-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
truefx
aktív tag
válasz nmate91 #167000 üzenetére
Azért simán össze lehet hozni a Budai hegyek között és a Pilisben is 1000+ métert, csak szabadidő kérdése. Másrészt az, hogy mászásra van kihegyezve, csak az egyik feature, és marketing szöveg, igazából az, hogy egy bringa merev, és könnyű, nem csak a mászóknak lehet csábító.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Csokicsibesz #166988 üzenetére
Hol fáj? Ha sokat ülök nyeregben,nap mint nap visszaülve,akkor hiába jó a nyereg,csak fájni kezd kicsit az ülőcsontokon.Ha szélesebb mint kellene akkor inkább a belső combdörzsölés jellemző.
xyzsolt+Toobee...ott szerintem a párnázottsággal,vagy egyébbel lehet a baj.Úgy vélem szélesebb nyereg csak kidörzsölhet belül,meg nehezebb lehet a kelletténél,de ülőcsontodon nem lehet rosszabb mint a keskeny,míg a túl keskeny viszont tényleg kényelmetlen ha ülőcsontjaid nem fexenek fel.
Maximum1...mehetne bringára is nemcsak rásegítésesre!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
aktív tag
Ha már nyereg téma, Budapest-Esztergom között melyik boltot ajánlanátok, ahol nagy választék van nyergekből, és tudnak segíteni kiválasztani a megfelelőt, lemérik az ülőcsont távolságot, illetve nem tudom még mit csinálnak ilyenkor. Mostanit se érzem az igazinak, állítgatással se jutottam sokra.
'92 Honda VFR 750
-
evilskati
aktív tag
válasz gabro0 #166985 üzenetére
Szuper lenne, ha bekerülne
(#166995) INTELligent:
Dunakiliti Vadvíz kempingtől szoktunk menni kajak/kenu túrákat. Ha lefelé is haladsz az ágakon, akkor van lehetőséged visszatérni egy lassú szembe folyású ágon a kempinghez, ebből persze csak egy ilyen van. Mikor először voltunk, akkor én térkép alapján nem ezt az ágat találtam meg, hanem a gyors folyásút. Az volt a furcsa, hogy a szembejövők vagy nagyon röhögtek vagy elismerően bólintottak a küzdelem láttán. Fél óra erőltetett menet alatt, ha 10 métert sikerült megtenni. Feladtuk, hagytuk, hogy vigyen az ár, majd kikötöttünk Doborgaz előtt a töltés oldalon. Innen 8-10 kilométert kellett volna visszasétálnom a kempingig a kocsiért, de egy arra járó vadász megszánt és elvitt :-)[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ezért is jó a csúblessz,egyből le is jön csak kell feltenni az újat és tölteni a tejet bele. [link]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz Csokicsibesz #166988 üzenetére
Az egész forma lehet nagyon eltalált, meg nagyon nem neked való is. A nagyon domború nyergeket pl. én nem is értem, pedig a legtöbb az ilyen. (nem is a csontomnál támaszt,hanem közötte...) Aztán van a lovas testtartása, ezt legalább 3 kategóriába sorolják, aszerint hogy mennyire dől előre. Én ezzel kapcsolatban is bizonytalan vagyok, de szerintem nem dőlök úgy előre,mint egy átlag "sportos" montis. A Fiziknek van ez a Spine Concept (vagy az nem nekik van?) felfogásuk, 3 állatfajjal szemléltetik a hajlékonyságot. Na mindegy is, én egy ideje a minél laposabb/síkabb nyergeket keresem, de mint sok másban, ebben is kiderülhet,hogy fordítva ülök a lovon, mert vagy én nem csinálok valamit jól, vagy a nyereggyártók 90%-a :) Persze az én igényem szerint, a nagytöbbségnek lehet hogy jó, amit csinálnak. Az Ergon is olyan,hogy oldalnézetből (és hátulról is) majdnem sík, de egy kevéske kis mélyedés csak van a közepén, már ha a kivágást nem nézzük, akkor is. Ezzel az a bajom, hogy azt a paradox helyzetet idézi elő, hogy ha elöl nyom, akkor az elejét kell emelnem, ugyanis akkor jobban hátracsúszok (pontosabban nem csúszok előre, hanem ott ülök, ahol szeretnék), de így az eleje mindig felfelé néz, és annak az orr-résznek nem kéne ott lennie. Alig van olyan nyereg, ami oldalnézetből sík (pl. Fizik több típusa..). Ma hazaérve szerencsére azt láttam,hogy van még tartalék dönteni, még nem fog talán nyomni, ha már ott vízszintes,ahol ülni szeretnék (hátul), de meglátjuk. Egyébként az ülőcsontomat nem törte, szóval lehet jövője. Most adtam esélyt a párnázottabb borításnak, eddig keményebb nyergeim voltak. Ja igen, a párnázottság... a nagyon puha, süppedős nekem tuti zsibbasztana, azt azért kerülöm. De ebben sem tudok általános tutit mondani. Próbálok az eddigi nyergeim alapján olyan formákat keresni, amik ránézésre jók lehetnek, de volt már,hogy elhoztam ismerős boltjából kettőt próbálni, és nem az lett jó, amelyikről azt gondoltam,hogy jó lesz.. és nálam az is hetekig tart , hogy bejátsszam a szöget, ahol a legjobb :)
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
INTELligent
senior tag
válasz evilskati #167007 üzenetére
Strava-n vagy? Mert akkor bekövetnélek .
Igazából elég gáz, hogy Szigetköziként eddig egyszer jutottam el vízitúrázni... Ez alapján tényleg jó lenne, ha ezt is beraknák. Sőt, akkor elsőrendű pecás térkép is lenne, mert meg lehetne jobban mondani, hogy melyik ágakat kedvelik az egyes halfajták.Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
jjeahh
nagyúr
válasz Maximum1 #166994 üzenetére
Nekem is tetszenek a Pirelli gumik, bár a monti külsők állítólag annak ellenére, hogy a gyártó mindenevőként reklámozza őket, a sarat nem szeretik . Ami még nagyon szimpi újabban, az a Teravail
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Csokicsibesz
tag
válasz ZolkoW #167009 üzenetére
Az a bajom, hogy nem nagyon tudom mit kéne keresnem.
Egyszerűen kényelmetlen és érzem, hogy zsibbad mindenem, gyárilag valami hasonlóval jön a bicó.
WTB van egy ülő csont kalkulátor ami a csukló szélességből számol. Az alapján 133 mm az ülőcsont távolság és 131-155 mm közötti nyerget ajánl.Nem tudom ez mennyire pontos, de valószínűnek tűnik, hogy az M-es méretűnek jónak kéne lennie.
-
mrzed
senior tag
Sziasztok!
Városi közlekedéshez szeretnék venni egy agyváltós kerékpárt. Rengeteg utánaolvasás és keresgélés után két kiszemeltem maradt:
Gepida Alboin 500 és
Csepel Spring 300
A csepelért kb 12e -el kellene többet fizetnem.
Szerintetek melyik lenne jobb vétel? -
Maximum1
őstag
válasz mrzed #167018 üzenetére
Linkeljél, alboin 500 nem agyváltós, a Reptila 500 igen, de a csepel közt én 50 ezer difit látok.....
Használtan sokkal jobbakat kapni, esetleg ha az is jó. -
mrzed
senior tag
válasz Maximum1 #167019 üzenetére
Bocsánat, igazad van Reptila 500-ról van szó.
A gepidát találtam 209900 + 4800 szállításért,
A Csepel Spring 300 pedig 227900 -ért szállítással.
A reptilát már kedden hozná a futár, a spring-re várni kell 1-2 hetet, most van gyártás alatt, de az akcióban meg is kapnám. -
Kasya
nagyúr
Sziasztok!
Tudnátok ajánlani egy megbízható, jó boltot Pesten, ahol KTM-et is forgalmaznak és kipróbálhatók a megfelelő méret kivalasztasa miatt?A másik kérdésem, hogy 100k alatt milyen női city bike-ot ajánlanátok? Kritériumok a kényelem, első kosár, kitámasztó és hogy 3 nap alatt azért körbeérjen a Balatonnál
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Kasya #167023 üzenetére
Miért csak KTM játszik? Csak mert meglehetősen túlárazottak (meg kell fizetni a nevet) és főleg a mostani szűkös kínálatban így egyetlen márkára korlátozva nagyon kicsi lesz a mozgástér.Ami a 100e alatti női bringát illeti valami Decathlonos,vagy talán Gepida lesz újan annyiért...vagy használt.Úgy bolt mint néhány hírdető oldalt is találsz az összefoglalóban,érdemes odatelefonálni és kérdezni pontos méretről mielőtt odafáradsz,talán a SpeedBike rendelkezik a legnagyobb megtekinthető készlettel a keresett bringából.A Balaton körbetekerése meg inkább kitartás,láb (meg ugye hátsó) kérdése mintsem bringáé.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Kasya
nagyúr
válasz Hasaggymeg #167024 üzenetére
Még 2005-ben vettem egy KTM ultra sport-ot, az 2017-ig hibátlanul kiszolgált (villát kivéve, az volt a gyenge pontja). Aztan eladtam, de most szeretnék újra nekivágni a világnak. Igazándiból az elégedettség és jó tapasztalatok miatt gondolkodnek most is abban.
Az árazáson valóban csodálkozom. Anno 280k volt az aluvazas, deore es deore xt felszereltség, amit a honlapon most közel dupláján latok. Pedig akkor se volt olcsó.Milyen márkát nézegessék még? Azért nyitott vagyok, de a KTM sok sok km és túra alatt volt társam.
-
Kasya
nagyúr
válasz bringasisti #167028 üzenetére
Bocsanat, ha felreertheto voltam, ket kulon bicikli lenne:
Egyik egy noi city bike, ami nem elorehajlos es kenyelmes. Nehez, nem gyors, de annal elvezhetobb vele a tekeres annak, aki nyugis tempoban akar haladni. Itt lenne a 100k a max keret. Paromnak ez lenne a legjobb.
A masik egy hardtail bike lenne, ami vegyes hasznalatot szolgalna alattam. Itt kotodom a KTM-hez, de persze mast is meghallgatok (hisz azert vagyok itt). Ezesetben inkább a Deore kategoriat keresem (bar az xls-rol is jókat olvastam).
[ Szerkesztve ]
-
mrzed
senior tag
válasz Maximum1 #167022 üzenetére
Köszönöm a segítséget.
Nézegettem a használtakat is, de annyira nem értek hozzá, hogy bele merjek menni... na meg a közel kétméteres magasságomhoz 60-as körüli vázzal kellene, ez is jócskán szűkíti a lehetőségeket. Megnéztem az építés lehetőségét is, de úgy kb 50%-al drágább lenne. Az is megfordult a fejemben, hogy veszek egy alap gépet, és azt fejlesztgetem, de ott meg rajtam maradnának a kiszerelt, alap cuccok. Na meg az utóbbi esetekben számolni kellene a kerékfűzéssel is... ezt még megoldanám, de a centrírozást... -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Kasya #167029 üzenetére
Ha idei nyáron akarod körbetekerni a Balatont (meg amúgy montizni) akkor 3 lépést ajánlok.1.Keress elérhetőt méretedben 2.véleméyeztesd itt (bárhol) 3.vásárolj. Az lehet a Rockridertől a BMC-ig akármelyik nem nagyáruházi márka,csak éppen találj valamit a mostani egyre szűkebb kínálatban.A Decathlon,mely aztán pont a mennyiségről híres,éppen minap kért elnézést a világon összes potenciális vásárlójától,hogy nem tudja kerékpárvásárlási igényeiket kielégíteni,és ígérte ezerrel dolgozik rajta.Tehát nem rózsás a helyzet,azt mondták 70%-al nőttek kerékpáreladásaik mikközben a gyártósorok valószínűleg hetekig álltak.Ami a KTM márkát illeti alátámasztod túlárazottságát,2005-ben 280e-ért alumínium,sz@r villával marha drága volt! Én pont tíz évvel később vásároltam jobbat,szinte ugyanannyiért.(309e-ért).
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
metrion
aktív tag
Sziasztok!
SRAM DUB Pressfit hajtóműnél valaki tudja, hogy működik az a gyűrű, ami a bal hajtókaron van? Mi célt szolgál és, hogy kell beállítani?
-
mrzed
senior tag
válasz Maximum1 #167031 üzenetére
250e HUF-ban húztam meg a lélektani határt.
Ezért a pénzért szeretném megtalálni a legjobb ár/teljesítmény/funkcionalitás/felszereltség arányt. Nyilván a városi közlekedésben a tárcsafék nem létkérdés, inkább csak mutatós extra. Na meg nem a felni élettartalma terhére húzogatom a fékkart. -
Because
őstag
válasz mrzed #167035 üzenetére
egy 2014-es kellys cliff 10-est használok már több mint 5 éve, együtt kezdte pályafutását volt kolléga nexus 3 agyváltójával az én sima altus hátsóm, de a nexus behalt 1 év után (mondjuk a legalja kategória agyváltóból) míg nekem a mai napig az van rajta. 5 éve bírja a napi használatot, meló, bevásárlás, fedetlen bicótárolóban szikkasztja a nap, veri az eső. persze minden tavasszal darabjaira szedem és minden megkapja a zsírt, olajat, lánc, fékpofák cseréje történik. ezt azért írom, hogy megfelelő karbantartással egy alap gép is kiszolgál jó pár évig.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
metrion
aktív tag
válasz Hasaggymeg #167037 üzenetére
Köszönöm! Előfeszesség állító, nagyon gagyinak tűnik (műanyagnak tűnik), ha nincs beállítva akkor mozog az egész jobbra-balra. Egyébként ilyen lesz az új bringámon, megkapom az új XC 50-t, ennyi szenvedés után. Kár, hogy felszereltségben visszalépés lesz.
[ Szerkesztve ]
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #167037 üzenetére
Hú, ez egy integrált deore hajtóműhöz képest tragikus Kb beszórom a vázba, és kész, itt meg még hézagoljak, ráadásul a nagyobb átmérőjű tengely miatt a csapágy valószínű még kevésbé lesz tartós.
'92 Honda VFR 750
-
MaciG
addikt
Üdv.
Erről a Visitor bringáról vélemény?
Hobbi célra lenne, 80% országút, 20% városi használat. A méret elvileg jó, 184cm magas vagyok. Mindenképpen olyan bringát szeretnék amivel "haladni" is lehet
És ha ez nagyon rossz választás, akkor mi lehetne helyette hasonló árkategóriában?BANZAII
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
metrion
aktív tag
válasz Hasaggymeg #167042 üzenetére
Biztos megvan az előnye, most néztem egy csúcs Meridát 2,4 millióért az is PressFit és ugyanúgy Preloados XTR hajtókar. Valaki megszakérthetné.
-
bardi
aktív tag
válasz metrion #167043 üzenetére
Minden DUB hajtómű ilyen gondolom.
Tényleg az XTR is ilyesmi, nem értem, alatta lévő szinteken ott van a tök jól működő rendszer, legalábbis nekem még nem volt gondom vele.
A pressfit csapággyal nekem nincsen bajon, szerintem teljesen jó, mínusz 1 lépés a gyártásban, ebből adódóan a tűrése is jobb lehet. Mostani vázamban is az van, és simán működik a klasszik shimano megoldással, semmi kotyogása nincsen.
Még ha a preload beállításhoz lenne valami nyomaték, meg mód, hogy meg tudd húzni, de semmi, pedig nem lenne bonyolult baloldalon, kéne egymással szemben egy 1/4"-os kivágás, amibe közvetlen bele mehet a nyomatékkulcs.'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Tudományos Pandémia Klub
- Derült égből villámcsapásként itt a Galaxy S24 FE
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Milyen mosógépet vegyek?
- Azonnali fotós kérdések órája
- World of Tanks - MMO
- Politika
- Elite szett, óriás telep és szuperfényes kijelző
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest