-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Hasaggymeg #124057 üzenetére
Ha újoncként javasolhatok kabátot, ami nekem bejött, akkor az ez a dekás RR 500-as. Pont annyira hosszú hátul, hogy kényelmesen takar, van extra sárvédős lelógó rajta, ami mondjuk nekem montin fontos, és alálöltözés mennyiségétől függően 8 és -8 között eddig jónak tűnik a klíma benne. A hátsó zsebek méretét nem tudom kommentelni, mert hátizsákban hiszek
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz jjeahh #124253 üzenetére
Szerintem vegyél fatet, mert a legnagyobb buli. Én is sokáig szemeztem vele, aztán megvettem, és nem bántam meg, hatalmas buli, és teljesen más élmény, mint egy fully vagy egy merevfarú... És sokkal gyorsabb, mint gondoltam, pedig az enyém 15 kg (teló, dropper, nem a grammokat számoló gumi, stb), mégis van, ahol gyorsabb vagyok vele felfelé, mint a 10 kg-os merevfarúval, mert egyszerűen csak átmegy mindenen mókuskeréken, nincs kipörgés, nincs útvonal-keresgélés, egyenes vonalú egyenletes mozgás van
-
Wombath
HÁZIGAZDA
Feladom... mármint a különböző zoknik kombinációját a megfagyó lábujjak ellen . Adott az elvileg téli bringás cipő (Shimano MW5, tudom, SPD, de én így szeretem), benne van vastag merinói zokni a dekából, alatta vékony második zokni, szintén dekás, amit a sícipőkbe ajánlanak, és a tegnapi havas csapatásnál kábé egy óra után már nem éreztem a lábujjaimat, pedig le sem léptem a pedálról.
Nincs más hátra, mint a vegyi fegyver: próbálta már valaki a dekás melegítőtapaszt? Ezt: (link)
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Hasaggymeg #124583 üzenetére
Igen, sok a hátránya a becsatolósnak, de hát szeretem... . Úgy tűnik, ezért a szerelemért szenvedni kell.
A fenti melegítős krém az nagy ötlet, eszembe sem jutott, teszek egy próbát valami hasonlóval, ami van is otthon. Meg szerintem tesztelni fogom ezt a dekás melegítőt végül, nem drága, hazafelé még útba is esik a bót...[ Szerkesztve ]
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz SchumiBácsi #124625 üzenetére
Szerintem nemcsak gyanúsan olcsó, de gyanúsan gyenge is. Jó fatbike használtan is 200 körül kezdődik, attól lefelé kompromisszum - ha még új is, akkor az már annyi kompromisszum, hogy ez inkább csak arra lesz jó, hogy megnézzenek a csajok, amikor ezt kötöd ki a Balatonon a közért elé.
Sajnos a fat-specifikus alkatrészek a viszonylag kisebb piac miatt
ku...nagyon drágák, agy, felni, gumi, ami nem ócska, azt aranyárban mérik. Fékből is szükség van a nagyobbra, én elég törpe vagyok, de a faten elöl/hátul 180-as tárcsa van, és kell is rá, hogy egy ujjal megálljanak a 4.8-as kerekek. -
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Toobee #124780 üzenetére
Én pl a dekás 500-as kesztyűt használom, alá pedig egy tavaly vásárolt, szintén dekás "alákesztyűt", amit síeléshez kínáltak. Ez így kábé 0, -2 fok körül 1 óráig jó. Az alatt rendes síkesztyű, különben tekerés végén már az kihívás, hogy a kulcsot kivegyem a zsebemből, nemhogy még a zárba bedugjam...
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz StLui #128748 üzenetére
Rugós tagból egy van, amit látsz, az az úgynevezett Switch Infinity, ami az SB (szerényen SuperBike) széria sajátja. Annyi a lényege, hogy két Kashima bevonatú kis "becsúszón" mozog az alsó forgáspont, hogy a hátsó háromszög helyzetének függvényében folyamatosan változzon a karakterisztika.
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz werszomjas #128707 üzenetére
Ha nem kell a hátsó ülés, akkor simán befér egy bringa a Corsába hátra. Én évekig szállítottam így egy B Corsában a kifejezetten hosszú XC gépem. Ülések előre, két kerék ki, pokróc az érzékeny részekre és sima ügy volt. Szerszámos láda, műhelypumpa, bringás cuccok meg simán elfértek még körülötte.
Aztán vettem hátsó ajtóra szerelhetőt a Decában, de jól meg is szívtam, mert a régi, alu meg acélvázas bicók ugyan ráférnek, de az új gépnél (karbon, jóval vaskosabb dizájn) már túl távol van egymástól a két tartórúd, nem tudom betolni a vázba. A fatbike-kal dettó ez a helyzet. Most tetőre szerelhetőt nézek, de én fázom a vázat szorító változatoktól, úgyhogy olyat akarok, ami az első villát és a hátsó kereket fogja, az első keréknek csak akad hely a csomagtartóban .
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Napfénysüti #128779 üzenetére
A Menabónak is van, ez: link, én ezen gondolkozom.
A fat miatt kell hozzá mondjuk gyártatni átalakítót, kérdés, hogy a megnövekedő erőkar nem tör-e szét valamit a tartón. Mondjuk amíg egyedül megyek, inkább teszem a bringát a kocsiba, mint hogy kívül legyen, de ha haverral mennénk valahova, már jobb lenne, ha minden ülés használható maradna, a saras időszakokról nem is beszélve. Persze lehetne az is a 1st world problem, hogy az Aston Martinra hogy pakolom fel az SB100-at, mint a szerelős videóban vagy a GMBN-en
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz trialboj #128825 üzenetére
Én szoktam. Régebben kevésbé, lejöttem olyan helyeken, ahol most nem mernék. Igaz, 20 évesen gyorsabban gyógyulsz , max egy ZH marad ki, és nem a gyerek kérdezi, hogy akkor a hétvégén miért nem viszed a megígért programra?
Viszont sérülni mindenhol lehet, tavaly Balaton maratonon nem sokkal előttem egy nem túl vészes, de azért kicsit csúszkáló köves talajon esett egy srác, érte asszem a helikopter jött, mert sikerült felnyársalnia magát valami fán. Erre is hiába készülsz bármivel, ha nem öltözöl be lovagnak, nem tudod kivédeni.
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Hasaggymeg #128843 üzenetére
Nem a tömítettség miatt nem szeretik az autószelepet, hanem a prestát jobban szeretik, mert kevésbé érzékeny a koszra: ott a csavarral mechanikusan is zárod a szelepet, kisebb az esélye, hogy a tejtől összekoszolódó szelep ereszt, vagy éppen fordítva, összeragad, és nem tudod benyomni rendesen. Legalábbis ezt szokták mondani
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz jjeahh #128913 üzenetére
Ha nem kapsz defektet, az azért lehet, mert olyan keményre fújod a kereket, hogy már nem ideális . Na de komolyra véve: én nemrég tértem át TL-re sima bringán és a faten is. A simán (27,5-ös merevfarú) nem annyira érzem a különbséget. Elég könnyű vagyok, alapvetően vigyázni is szoktam, szóval korábban is csak ritkán volt felütéses defektem, az akkor 30-33 psi-re fújt kerékkel. Most 25-28 körül használom, marginálisan komfortosabb és kevésbé pattog el a lefeléken. Ennél jobban úgysem engedném le, mert oké, hogy nem lehet felütni, de attól még a felnit tönkrevághatom. A gép eredetileg is 11 kg alatt volt pedállal, nem állítom, hogy a kisebb tömegtől megtáltosodtam volna. A kerékszett egyébként eleve TL, a gumik is TL, szóval az egész átszerelés 10 perc volt per kerék, és került 240 ml-nyi tej + a felniszalag árába. De kellett hozzá a műhelypumpa .
A faten óriási viszont a különbség: még simán vízszintes kanyarban is érződik az a kerekenként kábé 400 gramm forgó tömegen mérhető súlycsökkenés (650 gramm a belső, de 200 ml tej kell). Ráadásul itt 8 psi körül megyek, ahol azért nagyobb a becsípődés vagy szimplán egy tüske belefúródásának a veszélye. De az átszerelés elsőre megaszopás volt, most már tudom a trükköket, szóval a második keréknél elég volt 20 perc rá , pedig a felni itt is TL, de tartályos pumpa nélkül esélyem sem lett volna, ami nem volt olcsó.
Mivel én eddig is hordoztam magammal egy darab pótbelsőt a 27,5-ös géphez + minipumpát, így itt nincs változás, ez most is velem van. A fathez eddig csak foltjavítót hurcoltam, most már viszek egy pótbelsőt és egy kukackészletet, ha nagy lenne a gond. Patronom nincs, ha a perem nem válik le, akkor minipumpával is felfújom a fatet, legfeljebb 10 perc alatt, és a végén úgy nézek ki, mint Popeye jobb napjaiban . Ha meg leválik, akkor már úgyis kell a belső .
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz jjeahh #128954 üzenetére
Igazából egy közepesen ügyes esztergályos 5 perc méricskélés után fillérekből képes gyártani csapágy ki- és beszerelő szerszámot bármilyen nem direkt túlbonyolított agyhoz, ha jóban vagytok, és/vagy kap egy kocka sört. Én legalábbis hőskoromban egy csomó mindenhez készítettem ilyet.
Az a lényeg, hogy befelé mindig azon a gyűrűn kell nyomni vagy ütni, amelyiknél a szoros illesztés is van, különben kuka lesz. Kifelé meg mindegy, hogy tönkremegy-e a csapágy, hiszen kivenni azért veszed, mert már csereérett. Nem is a csapágyra kell vigyázni, hanem az agytestre, mert az nem sérülhet. De, mint Topikgazda úr is mondta, az ipari nagy előnye, hogy nem kell ragaszkodni a gyárilag kitalált csapágyhoz, mert úgyis minden gyártó off the shelf szabványos csapágyakat használ, bármelyik csapágymárka katalógusában találsz helyettesítő terméket, sokszor olcsóbban és néha még jobbat is.
[ Szerkesztve ]
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Hasaggymeg #128950 üzenetére
Azért nem szeretik sehol a menetet, mert drága elkészíteni és pontatlanul illeszkedik. Ez igazából bringánál is így van, csak mi utáljuk, mert szerelni nehezebb .
Egy jól kialakított fészek mindig pontosabb lesz, mint valami kézzel tekerhető perselybe rakott csapágy. A hűtött csapágy és/vagy melegített fészek egyébként gépek összeszerelésénél elég általános követelmény, pont azért, mert itt extrém erőhatások meg hőmérsékletek vannak, és ha nem egyforma az anyagok hőtágulása, üzemi hőmérsékleten kilazulhatnak az illesztések. Pl egy 7,5 kW-os maró, aminél mondjuk 80 fok körüli hőmérsékleten forog a csapágy, jobb is, ha úgy van összeszerelve, hogy felmelegedés után is marad bőven erő, ami megakadályozza, hogy kiverődjön, mikor megindul valamerre a kés. Gépjárműveknél pedig ugye még inkább ez van: -10-ben indítod a motort, ami aztán felmelegszik 100 fok fölé... -
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Napfénysüti #129365 üzenetére
Nekem nagyon fázós a lábam, téli cipő sem sokat ér, úgyhogy én a legvastagabb merinoi zoknira szoktam tapasztani a dekában vásárolható melegítő tapaszt, az 2-3 órát segített még a hóban is.
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Mezga Aladár #129384 üzenetére
A téli cipőre eleve azt mondták a boltban, hogy egy számmal legyen nagyobb, így vastag zoknival sem szűk és szorítja el elöl a lábujjakat. Úgyhogy nekem kényelmesen elfér az ajánlott helyen, közvetlenül a lábujjak mögött a talpon. De egyébként elég vékony kis cucc, próbáld ki, lehet kisebb csomagban is venni, és akkor ha mégsem fér el, nem dobtál ki annyi pénzt. Bár most lekopogom, hátha jön a rendesebb felmelegedés
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz D1Rect #130161 üzenetére
Hali!
A Facebookon a "Kerékpár (&) Alkatrész /Adok-Veszek/" csoportban a napokban hirdettek 40-ért EVOC Bike Travel Baget, ami az eredeti árat, és általában az ilyen cuccok árait figyelembe véve elég jó vételnek tűnik. Még én is elgondolkoztam a vásárláson, de mivel még a koszos zoknikat sem szívesen adom fel, nem tudom elképzelni magam, amint Ferihegyen egyszerűen feldobom a bringát. Pedig milyen szép lenne egyszer részt venni valami ilyenen a megfelelő kerékpárral :
-
Wombath
HÁZIGAZDA
Hali,
van itt olyan, aki megcsinálta a Medvés kört? Tudom, hogy tervben volt, de aztán nem emlékszem, hogy láttam volna a végeredményt. Ha igen, akkor mennyire durva egyedül bevállalni? Késő tavaszi, nyári kihívásnak gondoltam, kell valami program . Talán még topiktúrának sem lenne utolsó -
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Hasaggymeg #130935 üzenetére
Nekem ilyen aldis állványom van, 5 lábú. És tulajdonképpen nem is rossz, az árát tekintve, mert elég széles határok között lehet állítani, jó szélesre nyílnak a lábai, így egész stabil. Ami gyenge pont, az a teljesen műanyagból kialakított szorítók, amik a fémcsövek teljesen sima felületével kombinálva azt eredményezik, hogy nagyobb erő hatására hajlamosak az utóbbiak elfordulni. Például az erősen orrnehéz fatbike-ot a nyeregcsőnél befogva egyszerűen elkezd az elejével lefelé fordulni a bringa. De ezt orvosoltam úgy, hogy egy gumikesztyűről levágtam az ujjas részt, és ezt a vékony gumit beszorítottam a cső és a bilincs közé, így már megvan a kellő tapadás .
Hozzáteszem, csak valamikor tavaly ősz felé lett meg ez az állvány, afféle utolsó darabként az almádiban található Aldiból, így nem tudom, hogy hosszabb távon mennyire bírja a strapát. Pressfites középrészt még nem szedtem ki benne, de egy komplett bringát már összeépítettem vele -
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz 6030D #131098 üzenetére
Egy így van, de pl az én tapasztalatom szerint valamennyit mégis számít a nehezebb bringával való edzés, mert az ember hajlamos a megszokott tempóra, élményre törekedni, és én pl a nehezebb bringát tudat alatt jobban is nyomom emiatt. Legalábbis én mindig megtáltosodtam anno tavaszra, mikor télen nehéz bringával mentünk mindenfelé, az első OB előtt meg átültem a könnyűre.
Egyébként, ha már mennyit számítanak a kilók vs egyéb jellemzők: van egy standard edzőköröm, amiben ott a Straván "Reptér mászás/Glück Frigyes, csak a meredek rész" nevű szegmens, ami egy hosszabb, húzósabb és néhol gyökeres felfelé is. A két legjobb időm itt a közel 15 kg-os fatbike-kal lett meg, a 10 kg-os karbon XC-vel volt a 3., 4., legjobb. A többi meg vegyesen. Szóval itt például hiába könnyebb a második gépem, ott figyelni kell a nyomvonalra, nézni a gyökereket, esetenként emelni a gép elejét, stb. A fattel meg? Ülök, és egyenesen, ideális rpm-en felkúszom csúszások nélkül . Na persze egy hosszabb, jó talajú emelkedőn, pláne aszfalton már más a leányzó fekvése...
Más: a lLdlben nemcsak állványok és pumpák vannak ám! Az óbudaiban meglepetésemre találtam ezt az akkumulátoros mosót:
Hirtelen felindulásból meg is vettem, mert jól jön pl akkor, amikor a csutaksáros bringát kéne visszapakolni a kocsiba... Ebbe fér 5 liter víz, kipróbáltam, kulturált nyomással jön is ki belőle, egy kefével kiegészítve szerintem egész jól le tudom szedni a sár nagy részét a bringáról, kis törölgetés, és már mehet is a kocsiba vagy a tetejére...
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Toobee #131100 üzenetére
Ejha, nem néz ki rosszul. Főleg a leírásban a háziállat mosásra vonatkozó rész epic . Egyébként nem tudom, mennyivel komolyabb ez élőben, mint a Lidl-féle (2,2 vs 2 bar), de amit vettem, autóhoz szerintem gyenge, a sugár túl keskeny. Még nem néztem, hogy a fúvókát lehet-e cserélni. Mármint le lehet venni, de mivel nincs másik Lidlből származó, hasonló jellegű cuccom, nem tudom, hogy fel lehet-e rá műteni mondjuk valami szélesebb sugarat előállító fúvókát. Vagy esetleg egy ilyen zuhanyrózsaszerűt, mint a Xiaomin láthatót.
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz -=RelakS=- #131103 üzenetére
Igen, engem is meglepetésként ért. Locsolócsőért mentem eredetileg . Egyébként kb 10 000 forint.
[ Szerkesztve ]
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz 6030D #131110 üzenetére
Hát most a Balaton maraton az tuti, valszeg 40, de ismerősöktől is függ, ha többen mennek 60-ra, lehet, hogy bevállalom. Szilvásváradot sajnos üti a meló, crosskovácsi elvileg jó, felsőtárkányt a család üti , mátra megint jó...
És közben folyamatosan igyekszem visszaszedni valamit az egykori erőnlétből (erre ott a Zwift), plusz nemcsak én gyengültem, de a technika és a pályák nehézsége is erősödött, úgyhogy azt is szokni kell. -
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #131530 üzenetére
Park Toolsék szerint nem gond a dropper befogása: YouTube
Persze középrészt nem püffölnék ki így, de pl én is a droppert fogom meg, mert a vázon sehol máshol nem opció. Váltóállításra, fékszerelésre, vagy hogy a bringa állva maradjon, míg mondjuk kipucolom a kerékcsapágyat, tökéletes. Hajtókarnál nem kockáztatnék azért . -
Wombath
HÁZIGAZDA
A nyári időszámításra történő átállásnak nemcsak a +1 óra világos, és vele a munka utáni tekerés lehetősége a kellemes előnye, hanem az is, hogy a mai napon reggel egy szinte üres HHH-n lehetett bringázni. Vagyis inkább rajtam kívül szinte csak lelkes terepfutók voltak, velük meg könnyű együtt élni, ellentétben a hasítottbőr mokasszinben andalgó ficsúrral és arájával, akik öt ölebet visznek póráz nélkül, elfoglalva a 4 méter széles utat, vagy a 40 fős nyugdíjas túrázócsapattal az egyemberes zöld jelzésen a Csúcs-hegyre felfelé...
[ Szerkesztve ]
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz werszomjas #132526 üzenetére
Mérd le, ha nem tetted volna, hogy befér-e a vázba. Legalább 40 cm kell. Én is vettem, aztán el kellett adni, mert egyik bringához sem volt jó
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz jjeahh #134046 üzenetére
Na, pont ilyen témában kísérletezem most én is. Az egyik bringán 36-26/11-36 van, a másikon 36-26/11-42. Na, jelen erőnlétemben a 26/36 kombináció még egy cseppet pont túl nehéz, fel tudom tekerni, de egy hosszabb meredélyen már majdnem csőlátás van a tetején, plusz mivel ennyire az erőlködésre kell koncentrálni, ezért ha nagyon technikás a terep, akkor nem jut energia arra, hogy a gyökereken, köveken átemeljem a gépet.
A 26/42 ugyanakkor meg már túl könnyű, oké, mindenhol fel lehet jutni, ahol nem, ott a gumi tapadása a korlátozó tényező, viszont baromi lassú. Oké, a fatbike az 36-22/11-36, de az egészen más műfaj, ott máshogy kell kezelni a dolgokat.
Épp ezért most azon gondolkozom, hogy normál bringán talán 36/24 lenne az ideális, legalábbis addig, míg nem leszek jelentősen erősebb . A 1x11-re áttéréshez kevéssé fűlik a fogam, drága meg macera, bár tény, hogy az elmúlt időszakban igyekeztem nagyon odafigyelni, hogy mikor melyik fokozatokat használom, és már nagyjából látom, hogy ha egyszer meg kell lépni ezt, akkor milyen első tányér, hátsó sor kombináció lenne az ideális.
-
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz szrobert #134611 üzenetére
Én anno futáshoz, félmaratonhoz és hosszabb távokhoz ezt használtam, nekem bejött ízre, állagra (gyerekkorom kedvencére, a zselécukorra emlékeztet), és a gyomrommal sem volt gond. Persze vízzel vagy még inkább valami sópótlós itallal kombinálva. Nem vettem mondjuk be fél óránként egyet, inkább csak óránként, de sosem volt para azzal, hogy azért döglöttem volna ki, mert elfogyott az üzemanyag.
Lassabb tempójú bringás tekeréseknél, ilyen 4-5 óra feletti, megállós túrák, inkább a müzliszelethez hasonló cuccok jöttek be, akkor már muszáj, hogy legyen valami a gyomromban, különben egyszerűen éhséget érzek
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz 6030D #135214 üzenetére
Óóóó, hát te voltál a kacsás ember???? Még meg is dicsértem, hogy milyen ötletes, ahányszor leszálltál a sárba, megszólalt .
Durva verseny volt, először a városból kijutva, a mezőn, a bivalyerős, esőt a szemünkbe csapó szélben éreztem azt, hogy kemény élmények várnak . De azért a nagyon tapadós sáros részeket leszámítva király volt, igaz, a vége felé, amikor a saccra 40 kg-ra hízott bringát kellett cipelni, mert nem forgott a kerék, már kevésbé volt őszinte a mosolyom, meg elfelejtettem inni is eleget, így addigra be akart görcsölni a lábam, de nem hagytam neki. Jött mögöttem egy lány, aki korábban egészen szendének tűnt, de ott a végén már káromkodott, mint a kocsis .
Szerencsére találtam egy olyan botot, amivel pont jól lehetett vakarni a sarat a kerékről és a vázról, így azt kabalaként a kormányhoz szorítva mentem egészen az aszfaltos befutóig
A bringamosót, zuhanyzót és is kihagytam, fog a fene a hideg esőben még tekeregni. Én kocsiban szállítom a bringát, így azt már eleve kibéleltem fóliával és hullámpapírral, itthon meg ezeket kidobtam, plusz vittem ócska munkásruhát, amit meg felvettem a sáros ruhák fölé (a melegség szempontjából kiválóan vizsgázó külső réteget eleve egy ikeás zacskóban állva vettem le), aztán irány haza.Itthon nagyjából 2 órát pucoltam a kerékpárt (nem szeretem a magasnyomásút), aztán nagyjából szétkaptam, hogy lássam, mi kell majd még. A rövid lista: fékbetétek cseréje elöl-hátul. Fejcsapágy, pedálcsapágyak pucolása, agyak, váltógörgők és középrész ellenőrzése (a végén minden mély pocsolyán inkább áttekertem, csak olvadjon a sár!), villa szimeringek tisztítása, lánc vagy kuka vagy nem...
Ja, gumikhoz csak annyit, hogy amikkel én mentem, azok 4.8-as Minionok. Hát jobb lett volna valami keskenyebb, mondjuk 4.0, 3.8 esetleg. Még az előző évszázadban ilyen versenyeken csak feldobtam a Panaracer Spike párost, és nem volt, mi megállítson
[ Szerkesztve ]
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz trialboj #135249 üzenetére
Hát lefelé egyértelműen előnyben voltam, ahogy láttam másokat. Megy, mint a nyíl, mert a kisebb árkokba nem fér be, a tehetetlenségi nyomaték is segítség, a lendület meg a nagyobb keréknyomokból simán kivisz, ha elfordítod a kormányt . És amíg nem nagyon ragad tele sárral, felfelé is tovább jutsz, mert hát tapadásból van bőven, viszont neki kell feküdni, mert ez a bringa szárazon 15 kg (nem grammvadászkodtam vele sosem), így sárral lehetett vagy 30 .
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz 6030D #135260 üzenetére
Középtáv, igen. Ismerősök, akik mondták, hogy majd helyszínen neveznek, jórészt inkább a rövidre mentek. De a közép jobb volt, sár és szopás a 22 km-en is lett volna, akkor meg már legyen ez, csak több .
A bicikli előtt én is megemelem a kalapom, nekem 2x10-es a hajtás, zokszó nélkül váltott, még elöl is, ahol nem számítottam erre. Egyedül az agyak csapágyai aggasztanak, kellemetlen lenne most hirtelen az összeset cserélni, főleg, hogy a racsniban két hete cseréltem őket. De ez egy ilyen sport.
Én nem kulacsot, hanem ivótasakot használok, áldottam azt, aki sár elleni védőkupakot tervezett hozzá .
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz jjeahh #135263 üzenetére
SPD:
Én úgy 1993 óta használok SPD-t, az első pár napot leszámítva alig volt gondom a ki- vagy belépéssel. Ez inkább csak apró köves agyagban vagy télen szokott para lenni, akkor is főleg belépni nehéz. A mostani versenyen egyszer sem estem vagy volt gond a ki/belépéssel. Kilépés az már teljesen ösztönös, még az utcai cipőt is oldalirányba rúgom le . Nekem előtte az a valódi "klipszes" megoldás volt, ahol a szíjat ráhúzod a cipőre, és lelépésnél kézzel kioldod. Ehhez képest az SPD ég és föld volt szabadságban.
Ettől függetlenül ha valamelyik irányban nagyon lenne leesni, mert van 5 méter sziklahasadék egy szűk technikás lejtő mellett, akkor ott nem feltétlenül csatolom be, viszont rengetegszer előfordult már, hogy az SPD-vel tudtam csak a bringán maradni, mert utolsó pillanatban adott annyi pluszt, hogy vagy vissza tudtam húzni a hátsó kereket valamelyik irányból, nem dobott le egy benézett bucka, vagy még át tudtam mászás közben emelni/pörgetni valamin.
Az viszont tény, hogy a kerékpárkezelési technikádat tönkreteszi. Tavaly nyáron külföldön bérelt bringával mentem egy elég köves ösvényen, taposóval. Izzadt a homlokom rendesen, hogy hogy kapjam fel a hátsó kereket.
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz 6030D #135301 üzenetére
Na, én pont ezek miatt a sztorik miatt nem merem feltenni a bringát. Inkább szopok azzal, hogy ki kell bélelni a kocsit, hogy ne legyen koszos, be kell ügyeskedni, stb. Pedig még vettem is olyan szállítót a tetőre, amit az átütő tengelyes aggyal és gyorszárassal is lehet használni, meg van elég heveder és egyéb cucc, hogy leszorítsam.
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz ZolkoW #135382 üzenetére
hasonló élményeink és módszereink vannak, párhuzamos evolúció. Én is bezárkóztam a fürdőszobába, szétszedtem a zuhanytálca lefolyóját, hogy a szagelzárót megkerülve egyenesen a csatornába jusson a víz, aztán lekapartam a sár vastabb részét a ruházatról, cipőről és a hátizsákról, kidobtam egy zacskóban, a maradékot lezuhanyoztam róla, utána ment a cipőt kivéve minden a mosógépbe, mosószer nélküli, hideg vizes lötyögtetésre, kétszer fél+fél órás programra.
Közben a cipőt, sisakot szivaccsal és puha kefével megmostam, amikor meg lejárt a mosógép, a membrános és softshell cuccokat visszaküldtem a saját speckó mosószerükkel, majd impregnálóval. Ehh, tovább tart a takarítás, mint a 38 km-es szopatós verseny...
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz jjeahh #135601 üzenetére
Én rendszeresen használtam a fatet télen a hóban, latyakban, sárban, semmi baja nem lett. Viszont a mostani dagonyamaraton betett, az első és hátsó kerekekben nekem is minden csapágyat cserélni kell (6 darab összesen), gyakorlatilag állt a sáros víz az agyakban belül. Érdekes, de a középrész megúszta, és a pedálokba sem jutott be a sár, hiába, a PD-M520, ha jól teletömöd zsírral, gyakorlatilag tengeralattjáró .
Valószínűleg a kerekek is jobban viselkedtek volna egyébként, ha ellenőrzöm a tömítéseket, mert szétszedés után gyakorlatilag szárazon (zsír nélkül) voltak. Persze lehet, hogy ez a téli havas, latyakos utak hatása is valahol, kimosódhatott is akár a gyári kence, ha volt. Én egyébként minden út után lemosom teljesen a gépet, és nem nagynyomásúval, hanem csak óvatosan. Már csak azért is, mert lakásban tartom a bringá(ka)t, megölne az asszony, ha sárosan áttolnám az előszobán .
Ha most bekerülnek az új csapágyak, akkor alaposan tömítek mindent Motorex 2000-es zsírral, az nálam nagyon bevált ilyen célra (is). Mindezen felül a kormánycsapágyat is át kellett pucolni, de az kónuszos, így ezen nem is lepődöm meg. Tönkre éppen nem ment, de ha majd cserélni kell, iparis változatra váltok itt is. Pucoltam a droppert és a telót is, ezeket csak becsületből szerencsére, mert egyikben sem találtam port, de jobb most megejteni az 50 órás szervíznek megfelelő szétszedést, mint hogy sáros olajban mozogjanak a becsúszók. Szombaton megyek a csapágyakért, betolom a helyükre őket, ahogy az időjárást nézem, a következő tekeréseken kapják majd az ívet rendesen .
Amúgy ha nem dolgoztam volna korábban éveket bringaszerelőként és lenne meg még az alapvető szerszámok túlnyomó része itthon, elég sokat sírtam volna. Így szerencsére a hat csapágy (kábé egy 10-es, mert nem a legolcsóbb kínait vettem azért) és némi zsír/olaj/pucoló árából megúszom. Bringát meg szeretek szerelni.
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz trialboj #135627 üzenetére
Ha nincs verseny, azért a legtöbben hajlamosak vagyunk kikerülni a legdurvább, beletapadós részeket, vagy ha már nem forog rendesen a kerék, inkább visszafordulni. Itt viszont - már ha nem akarod feladni - a legnagyobb dagonyában is végig kell menned, és én például féltávtól már direkt kerestem a mély pocsolyákat, hogy legalább a kerékről lemosódjon a feltorlódott sár.
Új hozzászólás Aktív témák
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás