-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
StLui
veterán
válasz Fall-N #137366 üzenetére
Én is keresek egy új kasztnit a kocsihoz, rám nyitották a teszkónál az ajtaját egy másik kocsinak
Komolyan ezért kukáznátok egy komplett vázat?
Bocsánat, de amikor a fenntarthatóságról kéne szóljon a világ, én kiakadok az ilyen dolgoktól
Most pl kaptam láncnyúlásmérőt, kiderült, hogy az 1-es is beleesik már mintha ott sem lenne, de semmi baja, nem visz rá a lélek, hogy lecseréljem, pedig tudom, hogy itt azért lehet pont a sort kukáztatom vele ez miatt.
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
válasz Fall-N #137373 üzenetére
Ennek tényleg örülök!
Más:
Őrület már mit tolnak itt Phil-ék tényleg elképesztő Mit kelett tolni előtte, hogy igy merjenek menni
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
trialboj
őstag
válasz Fall-N #137373 üzenetére
Azért nem árt megvizsgálni mitől lett karcos, ha nem így vettétek, akkor az új váz is sérülhet pl fel / leszállás miatt? Érdemes lesz egy vastagabb átlátszó fóliát rakni a felső csőre, és többet nem kell aggódni hogy a cipő talpa végigkarmolja mert kő szorult bele v homokkal, stb.
(#137369) StLui Azért az 1 már instant csere, nekem volt mérőm, de elbambultam, az elején nem volt még 0.75 el sem gond, aztán 2 hónapig nem mértem és beesett az 1be is, na hiába cseréltem le azonnal, onnantól érződött hogy megevett 3 fokozatot hátul, azokban legalább 2 hónapig darált (kb 500-700 km) aztán valószínűleg bekopott a lánc, de ez nem okos dolog, a lánc nem annyira drága, hogy megérje kukázni miatta a sort, és ahogy Runner is írta, egy idő után az első tányért is. Láncot meg előre kell venni, mikor mást is rendelsz, lehetőleg akciósan nyár végén annál olcsóbb nincs
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #137395 üzenetére
Éppen kérdezni akartam,hogyan lehet felülésnél cipővel megkarcolni?...erre meg írod,hogy úgy történt.
Runner...az a nyúlás szélsőséges eredménye,de lassan,szinté észrevétlenül romlik a váltás gyorsasága,pontossága is a nyúlással,ami leginkább az új felszerelésénél érződik,ami érthető is,hisz minél kopottabb egy lánc annál nagyobb az oldalirányú toleranciája,így az őt mozgató váltó mozgására lassabban reagál,mert kopottan el tud hajlani oldalra.Ez persze tizedmásodperces késlekedés,de egyértelműen érezhető,meg hangosabb is váltás.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz Fall-N #137599 üzenetére
nem rozsdásodik De rozsdásodik a cro-mo is, talán kicsit kevésbé.
nem nehezebb egy modern acél váz az aluhoz képest De nehezebb, nyilván azonos kategóriában. Szóval pl. ez [link] tuti könnyebb, mint egy olcsóbb decás outi, de tuti nehezebb még az én középkategóriás bringámnál is.
Az alu a sok feszültséget, ami éri "tárolja" és egy idő után elreped vagy törik. Semmi baja nem lesz az alunak, a korai aluvázak nem voltak a helyzet magaslatán a 90-es évek végén, de ez ma nem jellemző.
Amúgy, meg ha acél szóba kerül itt az cromo szinte mindig. Nekem volt cro-mo országútim, azért a mostani alu-karbon jobb. Illetve van két vintage montim azok full cromo, az egyik triplán húzott tange.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Fall-N #137780 üzenetére
1 1/8-as Ahead fejcső Nem azt, nem szoroz a fejcső ilyen felhasználás esetén
alu váz minek? inkább valami jó cromo gép.
legalább 3x8-as váltó Bőven elég neki a 3x7 is szvsz, nekem is van, alattam is bírja.
ne legyen alsó kategóriás Shimano Thourney rajta, legalább Acera vagy Altus legyen Leginkább LX vagy XT, esetleg STX.
Vintage montit manapság gombokért lehet kapni, addig érdemes venni amíg nem megy fel az ára, mint a veterán bringáknak.
(#137785) Predator2 Valami alap CST-t például
(#137786) ZolkoW A VeeRubber egy kalap szar, ezek a kendák is. A mitas nem tudom milyen mitas gumim van, de az falcos 28-as (gumi peremes) azzal nincs gond
(#137788) jjeahh Videón elég gusztustalannak néz ki ez a tubeless dolog
Más új projekt a ratbike, van itthon egy NIK csepel [link] darabokban rozsdásan. Lekenem olajjal, aztán összerakom
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Fall-N #138091 üzenetére
Nekem ne mond, csinálom már pár éve ezt a bringa szervizes melót.
Igen, nyilván a szakbolt feladata átadáskor üzemkészre beállítani a bringát. (Bár hozzáteszem, a kónuszok beállítását szerintem a boltok kb 90%-as nem csinálja meg.) Ebbe beletartozik a kónuszok, fékek beállítása, fék légtelenítés is ha szükséges, illetve váltó beállítás. De azt honnan a bánatból szagolja ki egy szerelő, hogy mondjuk a kedves szalagmunkás kifelejtette a zsírt a forgáspontok csatlakozásánál, vagy mondjuk nem pontosan présel be egy csapágyat, vagy sorját hagy a vázon a forgáspont csatlakozásoknál? Vagy mondjuk e-bike esetén a motor felfogatásnál is zsírozni kéne az érintkező fém felületeket, nekem ez is csont száraz volt. Arról nem is beszélve, hogy a forgáspontjaim egy két helyen, jelentősen nagyobb nyomatékkal voltak meghúzva, mint az előírt, azt sem tartom kizártnak, hogy a tám villámnál a csapágy azért rág egy kicsit mert agyontépte a paraszt a csavart. Ezeknek a hibáknak a megléte, szerintem túlmutat egy új kerékpár beállításán. Szomorú, hogy ez megeshet egy 1,5 milliós bringánál. Én így gondolom. Persze lehet mindent orvosolni utólag, mint ahogy én is megtettem, de azért jobb lenne ha ezekre figyelnének, mert ez már a gyári összeszerelő munkás felelőssége lenne, nem pedig a szakbolté aki kiveszi a dobozból az új kerékpárt!
És most ezzel nem a Meridát mint márkát akarom leszólni, mert továbbra a is a világ egyik legjobb márkájának tartom, de a gyári összeszereléssel vannak bajok, és ez szerintem teljesen márka független, bármilyen neves márkánál előfordulhat.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #139402 üzenetére
(OFF)(#139401) 6030D (/OFF)...na ehhez hozzászólok mert szakterületem...volt.Minden rovar és bogár ízeltlábú,ugyanakkor míg minden bogár rovar,addig nem minden rovar bogár,tudniillik a röpképes (vagy valaha röpképes) ízeltlábúakat rovaroknak hívjuk,ezen belül meg azokat melyeknek kemény fedőszárnyuk van (Cserebogár,Katicabogár,vagy éppen a Nagy Hőscincér) bogaraknak.Vége.
(#139408) 6030D ...egyetértek. Squirting women.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz Fall-N #139844 üzenetére
Lehet, hogy pont én ajánlottam hasonlót, de én azt linkeltem, amit én vettem, és az szerintem vastagabb falvastagságúba is belemegy, mert kívül minden MTB kormány 22,2-es a markolatnál. Nem lehet, hogy olyat sikerült találnod, ami országúti specifikus? Ha a legvége belemegy a lyukba, akkor az egésznek bele kell mennie megfelelően kilazítva.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Fall-N #139920 üzenetére
Nekem szépen működik MTB és outi kormányban is, ha úgy lesz, megmérem, mekkora a műanyag rész.
(#139921) Csokicsibesz: nálam jól szuperál egy szett, az használtan 45e volt. (azért fölösleges leírnom, hogy Red Power HP, mert már úgysem kapni, de az árából talán lehet következtetni, újan amúgy 100 körül lehetett)
A tartósságot lehet hogy kategóriánként kéne nézni, nem "ömlesztve", mert ha ugrálsz, arra egy akármilyen XC kategóriájú felni alkalmatlan lesz, cserébe egy alap trail felni meg lehet, hogy jó. Általában úgy érik el a súlysökkentést, hogy jobb ötvözetet használnak, meg többet CNC-znek, így kevesebb anyag marad, de az ugyanolyan erős. Kivéve, amikor túlzásba viszik, és jönnek a kisebb csapágyak, abból is kevesebb, az örökös acél kazettatest helyett bemaródós alu, stbBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
StLui
veterán
válasz Fall-N #140068 üzenetére
Nekem van, jó a dekás téli, és mindenképpen hosszú ujjú párti vagyok (használható a kiszakadt ion is, csak lyukas lett. Én inkább csak azért írtam, hogy nem sok értelme van terepre ezeknek a drága cuccoknak, szívesebben tekerek az ócska levágott farmeromban mint a márkás nadrágban amin érzem, hogy ugyanúgy kuka lenne egy esésétől, ahogy a pólók is. Fiam Fox pólója is az első esésnél a contest végén szitára lyukadt ahogy csúszott egyet hason
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Fall-N #140357 üzenetére
Szerintem meglesz, mi a gond.
Négy éve, mikor vettem a nyeregcsövet, nem tudtam rendesen beleszuszakolni, így csiszolópapírral nekieshettem. Erre a váz nyeregcsövében lévő karcok utalnak. Most már így bele lehet préselni a nyeregcsövet (egy darab ragasztószalag nem fér el mellette), viszont nem lehet úgy meghúzni, hogy tartson isLehet, kap majd egy kis ragasztót, bár először talán megnézem egy csavaros bilinccsel.
(#140356) jjeahh
Én inkább a saját márkás bringákhoz hasonlítanám[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #140768 üzenetére
Mennyiket tekersz 1huzamban? Főleg időben.Csak mert az ilyen párnázott,hosszú távokon nem szokott jó lenni...aztán meg ahány segg annyi szokás.
triálboj...jó beszámoló,ezek számomra mindig érdekesek.
3060D...pár grammot lekoptattál róla?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Atke
senior tag
válasz Fall-N #141331 üzenetére
komplett szettet cserélek, a monobloknak nincs tengelye, 2 csapágy...
Utána néztem a dolgoknak, szokásom. De ennek kb sehol nem tudsz, és a szervizesed sem valószínű, ha csak nem valami elit bringaboltban van/dolgozik. Trek mo-t is hívtam, Probike-ot is
Bár azt mondták hogy vigyem be, mert láttatlanban nem tudnak mint mondani, ergo "nem értenek hozzá" ami nem is csoda ,a sok szabvány miatt, -
samujózsi
tag
válasz Fall-N #141333 üzenetére
O.K., de milyen kulcsszóra keressek a youtube-on?
Esetleg tudsz konkrét videót, amin látni is lehet, hogy mit csinál a videó készítője? Mert a sok önjelölt oktatónál leginkább a hátát vagy a fenekét látom a szerelőnek, hogy a kormányon pontosan mit is csinál, hogy szedi ki ezt a belső részt, azt nem...Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
ivana
Ármester
válasz Fall-N #141357 üzenetére
bal ellentéte a jobb Az angolnak is csak a hajtásoldali csészéje bal menetes
a szabványhoz képest fordítva van Milyen szabványhoz? Az olasz menet is egy szabvány, sőt a francia is (ami szintén dupla jobbos). Talán a 40mm-es beütő is, csak aki azt kitalálta.
Nem én neveztem el így. De.
A 36 mm és a 24 tpi meg áll az angol mentes középrészre is. A 24 TPI igen, de az angol csésze több, mint egy milivel kisebb, az olasz csapágyházba konkrétan beleesik.
-
ZolkoW
őstag
válasz Fall-N #141584 üzenetére
Gravelen nem láttam még 160-asnál nagyobb tárcsát, némelyik villa leírása nem is engedné, meg szükség sincs rá. Ellenben hátul 140-est már láttam
(már gondoltam rá, hogy MTB-n is elég lenne a 160 elöl, de azért nem vagyok a legkönnyebb alkat. A másik bicón, amit eladtam, akkora volt, és volt különbség, de azért jól szuperált az is.)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-