-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Maximum1 #18740 üzenetére
Az oldalán jelölve kéne lennie, mennyi kell a kerékbe.
Amúgy a bazinagy "nem presta" logót látod, ugye? Lehet, hogy ez csak arra vonatkozik, hogy a hozzá adott cuccokkal presta szelepen keresztül nem lehet elvileg feltölteni, de youtube-on van egy-két ilyen videó. Egyetlen dolog, hogy prestához ki kell szedni a belsőt, és a kiütött szeleptűt meg kell valamivel fogni a gumin belül!Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
wxppro
aktív tag
válasz Maximum1 #18740 üzenetére
Egy deci/kerék. Prestába elég macerás, csak akkor működik, ha ki tudod szedni a szelep belét, plusz szerzel egy presta-motorszelep átalakítót, és úgy.
Nekem volt egy olyan húzásom (nem ajánlom), hogy nem tudtam a prestát szétszedni, nem akartam másikat venni, vágtam egy lyukat a belsőre a futófelülettel ellentétes oldalára, ott benyomtam a defektgátlót, majd hagyományos módon befoltoztam a lyukat. Mondjuk nem volt vele gond.Runner, elvileg 4mm-es lyukig tud tömíteni. Az meg már elég nagy, ha 4mm-es lyuk lesz, akkor valószínűleg kuka a külső is.
[ Szerkesztve ]
-
ígyvanferi
addikt
válasz Maximum1 #19410 üzenetére
Na most az a gond, hogy a megszállottságom csak elméleti szinten létezik, mert még nem kézzelfogható az imádatom tárgya. Jobb lett volna rajongást írnom.
Szóval nem tudok az áttételben segíteni, gondolom a jelenlegi mtb-mből nem érdemes kiindulni. Inkább majd te segíts nekem, hogy mit, hol, mennyiért szereztél be.
A rossz térdben viszont már most hasonlítunk, így nálam sem játszik a fixi, egysebességes lesz a járgány. -
zoli03
őstag
válasz Maximum1 #19410 üzenetére
Én 46/18-ot használok fixin, nincs gondom az elindulással, 90-es pedálfordulathoz 29 km/h tartozik, szóval a 30-at még viszonylag kényelmes tartani, de ha szükség van rá, még a 40-50 km/h is elérhető. 46/18-nál 2,56 az áttétel, 46/16-nál 2,88, szóval elég nagy különbség van a két áttétel között. Hátul 1-2 fog is hatalmas különbségeket tud okozni, ellentétben azzal, ha elöl változik a fogszám.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Maximum1 #19947 üzenetére
Nem néztem, mert van pumpám. Mondjuk fél barral mintha kevesebbet mérne
Ezeknek a saját márkás lámpáknak nagyon egy lehet a beszállítójuk. Az Aldis és a Lidl-ös lámpa teljesen ugyanúgy van felfogatva, még az elemtartó is cserekompatibilis Az Aldis lámpa nem tud tölteni, de a töltő csatlakozójának ott van a gumiteteje
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
pengemetal
aktív tag
válasz Maximum1 #20753 üzenetére
Nagy tévedés! Nem arra megy a főút, balra forduló, teli zöld lámpa van. A főút továbbra is egyenesen megy, csak kiraktak egy mindkét irányból behajtani tilos táblát kivéve bkv és cél + építési forgalom kiegészítő táblával! Az is biztos teljesen szabályos, hogy félig a zebrán állok meg miközben a gyalogosoknak zöld van!
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
LógaGéza
addikt
válasz Maximum1 #20753 üzenetére
Igen, jól.
Igazából azért kellene, mert egy MűvKözpontban dolgozok, és egy sose használt öltözőben lenne tárolva zárt ajtó mögött amíg ott vagyok. Oda meg nem tudom máshogy lerakni...
A boltban ahol vettem elég jó letámasztókat láttam, nem hiszem, hogy lecsövesítené (bár azok Cube támasztók voltak, és 7-8ezernél kezdődtek, és sajnos a keretem így is kimerítettem azzal, hogy 50ezerrel többet költöttem a gépre, mint terveztem)."Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
golyós
őstag
válasz Maximum1 #20753 üzenetére
Hát ha már ilyen okosnak akarsz tűnni akkor felvilágosítalak:
1. A kérdéses útszakasz végén (ahonnan az autós jött) 30 éve van egy főútvonal vége tábla.Tehát a teóriád már megdőlt.Ha még is igazad volna akkor ezek szerint ha te főútvonalon közlekedsz akkor nyugodtan ráhajthatsz a zebrára miközben nekik zöld van?
2. Általában a vezetési órák kezdetekor az oktató felvilágosít 1-2 hasznos tanáccsal: ahol villamos közlekedik az a főútvonal minden esetben!
3. a zebra a saroktól 150 centire van tehát a paraszt semmiféleképpen nem tudott volna a megállni csak szabálytalanul.
4. Örülhet, hogy a biciklissel került összetűzésbe azon az áron, hogy szabálytalankodott mert ha a busz veri telibe oldalról akkor a te érvelésed nem tudom mennyire érdekelt volna bárkit is.
5.megadta az elsőbbséget a busznak? nem
6. veszélyeztette a gyalogost? igen
7. a paraszt annyira sietett, hogy gyakorlatilag ő lett az utolsó aki ennél a zöldnél átment! BRAVO!
8. Ha már ilyen kioktató és személyeskedővé vettük az irányt: Lehet, hogy valamikor tudtad a KRESZ-t, sőt az is előfordulhat, hogy még most is tudod de, hogy te általában rutinból közlekedsz és közben nem nézel se táblát se semmit az is biztos.Úgy oltogatsz, hogy a kérdéses útszakaszt nem ismered.( igen 11.kerületi vagyok és naponta megyek arra autóval hétvégente meg biciklivel, igy ismerem)
9. További szép napot (már amennyire az időjárás lehetővé teszi ) , baleset és vitamentes közlekedést biciklis és autósként egyaránt.Ui. befejeztem a témát
Honor 20 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM
-
hoffman_
nagyúr
válasz Maximum1 #21887 üzenetére
apró megjegyzés, hogy szerintem az ss nem térdgyilok, csak a fix én is szakadt térddel hajtok ss-t, ez már-már törvényszerű
a fenti cuccnak egyébként sokkal durvább, fémmerevítős, kereszttépőzáras, hiperszuper sportoláshoz készített verzióját használtam én is, judo-hoz, és hasonlóképp nyilatkozom, mérföldekkel többet ér egy intenzív, átgondolt edzésterv az érintett sérüléshez igazítva, hogy az izmokat és szalagokat megerősítse.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hoffman_
nagyúr
válasz Maximum1 #22074 üzenetére
köszönöm
á, ezek a ramaty felnik egy rodi vagy velvartos cucc ebbe a vázba csúnya lenne egy rendes aero felni-vel készült szettre a világ pénze rámehet amúgy, meg súlyban se ideális. én a kettő között néztem kompromisszumot, a szépség meg a súly határán, gipiemme 1.55 lesz benne. agyváltó még viccnek is rossz egy fixibe jelenleg vagy novatec vagy miche agy kerül bele majd, de még nézelődöm. fék az 99% hogy miche lesz rajta, az már egyszer bizonyított és súlyra is rendben van. ha jobbat akarok, akkor az 3-5x árban lenne csak.
de itt már nagyjából összeszedtem, hogy hogy mi lesz a vége.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
HollyBoni
veterán
válasz Maximum1 #22409 üzenetére
Kicsit máshogy de sikerült, sajna hintőpor nincs itthon. A szelepet fogva kicsit feltoltam a belsőt, így ráraktam a gumit, ha simán rakom fel alig kap bele a felnibe a drót, de így jó. Bár nem teljesen kerek valamiért, eddig én szingóztam csak párszor cseréltem országútiban gumit meg belsőt, de valamiért mindig ilyen volt, lehet béna vagyok. Mondjuk még mindig nem tetszik hogy ott össze van nyomorgatva a belső a szelepnél...
-
reelc
veterán
válasz Maximum1 #23032 üzenetére
Köszi, nekem is tetszene annyiért, amennyiért írtad.
Csak az a probléma, hogy régebbi modell. Nekem nem gond, de vagy találok helyi boltokban belőle elfekvőben, és megtudom nézni (esetleg venni), vagy nem. Az is lényeges, hogy ha van, akkor akciós, vagy teljes áras-e? Úgy látom nagyon jó akcióban van abban a boltban. Az egyik üzletben azt mondták, hogy a Csepeltől az idei katalógus alapján tudnak rendelni, abban pedig már nincs Rapid.
Köszönöm, tipus megjegyezve, amikor érdeklődöm, rákérdezek erre is. -
goldnarmz
aktív tag
válasz Maximum1 #24311 üzenetére
Köszönöm!
Nem kell félni egyáltalán a Fatty-ktől szerintem. Az elején valóban idegen volt, de azon kívül, amit leírtam, nincs vele gond. Nem mintha nagy szükségem lenne rá.
Hatalmas kálváriám volt 2 éve, amikor beleszerettem a Bad Boy-ba, és vettem egyet. Abszolút hülye voltam a C'dale rendszerekhez, fostam is, mivel fogom megszívni. Aztán megvettem. Fatty-Lefty, még merev villát is vettem, mire kiderült, hogy ezt a vázat csinálják 1.5 (teló) és 1-1/8-as (merev) fejcsővel is, és a kettőnek teljesen más a geometriája. Így a merev Fatty repült, mivel a beépítési magasság jóval elmarad attól, amit a vázam kíván. Nagy nehezen szereztem a képen látható Fatty DLR-t, és ez már marad is. A Sima DL egyébként jobban tetszett, mert az abszolút nem mozgott lockolt állapotban. Itt van egy kis mozgás. Eleinte zavart, de megszokható.
Alfine-t egyszerűen imádom! Lekopogom, semmi gondom nem volt vele, igaz, hordom is szervizbe az előírások szerint. Annyira megszerettem az agyváltót, hogy az össztelósomon herótot kapok a láncváltótól!
Dehogy ezek a kerekek voltak benne... 26"-ossal vettem, de hamar rájöttem, hogy az én felhasználásomra sokkal jobb lenne a 28"-as. Igazam is lett.
Continental SS+ról szintén csak ódákat tudok zengeni! Amióta fent van (1,5-2 éve) egy, azaz egy db defektet nem kaptam vele, ami nem mondható el az előtte használt 3-4 pár márkás köpenyről. Volt egy - havertól kapott - Specialized külsőm, amivel minden egyes alkalom defekttel végződött Valóban királyul hasít 8 bar-on. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Maximum1 #24425 üzenetére
Köszi! Egy jó hideg sörnél nincs is jobb bringázás után, de akár közben is.
Jorus: Nem ismerem az összes útvonalat ott, Hármashatár-hegyen ritkán járok. Vagy mire gondolsz, hogy kikerültem?
Nem tudok róla, hogy tilos lenne, max amiatt pattoghatnának, hogy veszélyes voltam a gyalogos túrázókra, futókra nézve. Viszont még soha nem ütöttem el senkit, bár igaz, volt már, hogy ugrottak a bokorba előlünk. Az még a stinky-vel volt.
szunya1: Van olyan videó is amikor felfelé tekerek, de gondolom az nem lenne túl érdekes. Ebben a bicóban pont az a poén, hogy fel tudsz vele tekerni bárhova, fel is tekertem, Normafára, majd onnan át a Hármashatár-hegyre. Semmi fogas meg bkv, vagy autó segítség nem volt, még egyszer mondom ez NEM DH bringa hanem AM, 13,5kg a súlya, lockolhatók a telói, bárhova fel lehet tekerni vele, felszállítani csak a FR/DH gépeket kell, amik 180-200mm rugóut körül vannak és első váltó sincs rajtuk. Meg hátul sincs hegyre feltekerésre alkalmas áttétele, mivel általában országúti sor van rajtuk. Illetve nincs lock, csak himbálózó hatalmas rugóutak. persze lefelé brutál, Magyarországon kb mindenhol lejössz egy FR/DH géppel, úgy, hogy szinte azt se kell nézni milyen az út előtted, mert mindent kimozog, kijavítja a hibáid.
[ Szerkesztve ]
-
Osiris
őstag
válasz Maximum1 #24517 üzenetére
A vázban a hajtásnál van a láncfeszítő:
A lánc egyébként elég laza.
A hajtókar tengelye tiszta. Most megint próbálgattam és a barátnőm alatt aki 60kg felett van valamivel, nem csinálja. Én 95 körül vagyok és alattam szenved a hátsó agy környékén valami..@Balazska15:
Az sem kizárt, hogy a küllők, vagy a az agyváltó nem szereti a súlyomat. Eléggé idegesítő, úgyhogy szerintem elviszem szervizbe.[ Szerkesztve ]
-
Osiris
őstag
válasz Maximum1 #24520 üzenetére
Meg próbálom, de lehet, hogy akkor már a láncon is feszítek egy kicsit.
@Because:
Használtan vettem, boltban azt mondták, már csak jövőre lesz kapható az országban. Én kapásból lecseréltettem a ballonos gyári gumikat 8bar-os 28-as gumikra és kapott egy keskenyebb kormányt és rövideb stucnit. Amúgy kellemes vele menni, de az alu villa miatt retenetesen ráz és egyenlőre nem tudok pl. egy patkáról úgy lejönni mint a csepel royalommal, hanem eléggé rugalmatlanul puffan le. A ballonos gumival ez nem volt olyan nagy probléma. Egyelőre szokom és próbálgatom a beállításokat, remélem utána sikerül az alu villához is hozzászokni.[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz Maximum1 #25618 üzenetére
én még attól tudok kiakadni, hogy a 2 nagy bringás oldalon is minden 2. hirdetés tartalmazza az alábbi szösszeneteket (zárójelben a saját értelmező szótáram hozzá)
"városi romboló"
---> (sima németből behozott 20 éves acél egysebességes felújítva a legolcsóbb Zoom, csepel, bikefun alkatrészekkel)"singlespeed kerékpár"
---> (ezt régen tanyabájknak hívták, csak manapság divatos szinglespídnek híni')"full extrás"
---> (belépő, max alsó-középkategóriás alkatrészek)"német alu kerékpár"
---> (kit érdekel ha grúz vagy kanári-szigeteki származású, az állapota a fontos, ami viszont általában jó szar)"egyedi építésű"
---> (ha ki van rajta cserélve a gyári gumi, markolat és bandázs, esetleg a sor, akkor már világritkaságnak számít, bizony, és múzeumban a helye aranyáron!)"full campa"
---> (én mindent vennék, csak campagnolot nem az idióta kompatibilitási gondok miatt)"full 105 / deore"
---> (tök jó, ez bizony már egy erős középszint.....kár hogy a feliratokon kívül minden sz.rrá van kopva a bringán, ilyen erővel lehetne rajta altus is, úgyis mindent cserélni kell azonnal)[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zola007
veterán
válasz Maximum1 #25871 üzenetére
Agyváltóban is gondolkodtam, de egyrészt nagyon drága az olyan ami megfelelne (40-50 körül), másrészt akármelyik boltban emlegettem, csak vakarták a fejüket
Gondolom nem a szívük csücske az agyváltó karbantartás én nem merik bevállalnibedobtam kalkulátorba, már 50-es ficánkolásnál is is 18-al gurulsz, akkor nekem valami kisebb áttétel kellene, mert teljesen városi bicónak épülne
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Robi BALBOA
őstag
válasz Maximum1 #26042 üzenetére
Köszi, remélem tudnak majd segíteni.
Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/
-
Omni
aktív tag
válasz Maximum1 #26309 üzenetére
Köszi.
Még azt elfejtettem írni, hogy új korától fogva a legnagyobb fokozatban ropogott (3x 7-es fokozatban). Ezért max 6-osban használtam, mert ott szép simán futott.
Gondoltam, hogy beolajozom és jobb lesz. Hát nem így lett, elkezdte minden fokozatban ezt a ropogást.
Nem lehet ez váltó beállítási hiba?
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Maximum1 #26311 üzenetére
Nálam trekkingen 3 elől, 7 hátul.
Elől legkisebb esetén, hátul: 1-2-3
közepes elől esetén hátul: 3-4-5-6
nagy elől esetén hátul: 5-6-7
fokozatok használhatóak érezhető keresztbeváltás nélkül. Szóval igen, esélyes hogy ott már neki is keresztbe van a lánc (igazából már a 6-os is necces középső tányéron, csak ha pöccre van beállítva a váltó akkor jó)Szerk: most nézem, hogy 3x7-es fokozatot ír, ott illene nem keresztben lennie
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen notebookot vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Automata kávégépek
- Cyberpunk 2077
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Mesterséges Intelligencia topik
- További aktív témák...