-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #246137 üzenetére
Szerintem a fejlesztők lelépése miatt is be tud fuccsolni egy cég. A BikePros/ex-BikeMagos ATom (Ardó Tamás) segített például a vázak tervezésénél és tesztelésénél a Mali és Magellan bicikliknél. Később alapította a BikPro webshopot és gondolom távozott is tőlük. Pedig hazai szinten a Magellan igencsak jó volt. Későbbi bicikliknél már saját márkás bts alkatrészekkel szerelték, ami versenyképesek voltak simán a nevesebb gyártókkal. Például az akkori Magellan Pyxis XTR szettel volt gyárilag szerelve és van, ami a mai napig fut.
#246144 bardi:
Akkor csak megérte a pénzt a BBB. Meg ezért ilyen drága.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Sleek #246156 üzenetére
Na ezért nem szeretem a rejtett bowdenezést. Szépnek szép, de sokkal macerásabb vele minden. Kint nem zörög és én nem elrejtem, hanem kiemelem úgy hogy színes a bowdenház. Mondjuk engem sosem zavart a látványa, egyedül a dropper postnál tud randa lenni, azt aláírom. Nekem sokkal csúnyább, ha az ideálisnál hosszabban futnak. Sok hidraulikus tárcsafék kábele is ilyen, mert senki sem szereti megrövidíteni a fékcsövet.
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #246180 üzenetére
Nincs kitámasztód.
Hasaggymeg: Nálad akkor meddig bírná egy SRAM XX1? Kéne szponzorációban adni a SRAM-nak egy szettet.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #246187 üzenetére
Én sajnos nem tudom, mert például munkahelyen is csak úgy tudom letenni a biciklit. Amúgy ha lenne valami táskában elférő, összecsukható valami, amibe bele lehet tenni a hátsó kereket, már dobnám is le. Le is jönne kábé 300 g
SÚLYtömeg. -
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #246228 üzenetére
Nekem a SunRace bevált és olcsóbb a Shimano sorainál. Ez alá nem megyek, így AliExpressről biztos nem rendelek biciklis alkatrészt, ami mozog. A váltás is jó vele, így semmilyen hátrányát nem látom.
Ahogy olvasok sok leírást, tapasztalatokat, illetve sok hosszútávú teszt van YT-on, karbonvilla (Toseek, OG-Evkin), lánctányér (Deckas, Snail), integrált hajtómű (pl. Prowheel, iXF) terén már tudnak jó minőséget gyártani a kínaiak. Illetve az ipari csapágyaik sem rosszak. Például a BikePro már árul Kenli integrált monoblokkot és az is egy bevált gyártó.
Ezeket igazság szerint könnyebb megtervezni, mint egy váltást. Az is hátrány, hogy a kisebb gyártónak nincs semmilyen váltóval kapcsolatos tapasztalatuk, így nem tudják összehangolni, hogy jó legyen. Jobb híján másolják a nagy gyártókat. Ezért nem lesz soha könnyed és finom a váltás egy ilyen sorral.
Ezeket az L-Twoo és társai váltókat is kétkedve nézem, mert inkább tűnik valami koppintásnak, mint saját tervezésnek. Láttam már van L-Twoo "AXS" is.
-
Fall-N
veterán
válasz Ixion77 #246250 üzenetére
A felszereltsége itt-ott jobb a Focusnak, de túl nehéz a kategóriában, így én biztos nem venném meg. A Cube karbon, már eleve jobb az alap. Nem sok dologban "gyengébb", így én biztos a Cube-ot venném. Ha könnyebb lenne a Focus akkor még jó lehetett volna.
Vagy nézz másik fullyt a kategóriában a Focus helyett.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #246262 üzenetére
Természetesen igazad van, csak már sokszor nekifutottunk a kérdezővel a dologgal kapcsolatban, és mindenáron a fully volt napirenden. Magamnak kérdés nélkül a Cube-ot venném, de írtam neki korábban, hogy fölösleges a fully. Innentől fogva rajta múlik a dolog. Én ha nem kell durva terepre menni, biztos nem vennék fullyt. Szerintem a Cube karbon váza is elnyel annyi rezgést, hogy kényelmes legyen neki. Engem meg a kényelem nem érdekel, csak a hajtás hatékonysága. Ne fájjon rajta ülni az a lényeg.
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #246269 üzenetére
Dehogy kell mérnöki diploma. Annak kell aki megtervezni a kerékpárt és az alkatrészeket. Ha valakinek kicsit jó a kézügyessége és precíz, akkor simán meg lehet tanulni szerelni. Még videó alapján is sok mindent eleinte "le lehet utánozni". A teleszkópokon (hátsó tag legfőképpen) kívül, ha van szerszám mindent otthon meg lehet csinálni. Ezért szerelek én is magamnak.
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #246383 üzenetére
Nem értem az írásod. Azért terjedt el az első teló, mert első keréknél fontosabb a rugózás az irányítás miatt. Másrészt az ember sokkal megengedőbb, ha hátul ráz a bicikli, mintha a csuklód kapja az ívet. Engem sem zavar, hogy hátul merev. Viszont a plusz szerviz jobban zavarna. A karbon villa jó dolog, de nem mindenkinek opció. Gyenge terepre vagy városba tökéletes és sokkal könnyebb is.
Másrészt nézz meg egy webshopot. Karbon villából alig van, teló meg minden kategóriában megtalálható. Amikor építettem a biciklit, akkor karbon villát tervezem én is, de Kínán kívül sehol sem lehetett kapni (mondjuk most sem, főleg nem taperedben). Se várni nem volt kedvem, sem nyomozgatni, hogy melyik nem törik ketté alattam. De egyszer cserélek rá, rögtön lejönne 1,5-2 kg.
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #246420 üzenetére
Sarokcsiszoló+ vágókorong. Szépen egyenesen vág, én is azzal vágtam még nem vettem szerszámot. Ha kell szerszám tipp, akkor a Spyral bowdenvágó megéri az árát és olcsó.
MPowerPH: Persze egy niner RDO például csúcs a kategóriában. Sokan azzal is versenyeznek. Persze több odafigyelést igényel terepen.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #246437 üzenetére
Ha a legnagyobb lánckerékhez 2-3 mm távolságra van a terelőlemez, akkor beljebb váltva is meg kell hogy legyen a távolság, sőt egyre nagyobbnak kellene lennie. Meg kell nézned, hogy kompatibilis -e a hajtóművel az első váltó.
1. fogak száma, melyik a maximum amit támogat pl. 48T
2. A váz üléscső szöge (üléscső és a láncvilla által bezárt szög!), milyen van 63-67° és 67-69°. Az első a trekking a második az MTB vázakra jellemző. (A terelőlemez belső felébe van beütve. Nekem 69°-os a vázamon és a régi első váltóm 63-67° és nem is volt teljesen jó!
3. Hány sebességes az első váltó. Általában 6/7/8/9 szokott lenni, utána bonyolódik. -
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #246445 üzenetére
Nekem is hasonló felállás volt, én régen kitekertem a 48-cal mindent, csak leszoktam róla, mert úgy 60-70 rpm-mel tekertem átlag. 90 rpm rövid távon ment vele. Igazából annyira felesleges volt a 3 tányér, hogy dobtam is. A 28-ast nem is tudom hol tudtam volna használni. A végén 38T-t használtam csak, így kár lett volna megtartani. Az első váltó is elromlott, így végre megvolt az ok az integrált hajtásra való átállásra. Ott meg már egytányérost vettem rögtön. Mondjuk én soha nem szerettem az első váltót, manapság meg nincs is létjogosultsága. Csak a gond van velük, és NarrowWide mellett tök jó, hogy akárhogy tapossa az ember a pedált soha nem kell hallgatni, ahogy beleér a lánc a lemezbe.
A szögeltérés a legkisebb tányéron volt hatással, mert nem volt olyan beállás, hogy ne ért volna bele a terelőlemez alsó csücskébe.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #246470 üzenetére
48,8 mm lesz az. Általában a tripla hajtóművek Shimanónál 47,5 és 48,8 mm-esek.
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #246475 üzenetére
Ha beleér akkor nem jó valamiért a hajtóművedhez. 5 mm távolság már sok lenne és nem váltana jól amúgy sem.
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #246481 üzenetére
Milyen hajtómű ez egyáltalán? Lehet szegecselt lesz és nem is tudod cserélni a lánctányért.
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #246483 üzenetére
20ezet Forintért már kapsz komplett integrált hajtóművet, például Altus.
-
Fall-N
veterán
válasz deny330 #246499 üzenetére
Sokszor a beépítési magasság egyforma 27,5 és 29 teló között, csak a fékhíd van alacsonyabban a 27,5-ösön. 29"-est érdemes venni, ha nincs tényleg az adott modellnél különbség. Önmagában amúgy sem jelent semmit, mert az én 26-os XCM-em beépítésije 515 mm, de sok nagyobb telónál csak 470-485 mm hiába 29"-os.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #246494 üzenetére
A 104-es lyukkör miatt vettem a Funn Ridget. Előtte végignéztem az összes alternatívát, hogy az adott lyukkörhöz (96, 96 asszimetrikus) milyen lánctányér kapható. 104-hez több fog opció van. Például a Deore (96 asszimetrikus) csak 32/34T van. 104-hez akár 38T vagy Kínából akár 40/42T is (mondjuk ez nem opció, mert beleérne a lánc villába).
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #246464 üzenetére
Négyszög tengelyes a hajtómű gondolom. Van nekem egy leszerelt, szinte új 48/38/28 hajtóművem, ha érdekel. Annyi, hogy szegecselt, így lánctányért nem lehet cserélni rajta. Van monoblokk is hozzá.
Speedy007: Lidl jó, nekem az van. De a K lábú is jó. A V alakú szerintem nem jó.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #246532 üzenetére
Nekem is 3x7 volt, most 1x7. A váltóm 7/8 sebességes (Altus RD-M310), így bármikor lehet belőle 1x8 is. De Deore a terv, ismerős boltjában van sajnos ( ) Deore 9s váltókar (hiánycikk), így elvileg megint pénzköltés szagát érzem.
Na szóval, kell egy új hajtómű + monoblokk, ha a régi négyszögletes tengelyt is száműzni akarod. Integrált hajtásból van SunRace (FCMX0), Funn (Ridge Solo Comp), Shimano Deore (M5100-1). Shimanón kívül a SunRace és a Funn ad monoblokkot is, így azt nem kell venni, a Deore mellé kell egy monoblokk is, de árban kábé ugyanannyiba jön ki mind (30-35ezer Ft.)
Ha olcsóbb kell, akkor van egy lánctányéros SunRace négyszögletes hajtóművel, de én nem vacakolnék már velük.
Nekem a Funn Ridge van, tökéletesen működik első váltó nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #246541 üzenetére
Nagyon helyes! Sokkal jobban mutat így az SLX. Amúgy nem mérted hány grammos a hajtómű?
Ixion77: Szakadó esőben nem megyek biciklivel, sem távoli boltba, inkább gyalog. Nekem nem éri meg utána a bringát takarítani, sárosan meg nem hagynám. Engem már az is zavar, hogy most kicsit poros, holnap át is törlöm.
[ Szerkesztve ]
-
-
Fall-N
veterán
Nézegettem ma személyesen ismerős kerékpárboltjában az alkatrészeket, nála is elfogyott a Deore 9s kar sajna, így nem lesz Deore upgrade. (Direkt azért mentem, hogy megveszem előre.) 10-es full szett van neki, de k. drága lenne. Így maradok Altus 1x8-on egyelőre.
Az a vicces, hogy az összes bolt és webshop tele van Dore M591 és M592 váltóval, de kar sehol nincs már hozzá. Alivio kar persze van, mert az lett a 9-es utód, de azzal szerelve lebutítaná az ember a Deoret Alivio szintre. Még AliExpressről sem találni, pedig ott minden is volt.
Esetleg később SunRace M9.
-
Fall-N
veterán
Mi lesz ez lassan KRESZ topik? Nem kell aggódni, nemsokára lesz jogsi a biciklire, így majd az okosak megtanítják majd, meg sport liszensz sem árt majd. Valaki megint sok pénzt keres rajta, de sebaj. Végülis az összes autót vezető ember is letette annó és vizsgát és mindig, minden körülmények között szabályosan közlekedik. Ja nem... Meg persze a gyalogosok is úgy ballagnak, hogy véletlenül se kelljen miattuk megállni, kikerülni se kelljen őket. Nekik mégsem kell KRESZ vizsga, logikus.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #246789 üzenetére
A denaturált szesz másra való, az isopropyl jobb. Eleve nyom nélkül elillan, nem bántja a festéket, alkatrészeket, műanyagot. A legtöbb normálisan felszerelt festékbolt árul, ha nem akkor webshop.
-
Fall-N
veterán
Az ablakmosáson kívül semmilyen autós dologra nem alkalmas. Ablak meg a biciklin nincs, így semmi keresnivalója nincs szerintem a közelében. Wikipédián írja mire jó (csiszolás utáni portalanítás, tüzelőanyag, foltbenzinhez hasonlóan foltot kiszedi a szövetből stb). Mivel van műanyag és gumi is a biciklin ezért én nem használnám. Isopropyl annyiban tud csak veszélyes lenni, ha belefolyik a csapágyba, akkor ki tudja oldani a zsírt. De nem nagyon látok olyan helyzetet, hogy valaki öntené a biciklire.
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #246805 üzenetére
Nem célozgattam semmire. Ahogy írta a másik kolléga, konkrétan a billentyűzet műanyag alkatrészét nyírta ki a denaturált szesz.
Valószínűleg azért van a féktisztítóban is isopropyl, mert sokkal jobb ilyen téren. De sok boltos azzal takarítja a kiállított bicikliket is, mert nem kell vízzel lemosni utána, mintha valami habot képző mosással kéne tisztítani.
Ez ugyanolyan mint a Brigéciol. Elvileg autó motorokblokkjának a tisztítására van, ami sokkal erősebb anyagból van, így én biztos nem állnék neki bicikli alkatrészeket ezzel takarítani. Egy motor elbírja, mert sokkal nagyobb hatásoknak van kitéve, így "van benne anyag". Láncra ágyúval veréb esete. Egy sima mosogatószeres víz leszedi a zsíros koszt, vagy ott az isopropyl utána (benzin, foltbenzin is jó persze). De természetesen mindenki azt használ, amit akar, de én nem vagyok híve az agresszív szerek használatának. Például drágák a Muc-Off dolgai, de legalább mind lebomló, szerves anyagból van.
Például amikor legutóbb átpörgettem a láncot a mosó kis szerkezetben, akkor külön flakonban gyűjtöttem az olajos, koszos cuccot, ami lejött róla és inkább elviszem a megfelelő helyre ha összegyűlik.
-
Fall-N
veterán
válasz zsamiatt #246808 üzenetére
Meddő vita ez a KRESZ, feketén-fehéren le van írva mit szabad és mit nem, ezért nem vita tárgya. Másrészt hülyeség a biciklis KRESZ ebben a formában, mert a legtöbb embernek van mellette jogosítványa, így elvileg tudnia kellene. Másik része, hogy hiába tudja ha úgysem tartja be. Inkább az iskolai tananyag része kellene, hogy legyen a sok f*szság helyett (ének-zene és társai). De hát a közoktatás nem életre nevel. Pedig általános iskola 7.-8. osztálya simán kimehetne egy ilyen nyílt napra ahol elmagyarázzák a dolgokat. Utána lehetne opcionálisan vizsga is, ami később jó lenne SMKP, A és B jogsihoz.
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz Foose #246838 üzenetére
Láncváltóval közel sincs annyi nyűg, az agyváltóval az a baj, hogy drágábbak és sosem annyira jók, mint egy normális láncváltó. Természetesen szíjhajtás mellé agyváltó való. Ami tényleg már nem annyira nyúlós érzésű az egy Rohloff, de az méregdrága, 250-300 ezer Ft.
Családban van Nexus agyváltó, nekem rohadtul nem jött be. Láncváltó után, nyúlos, nem jók a kiosztások és érezni a darabosságot benne. Alfine állítólag jobb, de az is rohadt drága és hasonló árban egy Deore váltás oda-vissza pofozza. Persze városban ha valakit ezek nem zavarnak, akkor elmennek sokat, a lánc is sokáig bírja. Terepre viszont nem való, bár gondolom az nem cél.
-
Fall-N
veterán
válasz kw3v865 #246912 üzenetére
Élettartamban szerintem jobban megéri minimum szintnek egy golyóscsapágyas. Ha találsz jó áron vagy rendelsz Kínából, akkor az ipari csapágyas a nyerő.
Sokáig ilyen noname siklócsapágyas, olcsó, műanyag vackokat használtam, de ég és föld a különbség egy olcsó, de minőségibb golyóscsapágyas között. Nekem most a második Wellgo B-155 van. Az előzőnek sincs baja, csak asszonynak odaadtam, mert fehér színű (kényes), magamnak meg egy fekete színűt vettem. Jobban is mutat a Funn hajtóművön. [kép] De gondoltam veszek egyszer egy narancs színű ipari csapágy adat, például RockBros Aliról.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
A legtöbb integrált monoblokkot ott van a kis nyilacska, hogy merre kell behajtani a csészét. Ha mindkét oldalon hátrafelé mutat a nyíl akkor angol menetes, ha az egyik felén előre (hajtás oldal) akkor olasz. Angol menetnél mindig előrefelé hajtjuk ki, hátrafelé hajtjuk be a monoblokkot. Az előre és hátra irány természetesen a menetirányhoz képest van.
Másik része, hogy az elmúlt pár évben, 20 évben már nem nagyon használt senki sem olaszmenetes vázat. Így ha nem valami nagyon retro acél vázas outi/MTB-ről van szó, akkor 99%, hogy angol menetes. Van még francia menetes is, hogy teljes legyen a paletta, de azt csak tényleg ilyen régi Peugeot és más francia vázakban használták.
Szerkesztette közben, mert félre néztem valamit. Szóval az 1,37x24 is árulkodó, mert az 1,37 mm a menetemelkedése az angol menetes váznak, 24 meg a tengely átmérője az integrált hajtóműnek.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Szerencsére már olasz vagy francia menettel neü találkozni. Főleg mióta az integrált hajtómű lett az elterjedt, inkább más szabványokat találtak ki (BB30, BB386, PF30 stb.), így nem használja senki. Ha pedig menetes a váz, akkor az elterjedt angol BSA 68/73 szokott lenni.
-
Fall-N
veterán
Attól függ milyen gyártótól van a hajtómű. Nekem például Funn van, amin nem a Hollowtech II féle csillag alakú kulcsnyílás van, hanem a sokkal jobb 5-ös hex (imbusz) és a csavar is sokkal nagyobb és erősebb. Nincs a bal hajtókaron sem az a béna műanyag sem, amit be kell pattintani a tengely végén lévő apró furatba. A hajtómű tengelyének végén sokkal nagyobbok a recék, mint a HT II végén (hasonló a régi ISIS bordástengelyre):
Viszont a monoblokk csészélye ugyanolyan, mint a Shimano HT II-ese, így teljesen kompatibilis a Shimano rendszerével és jó hozzá a behajtó kulcs is.Más márkák is mást használnak, például a RaceFace, SRAM/Truvativ stb.
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI AVATA Pro-View Combo (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- Kerékpár matrica a legjobb minőségben azonnal! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- XL vázas, Cannondale Kineto Men pedelec e-bike 170-190 cm/140 kg-ig (beszámítás)
- Wenko Secure kádbelépő kapaszkodó fehér
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs