-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
wxppro
aktív tag
válasz razzorr #18724 üzenetére
Defektgátló. Nekem 2 évig nem volt defektem a Slime-val, és valaki itt írta (aki sosem használta), hogy csak tüskeszúrásra jó, hát nem éppen. Amikor az utolsókat rúgta a belsőm (mert 2 év után kuka a defektgátlós belső, addig "működik" benne a "lötyi"), bekaptam egy 4cm hosszú és kb. 5mm széles rézlapot a hátsó kerékbe, és egyből leeresztett. Felfújtam, a Smile ekkor megfogta annyira, hogy haza tudtam vele menni, otthon azt hittem rosszul látok, mikor kiszedtem a fent leírt fémdarabot. Teljesen belebújt a belsőbe, alig találtam meg.
-
wxppro
aktív tag
válasz Maximum1 #18740 üzenetére
Egy deci/kerék. Prestába elég macerás, csak akkor működik, ha ki tudod szedni a szelep belét, plusz szerzel egy presta-motorszelep átalakítót, és úgy.
Nekem volt egy olyan húzásom (nem ajánlom), hogy nem tudtam a prestát szétszedni, nem akartam másikat venni, vágtam egy lyukat a belsőre a futófelülettel ellentétes oldalára, ott benyomtam a defektgátlót, majd hagyományos módon befoltoztam a lyukat. Mondjuk nem volt vele gond.Runner, elvileg 4mm-es lyukig tud tömíteni. Az meg már elég nagy, ha 4mm-es lyuk lesz, akkor valószínűleg kuka a külső is.
[ Szerkesztve ]
-
wxppro
aktív tag
Vannak kulacstartó alá rögzíthető pumpatartók. Ha közel lennél, adnék egyet. Én mindig hátizsákozok, nekem abban van, van amikor 3 is, mert több van, és csak beledobom, ha a kezembe akad egy...
Az SPD-témához: Én már lassan 10 éve Look-kal nyomom állandóan, télen-nyáron, városban, mindenhol. Semmilyen hátrányát nem tapasztaltam még itt Bp-en sem a belvárosban pl. Pedig ott gyakran meg kell állni.
Nemrég próbáltam utcai cipőben, taposópedálos bringával menni, állandóan állon akartam rúgni saját magam (nem tudtam húzni), plusz előre-hátra csúszkált a cipő a pedálon...[ Szerkesztve ]
-
wxppro
aktív tag
válasz deicide #18795 üzenetére
A Look nem kompatibilis az SPD-SL-lel, csak a csavarhelyek egyeznek. Maga a stopli és a pedál teljesen más alakú és méretű. De viszont a Shimano is gyárt Look-kompatibilis pedált, nekem is az az egyik, a másik pedálom Look, az egyik cipőm SPD-SL de rámegy a Look-stopli, a másik meg univerzális, spd, spd-sl és Look is jó rá. Szóval van keverés rendesen...
-
wxppro
aktív tag
válasz imyourfriend #18817 üzenetére
Az a baj, hogy a rendőrök is úgy viszonyulnak a bringásokhoz, mint az autósok. Szinte soha semmiért nem büntetik meg az autóst ha bringással szívóznak, úgyis kitalálnak mindent, hogy a kerós legyen a hunyó. Ezért nem látom értelmét annak, hogy ha gáz van, akkor hívjak rendőrt. Minek? Hogy közölje velem, intézzem polgári peres úton? Nevetséges. Így legalább megvan a büntetés ( a tükör ára), amit amúgy a rendőrnek kellene kiszabni, de ennek hiányában kiszabom én.
Persze, lehet mondani, hogy ez csak egy hülye biciklis, csak éppen az a probléma, hogy az a hülye biciklis is ember, annak is lehet családja, gyerekei, és mindez eszébe sem jut annak a sok kreténnek, mikor nekiáll szórakozni. Azt meg már nem is említem, hogy a kerékpáros tesz azért, hogy az autós faszkalap gyerekének, unokájának 30 év múlva legyen mit a tüdejébe szívni, de a saját apja meg éppen azon munkálkodik, hogy ne legyen mit a tüdejébe szívni. Mégis én vagyok a gyökér, mert bringázok. Kicsit abszurd, nem? Megérdemlik azt a tükörtörést, ha emiatt nem jut annyi lóvé benzinre, már megérte...sssent, bármi mást, csak Tourney-t NE! Ritka szarok a mostani szériák, életveszélyesek, komolyan.
[ Szerkesztve ]
-
wxppro
aktív tag
válasz csababarca #18859 üzenetére
Én egy öreg Favorit vázas keróval járok, egyenes kormány, elöl egy 42-es tányér, hátul meg egy Shimano 14-24 6-os sor van, Exage hajtás, 600-as oúti fék, 630-as Favorit kerekek, meg olcsó CST gumik. Melóba járni, főleg télen, bőven elég. Használtan szereztem mindent, csak a gumik újak. Egy ilyen megvan 30-ból kb.
Lesz egy aluvázas kontrásom, most épül, azon elég komoly cumók vannak, az egy 50ezerben lesz, de szintén használt cuccokból, csak a hátsó kontrás kerék új.
Hétköznapi tekerésre ez a kettő bőven elég. Olyan ez, mint a netezős pécé, meg a játékra való pécé. Ha sportolni kell a canga, milliókat el lehet rá szórni.[ Szerkesztve ]
-
wxppro
aktív tag
válasz Zoli133 #18865 üzenetére
Mert az megoldás, ha hagyod magad szívatni, és még meg is vernek, büntetlenül? Utána még jobban szívatni fogja az összes biciklist, mert nincs következménye...
Többek közt az ilyen esetek miatt engedik meg maguknak az autósok azt, amit megengednek...Ne viccelj már, a kerékpáros nincs elfogadva, mint közlekedő, ez van. Vagy szerinted az milyen, hogy a taxis a sarkon álló rendőrnek panaszkodik, hogy miért nem megy a bringás a járdán, mikor ott a helye??? Miközben tilos a járdán biciklizni, de ezt nem ismeri el a rendőr sem, mert ha ott bringázol, akkor nincs veled gond.
És naná, hogy elégtételt veszek, szabályosan közlekedek, ha egy évben egyszer jön a keresztforgalomban autó, akkor sem megyek át a piroson. Úgyhogy nem kell itt jönni a demagóg dumával, akinek egyszer kárt okoz egy bringás, az 2x is meggondolja, szórakozzon-e a következővel... -
wxppro
aktív tag
Igen, én a tükrével játszok, Ő meg az életemmel, de azért legyünk korrektek... Bocs, de az én életemet nem szoktam 50ezres, meg 100ezres tükrökben mérni, meg szerintem senkiét sem szokták.
Felháborító, hogy egyesek nagyon is tisztában vannak vele, hogy semmi bajuk nem eshet, mert van körülöttük egy tonna vas, plusz szinte bármit megtehet, mert nem lesz következménye. Ha lesz anyagi következménye, és az illetőnek van legalább 80-as IQ-ja, akkor igen, elgondolkodik...
Tavalyelőtt egy malátaszállító tartálykocsi belelökött az árokba a Jászberényi úton, kb. 500 méterre a sörgyártól, oda vitte a löttyöt. Kihívtam a rendőröket, mert szó nélkül otthagyott, pedig biztos látta a tükörben, hogy beborulok az árokba úgy, hogy még egy 1.5 méteres járdán is átszaltóztam. Előtte diszkréten rámdudált, tehát látta, hogy létezem. Tönkrement az első kerekem, lezúztam a térdem, stb.
Kijöttek a rendőrök 10 perc múlva, és hümmögtek. Azt hiszitek, odamentek a sörgyárhoz kérdőre vonni bárkit is, hogy 10 perccel ezelőtt ki jött oda egy tartálykocsival? Hát rohadtul nem. Rendszámot leolvasni esélyem sem volt ugyanis. Vagy azt hiszitek, csináltak bármit? Semmit. Leszarták. Egy bűncselekményt.
És akkor én szégyelljem magam, hogy úgy veszek elégtételt, ahogy tudok? Hagyjuk már. De ha ez számít, előtte meg szoktam kérdezni, hogy drága-e egy ilyen tükör. Soknak már ekkor leesik, hogy hoppá, ez kárt tud okozni nekem is, nem csak fordítva, és falfehéren válaszolnak, hogy igen, drága... azt nem töröm le.[ Szerkesztve ]
-
wxppro
aktív tag
-
wxppro
aktív tag
válasz sssent #18884 üzenetére
54. § (1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az
autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg -
ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb szélén kell közlekedni.Hol látsz Te itt gyalog és kerékpárutat? Sehol. Nem azért nem kötelező használni, mert zavarnak a rajta csalinkázó gyalogosok, hanem nincs előírva a Kreszben ilyesmi. Ennyi.
-
wxppro
aktív tag
válasz deicide #18893 üzenetére
Ja, ez gyökérség. Ezt már nem szabályozták le konkrétan. Mondjuk én nem csorgok előre, csak addig, hogy tuti elérjem a zöldet, így nem tartok fel senkit. Mivel nagyon sokat lófrálok a városban, majdnem minden lámpáról tudom, hogyan vált és meddig zöld. Általában én megyek át utolsónak a lámpa alatt, persze ha sűrű a forgalom, még vagy 4-5 átjön a sárgán/piroson...
-
wxppro
aktív tag
válasz Teasüti #18892 üzenetére
Normális oktatók régen úgy tanították a tanuló vezetőknek a kerékpáros kikerülését, hogy fejben határozza meg a kerós magassága alapján azt a pontot, ahova a feje kerülne, ha oldalra eldőlne. Na, akkorát kell kerülni, hogy azt a pontot is kikerüld.
Ezzel szemben manapság hogyan tanítják? Szigorúan sávon belül, és index nélkül természetesen. Ettől forr fel az agyam, mindenki indexelés nélkül előz kerékpárost. A mögötte jövő meg nem tudja, minek kacsázik, ha nem indexel, megy tovább egyenesen, aztán ebből van az elbaszás, vagy jobb esetben egy centizés... -
wxppro
aktív tag
válasz razzorr #18896 üzenetére
Én is éltem Münchenben, és tényleg tök jó ott kerózni. Nagyon komoly, hogy még 50 méterre vagy a mellékutca torkolatától, de már akkor sem tolják ki eléd a kocsi orrát. És ami még félelmetes, hogy ezzel nem élnek vissza a bringások, nem mennek ész nélkül, mint itt, tök jó az egész, nekem is nagyon bejött.
-
wxppro
aktív tag
válasz sssent #18903 üzenetére
Az a baj, hogy a Kresz tele van olyan rendelkezésekkel, amikre csak egy-két valós példa van, vagy csak azért került bele a szabályozásba, mert maga a gyakorlati megvalósítás már régebben megvolt. A kerékpáros szabályok majdnem mind ilyenek. Amúgy szar az egész, 40 éve foltozgatják össze-vissza.
-
wxppro
aktív tag
Egyszerű, a görkorcsolya nincs definiálva a hatályos Kresz-ben, mint jármű. Ellentétben a kerékpár igen, és ha megfelel a szabályoknak, használható közúton. Egyébként minden más ilyen eszköz sporteszköz (pl. a világítás nélküli DH-szörny is), és a rendeltetési helyén kelle(ene) használni. Az én megítélésem szerint görkorival menni a közúton ugyanaz, mintha síelnél az úton. Nem oda való, ennyi.
-
wxppro
aktív tag
Ez nem hozzáállás, ez szabály, mit kell ezen csodálkozni? Akkor lehessen az úton síelni, gördeszkázni, szánkót vontatni, meg Forma-1 autót parkettig taposva lezúzni a Balcsira az M7-esen, nem? Azért valahol határt kell szabni, és egyáltalán nem a csapatban edző oútisok a probléma, hanem az, hogy ha valami sporteszköz, akkor azt használjuk ott, ahova szánták. És ha tegyük fel valamelyiket eltapossák, ki a hibás? Az autós, mert nem adta meg a görkorisnak a jobbkezet? Ezt Te sem gondolhatod komolyan... Az úthálózat, mint az infrastruktúra része, elsősorban helyváltoztatást szolgál, nem pedig sportcélokat. Másodsorban is.
Műanyagkulacsnak elsőre hányás íze van, mert még új. Utána meg azért van hányás íze, mert használt. Antibakteriális belső bevonatos alu palacknak nincs mellékíze.
[ Szerkesztve ]
-
wxppro
aktív tag
válasz imyourfriend #18980 üzenetére
Arról beszélünk, hogy mikor Münchenben éltem, és este kimentem bringázni, én azt láttam a saját szememmel, hogy jött vagy 15-20 görkoris a kerékpárúton, mint a veszett állatok, aztán egyszer csak mindegyik a fűben kötött ki, meg a bokorban, mert a kanyarban előbukkant egy mutter, dinamós kempinggel, és rohadtul leszarta, hogy szembe jön vele egy rakás villogó LED-es görkoris Cindy... Egy szót sem szóltak, a következő sarkon két másik bringás üvöltötte le a sisakot a fejükről, hogy ez itt nem görkoripálya, szóval még egy a miénkhez képest kerékpáros paradicsomban, és a magas tolerancia ellenére is az ésszerűség előbbre való ott is.
Amúgy nem értettem a kommentedet, sporteszközök közúti forgalomban való használatáról volt szó, hogy jön ide az egy számjegyű főút, azon is lehet bringázni, ha a szabályok engedik, és ahogy a Te példád is mutatja. A rendszám nélküli pótkocsi meg nem tudom, miért jó, vagy mi az előnye, de ha szeretnél itt is olyat, semmi gond, de akkor abból se legyen gond, ha kivasal valakit, mert nincs rajta fék. Attól nem lesz szabályos, hogy a saját szemeddel láttad, ha itt elmész faluhelyre, láthatsz ennél cifrábbakat is, ne aggódj, és mégsem szabályos... -
wxppro
aktív tag
válasz zoli03 #19011 üzenetére
Azért az nem semmi, hogy némelyek mekkora arcok ott a véleményeknél. Vesznek egy komplett bringát 100k-ért, vagy 150-ért, aztán az első dolguk mindent leszedni és kicserélni rajta. Na persze, a hülyék a túloldalon. Egy ilyen fos vázért ki adna ki 100k-t? Mert ha mindent lecserél rajta, akkor konkrétan vett egy vázat....
[ Szerkesztve ]
-
wxppro
aktív tag
válasz Runner_fxr #19041 üzenetére
-
wxppro
aktív tag
válasz D.Orion #19043 üzenetére
Azért a Hayes tárcsák, meg a Deore váltás nem olyan rossz ennyiért. Szerintem megéri, ha a leírásnak megfelel, meg amúgy sem képek, hanem személyes tapasztalat alapján veszünk bringát (is). Aki csak a képek alapján megveszi, az meg is érdemli, ha átverik.
Azért itt is érdemes a "hozzáértő" kommenteket elolvasni, főleg az utolsó "szakértő" dumája tetszik. A Merida = Osanbájk...
[ Szerkesztve ]
-
wxppro
aktív tag
válasz Runner_fxr #19048 üzenetére
Nekem bőven megfelelt. Akkoriban egy félhavi fizetésembe került majdnem, szóval nem volt olyan rossz, pláne, hogy nem kerestem rosszul.
-
wxppro
aktív tag
válasz batai15 #19155 üzenetére
10-15 év bringázás után lesz olyan tüdőd, hogy 2x annyi levegőt feleannyi idő alatt cserélsz, mint egy nem sportoló átlagember, plusz kb. 10-15-öt fog csökkenni a nyugalmi pulzusszámod percenként. Nekem legalábbis ez volt, csak a tüdőm már nem az igazi a bagózás miatt, de azért még mindig bírom...
-
wxppro
aktív tag
-
wxppro
aktív tag
válasz Runner_fxr #19176 üzenetére
Napi 10-20 kilométernél? Az semmi, nagyanyám biciklizett annyit naponta. Én 20ezret tekerek évente átlag, de mikor futár voltam, volt 30ezres évem is. Látom, nagyon szúrom a szemed, belémkötsz, ahol tudsz, legyen igazad, nem vagyok sportember. Mondjuk a TdF-en is vannak bagozó bringások. Na léptem, nem zavarom a köreiteket, csak azért jöttem, mert ez a topic címe, de ezek szerint tévedtem. Nem kezdek vitába mindentudó szervizes/edző/orvos stb. emberkékkel...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest