-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
Ennél a típusnál ha jól látom a terhelés/fékezés hasonló elven van megoldva mint a tárcsaféknél. A 18 kilós tárcsát a szélén elhelyezett 2 betét fékezi. Kérdés, hogy egyáltalán lehet-e ilyen betétet kapni hozzá ha esetleg elkopik. A hajtókar ránézésre nem négyszögtengelyes és nem is ékes. Egyáltalán lehet-e kapni 2 db olyan hajtókart amin nincs lánckerék? A hajtás ezeknél úgy tudom hogy láncos.
Saját vélemény, de én nem vennék olyan szobabiciklit, ami nem mágnesfékes. Szalagfékes biciklikben már sokat csalódtam, de lehet hogy csak azért mert túl olcsóak voltak. Mágnesfékest már próbáltam két típust, sokkal jobban lehetett szabályozni az erősséget.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
Nektek edzés után mennyi idő alatt szokott visszaállni a nyugalmi pulzus? Tegnap egy közepes intenzitású tekerés után 1 órával mértem vérnyomást, és még mindig 100 volt a pulzusom. A nyugalmi pulzusom 50 és 60 között van.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Mr.Csizmás #533 üzenetére
Ha jól gondolom erről a felüljáróról van szó. A Google autó is pont egy baleset mellett ment el
A 10-es úton sem egy életbiztosítás biciklizni.
Mennyivel kerülnének többe ezek az utak ha szélesebbek lennének 1 méterrel?[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Ugyan azt a cikket olvastam én is.
Kellene vennem vagy kölcsönöznöm egy pulzusmérős órát hogy megtudjam terhelés közben meddig megy fel, illetve utána hogyan csökken a pulzus. Egyébként szerintem sem normális hogy ennyi ideig ilyen magas maradjon a pulzusom. A vérnyomásommal szerencsére nincs gond (még) 110/70 körül szokott lenni."Persze a cikk szerint ez alól egyedüli kivételt képez a maximális intenzitással történt edzés."
Olyan 28-32-es tempót mentem, 45 km-en, ebben volt pár intenzív sprint, megpróbáltam követni pár autót, de nem sok sikerrel.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv
Használ valaki közületek olyan pulzusmérő jeladót ami Bluetooth-on keresztül kapcsolódik a telefonhoz? Amit találtam az a Polar Wearlink+. Ezen kívül van más típus? Nokia 5230-as telefonnal szeretném használni.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
A Velence 10x-en lesz valami PH-s csapat akikhez hozzá lehet csapódni? Ha jó idő lesz, lenézek néhány kör erejéig és gondoltam akkor nem egyedül tekernék.
Mit érdemes magammal vinni? Gondolok itt pótbelsőre, tartalék lánc, szerszámok, kaja ,stb.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz deicide #1210 üzenetére
Eddig úgy tűnt hogy leszünk legalább 10-en. Én egy outival megyek (nem outis idővel ), max 5 körre, vagy amennyi sikerül. Bár még 3-an, Packersbay, lsebestyen, D.Orion írták hogy talán jönnek, nem tudom ők hogy döntenek végül. Ha nem lesz senki legfeljebb hozzácsapódok ott valakihez.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Gyufaaa #1218 üzenetére
2013.06.01-én lesz. Indulás 8:00-tól. Gyülekező Velence, Vasútállomás előtti üzletsornál
Gondolom a linken balra szereplő lángos utáni üzletsorról van szó. Lakik a környéken valaki? Kocsival mennék, merre tudok parkolni majd? Gondolom a rajt helyszínén teltház lesz.Toomy: Sajnos külsőt nem tudok már venni, mert 6-ra érek haza minden nap, és akkor már az összes bolt bezár. Belsőm is csak egy van tartalékban. Nálam bármilyen vásárlásról van szó úgy indul, hogy egy nap szabadság :-(
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz ludsimon #1231 üzenetére
Igazad van, én néztem valamit félre, Deicide már írta 6:40-kor indul. Én tuti nem érek oda olyan hamar, ahhoz 5-kor kellene kelnem.
Deicide, köszi az infót, Velencére nem járok amióta elkezdték építeni a "kaput" és feltúrták az egész strandot. Kb 7:30 - 8 órára terveztem az érkezést.
Toomy, láncot már egy hónapja vettem, csak még nem cseréltem ki. Sram 830-as, patentszemes. Öntapadós foltom nekem is van, de az nem outira való.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz D.Orion #1333 üzenetére
Én száraz idő esetén megyek. 7-re nem hiszem hogy odaérek, talán 8-ra, de még az sem biztos. Azért megpróbálok igyekezni. Remélem nem lesz túl hideg, mert nincs hosszú ruhám, melegítőben meg utálok tekerni.
Outival megyek, szerintem könnyű lesz felismerni, csak én vagyok olyan elvetemült, hogy teszek fel rá küllőprizmátEz a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz D.Orion #1376 üzenetére
Nekem a végére csak összejött az 5 kör, bár a 4. elején elhúztak a többiek, így onnantól egyedül tekertem. Az utolsó két kör maga volt a pokol számomra. Nem volt olyan testrészem deréktól lefelé, ami ne fájt volna. A 4. kört majdnem végig kiállva tettem meg, mert már nem tudtam ülni. Az 5. előtt pihentem legalább fél órát de nem segített túl sokat. Nem tudom a többiek mennyit mentek, nem vártam meg őket.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Mr.Csizmás #1421 üzenetére
Én már akkor megmondtam hogy idén esős nyarunk lesz, amikor vettem a biciklit, nehogy használni is tudjam.
[link]Toomy: Gratulálok az eredményhez, nem kis teljesítményt nyújtottál.
Mansi: Nem probléma, úgyis az egyedül tekeréshez vagyok hozzászokva és a tempótokat sem tudtam volna tartani. Azért köszönöm a szélárnyékot, amit az első 3 körben adtatok, enélkül lehet hogy ennyi sem jött volna össze. A térdeim nem bírták a terhelést, az utolsó körben már csak húzni tudtam a pedált.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
A Velence 10x után megtaláltam a következő kihívást amit megpróbálok: Spirit of Balaton. Remélem 1 hónap alatt tudok annyit fejlődni, hogy letekerjek 220 km-t.
Ez történik, ha a lustaság és a nemtörődömség találkozik egy biciklivel:
A képek telefonnal készültek, gyenge minőségűek.
Külső: 0,5-0,8 bar nyomáson, szétrepedezve. Csoda hogy még nem kapott defektet.
[link]
A hajtás sem az igazi:
[link]
A fékbetétnél konkrétan már látszódik a fém, és úgy használták. A nyoma megtalálható a felniben.
Kíváncsi lennék Baltofarkas gépe milyen lehet ehhez képestEz a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Burt1793 #1508 üzenetére
Igen, egy nap alatt 10-szer kell megkerülni a tavat, de mindenki annyi kört tesz meg, amennyit szeretne. 1 kör 28 km hosszú. Reggel 6:40-től indulnak és este 9-ig lehet tekerni. Vannak akiknek a 10 kör sem elég. Én délután 4-kor fejeztem be az 5. körömet, utánam ért be egy srác, ő akkor volt túl a 10. körén.
Itt vannak még túrakiírások, de ahogy észrevettem nincs benne minden.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Teasüti #1507 üzenetére
"Tán a gumibelső tart ellen a küllőanyának olyan szinten, hogy a küllők képesek kihajlani?"
A dupla falú felninél ez eleve kizárt, mert ott a belső nem is ér hozzá a küllőkhöz. Ha sima felniről beszélünk, ott a küllő felülete ami a gumival érintkezik kb 0,78 cm2 (5 mm-es átmérőnél). Ekkor ha a belsőben 4 bar nyomás van, az kb 3,1 kg-os súlynak felel meg küllőnként. Remélem jól számoltam.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz lsebestyen #1674 üzenetére
Nekem is 505-ös pedálom van, de engem nem zavar az oldalirányú mozgása. Ezzel vettem a biciklit, amíg tönkre nem megy, vagy ingyen nem kapok másikat, addig ez marad De lehet hogy ha kipróbálnék egy másfajta pedált akkor megváltozna a véleményem.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz sanzi89 #1918 üzenetére
Plusz csiszolópapírt, esetleg gumiápolót. Az alufelnit szép csillogósra lehet polírozni, kérdés hogy megéri-e a befektetett időt. Én krómozott acélfelnit próbáltam múltkor csillogósra varázsolni, de kb 1 óra után meguntam és hagytam a fenébe.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv
Outin 2x8-as rendszernél az normális hogy ha elöl nagytányéron van a lánc hátul nem tudok a 4. fokozatnál feljebb váltani, mert már beleér az első váltóba? Már a 4. sebességnél is lehet hallani hogy időnként enyhén hozzáér a lánc a váltóhoz. Görbe lánckerék vagy lánc okozza. Ha kézzel tekerem ugyanebben a fokozatban szépen középen fut a lánc, nem ér hozzá semmihez.
Kistányéron simán tudom használni a hátsó 6 fokozatot, az utolsó kettőt a túlzott keresztbeváltás miatt hanyagolom.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
A sisaknak a szivacs bélését és a szíjat mivel szoktátok mosni és milyen időközönként? Főleg azért kérdezem, mert most a kánikula miatt jobban izzad az ember. A sisak belső részét is át szoktátok törölni valamivel?
Kvardlipot Szerintem gyorsabb, ha kireszeled magadnak egy darab lemezből nem lehet túl bonyolult, a régi bicajomon nekem is volt ilyen zár.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Teasüti #2902 üzenetére
Hogy gondoltad a fejkendőt? A sisak és a fejem közé? Szerintem úgy még melegebb lenne A sisakot majdnem mindig hordom biciklizésnél, nálam ez már túlzott elővigyázatosság. Ha nincs rajtam sisak amikor tekerek, nem is érzem jól magam.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
Fogadásból Dorogról fel kell mennem Pestre az Árpád hídi buszvég állomásra biciklivel másfél órán belül. A táv nem gond, 35 km, viszont végig a 10-es főúton kell mennem. Ha motorral mennék, akkor értelem szerűen a Bécsi úton mennék, de szeretném túl is élni az utat, ezért ha tudtok javasolni egy biztonságosabb útvonalat, azért hálás lennék.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz spanyoll #3246 üzenetére
Azt megfigyeltem, hogy se Pilisvörösváron, sem pedig a környéken nem láttam biciklist az elmúlt 10 évben. Vagy csak jól álcázták magukat Megöletni én sem szeretném magam. Ráadásul délután 5-kor indulnék Dorogról Pestre, utána még haza is kell érnem Lábatlanra, így összesen 90 km lenne az út. Azt hiszem ezt inkább kihagyom. Nem ér ennyit egy pizza
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Sirandrish #3391 üzenetére
Üdv
Nekem néha akár 10-15 percet is kell várnom amíg a GPS jelet talál a telefonomban. Volt, hogy csak az utolsó 5 km-en talált jelet. Indulás előtt ki szoktam tenni a szabadba a telefont hagy keressen csak
Szerk: Nincs Sim kártya a telefonban csak útvonal rögzítésre használom.A Börzsönyben szokott járni valaki biciklivel? Jövő héten mennék a Letkés - Kemence útvonalon, milyen minőségű arra az út? Vagy menjek inkább Letkés - Márianosztra - Kóspallag - Nagymaros útvonalon?
Ez lenne az.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Tour de Zalakaros: [link]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Rájöttem, hogy a biciklizés jó a hátfájás ellen. A tegnapi 120 km után úgy fájnak a lábaim, hogy nem érdekel a hátam
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
Tudnátok javasolni olyan sebességmérőt, ami 100 km/h felett is mér? Nem combosodtam ki ennyire , csak a motoromon elromlott a sebességmérő, és szeretném elkerülni a gyorshajtásból eredő büntetéseket. A teleszkóp miatt lehet hogy jobb lenne rádiós átvitelű.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Sirandrish #3454 üzenetére
Csak az 5 perc / 5 km-es távokat fogom lájkolni
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz lukaszokni #3467 üzenetére
Üdv
Én a Sports Trackert részesítem előnyben. Le lehet hozzá tölteni offline térképet az openstreetmaps-ról, így az alkalmazásban is nyomon tudod követni épp merre jársz. Az edzés közben meg lehet nézni grafikonon a sebességet, magasságot, pulzust. Lehet exportálni többféle formátumba, van benne edzés naptár funkció is.
Szerk: A legfontosabb, van benne auto pause funkció, amit lehet állítani, hogy milyen sebesség alatt kapcsoljon be/ki.Sirandrish Tőlem ugyan nem fogsz sok like-ot kapni. Talán 2 ismerősöm van Endo-n, és nem szoktam minden workoutra eszetlenül kattintani. Egyébként én is csak 1 éve tekerek.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Kemence - Diósjenő között milyen minőségű az erdei út? Kb 10 éve voltam arra utoljára, és szeretnék a hétvégén arrafelé tekerni egyet outival. A Google maps mutat valami utat arra, de az útvonalba nem teszi bele. Lehet hogy nem véletlenül?
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Sirandrish #3584 üzenetére
Látom azért igyekszel, ezért dobtam egy like-ot. Csak kitartás, lesz ez még jobb is. Egyébként nem is tudtam, hogy Nyíregyházán van szintkülönbség
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Sirandrish #3603 üzenetére
Én fél év alatt jutottam el innen erre a szintre. A bicikli közben nem változott. Persze ez még mindig csak a "lelkes amatőr" szint, mert még sehol sem vagyok az amatőr versenyzőktől sem.
Az ilyen utakon azért ki lehet combosodni rendesen, főleg olyan biciklivel, mint a tiéd. Utána már ha veszel egy jobbat, elég lesz csak ránézni a pedálra, és meg is van a 30-as átlagEz a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
Növeltem, először csak 20 km-el kezdtem, aztán szépen mindig hozzáadtam egy 10-est. Most már bármikor le tudok tekerni 100-120 km-t, de a Balatont szerintem még nem tudnám körbetekerni. Remélem augusztusig az is összejön.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Teasüti #3662 üzenetére
Igen, outi. Azért nem birok ennél többet menni, mert soha nem állok meg pihenni. Legfeljebb kulacsot töltök, vagy megeszek egy müzliszeletet, de hosszabb időre már csak akkor állok meg, amikor már tényleg nem bírom tovább. Utána már szenvedés tekerni. Főleg a derekam szokott fájni, nem is a lábam.
A Balaton kerülést pedig 12-14 óra alatt terveztem végigvinni.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz deicide #3834 üzenetére
Mester, taníts!
Én outival is csak alig tudom túllépni a 30-as átlagot (lejtős úton) [link]feka007 Én idén kezdtem, de még csak 74 hamburgernél tartok, viszont enni egyet sem ettem. 1600 km alatt sem fogytam egy kilónál többet.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz csabi94 #3857 üzenetére
Sajnos 3 hónap múlva nagyobb problémám is lesz, mint a 30-as átlag teljesítése [link]
hoffman_ Múltkor egy mountival tekerő lányt értem utol, aki folyamatosan tartotta a 32-33-as sebességet. Megelőztem kb 35-tel, majd felvette a tempómat és jött még pár kilométert mögöttem. Meg akartam dicsérni milyen jól bírja, erre nem felszívódott..
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz feka007 #4070 üzenetére
Akkor nekem még szerencsém volt, délután porszáraz úton tudtam elmenni a Nagymaros - Kismaros úton.
Sirandrish Múltkor vettem egy alap MTB komplett első kereket a helyi boltban 5000 Ft-ért. Eddig bírja, pedig apu is 100 kg környékén van
Minél többet tekerek annál jobban növekszik a súlyom
[link][ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz feka007 #4082 üzenetére
Nem, én Zebegénytől 50 km-re lakom, csak szeretek a Börzsönyben és a Duna kanyarban tekerni. Tegnap is szerettem volna körbetekerni a Börzsönyt, de a Királyrét - Diósjenő közötti földutas részt nem vállaltam be outival. A 2-es főutat meg messzire kerülöm ha lehet, annyira forgalmas.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Zoli133 #4210 üzenetére
Vasárnap nekem is volt hozzá szerencsém, de engem csak kétszer csípett combon.
Deicide, 10 évvel ezelőtt, mountival max 40 körül volt a sebességem kb 1-2 másodpercig. Most outival síkon 52-őt tudtam kb 50 méteren tartani. 40-et kb 500 méterig. De a 30-as átlagoktól még nagyon messze vagyok. Az is tök lelombozó ha nézem az órán az átlag sebességet. 26,6 tekerek 2 km-t 30-31-es tempóval, felugrik 26,7-re. Az utolsó 1 km domb, mire hazaérek már 26-os átlag sincs meg.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz deicide #4260 üzenetére
Ha nem mennék Szegedre motoros találkozóra még én is szívesen végighajtanám. Bár inkább túra jelleggel, mert 100 km-t nem tudok pihenés nélkül végigtekerni. Azért az sem mindegy, hogy az a 700 méter szintkülönbség hogy oszlik el. Így mint Visegrádon vagy azért nem ennyire durva? De tegnap legalább sikerült javítanom a legjobb 100 km-es időmön 45 percet.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen