Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • george11

    senior tag

    válasz aXXon #8447 üzenetére

    Ezeknél a kihegyezett színes-szagos dízeleknél nincs papírforma. Időzített bomba mind :DDD Annyira túl vannak variálva, és annyira alul vannak méretezve amennyire csak lehet. Persze a garancia idejét még kiszolgálják, de utána ...
    Megnézném majd mi lesz a mostani hiperdízel német/japán/akármilyen csodákkal 20 év múlva. (gyanítom addigra már rég el lesznek bontva, mert egy 800K-t érő használt bmw/audi-ba senki nem fog venni 300K-ért kéttömegű lendkereket, esetleg nagynyomású pumpát(újat, nem bontottat, és nem kínai utángyártottat). És ez még csak a jéghegy csúcsa(csöcse? :F ).
    Mára a jeladó csere nem azt jelenti, hogy teszek bele egy új hőgombát 5000-ért, hanem veszek vele egy légtömegmérőt 60K-ért. Most még elmegy, mert "új" autók, de mi lesz később?
    Hála égnek azért mostanra kezd kibontakozni az a tendencia, hogy a kotvány dízelmotorokat ki fogják irtani a normálisabb országokban.
    Olaszországban már most indult egy kezdeményezés, hogy egy városból komplett kitiltanak minden dízel személyautót, mert olyan szinten rákkeltőek az új dízelek(jól írtam... a régiek kevésbé voltak gázok ebből a szempontból).
    Már nem kell olyan sok idő, és átveszi ezeknek a fosoknak a helyét a turbo+benzin/hibrid/villany. Ez legalább valóban hatékony, és kíméli is a környezetet, meg nem kell hozzá egy NASA szerver a műszerfal alá, hogy üzemeljen. :D
    Egy szívó benzinmotort is lehet a végletekig csiszolni, csak lusták rá a gyárak.(a németek meg valamilyen szinten lehet képtelenek is rá)
    Csak meg kell nézni milyen motorokat nyomtak a japánok a 90-es években, meg a 2000-es évek elején, amikor fel akartak zárkózni az amcsi/európai márkákhoz.
    Honda Vti 1600ccm, 160LE. Ennek a nagytesója volt a Interga-ban 1,8 180LE.
    Vagy ott az S2000: 2000ccm 240LE. És még mindig négyhengeres szívó motorokról beszélünk.
    Ehhez képest a golf3 gti motorja volt 2000ccm, és 110LE :DDD Vagy a VR6, ami 2700ccm, 6 henger, és 170LE.
    Van pici differencia hatásfokban, a fogyasztásról/tartósságról/súlyról nem beszélve.
    De mára már a japánok sem csinálnak ilyet, mert révbe értek, elfogadottak lettek, van "nevük". Így mostantól ők is onthatják ki magukból a fost, mert meg fogják venni. Elvégre ott van rajta az ismert embléma, akkor tuti fasza lehet. :U

    Ezért hányok sugárban minden olyan autótól, ami 98 után készült. :B

    "5 millióból kijön? Fater megállt, visszafordult mint egy veszkó hős és annyit kérdezett teljesen rezzenéstelen arccal: -Mit is mondott azokról a pillangókról...?"

  • bartucc

    addikt

    válasz aXXon #8447 üzenetére

    Nem tudom, ki mennyire olvas min. Totalcar-t... volt ott ket nagyon jo iras az elmult 2-3 honapban. Volt egy 1,6 Tdci Focus, piaci ertek kb. Masfel millio, a benne levo kar mar 3 felett jart, es meg messze nem volt teljes a bontasa, allapotfelmerese. Doglik a turbo, az adagolo, hengerfej minimum, de meg a blokk is repedt volt. A kocsi kb 4 eves ossz. Na igy akarjunk a gyarto altal megadott ertekkel dolgozni, kotelezo csereknel.

    A masik a turbos autokkal foglalkozott, egy tuurbo szaki elmondta, nem latott meg 300k felett futott, modern turbost, turbocsere nelkul. Valamint csak a ket legrosszabb dizelt emlitette: PSA csoport Hdi, valamint Fiat 1,3 Multijet. Elobbieket sokkal hamarabb kell apolni, mocsok igenyesek. Az utobbinak meg olyan szerkezeti kialakitasa van, hogy ha kezifekes parkolasnal kicsi meg hatragurul az auto, motorleallas utan, akkor a kovetkezo inditasnal lehet, hogy a vezermuszij ugrik egyel tobbet, mert nem megfeleloen allhatott, es mar gorbulnek is a szeleptuk. (Lehet pontatlanul fogalmaztam, de a lenyeg a szeleptuk serulekenysege, parkolasos helyzetben) Megint egy par eves, modern dizelrol van szo, amit a szomszed Pista nem fog egy csavarhuzoval es villaskulccsal helyrerakni, mint egy 1,9 VW tdi-t...

    "Azért jó tengerparton lakni, mert akkor csak három oldalról van hülyékkel körülvéve az ember." //Galla Miklós//

Új hozzászólás Aktív témák