-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz Mezga Aladár #174360 üzenetére
Épp ez az. Egy nyugdíjasoknak való babettán, kocabringásként laza ugyanaz a tempó, ami egy száguldásra tervezett outin, egy rutinos bringásnak para? Miért?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz f4lcon #174383 üzenetére
Ezzel a gondolatmenettel egyetértek. De, még ezen kívül is vannak szempontok. Pl. a fék. Minél intenzívebben fékezünk az egyenesben a maximális kanyarsebességre lassuláshoz, annál rövidebb lesz a teljes manőver ideje. Az outik viszont nem a fékezhetőségükről híresek. Persze, mondjuk Dobogókőről lefelé nem sok kanyar előtt kell intenzíven fékezni. De, egy hajtűkanyarnál más a szitu, ott hírtelen, jelentős mértékben kell csökkenteni a sebességet. Az utcánkban pont van egy ilyen. Én még a droppert is leengedem, hogy optimális súlypontra tudjak helyezkedni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz f4lcon #174389 üzenetére
Persze, ez egyértelmű. De, valahogy ösztönből, vagy rutinból érzem, hogy ha úgy maradok, abból előre szaltó lesz (legalábbis a fele ). Ezért teszem lejjebb és hátrébb a súlypontomat. De, ezt egy outin nem nagyon lehet megtenni. De, azért egyszer szívesen ereszkednék egy outis mögött egy szerpentínen, hogy lássam, hogyan csinálja.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #174396 üzenetére
Van motorom is, de azzal nem tudnék úgy játszani, mint a bringával. A házunktól 100m -re már hegy és erdő van, de oda be sem tehetném a motor kerekét. Ahhoz, hogy motorral csapassak, külön motor és pálya kéne, ahova el is kéne juttatni a motort. Ez túl bonyolult lenne. Bringával egyszerűbb. A balf@szságot meg ne társítsd az outihoz! Aki balf@sz, az rakétával is az. A rolleresekkel meg az a tapasztalat, hogy a hekkeltek elől félre kell állni, mert azok sokkal komolyabbat mennek, mint egy hekkelt pedelec.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #174402 üzenetére
Sajnos, nem. Nem tudok rá SMKP biztosítást kötni, nem tudom utólag SMKP kategóriába soroltatni, ezért nem használhatom SMKP -ként. Sokkal jobb lenne egy bringának látszó SMKP -t bringaként használni.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #174410 üzenetére
Nincs itt semmilyen felvágósdi. Attól, hogy 130 a megengedett az autópályán, még 130 -nál is érvényes a jobbratartás. Ugyanígy tök mindegy, hogy ki, mennyivel megy egy kerékpárúton, kutya kötelessége figyelni a mögöttes forgalomra. Nem kacsázhat, nem haladhat egymás mellett beszélgetve, stb.
Arról nem is szólva, hogy épp egy lejtőn ereszkedés témánál hozod fel ezt, ahol semmi jelentősége sincs annak, hogy analóg bringa, vagy hekkelt pedelec.
Sőt! Egyedül sík úton van jelentősége a korlátozás kiütésének, mert emelkedőn gyári állapotában is lenyom bármilyen analógot.Alg:
Pontosítsunk! Semmivel sem erősebb a bringám, mint egy standard pedelec, ami kerékpárnak minősül. Egy jogi besorolás miatti korlátozás van benne kitolva, ami arra vonatkozik, hogy azt a bizonyos maximális teljesítményt (250W) mekkora sebességig nyújtsa. Ugyanez a bringa USA piacon 32Km/h -nál korlátoz, de az ereje akkor is ugyanennyi.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz xy.zsolt #174414 üzenetére
A másik kettőt sem állítottam. Én inkább úgy látom, hogy itt vmi lenézés van az e-bike -okkal szemben. Strava? Nem használom, én nem azért bringázom, hogy dokumentáljam. Viszont, nemrég invitáltam itt másokat közös bringázásra, csak nem volt rá jelentkező. Ha nem, hát nem, de ezért nehogy már Andersen legyek! Igazából nem is értem ezt a Strava dolgot. Mondjuk, van két azonos képességű bringás. Az egyik meg tud vásárolni egy 7Kg -os bringát, a másik meg csak egy 12Kg -ost. Melyiknek lesz a Stravan jobb eredménye? Hogyan kompenzálja a Strava a kettőjük közti anyagi lehetőségbeli különbséget? Ha sehogy, akkor ez nem csalás? Megfordítva a kérdést, hogy ha már itt akkora sportemberek bringáznak, akkor az edzettségnek mi köze a sebességhez, vagy a megtett távhoz? Sztem semmi, hiszen az edzettebb, aki ugyanolyan tempót nyom, vagy ugyanolyan távot megy, mint a másik, csak nehezebb bringával. Akkor mire is jó a grammozás? Itt jön képbe az, hogy egy sár nehéz e-bike -kal jobban lehet edzeni, mint egy könnyű analóggal, hiszen még a rásegítés mértéke is szabályozható. Csak nem mutat olyan jól a Strava -n.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz xy.zsolt #174420 üzenetére
Egyszer néztem egy tekerésemet, amikor még kíváncsi voltam a Strava -ra. Meg voltam lepődve, hogy volt benne egy szakasz, amin harmadik, (vagy ötödik?) lettem. Ha jól emlékszem, akkor a Műegyetem előtt indult, a Lágymányosi hídtól, talán a Margit hídig. Ezen elgondolkoztam.
1.: Nem emlékszem, hogy a Strava megkülönböztetné a hekkelt e-bike -ot.
2.: Van benne közlekedési lámpa, ami vagy zöld, vagy nem.
3.: Valószínűleg azért lett jegyezhető eredményem, mert a Lánchíd után nem volt kedvem a bringaúton a túristákat kerülgetni, hanem a villamos sínek között tekertem, ahol fullon (esetemben 45 -tel) végig lehet gangolni a Margit hídig. Csak ugynannyira nem szabályos, mint egy hekkelt pedelec. Szvsz. semmit sem jelent a Strava statisztikája.#174421:
És mit reagáltam? Bár nem kifejezetten nekem való, de nem zárkóztam el előle. Csak azt is vedd figyelembe, hogy én egy külföldi cégnél kamionozok, ezért behatároltak az időbeni lehetőségeim. Amikor Toobee hívott ugrálni, arra örömmel mondtam igent, hiszen inkább arra való a bringám. Zakóztam is hármat, de nagyon élveztem és remélem, hogy nem okoztam neki csalódást![ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz pittlaren #174424 üzenetére
Az első kettővel nem tudom, hogy mi a problémád. Ezt most is így gondolom. De, a topikba sztem nem csak az írhat, aki sportból bringázik.
A harmadik idézet pedig azért lett ilyen, mert akkor is kétségbe vontam a grammozás szükségszerűségét és sportszerűségét. Erre persze erősen reagáltak azok, akiket ez érzékenyen érintett, amire én is erősen reagáltam. De, sztem még ebből az idézetből is kiérezhető a komolytalansága.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz pittlaren #174428 üzenetére
Ez pontosan így van, de én erre sosem tekintettem sportteljesítményként. Ezért nem is Stravazok. Minek? A dolog fordítva szokott történni. A "sportolók" meglátják a pedelecet, meg az emelt stucnit és indul a nyomulás. A múltkor is a két outis azért nyomult elém a lámpánál, nehogy utána feltartsam őket. Aztán persze, hogy zavarta őket, hogy megyek a seggükben. Pedig, egyáltalán nem sprinteltem rájuk, csak gyorsultam, ahogy máskor. De, ebben sztem nincs semmi kérkedés.
Én itt nem fitymáltam senkinek a teljesítményét. Viszont, ha nem fair egy e-bike egy analóggal szemben, akkor egy 7Kg -os bringa sem fair egy 12Kg -ossal szemben. Mivel a Stravan a súlykülönbségek nem derülnek ki (sok egyéb körülmény mellett), ezért sztem Strava eredményekre büszkélkedni elég fals dolog.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz 6030D #174431 üzenetére
Pontosan erről van szó. Ezért tartom jónak a Pedelecet edzésre is és ezért írtam korábban, hogy a grammozásnak nem látom értelmét, hiszen a könnyebb bringa nem befolyásolja az erőnlétet, edzettséget, legfeljebb annak sebességben, távolságban való megnyilvánulását. De, az csak versenyen, meg a Stravan látszik.
pittlaren:
A Pedelec nem úgy működik, hogy a hajtóerő konstans. Lehet vele kényelmesen is tekerni, de pont ugyanúgy meg is tudod szakítani vele magad, mint egy analóggal. Csak a tempó lesz más. Ezt magadnak szabályozhatod. Azért, mert van rásegítés, még nem kötelező fullon használni. Ahogy egy analógon erőlködsz fölfelé mondjuk 30 -nál, én ugyanúgy erőlködök mondjuk 50 -nél. Tehát, az erőlködésben nincs különbség, csak a sebességben. Pont ugyanúgy, mint a 7 és a 12Kg -os bringáknál. Azonos erőlködéssel a 7Kg -os nyilván gyorsabb lesz.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Napfénysüti #174434 üzenetére
Így van, pontosan ez történt. Plusz még az utcai térdnadrág, póló. Bunkózás nem volt, tulképp nem is foglalkoztunk egymással. Ők megindultak, én meg komótosan utánuk. Olyan 30 körül tekerhettek. Persze, a pluszos, bütykös gumiknak, meg a villanymotornak van hangja, úgyhogy feltűntem nekik, amikor mögéjük értem. De, ettől még tarthattuk volna a 30 -at, csak ők elkezdtek taposni. Akkor én miért ne gyorsítsak? Nekem nem sport, de ha ők sportolni akarnak, hát tegyék! Nem értem, hogy mi rosszat tettem ezzel. Mindenki úgy megy, ahogy akar, vagy ahogy tud, amíg nem akadályozza a másikat. Úgy meg elég nehéz lenne bárkit is akadályoznom, hogy mögötte megyek. Főleg úgy, hogy ők akartak elöl menni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Napfénysüti #174438 üzenetére
Az én bringámnál ez egy egyszerű, okostelós programmal, bluetoothon keresztül történő, szoftveres módosítás. Van opció a motor tuningolására, de sztem azt nem érdemes megkockáztatni. A 250 Wattnak viszont egy ilyen tanknál 45 körül van a fizikai határa. Ezért a kiütött korlátozású, de gyárilag pedelecek mind 45 körül tudnak maxon.
De, látod, hogy Te is rámozdultál a MTB pedelec -re? Na, ez szokott velem is történni.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Kasya #174441 üzenetére
Ez függ a terheléstől, a motorteljesítménytől és az akku kapacitásától. Shimanónál legalább három különböző motorteljesítmény van ugyanazzal az akkukapacitással. Az enyém a jelenlegi legnagyobb (most jön ki az új generáció). Ezzel ésszel használva olyan 70Km -t tud. Ész nélkül kb. 30 -at. A tuning ebben nem mérvadó, mivel a motor teljesítménye nem változott. Tehát ha ésszel használom, akkor ugyanannyi a hatótáv. Csak, így lehet ész nélkül is használni. A Bosch egy konstrukciós zsákutcát használt, amit a Gen4 -ben szüntettek meg. Plusz, a Bosch a Gen4 -hez assszem 630Wh -s akkut használ, míg az enyém (2018 -as) csak 504Wh. Tehát reális, hogy kímélős 60Km után 50% -on volt az akku. Az új Shimano akku is már 630Wh. Ha lesz egy olyanom is, akkor két akkuval már 160Km -t biztosan el tudnék menni nyugis túratempóban.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz szimpláncsak #174444 üzenetére
A pedelec ebben nem akadályoz. Símán be tudod állítani, hogy a rásegítés csak a súlytöbbletet kompenzálja. Viszont, onnan még van két rásegítési fokozatod. De, nem is ez a lényeg, ha nem a terep. Olyan, mint a szánkózás. Hatalmas élmény lecsúszni, ugratni a buckákon, de amikor fel kell húzni azt a dögöt megint a tetejére, az elkedvetleníti az embert. A Pedelec arra való, hogy az ember még egy pár lefelén tudjon élvezkedni. Olyankor dolgozik az adrenalin, minden idegszálával a lejutásra figyel az ember, fölfelé viszont pihenhet (ha akar).
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #174456 üzenetére
Te nagyon vérre veszed ezt a témát. Az a valóság, hogy a pedelecnek csak az ára a hátránya. Ahol ez nem annyira számít (pl. Németország), ott több pedelecet adnak el, mint kerékpárt (bár, a pedelec is az, úgyhogy akinek báncsa az érzékeny lelkét az "analóg" kifejezés, az javasoljon jobbat). Én azt tapasztalom (és itt, a topikban is volt rá utalás), hogy pont ezzel a 25Km/h -val van a probléma. Nem tuning a hekkelés, hanem egy tiltás feloldása. Tehát a technika alapból tudná a magasabb tempót. A probléma az, hogy a szabály alacsonyabb értéket határoz meg, mint amennyivel egy outis teker, vagy, mint a kategóriára vonatkozó megengedett legnagyobb sebesség. Ezt tudják az analógosok is és akkor jön a "megesszük a pedelecest" gondolat, mert azt ők kihívásnak érzik. Ezzel sincs baj, csak aztán ne én legyek már a csaló köcsög! Egyébként szerencsére csak itt, a topikban vannak többségben azok, akik sporteszközként használják a bringát. Az utcán az emberek többségét egyáltalán nem érdekli a Strava helyezésük. Ők csak használják a bringájukat, ahogy én is.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz jjeahh #174980 üzenetére
A két bringás képről a biciklicsordás Cofidis reklám jutott eszembe. Melyik a hím?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz 6030D #175022 üzenetére
Nem voltam erdőjáró, nem értek hozzá, azért kérdeztem. Tavaly elfuvaroztam pár haverinámat Dobogókőre, mert pár napig ott akartak jurtázni. Vittem a bringát is. Út közben megálltunk vmi helyi nevezetes túristaútnál. Ott láttam egy táblát, hogy Pilisi parkerdő és mikkel tilos arra járni. A bringa is köztük volt, úgyhogy addig inkább aszfaltoztam, amíg ők túrasétáltak. De, ezek szerint az nem közönséges túrista út volt.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
Somatom
veterán
válasz szimpláncsak #175847 üzenetére
Nem. Az teljesen más story. Nincs bónusz/malusz. Viszont, évente csak x alkalomig és csak bizonyos összeghatárig terjed a térítés, nem úgy, mint a KGFB -nél. Ha totálkáros lesz miattad egy Bentley, akkor hiába volt biztosításod, lehet, hogy még az unokád is törleszteni fog.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
Somatom
veterán
Nézegettem videókat erről a mount cuccról. Érdekes találmány. De, olyat nem láttam, hogy felül lámpa, alul akku. Talán az akku súlya miatt nincs ilyen opció? Még nem vágom, hogy hova tudnám tenni az akkut, 85cm kábellel. Tök jó lenne az ülés alá. Be is tudnám építeni, csak azt nem tudom, hogy a dropper mozgásához szükséges plusz kábelhosszt hogy lehetne úgy elvezetni, hogy ne legyen útban és ne érjen bele semmi rugózó, forgó alkatrészbe.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz PELLE #177363 üzenetére
Nem hiszek ebben a módszerben. Nem szerencsés testközelbe engedni egy támadó kutyát. Sztem az a reális, amit jjeahh írt. Egyébként is, miért közepeset? Egy emberrel szemben esetleg mérlegel az ember, de egy támadó kutyával szemben én biztosan nem mérlegelnék. Biztosra mennék, hogy a lehető legsúlyosabb "meglepetést" okozzam.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz J.C.G. #177945 üzenetére
Én úgy tudom, hogy a név maga a design. Porsche Design Studio. Táskákat, órákat, meg mindenfélét kreálnak Porsche márkanév alatt. Köztük bringákat is. Valamelyik német városban sétálgatva találtam egy ilyen bótot. Jópofa cuccok voltak, csak sztem az árcéduláikra véletlenül a vonalkódot írták.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Hasaggymeg #177948 üzenetére
Talán megvan a megfejtés a házi kazulátum kinézetre. Ez egy prototípus és a cikk vmi álcázást ír.
Viszont montinak nem nevezném, ők sem annak szánják.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Most találtam ezt a tükör megoldást. Tetszik. Vélemény?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Sztem az enyémre ez az Urban lenne jó. Az előző tévedés-bringámra kaptam haveromtól egy karos kormányvég tükröt. Az is kb. ekkora és a lényeget láttam benne. Csak montira nem szeretnék fix tükröt.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Somatom
veterán
válasz rétisün #178405 üzenetére
Teljesen nem lehet zárt. Ahogy kopik a betét, a munkahenger megy utána és a mögötte keletkező helyet is ki kell tölteni fékolajjal. Ehhez plusz olajra van szükség, ami fölött ha nincs légtér, akkor nem tudna utánamenni. Ennek fordítottja, hogy amikor betétet cserélsz, akkor visszanyomod a dugattyúkat. Annak az olajnak is kell hely, amit addig levegő tölt ki.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Ha már a "hol bringázhatunk" szóba került. Augusztus vége óta nem voltam itthon és ma meglepődve tapasztaltam, hogy még van bringasáv a körúton. Mi ezzel a szitu? Véglegesítették?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Aki felfedezetlen tájakon, új kalandokra vágyik, az használjon Google Térképet! Szabihegyről Csepelig ismertem az utat. Ott kértem meg, hogy gyalogos módban vezessen át Taksonyba. Volt erdő, szántóföld, gyalogjáró nélküli vasúti híd, stb. Visszafelé inkább a főúton jöttem.
Alg (#177253):
Tegnap kaptam meg a lámpát. Brutál. Ezúton is nagyon szépen köszönöm![ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz szimpláncsak #179251 üzenetére
Ez addig működik, amíg csak személyautók vannak. A németeknél tavaly januártól emelték a minimális oldaltávolságot. Én meg nem azért megyek ki melózni, hogy a fizumat büntetésekre költsem, a jogsi berántásról nem is szólva. 2,5m széles vagyok, 18m hosszú és 40 tonna. Nem úgy van, hogy sitty-sutty kikerülöm a bringást, úgyhogy hiába kell időre mennem, jobb, ha beveszem a leszarom-tablettát. A személyautók viszont engem nem tudnak megelőzni, úgyhogy az egész csapat szépen kiséri a bringást. Legutóbb a meersburgi kompról jött le egy tata és ahelyett, hogy elengedte volna a kompról lejövő autókat, nekivágott gyök kettővel a szerpentínnek. Én meg mögötte. Szép, hosszú kígyó volt. A KRESZ szerint szabályos volt az öreg, de azért érdemelt volna egy tockost a hozzáállása.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen