta, hogy "privátparkin".
Franciául nem tudok, csak néhány szót (bonzsúr, merszi, möszijő, mádám) így ezeknek nem sok értelmét láttam, hogy bevessem, meg hát értettem is, hogy mit akar.
Én mutattam kézzel-lábbal, hogy mi a baj, és magyarázom, hogy kaminon problem és hogy 10 (kétszer öt ujj felmutatva) minuts go, de úgy látszott nem érti.
El akart zavarni, de nem ám akárhogy. Mint amikor a kutyának azt mondják és mutatják, hogy takarodj a helyedre. Na, ekkor lett a hölgyből büdös kurva.
De mivel szükségem volt a szolgáltatására (nem mint kurva, hanem mint parkoló tulajdonos) így ráálltam, arra, hogy adok neki 15 jurót. Gondoltam, nyugodtam megigazítom az autót, majd hajnal 3-kor megyek is tovább. Meglepetésemre el sem akarta fogadni a pénzt, hanem pofázott (nem szép kifejezés, de ez illik legjobban rá) még tovább magyarázta, hogy álljak be a mások kamion mellé. Mondtam, jó. (Magamban, mert úgysem érti.)
Indulok, szétnyitott ponyvával, hogy beállok az addig palira vett egyetlen kamionos mellé, amikor is (szerencsére) megláttam egy kis betonozott utcát. Gondoltam, beállok oda. Mi baj is lehet még, maximum onnan is elzavarnak. A ribanc még sétált az autó mellett egy darabig, aztán feladta, mikor látta, hogy 0.5 km/h-s sebességgel kihajtok a privát parkolójából.
Ötven méter mentem, mikor eljött a kánaán. Egy, már régen bezárt cég bejárata előtt egy kiszélesített betonon találtam meg a végső szervizplaccot.Na most ez az egész úgy ugrott be, hogy mikor ezzel a mádámmal már vagy 3 perce szinte üvöltöztünk (ő is, és én is az anyanyelvemen), megkérdezte:porlevufranszé?
Na ezt értettem, de erre magyarul is elakadt a hangom.Megj: Látta és értette mi a bajom, de csupán a szituációból is felfoghatta volna, hogy csak műszaki problémám van. De neki csak a 15 juro lebegett a szeme előtt. Emberség? Erősebb az EURO.
[ Szerkesztve ]
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #4510 üzenetére
Az a baj veled, hogy túl régóta csinálod meg nekik jól a melót és hozzászoktak. Ilyenkor még feszítenek a láncon, nehogy dicsérni kelljen.
Igen, ilyenkor le kell ülni a főnökkel, hogy ő miként látja.
Amúgy teljesen ugyanazt a munkát csináljátok, mint a német sofőrjei?
Ők otthon töltik a hétvégéket?
Fizuban van különbség az övéékhez képest?Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #4512 üzenetére
Na, ez az. Itt kapcsolódik a múlt hétvégi kifakadásomhoz. Az ilyen jellegű munkát, főleg hétvégi kintalvósat nem vállal vagy nem ennyiért. Szeret benneteket, mert jól dolgoztok és megteszitek neki azt, amit a sajátja nem. Persze ezekbe a hajszolásokba a vezénylő van igazán nyakig. Ő is akar jó pontot szerezni, amivel nincs is gond, csak ne a mi kárunkra tegye.
berek21: Eddig nem nagy erőfeszítésembe került mindenhol idő előtt ott lennem. Gondolom, ha sorra mondja, hogy : nebaszmá' eztis leraktadmár?", az az elégedettség jele. Most 4 napot itthon leszek, autó műszakiztatás miatt, de az én vezénylőmet helyettesítő másik máris bepróbálkozott. Mondtam, hogy család, ennyi. Szavuk nem lehet, de nem hagyom magam kiszipolyozni. Még a fizut is le kell tenniük az asztalra. Utána meglátjuk, mikorra ér oda az áru...
dlaj: Ha akarod, leírom nem fonetikusan is. A beszólásokkal az a gond, hogy nem fogod tudni fordítani oket. Be kell helyettesíteni az ott használatossal, azt meg ismerni kell. Angolul még csak-csak elküldöm valahová a tagot, de németül nem. Franciául simán, mert olyanok közt tanultam, akiknél ez alap.
Nem spanizod az ajtót, ha nyitottal mész?
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Dexar007
veterán
válasz Somatom #4503 üzenetére
Arra az atlag napi 15 perc kihivasra gondolsz,amikor centizgetni kell,vagy a maradek 95%ra amikor mesz a nyilegyenes uton,es fogod a kormanyt mint egy majom?
Most nem azert,de ez csak autovezetes. Amit a foldon elo emberek 99%-a tud. Szakmanak sem neveznem,mivel az osszes "tudast" bele lehet suriteni,egy 100 oldalas kiskonyvbe. Persze tudjuk,a taxizas is ""szakma"".Give me your cum,bull!
-
KAMELOT
titán
válasz Somatom #4563 üzenetére
Azokra a bevándorolt emberekre gondolsz akiknek még iskolájuk sincs és nem akarnak dolgozni? Majmot legalább betanítod, de ezeket sajnos nem. Nincs semmilyük aztán ide jönnek élősködni és főleg hamis papírokkal. Azért ilyen hasonlatok hagyjunk ki!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
KAMELOT
titán
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #4576 üzenetére
Hát, hogyne! Minden a maga helyén, a megfelelő rekeszben.
Persze ti ahogy mindig cseréltek kéthetente így ez nehéz lenne.
Nem is tudom hogyan csinálod a sok sok kütyüddel!
Én még a ruhákat is kiveszem mert sok feketét hordok így összekeverném őket.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #4605 üzenetére
Igen, kb. Pl., Gyál-Lodi (Milánó mellett), de jöhet úgy is, hogy ugyanerre a címre, de Nyírbátorból indulva. Eddigi leghosszabb, Nyírbátor-> német-holland határ(Nijmegen mellett), onnan tovább Deeside (Manchester alatt). Kedden felrakódások, csütörtök dél magassága a német lerakó, szombat délelőtt az angol. Hétfőn átállás Felixtowba, kedden megraktak, péntek reggel 6 óra Budapest.
De van, hogy 2-3 felrakót is ad visszafelé. De jöttem már haza 10 raklappal is olaszból.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #4605 üzenetére
Spanyol-Svédország fával. Aztán ugyanúgy fával Svédország-Spanyol. Ez a rekord.
A héten Hollandia Svájc volt eddig, ma német fel, holnap osztrákban le-fel, és haza 45re.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
dlaj
őstag
válasz Somatom #4605 üzenetére
Mi csak le, felrakós fuvarokat csinálunk. Üresen megyünk 50-300 kilométereket, rakottan 600-1500-ig. Vagyis én meg hosszabbat nem kaptam, de lehet a táv 3000 km is.
(#4607) HoTaZo, A zacsi azért kellett, mert nem akartam összepiszkítani a természetet. Meg aztán szokni kell a gyakorlatot, mert mi van ha szakad az eső?
Kamerák, őrök nem voltak. Ha lettek volna bekéreckedtem volna hozzájuk. -
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #4610 üzenetére
Az húzós. Nem csodálom, hogy kétheti váltásban csináljátok. A 6 hét ebből már gyilok.
Mai programom annyi volt, hogy a szlovén-magyar határról felmentem Gyálra, átrakták az árukat két külön autóra, megrakodtak és jöttem vissza Szlovéniaba, itt alszok. Holnap folytatom, hétfő 11 órás lerakóm van Olaszo.-ban, megszokott címen.
Messze nem olyan rohanós, mint a tiéd. Nem is ertem, hogy sikerül ezt megcsinalnod staulandban?dlaj: a szatyorral többet szemetelsz, mint azzal, ami úgyis a természeté.
Ha esik, akkor a fejedre teszed, ha nem, akkor a... ? Bocsi, labda volt.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #4612 üzenetére
El tudom képzelni. Ilyen üteműt nem, de folyamatos telefonálós, e-mailezős napjaim nekem is voltak fuvarszervező koromban. Ez nyugisabb. Nálatok az a munka külön egyedet kíván. Nem pottyan az olyan csak úgy. Gondolom van lemorzsolódás is rendesen.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Futás, futópályák
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Videós, mozgóképes topik
- Milyen processzort vegyek?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Max
- Diablo IV
- További aktív témák...