-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #86613 üzenetére
Hát nem tudom, lassan minden hír arról szól, hogy mennyire veszteséges a GoPro, hány embert küldenek el, milyen baklövéseket követnek el. Bele szoktam olvasni a kommentekbe is, a kamerákat se dicsérik annyira. Akkor már ott van a Yi 2 4K is, ha sokat szánsz rá. Nem azt mondom, hogy ne vedd meg a Hero 5-öt, de kétszer is meggondolnám, mert a kínai gyártók nagyon feljöttek akciókamerákban.
Plusz én inkább azon a véleményen vagyok, hogy inkább vennék feleannyiért kamerát, mint a Hero 5, már annyiért is jó minőséget adnak, főleg ha értesz az utómunkához. Aztán bármi történik vele, veszel egy újat, még akkor is csak ott vagy, mint a Hero 5 ára, vagy ha nem töröd szét, pár év múlva eladod, veszel egyet hasonló árkategóriában, az meg lassan Hero 5 szintű lesz (ez csak az én személyes véleményem).
Persze, van gimbal, de azoknak fizikai kiterjedése is van, ami biciklin nemigazán előnyös minden helyzetben.
-
zoli03
őstag
Ezt most tényleg nem kötekedésből írom, de nem növelted a használt piaci értékét 100k-val. Inkább tartsd meg a régi alkatrészeket, aztán eladás előtt szereld vissza, mert a drága, exkluzív alkatrészeket nem fogják megfizetni a használt piacon, nagyot buknál rajta.
Mondok egy példát: ha van egy Kashima Coatos F32-vel szerelt bicód, az nem fog annyival többet érni használtan, mint egy új alap F32 és a Kashimas F32 közötti különbség.
Nem értem, hogy miért kéne kivenni a nyeregcsövet ahhoz, hogy megmérd az átmérőjét. Ha a gyári van benne, és mondjuk nem raktam bele persellyel más méretűt, mint amit a váz fogad, akkor fogsz egy tolómérőt, aztán megméred vele, vagy akár egy szabócentivel is meg tudod mérni. Amúgy a nyeregcső átmérőjét könnyebb megmérni, mint a nyeregvázcsőét.
-
-
zoli03
őstag
válasz jilian #87829 üzenetére
Nem tudom, hogy ebben fémes, vagy gyantás betét van. Ha gyantás, akkor pár fékezés után bekopik, vagy párszáz métert bevasalod, utána jó lesz. De én összeszerelés utána mindenképp lefújtam volna a tárcsákat féktisztítóval, lehet, hogy zsíros lett, a gyárban se tudod, hogyan bántak vele.
Ennyiért biztos nem vennék egy műanyag bizbaszt, szinte bármivel meg lehet mérni, aztán kiszámolod, hogy hány százalék a beülés. Pár állítás utána úgyis jó lesz, utána meg nem kell már méregetni.
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #87832 üzenetére
Nekem nincs itthon alkohol, féktisztító viszont mindig van . Nagyon nem érdekel, hogy mit ajánlanak, én is az összes ismerősöm is féktisztítót használ évek óta, eddig semmi kárt nem okozott. Olcsó, meg könnyű használni, alkoholt nem kapsz annyiért.
-
zoli03
őstag
Látom itt nagyon szeretnek kötekedni az emberek. Ha visszaolvastál volna, nem írnál hülyeségeket.
Onnan indult a történet, hogy deny330 azt írta, a Promax Solve erősebb, mint egy V-fék, a BR-M395 meg sokkal erősebb, mint a Promax. Nekem BR-M395 van, azelőtt meg egy alap V-fékem volt egy alsó-közép kategóriás pofával. Mégse sokkal erősebb a BR-M395, ha egyáltalán erősebb fékerőre. Ezért nem értem, hogy deny330 milyen V-féket használt eddig, mert egy alap, normális V-fék simán hozza egy alapkategóriás tárcsafék fékerejét.
Szó nem volt róla, hogy sárban hogyan fog, mennyi idő alatt tisztul le. Csak a fékerőről beszéltünk.
-
zoli03
őstag
válasz Pszihonaranc #88840 üzenetére
"vagy lehet drágább, viszont akkor meg nagyon ritkán kelljen foglalkozni vele."
Ez pont fordítva van, minél drágább, annál többet kell vele foglalkozni és rákölteni a karbantartás során (extrém eseteket kivéve, mint pl agyváltó szíjhajtással):
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #89649 üzenetére
Ezt alá is tudod támasztani valami magyarázattal, vagy csak érzed? Mert szerintem fizikailag nincs rá magyarázat, hogy miért tartaná jobban. Ismétlem, sík útról beszélünk.
-
zoli03
őstag
válasz Zoli133 #89651 üzenetére
Mihez képest nehezebb? Van olyan 26-os kerék, amiben a felni nehezebb, meg a gumi is. Na most akkor melyiknek nagyobb a tehetetlensége?
Runner_fxr: pc360 már leírta a lényeget. Objektíven csak akkor hasonlíthatnád össze a két kerékméretet, ha ugyanazon az útvonalon ugyanolyan körülmények között (de itt már meg is bukik az összehasonlítás, mert ez kétszer nem fog sikerülni), ugyanazon gumi 26"-os és 29"-os verziójával mennél. Amíg ilyen tesztet nem csinál az adott ember, addig felesleges a véleményét kinyilvánítania.
Kapásból ét slickgumi között is simán lehet több km/h különbség (erről gondolom sok embernek van tapasztalata, meg vannak hiteles mérések is). Szóval az első kérdésem: próbáltál ugyanolyan gumival 26"-os és 29"-os biciklit?
De ahogy írtam, itt most viszonylag sima aszfaltos útról beszélünk, nem akkora kátyúkkal, hogy leesel a bicikliről. Meg nem is terepről, ott egyértelműen jobban gördül a 29".Ja és a Balaton körrel kapcsolatban indult a téma, terepről szó se volt, szóval azt ne is keverjük ide.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #90048 üzenetére
Teljesen tiszta mindkettő? Karbonzsírt próbáltad?
-
zoli03
őstag
válasz SlyChocolate #90269 üzenetére
Miért ne érintkezne attól még a teljes felületével?
-
zoli03
őstag
válasz SlyChocolate #90273 üzenetére
Ha te így gondolod, akkor legyen úgy.
-
zoli03
őstag
válasz SlyChocolate #90275 üzenetére
Nem, de nem is csak az eleje fog érintkezni vele. Szerinted az az egy csapon felfekvő féktest annyira merev, hogy tized fokra megtartja a fékpofa beállított helyzetét? Ha ennyire jól tudod, nem is értem, miért a fórumon kérsz segítséget.
-
zoli03
őstag
válasz trialboj #90343 üzenetére
Szerintem hülyeséget írt flash-. Én mentem 26-os MTB-vel slick és terep gumival is aszfalton. Egy átlagos, nem túl ballonos 2,1"-os terepgumi és egy olcsó slick között kb 4 km/h volt a különbség nálam aszfalton. Aztán drágább slickre váltottam, azzal 5-6-ra nőtt a különbség. Nekem meg eléggé számít, hogy 20 helyett 26-tal tudok menni ugyanakkora erőfeszítéssel (és ennél még vannak kisebb gördülési ellenállású slickek, valamint nagyobb ellenállású terepgumik is).
-
zoli03
őstag
válasz trialboj #90505 üzenetére
Nekem nagyon kevésnek tűnnek ezek a kilométerek. Én Motip zsírsprayt használok, a városi agyváltósomon minimum 150-200 km-t kibír, akkor kezd kerregő hangja lenni a hajtásnak. MTB-n nem várom meg, mert általában hamarabb lemosom, akkor meg utána egyből újrakenem, de ott sem volt gondom 100 km után se. Országútin eddig 500 km alatt 3x kentem, de ott drága a lánc, inkább előbb kenem, mint kéne . Az olajnál sokkal tisztább a lánc, nem is szoktam levenni külön kimosni.
-
zoli03
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Nők, nőügyek (18+)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi Mi 10 - nem olcsóbb, hanem kedvezőbb árfekvésű
- Léptek New Yorkban a közösségi média függőséget okozó algoritmusai ellen
- Könyvajánló
- Olcsó USB WiFi AC adapter
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- További aktív témák...