Új hozzászólás Aktív témák

  • Wombath

    HÁZIGAZDA

    válasz jjeahh #128913 üzenetére

    Ha nem kapsz defektet, az azért lehet, mert olyan keményre fújod a kereket, hogy már nem ideális :D. Na de komolyra véve: én nemrég tértem át TL-re sima bringán és a faten is. A simán (27,5-ös merevfarú) nem annyira érzem a különbséget. Elég könnyű vagyok, alapvetően vigyázni is szoktam, szóval korábban is csak ritkán volt felütéses defektem, az akkor 30-33 psi-re fújt kerékkel. Most 25-28 körül használom, marginálisan komfortosabb és kevésbé pattog el a lefeléken. Ennél jobban úgysem engedném le, mert oké, hogy nem lehet felütni, de attól még a felnit tönkrevághatom. A gép eredetileg is 11 kg alatt volt pedállal, nem állítom, hogy a kisebb tömegtől megtáltosodtam volna. A kerékszett egyébként eleve TL, a gumik is TL, szóval az egész átszerelés 10 perc volt per kerék, és került 240 ml-nyi tej + a felniszalag árába. De kellett hozzá a műhelypumpa :).

    A faten óriási viszont a különbség: még simán vízszintes kanyarban is érződik az a kerekenként kábé 400 gramm forgó tömegen mérhető súlycsökkenés (650 gramm a belső, de 200 ml tej kell). Ráadásul itt 8 psi körül megyek, ahol azért nagyobb a becsípődés vagy szimplán egy tüske belefúródásának a veszélye. De az átszerelés elsőre megaszopás volt, most már tudom a trükköket, szóval a második keréknél elég volt 20 perc rá :), pedig a felni itt is TL, de tartályos pumpa nélkül esélyem sem lett volna, ami nem volt olcsó.

    Mivel én eddig is hordoztam magammal egy darab pótbelsőt a 27,5-ös géphez + minipumpát, így itt nincs változás, ez most is velem van. A fathez eddig csak foltjavítót hurcoltam, most már viszek egy pótbelsőt és egy kukackészletet, ha nagy lenne a gond. Patronom nincs, ha a perem nem válik le, akkor minipumpával is felfújom a fatet, legfeljebb 10 perc alatt, és a végén úgy nézek ki, mint Popeye jobb napjaiban :). Ha meg leválik, akkor már úgyis kell a belső :).

Új hozzászólás Aktív témák