-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sssent
senior tag
Én is tartok ettől a módosítástól egy kicsit, a természetvédelemtől függtlenül is. Az, hogy kicsit(!) talán kevesebb helyen kényszerítik illegalitásba a bringásokat, az végülis pozitív. Viszont szerintem azokat, akik ésszel, a környezetre és a gyalogosokra tekintettel kerekeztek az erdőben, azokat eddig sem nagyon molesztálták. Attól tartok, hogy egy ilyen szabálymódosítás majd megint úgy megy át a köztudatba, mint az egyirányú utcába forgalommal szembeni behajtás. A nyakamat rá, hogy lesz majd olyan gyökér, aki beszól a szerencsétlen gyalogbékának, aki miatt 30 alá kellett lassítania a túristaösvényen, mert neki ott minden joga megvan a kerékpározásra. A gyalogbringa utakról is egyeseknek az az elképzelésük, hogy az már egy kerékpáros-autópálya, sebességkorlátozás nélkül, csak nekik fenntartva. Tegnap pl. szemből megint majdnem elkapott (nem rajta múlt) valami kamikáze legalább 30-cal. Az egy dolog, hogy épp egy szabálytalan gyalogost került, na de akkor is. Nekem bringautakon szerintem több gondom van a bringásokkal, mint a gyalogosokkal. És ezzel most nem a gyalogosok közlekedési kultúráját akarom dícsérni, de azok legalább többnyire lassabban mozognak.
Ha valaki a Fehérvár - Velencei-tó vonalon járna, érdemes kerülni a Kisfalud-Dinnyés közötti átkötő bringautat, az autópálya alatt megint jó kis dagonya van. Ha nem zavar a sár, akkor végülis át lehet evickélni rajta, de szerintem ezt az utat pont nem a hegyre tartók használják.
-
sssent
senior tag
válasz Stauffenberg #2567 üzenetére
Nekem ezek közül a sport-nak nevezett darab van. A hátrésze nagyon hasonló kialakítású, mint a deuter aircomfort cuccai (a kisebb, bringás változat úgy rémlik, hogy nem ilyen). Szerintem kényelmes, és elég jól szellőzik. A deuter-hez képest a deréknál itt teljes szélességben végigfutó "3D-s" szivacs szokott kicsit izzasztani, de a nem feszített hálós hátú zsákokhoz képest azért még így is ég és föld a különbség. Van benne esőhuzat. Belefér egy 2l-es ivótasak (nem része) és emellé mini lábpumpa, pótbelső, szerszámkészlet, kis kötszer, 0.5l víz, és néha egy melegítőfelső, plusz az oldalzsebekbe egy kis kaja, meg ez-az.
Ami nem tetszik:
- aldis, tehát sajnos csak néha lehet kapni
- elég hitvány anyagból van, egy szezon után már kopik, az ivótasakot szorongató belső zsebről teljesen lefoszlott a gumi szája, látszik, hogy az egész közel sem fog annyit bírni, mint a 30l-es deuter-em (ami viszont akciósan is többszöröse volt ennek)
- az ivótasak kivezetése szerintem használhatatlan, mert nem felül, hanem oldalt van, és a cső hülyén áll, ha ennyire kanyarognia kell. Én inkább egyszerűen kidugom felfelé, oldalt a zsák nagy száján, a tatyó teteje igazodik ennyit. -
sssent
senior tag
Nem tudom, mert nekem a 20l-es van, és arról írtam. Ez egyébként akkor érte meg az árát, ha drága édesanyám majd hajlandó lesz itt-ott megstoppolgatni nekem. Funkcionálisan szerintem elhanyagolhatóan gyengébb, mint a hasonló deuter, de rendszeres használatban ez sajnos szétesik. Legalábbis maga a zsák része, ahol vékony anyagok vannak. A hátrész, pántok szerintem nagyjából örök életűek lesznek. A deuter-t igazából közel sem nyúzom ennyit (nekem általában túl nagy), de szemmel láthatóan sokkal jobb anyagból van összerakva.
Amúgy bringára szerintem mindenképpen olyat vegyél, aminek nem párnázott a hátrésze, hanem ilyen feszített hálós. Azok a vastag, nagylyukú szivacsos cuccok szerintem nem sokat érnek, ha az ember mozog is alatta, nem csak úgy ténfereg.
fi:zi'k:
ÁFA-mentességre azért ne nagyon számíts. Cégtől rendelve 22 EUR (amúgy 45) az értékhatár, amibe a szállítási költség is beleértendő (ráadásul még erre is rámegy az ÁFA). Persze nem teljesen kizárt, hogy átcsúszik valahogy, de nagyobb eséllyel fennakad. Különösen, ha látszik, hogy magas a postaköltség, és az átvilágításnál nyilvánvaló a vámosnak, hogy több, mint 10K-t ér a csomag tartalma. Szerintem csak akkor rendelj, ha ÁFÁ-stól (és 150 EUR felett még vámmal együtt) is megérné. Vagy ha szeretsz lottózni. -
sssent
senior tag
válasz fireproof #2646 üzenetére
Elég rossz a kérdés. Ha komolyan gondolod a dolgot, akkor nem fogod megúszni számolgatás nélkül.
Attól (és kizárólag attól) lehet fogyni, ha a bevitt kalóriák száma kisebb, mint ami a szervezeted működéséhez szükséges. Hogy ez utóbbi nagyjából mennyi, arra léteznek kalkulátorok, amelyek testsúly, életkor, és életmód alapján adnak egy alap becslést. Az életmódból kiemelkedő sportolási tevékenységek az adott napi kalóriaszükségletet növelik. Erre találni szintén nagyon durva becsléseket, amik leginkább a testsúlytól, a pulzustól és az edzés időtartamától függnek, és nem a sebességtől vagy a távolságtól. Ehhez képest legfeljebb kb. 20 %-os deficitet érdemes diétával fenntartani. Nagyobbat tartósan nem jó, mert a szervezeted a koplalásra reagálva nem csak zsírt fog égetni, hanem olyan életfunkciókat is csökkent, amiket nem kéne. Ez se nem egészséges, se nem kellemes érzés.
A pontos kalóriaszükségletedet kizárólag kísérleti úton tudod meghatározni. Kiindulsz egy kalkulátoros becslésből. Ezután minden nap számolnod (vagy legalább becsülnöd) kell, hogy nagyjából azonos mennyiségű kalóriát fogyassz, és nagyjából ugyanannyit mozogj. Hetente mérlegelsz. Ha a testsúlyod nem változik, vagy nő, akkor túlbecsülted a kalóriaszükségletedet. Ha csökken, akkor érdemes számolni egy kicsit, hogy mennyire egészséges ütemben csökken. Tegyük fel, hogy a 20%-os célként belőtt kalóriadeficit esetedben napi 900 kCal. Ez elméletileg 100 g zsírnak felelne meg (1 g zsír ~ 9 kCal), tehát elméletileg nagyjából heti 700 g fogyást kéne, hogy tapasztalj. A valóságban ez a szám kicsit el van csúszva, mert a szervezeted sajnos nem csak zsírégetéssel fedezi az általad fenntartott kalóriadeficitet. Mindenesetre, ha ennél lényegesen nagyobb fogyást tapasztalsz, akkor alulbecsülted a kalóriaszükségletedet, és túl gyorsan fogysz, ellenkező esetben pedig túlbecsülted, és fogyhatnál kicsit gyorsabban is. Ezeknek megfelelően módosítasz a diétádon és/vagy a mozgásterveden, és jön az újabb hét.
A szükséges deficitet elő lehet állítani pusztán diétával vagy több mozgással is. Érdemes a kettővel egyszerre, mert a deficitet a szervezet a zsírégetés mellett nagyrészt az izomzat leépítésével fedezi, ugyanis ennek fenntartása teszi ki az alap energiaszükségleted nagyrészét (nem csak mozgás közben). Rendszeres sportolással jelezheted a szervezetednek, hogy azért azokra az izmokra is szükség lenne, így várhatóan kisebb mértékű lesz azok leépülése a fogyás melléktermékeként.
syl5:
Összemosol kétféle terhelést. Azért érdemes a zsírégetőnek mondott tartományban mozogni, mert ott sokáig bírod szuflával, és kevésbé érzed megerőltetőnek. De a szélsőséges terhelésektől eltekintve a zsírégető zónán túl sem ég kevésbé a zsír. A zsírt az aerob módon történő energiaelőállítás során égeted. A szervezeted ilyen módon fedezi az izomzat alacsony intenzitású terhelésen történő használatát. Amikor bringán kis nyomatékkal elkezdesz nagy tempóban pörgetni, akkor azért megy fel a pulzusod, mert az aerob folyamathoz kell a több oxigén. Attól, hogy a pulzusod már az égben van, a zsír nem fog kevésbé égni (sőt). Amikor a szíved már nem tud elegendő oxigént biztosítani, akkor a további energiaszükségletedet a szervezeted ugyan már anaerob módon fedezi (nem zsírból), de ettől az aerob folyamatok még nem állnak le (pulzus marad az égben). Ehhez képest a lábbedurranás az ott kezdődik, hogy az ember túl nagy nyomatékkal pedálozik. Az ilyen nagy intenzitású izomműködéshez a szervezet mindig anaerob módon állít elő energiát, függetlenül attól, hogy a pulzusod elérte-e az anaerob-zóna "határát" vagy sem. Szélsőséges példa erre a fajta mozgásra a súlyemelés.
Másrészt a fogyás messze nem egyenlő a mozgás közbeni zsírégetéssel. A mozgás mindig energiaigényes, mindegy milyen jellegű, és mennyi ideig tart. Bármiből nyeri a szervezet ezt az energiát, az a mozgás befejeztével már nem áll majd rendelkezésre, így később a fotelban is lehet zsírt égetni, ha más nem marad. Az anaerob energiaelőállítást igénylő mozgással az a baj, hogy nem tudod hosszú ideig fenntartani (és esetleg másnap lábra se tudsz állni), így összességében esetleg kevesebb energiát használsz el, mintha kényelmesen csinálnál valami kevésbé megerőltetőt hosszabb ideig. De ha az a kérdés, hogy 5 perc kocogástól vagy 5 perc sprinteléstől fogsz többet fogyni, akkor a válasz: magasan az utóbbitól. -
sssent
senior tag
válasz Teasüti #6227 üzenetére
Ugyanazon az elven működik, mint az EKG. Pont azért kell a passzentos illeszkedés, és lehetőleg némi nedvesség az elektródák alá, mert azok elég rossz vezetők.
Kalóriaszámlálásra ezek mind valami varázsképletet használnak, ami legjobb esetben tömeg, testmagasság, pulzus és edzésidő függvényében dob egy számot, amit persze érdemes nagyon erős fenntartással kezelni. A 600 kcal - 65g zsír összefüggés is nyilvánvalóan csak egy szép álom - kizárt, hogy a szervezeted a teljes energiaigényedet zsírból fedezze (1g zsír ~9kcal).
-
-
sssent
senior tag
válasz Szakbarbár #6437 üzenetére
Mozgás, rázkódás közben szakadozhat a kontaktus az elektródák és a bőr között, ami miatt egy-egy szívverést kettőnek mérhet a cucc. Ezért kell rendesen beállítani a pánt feszességét, és nem árt nedvesítéssel javítani a vezetőképességen.
-
sssent
senior tag
Én is ezen törtem a fejem tavaly. Ha hajlandók is egyes alkatrészeket cserélgetni, érthető okból messze nem fognak teljes kereskedelmi árat számolni értük, már csak a szervizköltség miatt sem. Nyereg, pedál, ilyesmi cseréje még nem olyan nagy gond, de pl. agyakkal ugyanez kizárt, hogy rentábilis legyen. Szerintem próbálj egy már vállalható minőségű fejlesztési alapban gondolkozni, és azon később csereberélni, ahogy a használatban elpusztulnak a dolgok.
vendingo: 20l egyáltalán nem kevés. Vízlencse, szendvics, pótbelső, kis pumpa, szörfgatya, törcsi már ebbe is pont belemegy. Nem olcsó a cucc, de nagyon ki van találva.
-
sssent
senior tag
-
sssent
senior tag
válasz tatabánya #6688 üzenetére
"a belepakolt cuccoktól ugyan úgy fogsz izzadni lehet az bármennyire légáteresztő magában"
Ezek nem így működnek. Szerintem a szivacscsíkos konstrukciók nem elég hatékonyak, de a feszített hálósak garantáltan működnek. Ha képről nem lenne egyértelmű, a hátadon csak egy erős szúnyogháló-féle támaszkodik, mögötte a merevítések egy légcsatornát tartanak közted, és a táska hátfala között, amiben süvít a menetszél. Mintha rajtad sem lenne, sőt jobb, mert még a tűző napot is árnyékolja egy kicsit. Persze hidegben ez nem feltétlenül előnyös, de most nagyon jó.
[ Szerkesztve ]
-
sssent
senior tag
Ha tóba ugrasz a hátizsákban, akkor is vizes leszel . Hátizsáktól függetlenül nem jó pamutban tekerni, mert ha kicsit is megizzadsz, azt beissza. Ez ilyenkor csak kényelmetlen, de hűvösebb időben kimondottan egészségtelen. Használjatok bringás mezt, vagy futópólót. Én rettentő módon bírok izzadni (nem csak a mostani melegben), így persze így sem úszom meg szárazon, de nem is tocsog rajtam a ruha, ahogy egy pamut póló, vagy egy sima hátizsák+bármilyen póló tenné. Ugyanezen okból bringás nadrág alá sem célszerű pamut alsóneműt húzni.
-
sssent
senior tag
Rajtam bringán tán már fél óra után tiszta víz egy pamut alsógatya, 2-3 óra után pedig szabályosan ki lehet csavarni belőle a vizet, ami nem valami kényelmes. Szerencsére kondenzcsíkot bab után sem szoktam húzni, viszont mivel a pamutot úgyis átizzadnám, így a bringás gatyák alsógatya nélkül sem mennek koszosabban a mosásba, mintha a plusz vizesborogatással is szenvednék.
[ Szerkesztve ]
-
sssent
senior tag
válasz ludsimon #6891 üzenetére
Máshol lesz konfliktus. A kerékpárút mellett az úton bringázva pontosan ugyanolyan szabálytalan vagy, mint a kerékpárúton kóválygó gyalogosok. Újabban egyesek szeretnének egy amúgy régi szabályban kiskaput találni, miszerint ha a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, akkor lehet bringázni az úttesten is. Viszont ez nem azt jelenti, hogy ha a kóválygó gyalogosok miatt nem tudod kihasználni a gyalogbringán megengedett legnagyobb sebességet (ami mindössze 20 km/h), akkor automatikusan mehetsz az úttesten. Rendőri értelmezésben olyanokra kell gondolni, hogy mondjuk egy fél óvoda vonul rajta. Természetesen 3 háztömbnyivel odébb már rájuk sem hivatkozhatsz. Amúgy meg "ha ők, akkor én is" mentalitással nem fog javulni a közlekedési kultúra, bár valószínűleg előbb odaérsz a célodhoz. Pont ezért én is csinálok időnként ilyeneket, de nem igazán tölt el büszkeséggel a dolog.
Toomy:
Én is jobban szeretek az úton haladni, de a biztonságosságban nem feltétlenül értek egyet. Kerékpárúton kellő körültekintéssel (akár az elsőbbséged kárára is) nagyjából 0-ra redukálható a nem kívánt autós-bringás kontaktusok száma, a gyalogosokkal, vagy a többi bringással lehet gond. A úttesten összességében valóban sokkal kevesebb konfliktusban vagy balesetveszélyes helyzetben van részem, ugyanakkor ha mégis beüt a baj, akkor inkább karambolozok 10-szer gyalogbékával, mint egyszer valami nagy bádogdobozzal. -
sssent
senior tag
válasz D.Orion #9805 üzenetére
Tavaly augusztus óta szabályos a villogó lámpa előre és hátra is. Ld. kresz 54.§.
Szerintem a csak láthatósághoz elég fényt adó lámpáknál (amiből nem lesz stroboszkóp) jó is, ha villogtatják (gyorsan), mert sokkal feltűnőbb, mintha folyamatosan világítana. A pár szem apró leddel az a baj, hogy nem nagyon lehet felmérni belőle a távolságot. Kocsival onnantól, hogy meglátod, addig, hogy ott is vagy mellette, alig változik a kis szúrófénye, és időnként nem egyértelmű, hogy az apró pötty csak egy távoli nagyobb valami, vagy egy már akár egész közeli bringás. Ez főleg országúton elég nagy gond. Ha villog, akkor viszont már messziről azonnal tudom, hogy az egy bringás lesz, és fel tudok rá készülni. Egyébként láthatóság szempontjából a bokán/pedálon lévő méretes fényvisszaverő cuccok talán még hasznosabbak mint a lámpák. Szürkületben, ill. már naplementekor (különösen azzal szemben) pedig a rikító színű ruházatot kéne nagyon komolyan venni, mert az apró lámpák és a fényvisszaverők ilyenkor még nagyjából semennyire nem látszanak.
cekkk: Szerintem a sima zseblámpával mindenképp csinálni kell valamit, hogy normálisabb vetítése legyen. Ha a vakítás megelőzésére valóban csak 3m-re világítasz, az annyit tesz, hogy 11km/h sebességnél is már csak ~1 mp-ed van, hogy reagálj az akadályra, ami legfeljebb arra elég, hogy jól megragadd a kormányt és elmorzsolj egy diszkrét k****vaéletbét, miközben koppan a gép. Szóval zseblámpával vagy vakítasz, vagy koppansz, vagy roppant lassan közlekedsz. Sajnos egyre többen döntenek a leszarja, ő vakít és lát opció mellett. Az a gond, hogy egyelőre ez a pár ember még lehet, hogy lát, de ha emiatt mindenki rászokik, hogy reflektorral közlekedik, akkor senki sem fog látni, csak jól fogynak majd az elemek.
-
sssent
senior tag
válasz Bandus99 #10594 üzenetére
Nem, a cikk nem ilyen kereszteződésekről beszél. A járdán vagy kerékpárúton egyenesen haladónak elsőbbsége van az eredetileg vele párhuzamosan (bármelyik irányban) haladó, majd az útját keresztezve kanyarodó autóval szemben. Gyalogosnak akár felfestés (zebra) nélkül is, de a bringautat jelezni kell, hogy az autós számíthasson a nagyobb tempóval haladóra is. A jobbkézszabály mindig egymásra kvázi merőlegesen haladókra vonatkozik. Pl. ha a kerékpárút nem közvetlenül az út mellett lenne, hanem egy kicsit odébb, azt már egy másik, önálló kereszteződésnek kéne tekinteni.
Ettől függetlenül egy szélvédőn koppanás nem fáj kevésbé attól, hogy elsőbbséged lett volna. Érdemes ezt kezelni főszabályként.
-
sssent
senior tag
válasz #48525824 #17584 üzenetére
A rendőrségi eljárás már mindenképpen végigmegy - a rendőr erre mondta, hogy nem rendezhetitek egymás közt. A kárrendezést viszont ettől függetlenül nem kötelező a kötelező biztosítás terhére intézni. Ha nem túl nagy a kár, akkor mindkét félnek előnyösebb lehet kihagyni a biztosítós sz*rakodást.
Ja, arra azért figyelj, hogy még véletlenül se ismerj el vagy nyilatkozz valami olyat egy ilyen közvetlen megállapodásban, aminek felhasználásával a rendőrségi eljárásban még netán téged is elő találnak venni. Van ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
sssent
senior tag
válasz Runner_fxr #18330 üzenetére
Mármint ha nem akad fenn a vámon. De még a nettó 70 USD is baromi jó érte szerintem.
Tomi_Sci: "Láb és karmelegítő tetszetős"
Ezt így képről, vagy volt már szerencséd hozzájuk korábban?[ Szerkesztve ]
-
sssent
senior tag
válasz Frenky89 #18373 üzenetére
Nem arról van szó, hogy:
- a szarvat mindenképpen rögzíti egy bilincs, ami viszont a markolatot kívülről nem fogja
- a bilincses verziónál a markolatot belül fogja egy bilincs
- a másiknál nincs belül bilincs, vagyis a markolatot tulajdonképpen nem fogja semmi, csak a szarvat?Én mondjuk bilincs nélküli verziót még nem láttam, de ettől még lehet, hogy létezik ilyen.
-
sssent
senior tag
válasz leslieke #18378 üzenetére
A cross gépek többsége szintén alkalmas csomagtartó, sárvédő felszerelésére. Ez pl. teljesen ugyanaz a bringa a trekking cuccok nélkül. Igazából az a kérdés, hogy akarsz-e agydinamót. A csomagtartót, sárvédőt, elemes lámpákat az árkülönbözet simán fedezi, és úgy válogatod őket rá, ahogy az neked tetszik. Így ránézésre én attól a csomagtartótól pl. sok jóra nem számítanék.
hegyimorc:
Még 2 éve nézegettem, úgy rémlett, mintha belül is lett volna bilincs, de ezek szerint rosszul. Én végül csak valami koppintást vettem töredékáron. Ezen van belül is bilincs, áll is mint a cövek, de az elmúlt 2 (másfél) szezon alatt teljesen simára kopott a műanyag felülete. Ezek az Ergonok mennyire tartósak ilyen szempontból? -
sssent
senior tag
válasz Zsolt_974 #18430 üzenetére
Ha mindkét kereket cseréled, az geometriailag csak egy eltolás: a szögek nem változnak, csak jó messze leszel a földtől. Persze nem eléggé, hogy ott ritkább legyen a levegő . Ezzel mindössze annyit érnél el, hogy azonos áttétel és pedálfordulat mellett egészen kicsit gyorsabban haladhatsz, viszont ehhez több erőre is lesz szükséged. Tulajdonképpen csak az elméleti végsebességedet növelnéd, gyorsabb csak akkor leszel, ha a mostani legnagyobb áttételedet már túlpörgeted. Kerékcsere helyett egy 48-as hajtóművel nagyjából pontosan ezt érnéd el, valószínűleg olcsóbban, változatlan középcsapágy-magassággal. Az outi-k legnagyobb fegyvere pont a geometriájuk, és az ebből adódó alacsony légellenállású üléspozíció. Montiból csak eladás útját tudsz outit csinálni.
Jobban belegondolva - ki lehetne próbálni, hogy csak a hátsó kereket cseréled nagyra. Hajtás szempontjából a fentivel azonos, laposabb üléspozíció, kevésbé emelkedő középcsapágy. Ha véletlenül meg találod csinálni, letagadom, hogy ilyet írtam
[ Szerkesztve ]
-
-
sssent
senior tag
válasz brownus #18524 üzenetére
Khm. A fék az teljesen jogos, a kis kezét használnám a 30-al futó gumi fékezésére az anélkül száguldozó idiótáknak. A láthatóság hasonlóan. De a csengőnek túl nagy haszna nincs. Én ráakasztottam, hogy szabályos legyen, néha használom is, de számítani nem lehet rá. Ha elcsapsz egy gyalogost, akkor vagy túl gyorsan mentél, vagy ő lépett hirtelen eléd, de akárhogy is, te csengethettél volna, mint a villamos, nem lett volna ideje felfogni, hogy mi történik, és félreugrani. Esetleg vállalhatatlanul rosszak a fékeid/csúszós az út, de ez tulajdonképpen az "akkor túl gyorsan mentél"-kategória. Az egyetlen megoldás, hogy gyalogosok mellett csak akkor közlekedünk, ha nagyon muszáj, és ilyenkor bárkiről egy 2 éves gyerek közlekedési morálját feltételezve.
-
sssent
senior tag
válasz Cathfaern #18532 üzenetére
Pontosan, vagyis a csengő egyfajta kényelmi felszerelés. Mivel a csengetés ellenére nem lehetek benne biztos, hogy arra valóban megfelelően reagálni is fognak az emberek, így mindenképpen lassítanom kell (vagy legalábbis felkészülni erre). De akkor miért kötelező?
Sőt, nekem konkrétan gondom is van a csengőkkel, vagyis egy részükkel. Egy időben figyeltem, hogy kinek van, milyen, hogy van felapplikálva, és rengeteg olyan/úgy felszerelt csengőt láttam, amivel egyidejűleg képtelenség használni a féket. Ez kb. olyan, mintha a kocsiban a duda nyomvatartása megfelezné a maximális fékerőt. Ismerve egyes embertársaink mentalitását (takarodjazutamból), ez egyenesen balesetveszélyes.
-
sssent
senior tag
válasz Teasüti #18560 üzenetére
Nekem a városi cirkálóm jelenleg egy rettenetesen lepukkant, elméletileg váltós, de gyakorlatilag egysebességes, dögnehéz MTB, jó kis bütykös gumikkal. Fehérvár ugyan nem egy hegyes város, de azért nem is az Alföld, és egyáltalán nem szakadok meg, pedig nincs hajtókarszaggató fizikumom. Tény, hogy ezzel az áttétellel a végsebességem 30 körül van, de városi közlekedésre ez szerintem elegendő is. Előbb-utóbb akarok is csinálni ebből egy rendes egysebességest, ha addig meg nem fújja valaki vasnak.
-
sssent
senior tag
válasz razzorr #18611 üzenetére
"Az addig okés, hogy ha defektes a kerék, és macerás a belsőcsere, akkor csak belenyomjuk a belsőbe és kész."
Nem okés, mert ezt még a defekt előtt kell betöltened, és ott lötyög majd. Olvasd el a linkelt termékinfót!
Kisebb, jellemzően szúrt sérülések esetén valóban működik, nagyobb vágások esetén már nem feltétlenül, felütés ellen pedig semennyire. Ha be is tömi a sérülést, kisebb-nagyobb nyomásesés lesz, szóval pumpát ajánlott vinni emellé is. Ha nem olyan helyen járkálsz, hogy idegesítően gyakran kapsz defektet, akkor szerintem kár slájmolni, nem olyan macerás egy belsőcsere. Új/drága felnivel sem használnám, mert valószínű, hogy nem árt neki, de saját bevallásuk szerint nem garantált, hogy nem korrodál.
-
sssent
senior tag
válasz Zola007 #18633 üzenetére
Valóban csak az oldallemezeken mérek. Nyilván nem ezek kopnak, de a csapok kopásával ezek eltávolodnak. Én abból indultam ki, hogy a váltó láncfeszítője eleve feszesen tartja a láncot, és mivel az valójában nem nyúlik, így attól, hogy nagyobb erővel húzom szét a láncszemeket még nem kéne jobban eltávolodniuk. Többször mérek én is, hátha a lánc különböző helyzetében máshogy igazodnak a csapok, nincsenek egyformán kopva.
Nyilván mindez egy ujjnyi olajsárba ragadt/összerohadt lánccal aligha működne, de tiszta, jól kent darabbal sem?
-
sssent
senior tag
válasz razzorr #18657 üzenetére
A Schwalbe Marathon (azt hiszem ezt linkelted, de nem vagyok benne teljesen biztos, mert van egy tucatnyi Marathon valami), Marathon Plus és Conti Touring Plus-al van némi összehasonlítási alapom. Ezek egyik se kimondottan olcsó darab. A Marathon Plus kőnehéz (a 700x32-esnek valami 800g darabja, szóval az 1.75-ös biztosan megüti a kilót), de tényleg annyira nehéz vele defektet kapni, hogy az már majdnem túlzás. Szerintem a sima Marathonnal és a Contival is elég ritka már a defekt, könnyebbek (de ezek sem könnyű gumik, mint ahogy egyik rendes defektvédős sem az), és olcsóbbak. A Conti szerintem stabilabb valamivel, de a Marathonokhoz képest valami hihetetlen gyorsan kopott.
-
sssent
senior tag
válasz elfelejtette #18672 üzenetére
Szerintem túlliheged a lánccsere-kérdést. Sokan több ezret mennek, és úgy rakják fel az új láncot a régi fogsorra. Ha még nem volt nagyon kopott a lánc, akkor így is simán működik, tehát jó láncokat tök mindegy, hogy milyen gyakran cserélgetsz. A lánc kopása még két teljesen azonos láncnál is erősen függ attól, hogy épp milyen körülmények között volt használva (pl. esett-e az eső a héten), így szerintem egyáltalán nem célszerű ahhoz ragaszkodni, hogy ugyanannyi km. legyen bennük. Amikor épp látszik, hogy takarítani/kenni kéne a láncot (ami nem feltétlenül km-függő), akkor a másikat rakod fel. A láncnyúlást folyamatosan ellenőrzöd, aztán ha azt tapasztalod, hogy az egyik már kicsit kopottabb, mint a másik, akkor megpróbálod a jobbat kicsit többet fent hagyni (pl. egy-egy mosás után nem cseréled meg őket).
-
sssent
senior tag
válasz Szakbarbár #18684 üzenetére
A lánccserélgetés önmagában nem hülyeség, csak a km-számlálás felesleges, illetve értelmetlen. Száraz aszfalton simán elmegyek jópárszáz km-t úgy, hogy csak egy kicsit letörlöm és kenem, amikor elkezd hangja lenni. 10 km sáros dagonyázás után viszont azonnali fürdő indokolt.
Patentszemes láncot lekapni semennyi ideig nem tart, és sokkal egyszerűbb kitakarítani, mint a bringán. Ha már levetted, akkor semmi akadálya, hogy egy másikat tegyél vissza. Így akár áztatgathatod is a koszos láncot, miközben azonnal újra menetkész a gép. Közben szépen egyenletesen összekopnak, nem egy már viszonylag kopott sorra akasztasz rá egy vadiúj, jó esetben már harmadik láncot.
-
sssent
senior tag
válasz LógaGéza #18695 üzenetére
Egy cross bringa ilyen felszereltséggel jó arra, amire használnád. Ami egyáltalán nem megállapítható innen, hogy ez itt konkrétan mennyire van elpusztítva. Az is megeshet, hogy egy számmal nagyobb vázméret lenne ideális, de ennyi szerintem még akkor is beleférne.
Szerk.: én sokallnék 50K-t egy ilyen alap bringáért használtan, hacsak nem szinte új a hajtás, viszont fogalmam sincs a használtpiaci árakról, úgyhogy ezt inkább valaki másnak kéne megmondania.Gergőke88:
Nagyjából semmilyen különbség nincs. 80-90K-ig újonnan nem valószínű, hogy találsz érdemben jobbat. A következő lépcső a 8-as, kazettás agyas rendszer, esetleg zárható (de még mindig csillapítatlan) telóval nagyjából 110K-tól.[ Szerkesztve ]
-
sssent
senior tag
Adott egy trekking, nagyrészt aszfalton használva, amin a 48-36-26T-s hajtómű és 11-32T-s fogsor által kiadott áttételtartomány felső része kihasználatlan, ugyanakkor az alsó része elég. MTB hajtóművel tehát az áttételtartomány felső része valószínűleg pont elég lenne, és az alja maradna kihasználatlan. Egy teljes hajtás-váltás-csere lenne, tehát bármi mehet.
Az első kérdés, hogy MTB-s, vagy trekkinges alkatrészekből érdemesebb összerakni mindezt? Deore szintű alkatrészeknél a fogszám-megkötéseken túl mi a különbség a T és M jelzésű cuccok között?
A másik, hogy érdemes még újonnan 9-es rendszert összerakni (tartósság, karbantartási költségek szempontjából)? Deore szinten az idei alkatrészek már mind 10-esek.
-
sssent
senior tag
válasz #48525824 #18803 üzenetére
Az érdekes. Nem vagyok jogász, de tudtommal bűncselekmény megalapozott gyanúja esetén a rendőrségnek hivatalból eljárást kell indítania. Olyannyira, hogy azt te meg se tudod akadályozni, még akkor sem, ha te vagy a sértett. Amit leírtál, az minimum közúti veszélyeztetés (Btk. szerint bűncselekmény). Ha ezt te és a tanúk így előadtátok a rendőröknek, az szerintem eléggé meg kéne alapozza azt a gyanút.
Solad: Hozzá se kell érnie. A közúti veszélyeztetés fennállásának nem feltétele a személyi sérülés, sőt még a baleset bekövetkezte sem. Elég csak a testi épséget szándékosan veszélyeztetni, ami egy hirtelen fékezésre kényszerített bringásnál nem tűnik nehezen igazolhatónak.
-
sssent
senior tag
válasz #48525824 #18806 üzenetére
Most jut eszembe, hogy te említettél nemrég féktelen fixit. Ha ezzel közlekedtél, akkor nem lehet, hogy a féktelenségnek szerepe van abban, hogy ilyen gyakran megtalál a baj? Félreértés ne essék, nem azt mondom, hogy innentől mindenért csakis te vagy a hibás, de van a kreszben egy ilyen "bizalmi elv" nevű dolog, ami alapján az emberek feltételezhetik, hogy te elöl-hátul fékkel közlekedsz. És a nyakamat rá, hogy ami egy féktelen fixivel már vészfékezés, az nekem legfeljebb egy erőteljes lassítás. Már ilyenre sem feltétlenül szép kényszeríteni egy bringást, de azért elgondolkoznék rajta, hogy tekintsem-e veszélyeztetésnek az ilyet.
A testi sértés az más téma, arra nincs mentség.
Kérdésem tekintheted költőinek, válaszodtól függetlenül nem fogok egy potenciális féktelen flame-ben részt venni.
Solad: ja úgy, amikor pl. épp 5 centi oldaltávolsággal előz, és az óra csatja véletlenül beleakad a fényezésbe egyensúlyozás közben. A pedál necces, nagyon meg tudja bontani az egyensúlyodat
[ Szerkesztve ]
-
sssent
senior tag
válasz #48525824 #18815 üzenetére
Ok, akkor most nem volt szerepe a fékeknek, vagyis hiányuknak. Azt azért fontold meg, hogy ez nem biztos, hogy mindig így lesz. Ráadásul ha neadjisten egyszer véletlenül el találsz kapni egy gyalogost, akkor téged vehetnek elő elég könnyen közúti veszélyeztetésért, ugyanis hiába lenne a baleset maga véletlen, ha te fékek nélkül közlekedsz, vagyis szándékosan kreszt sértesz. Na de most már tényleg befejezem, bocsánat.
-
sssent
senior tag
válasz csababarca #18841 üzenetére
Egy komplett Tourney rendszer (váltókarok és váltók) anyagköltségen röhögve kijön 10K-ból, újonnan. Nem lesz jó, de kíméletesen használva működni fog, és minőségben pont harmonikus lesz a bringa többi részével. Én nem is értem, hogy Gizmo94-nek hogy fordult meg a fejében, hogy erre a bringára érdemes lenne 15K-s váltórendszerben gondolkozni.
Viszont kiindulva abból, hogy a váltás ilyen vacak, valószínűleg a hajtás is el van már koptatva.
-
sssent
senior tag
válasz csababarca #18849 üzenetére
Ilyen alacsony költségvetésből ne számíts sok jóra. Igazából még a mostani gép leütése előtt kellett volna ide írnod az ötletedet, és k*va gyorsan lebeszéltek volna róla. Lehet ennyiből olcsó igáslovat faragni, merev vázzal, olcsó hajtással, kíméletes városi, vagy legalábbis aszfaltos használatra. Azok a telónak látszó tárgyak nemsokára halálra fognak idegesíteni a nyikorgásukkal, lötyögésükkel. Ha viszont országútira cserében is gondolkodsz, akkor nem nagyon kéne erre semmit költeni, mert a most vásárolt alkatrészeket nem fogod tudni áttenni, eladáskor pedig nem fog visszajönni az áruk.
Gizmo94:
Valóban szerény, és a Tourney cuccok tényleg nem épp a technika csúcsát képviselik, de szerintem ipari hulladéknak nevezni őket azért kicsit túlzás. Nyilván olyan felhasználás mellett, amire az XT-ket tervezik azonnal széthullanak, de városi döcögés mellett (aminél többre az a gép amúgy sem lenne alkalmas), ésszel használva szerintem nincs velük semmi különösebb gond. Ilyen keretből én nem fektetnék a minimálisnál komolyabb összeget csak a váltásba, hogy aztán majd egyszer megvegyem hozzá a bringa korántsem elhanyagolható többi részét. -
sssent
senior tag
válasz csababarca #18851 üzenetére
"Bár ahogy nézem azért párban minimum 7ezres költség,ha a legolcsóbbat veszem akkor is."
Jaj, nehogy már. Első, hátsó hatos / hetes (gondolom neked ezek közül van valamelyik). Itt épp 2K-ból kijön az egész, de ha bárhol 3K-nál többet kérnek ezekért, akkor abba a boltba többet inkább ne menj.Pl. bármilyen merevvázas gép szinte garantáltan jóval könnyebb lenne, mint a mostani. Tömegre, és hajtani is.
Gizmo94: az apránkénti fejlesztgetés tök jó, én is csinálom, de szerintem egyikünk se úgy indult, hogy volt 20kg vasunk, és vettünk rá egy XT hátsóváltót. Ezért javasoltam én a Tourney-t. Az ipari hulladék rész valaki másnak szólt, csak nehogymár mindent külön címezgessek
[ Szerkesztve ]
-
sssent
senior tag
válasz csababarca #18857 üzenetére
Én nem hinném, hogy ilyen rendszerű váltókar kapható lenne 6-7 sebességesben. És azt sem, hogy a tiéd már legalább 8-as lenne, de ezt csak te tudhatod.
A-ból B-be eljutásra alkalmas bringa talán még nem olyan drága, csak észnél kell lenni. Olyan, amivel élmény is eljutni A-ból B-be (vagy bárhova), annak már ára van. De ez innentől már egy hobbi, ami sajnos elég költséges is tud lenni.
Gizmo94: Én most egy csodálatos Acera-szettbe tettem bele eddig 7000 km-t (szinte kizárólag aszfalton), és pontosan úgy működik, mint újkorában. Úgy meg természetesen sose működött, mint az XT (pl. a láncom kb. mint a tehén farka, de le még sose esett), dehát most ez van.
[ Szerkesztve ]
-
sssent
senior tag
válasz Gyufaaa #18861 üzenetére
A lánc és sorcsere biztos. Ha már a régi lánc is ugrik, akkor egy új lánccal már el se tudnál indulni. Ilyenkor már a hajtómű tányérjai is elég kopottak lehetnek. A váltást ettől még nem muszáj cserélned, viszont ha mégis cserélnéd, akkor Deore cuccból újonnan már csak 9-est vagy 10-es kapsz, tehát együtt kell cserélned mindent.
Elég sok paraméter lehet fontos, leginkább a mostani alkatrészeid paramétereit kéne kibogarászni, és összehasonlítani a jelöltekkel. De mielőtt kompatibilitással foglalkoznál, megcsinálsz egy teljes hajtás-váltás-cserét magad? Megvan, vagy hajlandó vagy megvenni azt a néhány célszerszámot is ami a hajtás szétszedéséhez kelleni fog? Különben egyszerűen bemész egy boltba, és mondják, hogy mit-mivel-mennyiért lehet.
-
sssent
senior tag