-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
wasdffafaaff
junior tag
válasz Fall-N #144675 üzenetére
érdekes 4 éve amikor vettem ezt a biciklit 45-ért akkor nem találtam ennél jobb ajánlatot.se jofogásrol sehonnan....
vagy pedig 80 ért vehettem volna egy ujjatakkor?mégis kifizettem érte a 45ezret.,.szoval más is kifogja ha én rakom fel.engem nem érdekel hogy pesten vagy akárhol az országba mennyibe kerül.itt csabán vagyok.itt 10-15 ért olyan bicikliket árulnak az aprón amivel a részegek szoktak járni a kocsmába
ez nem így müködik ez a be árazás amilyen szempontokat te nézel....annyit ér amennyiért el lehet adni és kész.nekem is eltudták adni 45-ért mert nem volt választásom azért!
[ Szerkesztve ]
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Fall-N #144750 üzenetére
Ugyebár a vázak Kínában és Tajvanban készülnek bérgyártásban, így valószínűleg ugyanazt kapod valami hülye matricával
ugyanez szerintem a többi karbon cuccra is vonatkozik, szóval nem értem miért lenne kockázatosabb egy kormány a váznál anyag valszeg ugyanaz, kézi munka valszeg ugyanaz, mold valszeg ugyanaz, de szerintem a quality control is hasonló, nem hiszem hogy azon sokat lehetne spórolni. amin lehet spórolnak az a tesztelés, miután elkészül a cucc, ami mondjuk potenciális veszélyforrás lehet, de ez ugyanúgy igaz lehet a vázra.
frango13: próbáld meg kevésbé szorosra kötni/húzni a cipőt. terhelés alatt megdagad a lábfejed/bokád, így ha úgy indulsz el, hogy alapból szoros a cipő, terheléssel csak rosszabb lesz.
[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Paxker315
addikt
válasz Fall-N #144807 üzenetére
igen. a "29" és a "28" is 622. Csak előbbi extra ballonos gumik esetén "dukál".
Amúgy, mivel már a 21mm belső szélességű felni is országúti méretnek számít, 23-25mm-es külsőhöz, elgondolkoztam, hogy mekkora platform kell egy 2.5" gumihoz
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
FireKeeper
nagyúr
-
6030D
Ármester
válasz Fall-N #145118 üzenetére
Azért nem csinálják, mert vagy nem éri meg, vagy baja lehet belőle. Runner írta korábban, hogy ha behoznak valami munkás dolgot (belső bowdenezés, berohadt ez meg az, stb.) akkor a vevő csak annyit lát, hogy bowdencsere, kihúz, betol, kész. 20 éves mono csere: kiteker, beteker, kész. Ja, hogy nem indul meg? Ja, hogy sérül a váz(festés), menet, és reklamál a vevő...
A hegesztés ugyan ez: mindent lehet hegeszteni, az ott erősebb is lesz, mint előtte. Mellette nem. Ha eltörik, esel. Vagy te, vagy a családod, ha olyan, perel. Bebizonyítják, hogy hegesztve volt, akár lehetett az is az oka az esésnek, vagy az miatt lett komolyabb a végkimenetel. Ki a hibás? Aki csinálta. Mennyiért? 2500 Ft, meg egy vállveregetés, hogy bezzeg más nem.
Tök jó, hogy csinálnak ilyet, nekem is csináltak, csak bele kell gondolni, hogy ha a te életed/jövőd múlna rajta, te megcsinálnád-e másnak?(#145122) wasdffafaaff: egyik ismerősöm most adott el egy ilyet (camping, ugye?), fellelt állapotban 50 rongyért. Ha leszedte volna a rozsdapöttyöket a króm felniről, meg szétszedte volna kicsit zsírozni, akkor még pár tízes jött volna rá, csak hát az időhiányt. Tiéd vagy vennéd?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Fall-N
veterán
válasz Fall-N #145183 üzenetére
Van egy egyszerű módszer, hogy kiderüljön, hogy a gumi vagy a felni-e a hibás. Jelöld meg ragasztószalaggal vagy krétával a felnit és a gumit is ahol az eltérés van, majd rakd át. Majd cseréld meg a két gumit is. Ha felninél ugyanoda esik a pukli akkor ott a hiba, ha a guminál van mindig ugyanott a hiba akkor azzal van a gáz.
-
6030D
Ármester
válasz Fall-N #145359 üzenetére
Attól hogy átütős, még lehet rajta gyors zár. Ugyanúgy nyitod, csak nem esik egyből le a kerék, hanem kitekered az átütőtengelyt, majd kihúzod, és úgy esik ki a kerék. Ez is kb 5-10 mp, gyakorlatfüggő. De pl a DT tengelyemen meg csak kerni kell, nyitni se.
Amire te gondolsz, szerintem, azokat imbusszal kell oldani, de az sem vészesen sok idő, csak a szerszám legyen kéznél.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Massmurderer
őstag
válasz Fall-N #145471 üzenetére
Prizmat énsi leszedtem.Egyet leloptak róla,most a gumin amúgy is ott a csik.Nyeregcsövön meg van egy fényviszaverös vacak.Meg ott a lámpa.Lakott területen kivül meg ott az a nyomi mellény azt kész.
Csengö meg felesleges.Lehet hallani,de gyalogosok 90% cseszik rá.Tegnap Györbe voltam,a városba.Kerékpárúton mentem végig.Öreglány azzal a fos 2kerekü huzogatos bevásárlovacakal kilépet a buszmegálló mögül a kerékpárútra.Hajszál volt hogy nem tiportam el.Ha meg gyalogos kolbászol elöttem,csöngetek,hátranéz,azt megy tovább.Nekem kell kikerülni vagy lemenni a kerékpárútról hogy ö tudjon közlekedni ott,ami az én közlekedésemnek ki van jelölve hely.De mondjuk ha igy tartják be a szabályokat,ennyivel föút közepén énis gyalogolhatnák bármikor,vagy felmehetnék a kerékpárútra mtzvel,mert úgye a kerékpárút robogos,elektromos hulladék,lóvaskocsi,babakocsi használja.Ha meg szól az ember,nekik áll feljebb,ök vannak megsértödve hogy én hogy merek szólni nekik.[ Szerkesztve ]
-
pikszel
őstag
válasz Fall-N #145471 üzenetére
Lehet, hogy hülyeség, de hidd el, itt Miskolcon nagyon is hasznos, a közlekedési kultúra miatt. Egy ilyet használok, és maximálisan elégedett vagyok a hangjával, és akinek szól, az is meghallja, és úgy van beállítva, hogy a harang alja előre néz, így nem lóg ki felfelé a bicikliből. Rendőr is állított már meg, és hiányolta a csengőt, ami ott volt a biciklin, csak gondolom nem látott még ilyet. Reflexcsíkos a gumim, valamint itt-ott van fényvisszaverő fólia is a vázon.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
samujózsi
tag
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Fall-N #145554 üzenetére
Pedig autóból szemlélve igenis jó a prizma. Inkább normális prizmákat kéne gyártani, amiknek nincs mindenféle hülye alakja, és atombiztosan felszerelhető a küllőre. A kormány sem esik le minden döccenőnél, a prizmának miért kell?
Amúgy a prizma sem kellene, hogy ilyen nagy tányér legyen. Egy egy centi széles, nemtudomén 5 centi hosszú fényvisszaverő csík bőven elég figyelemfelkeltő.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-
Csokicsibesz
tag
válasz Fall-N #145713 üzenetére
A fő baj az, hogy a középkategória sem éppen olcsó. Én ide sorolom a drágább alu és olcsóbb karbon vázas bringákat is. 1 millió ft feletti bringákról sincs teszt, pedig ez már nem kevés pénz.
Tesztnap egyébként nem rossz dolog, ott viszonylag sok bringát ki szoktak vinni. Csak az a vezetett próbakör nem a legjobb viszonyítási alap.
-
ivana
Ármester
válasz Fall-N #145804 üzenetére
Azok a "bontószökevények" sokkal jobb bringák szoktak lenni, mint bármi amit felsoroltál. Ha holnap lesz időm lövök egy képet, itt a nyaralónkban Mindszenten 6 darab tanyabike van, kor sorrendben: Styria a 30-as évekből, Weiss Manfréd a 40-es évekből, magyar kisipari az 50-es évekből, Csepel Mátra férfi, Csepel Mondial, 24-es csepel city.
Ezeknek még forrasztott muffolt acélváza van, rendes papucsa, igazi kontrát raktak bele. Az első agyak sem joytechek. A styria esetén konkrétan egy darab acélból esztergált agy van. Ja és kb. egy mai trekking súlya körül vannak (15kg).
-
-
Tothgera30
Ármester
válasz Fall-N #145811 üzenetére
Meg a kedvencem az összepöttyözött vagy tarka-barka festés a '90-es évekből. - Hogy az nekem mennyire bejön, főleg rikító színekkel. Nekem már "csak" egy 96-os évj. ősmontit sikerült szereznem, egyszerű aluminium színnel.
#145815 planbmokus: Nem is fogják elengedni a Lefty-t, de már több téren visszaszorultak. Bár nekem a Made is USA után csalódás jelenlegi.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
ZolkoW
őstag
válasz Fall-N #145924 üzenetére
Igaz, hogy a hajtás oldal a gázosabb, ott tud inkább elmozdulni, azt meg pozícionálja az a rendszer is, de mégsem használnék olyan vázban gyorszárat, az egysebis tapasztalatok óta
G@ben: ja, akkor biztos nem ez a fajta "egybeváltó", csak a Cube-nak a Shimano specifikus tartófüle. A 152 mm az 3,5 mm túllógás oldalanként, a tengelyvégen túl, ez nem tűnik olyan extrémnek. De ha megválaszolják a kérdésed, az a biztos
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
bringasisti
őstag
válasz Fall-N #146097 üzenetére
Teljesen félre csúszott a beszélgetés már a kezdetén. Van olyan eljárás amit az űrhajósok használnak. Amikor mi beszélgetünk valamiről akkor olyan eszközt kell felvetni amit a beszélgető partnerek meg tudnak venni. Itt nincs senki aki ilyent venne mert nem lehet kifizetni és a hatékonyság nem kielégítő. A hidromotor ami fel lett vetve meg kell nézni mikor a kerekes markoló ha bontják az utat arrébb megy lépésben üvölt a motorja.
BENEFON DELTA--------N8
-
Somatom
veterán
válasz Fall-N #146093 üzenetére
Eredetileg a 40 éves kontrát akartam megnézetni, de azt mondták, hogy alkatrész híjján annak nincs értelme. Fűzőcskézni nem volt kedvem. 8 körül lett volna kontrás kerék és 17 volt a 3 gangos, Shimano agyváltóval, markolattal, lánckerékkel, szóval tokkal-vonóval. Itthon, bótban, polcról, számlával. Sztem nem volt drága. A 7 gangos már 30 fölött lett volna, de sztem az sem a horror kategória. Csak, egy bevásárlós kempinghez fölöslegesnek tartottam. Nem is bántam meg, mert erre a célra teljesen elégedett vagyok a kiosztásával.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HollyBoni
veterán
válasz Fall-N #146209 üzenetére
Váz és kormány kifúrása nagyon nem egyenlő egy meglévő szelep lyuk kitágításával. Ettől független hidd el sokan fúrtak már kormányt és vázat is (gondolom a te vázadon is van pár lyuk amit a szemét gyártó rakott bele), természetesen nem fogom mondani hogy ajánlom. Én sem szeretem az ész nélküli kókányolást, de szvsz egy szelep lyuk felfúrása nagyon nem az.
De mindegy, úgysem fogjuk tudni meggyőzni egymást, én csak leírtam a meglátásom és a tapasztalatom. Nem egyszer csináltam, és sosem volt baj. Ésszel kell csinálni. Nyilván nem fogok nekiesni egy 10mm belső szélességű országúti felninek (ha létezik ilyen egyáltalán).
Biztos vagyok benne hogy az élet sok területén csináltál már olyan dolgokat gond nélkül amit voltak akik nem ajánlottak.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Fall-N #146216 üzenetére
Van jó pár karbon és alu koskormány amibe van fúrva két lyuk, bowdenvezetés miatt. Persze, tudom hogy a gyártó a lyukaknál szinte mindig erősít (bár pont nekem több vázamon a támvillán és a láncvillán is van lyuk ahol nincs erősítés), ezért mondtam hogy én sem ajánlanám a kormányba vagy vázba új lyuk fúrását. (BTW a kulacstartónál nem erősítés van, ha csak simán belefúrnának a csőbe, nem lenne elég menet a csavarnak. Sokszor láttam már alu vázat amibe gyárilag csak belefúrtak, és beletettek egy alu menetes szegecs szerűséget (nem tudom a pontos nevét), ebbe ment a kulacstartó csavar)
De itt továbbra is csak egy lyuk kitágításról van szó. Kismillió bili alumínium felni járkál gond nélkül autószeleppel. Igen, a gyártó fúrta bele, gondolom hogy mennyi tervezés és tesztelés megy egy 2500ft-os felnibe. De mindegy, tényleg leállok, ezt a kérdést max egy mérnökkel lehetne eldönteni aki felniket tervez.
[ Szerkesztve ]
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Fall-N #146206 üzenetére
Hát izé, attól függ, mint hívunk csiganyálnak. Én azt, hogy amikor mész húzol magad után (csak a térképen ) egy vonalat, amit szükség esetén vissza tudsz követni. A Bryton 450 hótziher, hogy nem tud ilyet, csak azt tudja, hogy menüből kiválasztott tracken - ami persze lehet egy korábban megtett útvonalad is akár - végigvezet úgy, hogy látod a térképen a track nyomvonalát.
A Garmin cuccok nem annyira szarok, mint látszik, csak tény, hogy szoftvert írni már 20 éve sem tudtak, és láthatóan azóta sem tanultak meg. A BaseCamp például a nem éppen low end PC-men lassan tölti be a térképet a helyi tárolóról, és görgetésnél is lassú, az UX meg szánalom. A készülékeik viszont nagyon tudnak, van oka annak, hogy piacvezetők
Egyébként Brytonhoz outira nem igazán kell speed szenzor, legfeljebb érdemes, montira viszont muszáj lesz, anélkül elég gyenge.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Fall-N #146206 üzenetére
Jópofa a Bryton, de a navi részét inkább hagyjuk. Ez a csiganyál maximum arra jó, hogy eltévedj és felidegesítsd magad. A Garmin nem kicsit jobb. Mondjuk az tény, hogy nekem is lefagyott egyszer a Garmin, újra kellett indítanom, utána megjavult. Épp ma tettem rá a 4.10-es szoftvert, remélem ezzel stabilabb lesz.
maximilian4: Nekem five ten van, méretezése szerintem hasonló mint a Nike-nak.
De néha egy fél számon múlik, hogy tökéletes lesz e vagy sem. 45-öst vettem, nem rossz, de 44,5 jobb lett volna.[ Szerkesztve ]
-
Véreshurka
senior tag
válasz Fall-N #146093 üzenetére
Egx kicsit ezzel vitáznék:
Nálam 3 sturmey agyváltó működik a családban: s rf5 nekem meg feleségemnek, s rf3 anyósnak, illetve nekem van még egy hátsókerekem szintén s rf3-al amit 3 évig használtam, hibátlanul mennek. Sok pótalkatrészt lehet venni hozzájuk, főleg angol webshopokban (pl. SJS), de ebike is egész jó kínálattal rendelkezik. Való igaz, hogy már tajvani márka, de némi odafigyeléssel és rendszeres karbantartással valóban örökélet, pláne a régebbiek, amikor még angol cég volt.
Itthonról valóban viccesnek hathat a rohloff árazása, de ha belegondolsz, hogy egy olyan szerkezetet veszel ami téged és még akár a következő generációkat is kiszolgálja, már is máshogy lehet ránézni, arról nem is beszélve, hogy egyrészt nem egy tál rizsért dolgoznak az emberek a cégnél (ami még mindig családi vállakozás) másrészt nem is igazán a magyar átlagfizetéshez pozicionálják a terméket. Egy egész jó kis pro/kontra összeírás a rohloff mellett/ellen.
A nyúlós érzetet agyváltóknál nem igazán értem amiről írtok, nem tapasztaltam ilyet, bár tény, hogy kb. 10 éve nem nagyon van tapasztalatom láncváltóval, eléggé elszoktam tőle. Szerintem az egyik legnagyobb hátránya az agyváltóknak, hogy meg kell hogy állj a tekeréssel egy pillanatra a váltáshoz, és főleg emelkedőn ez nem éppen kellemes, de teljesen megszokható rutinná válik, mint mondjuk az spd be/ki csatolása.
El Psy Kongroo
-
HollyBoni
veterán
válasz Fall-N #146351 üzenetére
Nem tudom hogy fogunk e ott tartani valaha mint Hollandia... Kb. fel kéne bontani az összes utat és újraépíteni őket. A tesóm ott él, én is tekertem ott párszor. Amsterdam meg Hága megvolt. De ami nekem leginkább tetszett mikor elmentünk egy nagyobb körre, és még a kis faluk között a "semmi közepén" is végig ment a perfekt minőségű bicikliút. Összehasonlíthatalan Magyarországgal, teljesen más világ.
Mondjuk ott meg hegyek nincsenek, az picit unalmas.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Asztalos klub
- PC-re tart a God of War Ragnarök?
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Google Chromecast topic
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- PlayStation 5
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Fűnyíró topik
- PayPal
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen