-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
A képletek mindig csak arra jók, hogy körülbelül be lehessen lőni az értékeket. De igazából genetika is nagyban befolyásolja, illetve eddzettség is (beleértve azt is, hogy gyerekkorban mennyit sportolt az ember... ). Szóval lehet neked tényleg megvan a 214, míg más veled egykorúnak a 170 is sok lenne...
Egyetlen ténylegesen megbízható mérés, ha orvosi felügyelet mellett addig hajtod magad, amíg csak bírod. Sportkórházokban szoktak ilyet csinálni, bár relatív borsos áron. -
Cathfaern
nagyúr
Igen Kerékpáron 25 km/h óra felett a légellenállás leküzdése adja a befektetett energia több, mint 50%-át. Ráadásul ugyebár a légellenállás a sebességgel négyzetesen emelkedik. Tehát kis túlzással mondva, ha a légellenállást leszámítjük, akkor 40 km/h-val tekerni ugyanannyi energia, mint 90 km/h-val. Mivel egy ekkora autó mögött megy, ezért gyakorlatilag olyan, mint ha nem lenne légellenállás, sőt az autó egyenes hátulja miatt olyan légörvények alakulnak ki, amik a teherautó felé mutatnak, szóval tulajdonképpen az is a biciklist fogja gyorsítani.
Szóval összeségében aki ki tud tekerni síkon 35-40km/h-t (országuti biciklivel), annál nem az erőn múlik ez a mutatvány, hanem inkább a vakmerőségen.Lásd még: [link]
És itt ugyebár csak biciklisek vannak egymás mögött, mégis a 4.-nek már csak majdnem fele (!) akkora energiával kell tekerni ugyanahhoz a sebességhez...[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Beszereztem egy Selle SMP Trk nyerget (Extrához képest annyi csak a különbség, hogy kicsit szélesebb, ellenben ez akciósan volt a boltban), viszont egyelőre nagyon nem vagyok vele megelégedve. ~100km van már benne. Igazából hol kéne ezen ülni? Fent a hátsó "dombokon", vagy belesüllyedve a mélyedésbe? Előbbi kényelmes lenne, azonban onnan mindig lecsúszok. Viszont ha a mélyedésben ülök, akkor pont azokat a részeket nyomja, amiket elvileg nem kéne neki Vízszintesre van beállítva amúgy a nyereg, távolságot elsőre a régi nyereg alapján lőttem be, aztán próbáltam kicsit közelebb húzni, de sehogy se akar jó lenni
-
Cathfaern
nagyúr
Én 110k-ért vettem ugyanilyet újonnan, 3 éve. Ezzel kezdtem el biciklizni, belépőszintre / városban tökéletes szerintem (egyelőre garázsban áll, de jó eséllyel be lesz fogva majd városi rohangálósnak, illetve túrabiciklinek ha bármelyikre igény lesz). Ha csak simán túraszerűen tekergetni akarsz vele, akkor tökéletes. De pl. kiállva az akkori 90-95kg-omat a teló nem bírta el rendesen, érezhetően hajlott az egész bicikli (bele is ért olyankor a fék), mondjuk valószínűleg legkeményebbre állítva nem lett volna ezzel se gond (csak akkor meg tényleg semmit nem ér a teló). De amúgy fékek, váltók, stb-k rendben voltak (ha nem akarsz tőlük csodát várni, mégiscsak totál belépőszint minden rajta). Nem írja hány éves a bicikli, sem hogy mennyit ment, szóval hajtást nézd végig mennyire van elkopva, de szerintem egy 10k-t lehet belőle alkudni személyesen.
Megmondom őszintén, én se adnám el 40-50k-nál olcsóbban az enyémet, szóval kétlem, hogy sokkal kevesebbért be tudnál szerezni ehhez hasonlót (mégegyszer mondom, ha nincs széthajtva), kivéve ha valakinek nagyon kell a pénz.evilskati:
Országutit tudom megerősíteni, annyi kommenttel, hogy 54, 56 is beleférhet, de inkább az 55-öt célozd meg (csak mert nem minden vázból van 55-ös)[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Zsolt_974 #402 üzenetére
Mivel a váz geometriáját nem arra találták ki, én nem erőltetném. Egyébként se nyernél vele igazán semmit, max kicsit kevésbé lehetne érezni az útegyenetlenségeket.
lánckerék: a váltó maximum 48 fogszámmal bírkózik meg, szóval csak váltócserével tudnál nagyobbat feltenni (ami jó eséllyel egyben váltókar, illetve hátsó váltó és váltókar cserét is jelentene), viszont akkor a határ a csillagos ég (54 reálisan).
-
Cathfaern
nagyúr
Én pont múltkor néztem, hogy milyen jó kis előnye van a vastag váz + vékony kerék kombónak: Outimnál vastagabb a váz, mint az első kerék, sőt a vázban egy kis homorú bemélyedés is ki van alakítva a kerék felől, így lényegében beépített sárhányóként működik Múltkor eső szélét / végét elkaptam, rám nem esett, csak az út volt vizes... vártam is, hogy összecsapja a lábamat előről, aztán csodálkoztam, hogy semmi víz. Aztán itthon néztem, hogy a váz szépen felfogta Persze nyilván sok kanyarodás mellett annyira azért nem hatékony... de ilyen esetekre pont jó (mondjuk letakarítani már kevésbé volt poén, mert ott vannak elvezetve a bowdenek is... )
-
Cathfaern
nagyúr
Na most itt vagy a többiek értenek félre valamit, vagy te értettél félre valamit, vagy én értek félre valamit
Azt mondod, hogy a bicikli 172k lenne a "bolti" felszereltséggel. Erre te rakatnál pluszba egy hajtóművet, illetve váltót, és így lenne összesen 190k.
Na most a 35k az csak a hajtómű, vagy az a hajtómű + váltó?
Illetve 172k + 35k az nálam 207k, hogy lett ez 190k? -
Cathfaern
nagyúr
-
Cathfaern
nagyúr
válasz GeneraL_XTX #1343 üzenetére
Azért tegyük hozzá, hogy én tavaly gond nélkül letekertem ~3000km-t "leggagyibb Tourney"-val. Probléma sose volt vele, nyilván nem váltott annyira pöccre, mint a mostani tiagrám, de itt kb. annyiról beszélünk, hogy az váltott 1 sec alatt, ez meg 0,5 sec alatt. Szóval értem én, hogy minimum szint meg minden, de kicsit túl van misztifikálva a történet. Főleg ha valaki csak alkalmankénti túrázásra, heti pár tekerésre fogja használni a biciklit... (nyilván rendszeres versenyekre járás, napi 2-3 órás használat más témakör).
Szóval lehet jobban jár valaki egy tourney-val, amit később (mikor érzi, hogy kevés már neki!) lecserél jobbra, mint ha vesz használtat, amire aztán rákölt ugyanannyit, mint amennyibe került, mert szerelői tapasztalat nélkül nem tudta megmondani, hogy pl. a teljes hajtás kuka, meg a teleszkóp is haldoklik.(félreértések elkerülése végett, ez nem konkrétan neked válasz, inkább úgy általában a témával kapcsolatban... )
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Cathfaern #249 üzenetére
Hogy ez ne maradjon így:
Valamit nagyon benéztem beállításkor / meghúzáskor alkottam valamit, de mint utólag kiderült jelentősen előre dőlt a nyereg, ezért csúsztam előre Korrigálás után teljesen jó lett a dolog, így már kényelmes (bár az időjárás miatt a hosszú távú próba még várat magára... ) -
Cathfaern
nagyúr
válasz deicide #1583 üzenetére
Egyáltalán nem biztos Pedálfordulat és pulzus között nincs direkt összefüggés. Gyakorlati tapasztalat kicsit ellentmond ennek, mivel általában ha az ember kipróbálja, hogy na akkor most megtolja a pedálfordulatot, akkor azt látja hogy felmegy a pulzusa is. De ennek az az oka, hogy érzésre nehéz annyival visszavenni a váltót, mint amennyivel felpörgeted (Szóval általában ez a próba úgy néz ki, hogy 80 cad 30km/h, felmegy 90 cadra és akkor felmegy 32-33km/h-ra is. Ilyenkor nyilván nő a pulzus).
Egyébként pulzusmérős órából ha nincs zavaró tényező (vagy digitális) az óra, akkor teljesen mindegy milyet vesz az ember, a pulzusérték ugyanolyan pontos lesz (a mérés elvéből adódóan vagy nem mér az óra, vagy pontosan mér). A szolgáltatásokban lehet különbség, anyagminőségben (mennyire ázik be), illetve nyilván ha valami nagyon kínai a cucc, akkor random lefagyások, értelmetlen adatok is előfordulhatnak. De olyan nincs, hogy mondjuk 140 helyett 145-öt mér
Teasüti:
"Saját tapasztalatom szerint is akkor szokott felfutni a pulzusom és elfogyni a levegőm, ha ülve pörgetve tekerek fel vhol, míg ha kiállok és lassan "kényelmesen" megyek fel ugyanott, akkor a légzésem szinte nyugalmi marad."
Ha ülve tekersz, akkor pusztán saját erőből mész fel, ha kiállva tekersz, akkor a gravitációt is igénybe veszed ahhoz, hogy felérj Nem ugyanaz a kettő, szóval értelmetlen így az összehasonlítás.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Erre valaki rá tudna nézni, hogy jó értékeket dob-e ki neki? Kipróbáltam, de helyenként eléggé elvadult számokat dob ki... pl. nyeregmagasságot szerinte lentebb kéne vennem 5cm-el (miközben jelenleg szerintem inkább még emelni kéne rajta), és hátrébb tolni 9cm-el (!). Utóbbit mondjuk nem is értem, mivel a nyereg orra és a tengely közti távolságot írja, ami nyilván függ a nyereg hosszától, ami meg tudtommal nem szabványos...
Többi adat mondjuk nagyjából jó, de ezek elég furcsának tűnnek.[ Szerkesztve ]
-
-
Cathfaern
nagyúr
Köszi ez nagyon bevált Mint kiderült a nyereg elég rosszul volt beállítva a biciklin (bár annyira azért nem, mint a másik írta) Lentebb is került, illetve hátrébb is, kezemnek is jobb lett így, a lábamnak pedig drasztikusan... Sokkal könnyebb lett erőt kifejteni, "száguldottam" fel olyan dombokon, ahol máskor küszködve tudok csak felmenni. Szóval egy nagy plusz ennek az oldalnak, ajánlom mindenkinek! Csak a pontos mérésre nagyon kell figyelni, mivel kis eltérés is nagyon nagy beállításbeli eltérést okozhat (ahogy írják is, érdemes többször mérni és átlagot venni).
Egyébként az "Eddy" szerint állítottam be a biciklit (amennyire tudtam, stucniból is rövidebbet ajánl ugyanis, mondjuk ezt sejtettem amúgy is).
Illetve itt van MTB-re is kalkulátor, korábban valaki ilyet keresett...Más. Topicban volt már linkelve ez: cat ears (cat-ears). Mindig is zavart a szélzaj (főleg mióta outizok és gyakrabban vagyok 30km/h közelében, illetve felett), gondoltam egy esélyt adok neki, kipróbálom. A leghatékonyabb verziót rendeltem (Classics I). Tapasztalatok:
+ Tényleg drasztikusan lecsökkenti a szélzajt, először számomra is hihetetlen volt mennyire. 28-30km/h-nál alig hallani még bármit is, körülbelül olyan érzés, mint ha 16km/h-val tekerne az ember. 35-36km/h-nál még simán hallani a madárcsicsergést 40km/h felett már kezd visszatérni a "nem sokat hallani a környezetből" érzés, de még itt is jelentősen halkabb, mint nélküle.
+ Nagyon nagy előnye, hogy a szélzaj mélyebb frekvenciájú lesz tőle, szóval magas visító hang helyett mélyebb búgó hangra vált át, ami azonos zajszint mellett is sokkal elviselhetőbb.
Amire figyelni kell, hogy mindenképp szorosabbra kell venni a sisak pántját, mert egyébként nagyobb tempónál elemelkedik az ember fejétől, és átfúj mellette a szél. Nem kell hogy szorítson, annyi a lényeg, hogy a cuccot a szél ne tudja elmozdítani az ember feje mellől.
+ Nem várt pozitívum volt, hogy erős (szembe) szélben sokkal kellemesebb tekerni, nincs az hogy teljesen megsüketül az ember egy-egy erősebb fújáskor (pedig a héten 20-30km/h-s szélben is tekertem vele)
+ Konstrukcióból talán triviális, de úgy gondolom célszerű leírni, hogy csak a szélzajt csökkenti. Szóval autók hangját, beszédhangot, stb. egyáltalán nem. Sőt a kisebb zaj miatt hangosabbnak is fogja ezeket hallani az ember. Még nem szoktam teljesen hozzá, és rendszeresen azt hiszem hogy a sarkamban van már az autó, pedig még jó 100-200m-re van tőlem...- Ugyebár sisak kötelező hozzá, ráadásul a pántját be kell rendesen csatolni, akit bármelyik zavar, annak nem biztos jó választás (bár megjegyzem biztonság miatt ez nem kéne hogy téma legyen... )
- Miután lényegében szőr, ezért melegít. Szerintem nem vészes mértékben, de nyilván be fog izzadni alatta az ember bőre nagy melegben. Bár szvsz 30 fok felett totál mindegy, úgyis le fog izzadni az ember, legkésőbb mikor leszáll a bicikliről. 30 fok alatt meg nem érezni hogy melegítene. Mondjuk szerencsére semmilyen értelemben nincs kritikus helyen, ma tekertem 30 fokban, egyáltalán nem zavart Felteszem a Classic II ilyen téren kényelmesebb (ott az arc felőli oldalon nem szőr van), bár megjegyzem tapasztalatok alapján nekem fenntartásaim vannak annak a konstrukciónak a hatékonyságáról (ugyanis ha picit is befúj a cucc és az ember feje között a szél, akkor ugyanolyan, mint ha nem is lenne). Egyedül arra leszek kíváncsi, hogy hosszabb távon az izzadság nem fogja-e kikezdeni. De könnyen tisztítható, szóval elvileg ez nem probléma
- Hülyén néz ki. De tényleg Szóval aki biciklivel jár csajozni, vagy kinézet fontosabb a komfortnál, annak nem ajánlott (de ugyebár vannak kevésbé látványos konstrukciók is, csak azoknak a hatékonysága is kisebb). De létezik egy Classic Pro nevű modell is, az kevésbé látványos, illetve vannak olyan modellek is, amik nem szőrből vannak (de azok kevésbé is csökkentik a szélzajt)
- Mivel mindent jobban hall az ember, ezért a bicikli esetleges nyekergéseit, nyöszörgéseit is jobban hallani
Összegzésben:
Azt felesleges elvárni tőle, hogy megszűnjön a szélzaj, mert arra nem képes. Viszont drasztikusan lecsökkenti azt (teljesen helytálló amit a weboldalon írnak, hogy kb. 50%-al csökken, illetve az ott található hanganyag is reális, tényleg ekkora a különbség), szembe szélben is sokkal kellemesebb tekerni. Szóval drasztikusan megemeli a biciklizés komfortérzetét. Környezetedet, autókat, madarakat (nekem ez fontos szempont ) sokkal jobban hallani. Városi közlekedésben is jó szolgálatot tehet, illetve aki szereti a természet hangjait, azoknak is nagyobb élmény ezzel tekerni.
Szóval összességében én egyértelműen ajánlom azoknak, akiket valamilyen okból zavar a szélzaj. Egyedül az ára lehet visszatartó erő, nekem 4200 Ft-ra jött ki. Ebből 1100 Ft volt a postaköltség, szóval csoportos rendelés esetén ez csökkenthető... Nyilván nem olcsó, viszont erre a problémára más megoldás nincsen, szóval összességében szerintem megéri az árát.Egyébként ma sikerült 40 percet áznom (osztrák oldalon kb. pont arra jött egy zivatar amerre tekertem, beállóba vártam is 10 percet akkora szél lett, illetve a közelben csapkodtak a villámok), szóval ma készültem Zánkára...
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
A bicikli méretek nem a top tube lenght-nek felelnek meg, hanem a seat tube range c-c-nek. Illetve nézd hozzá a stem length (stucni), illetve saddle setback (mennyire tolod hátra a nyerget) értéket is. Ezek legalább annyira befolyásolják, hogy mennyire tűnik kicsinek a bicikli, mint a váz mérete.
Illetve mikor ráültem a lentebb engedett nyeregre, én is úgy éreztem, mint ha túl kicsi lenne. De miután megszoktam tényleg sokkal jobb lett.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz ---Lasali--- #2015 üzenetére
Mindehhez még hozzá lehet venni azt is, amit a competitivecyclist.com-on fejtegetnek, hogy igazából az, hogy mit jelent az optimális, elég erősen függ attól is, hogy az ember versenyt szeretne nyerni, eddzeni szeretne, csak délutánonként tekergetni, vagy több száz km-es túrákon résztvenni... mert tök jó ha maximális erőt X nyeregmagasággal és távolsággal lehet elérni, ha azzal 150km múlva lefordulsz a nyeregből, vagy ha nem is fordulsz le, jobban elfáradsz, mint az aki kicsit lentebb engedte a nyerget...
"beállításhoz már feltételezzük a helyes nyeregmagasságot, 3 órához rakjuk a pedált, tehát a hajtókar vízszintes állapotban van, és a sípcsont tetejéhez fogjuk egy függő zsinórját, ha jól van beállítva a nyereg vízszintes pozíciója, akkor a madzagnak metszenie kell a pedáltengelyt"
Ehhez annyit tegyünk hozzá, hogy csak szabványos dőlésszögű nyeregvázcső esetén igaz. Outiknál ugyebár behozták az "amatőr-komfortos" kategóriát (más geo, 3 tányér elől, stb.) amiknek meredekebb a nyeregvázcsöve, hogy kevésbé kelljen ráfeküdni a biciklire. Na ezeknél nem használható ez a módszer. Ott csak azt lehet nézni, hogy a nyeregvázcső meghosszabbítása a csípődet metsze... na de ezt aki otthoni körülmények között kiméri, az előtt megemelem a kalapom
Okosok szerint egyébként az ideális beállítás az, hogy ha (miután bemelegítettél, tekertél egy kicsit), teljesen elengeded a kormányt, és hátrateszed a kezed, akkor ugyanazt a pozíciót meg tudod stabilan tartani, mint ha fognád a kormányt, nem billensz sem előre, sem hátra. Persze ehhez meg nem árt némi vázizomzat (meg segítő, meg görgő), különben erősen kivitelezhetetlen a mutatvány, szóval az emberek jó része ezzel sincs előrébb... Az egésznek az lenne egyébként a lényege, hogy olyan pozíciót kéne megtalálni, aminek a fentartásához a legminimálisabb erőkifejtés szükséges a láb / törzs részéről, ezzel is növelve a pedálnak átadható erőt.Szóval az egész body geometrit érdemes némi fentartással kezelni. Alapvetően jó dolog, főleg ha az embernek nincs tapasztalata, vagy nincs ideje / kedve mm-enként próbálgatni az ideális beállítást. De igazából csak arra jó, hogy jó alapot adjon, ne csináljon az ember totál rossz beállítást (mint én). Nem véletlen, hogy a komoly csapatok továbbra is külön szakembert alkalmaznak kerékpár testreszabásra, aki a munka oroszlánrészét nem számítógépekkel végzi...
-
Cathfaern
nagyúr
válasz rétisün #2466 üzenetére
Hehe, na igen Csak az utak ne lennének olyanok amilyenek De valószínűleg outi lesz, mert a másik ~1 éve csak áll, és még ha kap egy generált is se szivesen indulok egy nagyobb útra olyannal, amin nem ülök gyakran...
Más:
Tudom váltó állítás kérdésköre sokszor előjön, és sok jó leírás van, de eddigi tapasztalatom alapján ha csak úgy hozzányúlok, annak több órás állítgatás lesz a vége Szóval a lenne a problémám, hogy hátsó soron a felső 3-4 tárcsára nehezen vált fel a váltó (nem megy pöccre, hanem kicsit kerreg mire felvált). Mihez érdemes hozzányúlni, hogy ezt orvosolni lehessen úgy, hogy máshol ne másszanak el a dolgok? (többi fokozat rendben van) -
Cathfaern
nagyúr
Nekünk max ahhoz lehet szurkolni, hogy idén odaérjünk a rajtra Épp az outis csapat szerveződik, idén lesz 3. éve hogy elmegyünk Zánkára a Balaton felső részén végig megnézni az ottaniakat
(#2471) rétisün:
Igen nagyjából így szoktam, de régen nem ilyen volt Nehezen tudom belőni mikor kezdte el... (esés, szerelés, stb nem volt)[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz raczger #2517 üzenetére
Engem az outiban az vonz, hogy az ember bármikor csak felpattan rá és saját erőnléttől függően hatalmas távokat lehet megtenni vele rövid idő alatt Persze montival is lehet aszfalton tekerni, de az nem ugyanaz azért... plusz terepezést erősen befolyásolja a környék adottságai, országutihoz meg az majdnem mindegy. Ha meg már utazni kell valahova (autóval / vonattal / stb.) akkor az már nem ugyanaz, mint ha az ember meló után fogja magát és elugrik tekerni egyet
Mondjuk az megint külön sztori, hogy ha így halad az utak állapotának romlása, akkor lassan montival jobb átlagot lehet menni aszfalton, mint outival... -
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Xantomas #2810 üzenetére
Sorry, én mindig outis fejjel gondolkozok, ebben igazad van Országúton azért elég jól megvalósítható az egyenletes sebesség, illetve ott annyira lejtő dőlésszöge sem változik.
Hsz többi részére meg: Nagyon egyetértek. Illetve annyit tennék még hozzá, hogy akin van akár csak 1kg súlyfelesleg, az többre megy annak az eltüntetésével, mint a biciklin 100-200g lefaragásával. Főleg, hogy ez ingyen is van
-
Cathfaern
nagyúr
válasz D.Orion #2928 üzenetére
Igen, valami (vagy ér, vagy ideg) elnyomódik. Annó trekkingen én is mindig szívtam ezzel, hiába próbáltam más kesztyűt, más markolatot, nem múlt el (max később jött elő, vagy nem annyira erősen). És csatlakozom Zebu-hoz: koskormánnyal még egyszer sem tapasztaltam ilyet.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #2960 üzenetére
Azért megnéznék egy fullyt koskormánnyal
-
Cathfaern
nagyúr
Ugyebár a cikk azt állítja, hogy hiába pumpálod keményebbre, nem leszel gyorsabb tőle (viszont felütéses defekttel ellen jobban véd... ). Amúgy hasonló súlyokkal számoltam én is, csak 40/60% aránnyal, úgy előre 6 bart mond, hátra 9-et... (kerekítve, mert sima műhelypumpával úgyis reménytelen tizedesértékre belőni a nyomást). Lehet egy próbát adok neki ma
-
Cathfaern
nagyúr
válasz sanzi89 #4206 üzenetére
Látatlanban a súlykülönbség Ahogy annak idején fényképezőgépeknél 1-1+ MP-ért nagyságrendi különbség volt az árban, ugyanez van kerékpár alkatrészeknél, csak grammban... (ami ugye sokszor az élettartamot nem pozitívan befolyásolja)
Amúgy érdekes lenne egy mérést csinálni, hogy átlagos biciklis alá rakni egy alsó-középkategóriás biciklit (szóval funkcionálisan rendbe legyen, de semmi high-tech meg könnyített alkatrész), meg egy csúcskategóriásat (azonos konstrukciót természetesen, szóval nem full merev vs. össztelós). Nagyon meglepne ha a különbség nagyobb lenne, mint amennyit egy 2-3km/h-val nagyobb szél jelent... -
Cathfaern
nagyúr
válasz Szakbarbár #4219 üzenetére
Amúgy szerintem ez erősen alkat függő is.
Én is olyan vagyok, hogy ha kell felsprintelek 30-35-el egy olyan dombon, amire amúgy 18-20-al szoktam feltekerni, viszont 30-as átlagtól egyszerűen nagyon messze vagyok... síkon szivesen megnézném mit tudok kitolni sprintben, de ahhoz találnom kéne egy sík részt (mondjuk ha elmegyek észak-keletre a kis-alföld fele, ott találnék azért... majd lehet teszek egy kört arra ) -
Cathfaern
nagyúr
válasz Teasüti #4388 üzenetére
Miért indulsz ki abból, hogy 26"-os kerék? Nagyon sok kemping vagy kemping-szerű bicikli van használatban, és ott messze kisebb átmérő van. És ugye ott merev villa is adott.
Autó vs. bicikli: nyilván nem azért esett el, mert megállt a bicikli mert elakadt a kátyúban. Viszont ha nem megyünk el elakadásig, akkor a bicikli kormányzására és a biciklis egyensúlyára sokkal nagyobb hatással van a kátyú, mint az autóéra. Ugyebár itt már nem a kerék méret számít, hanem a kerék szélesség, illetve a kormányzás stabilitása. Na ennél a kettőnél viszont mérföldeket ver az autó a biciklire. -
Cathfaern
nagyúr
Mai nap tanulságai:
1. A "túlélő" készletedben ne csak gumibelső, gumileszedő, pumpa legyen, hanem átalakító is, amivel a pumpád tud prestot fújni (meg valami szerelő kesztyű... ). De ha mégsincs nálad, akkor legalább ne akkor jöjj rá erre, amikor már kiszedted a defektes belsőt
2. Ami biciklivel pár perc út, az nem biztos hogy gyalog is az ( )
3. Specialized Sport MTB cipőben tökéletesen lehet hosszabb távon is (4km) gyalogolni, egyáltalán nem volt kényelmetlen
4. Ne azután ellenőrizd, hogy nem maradt-e semmi a külsőben, miután beraktad az új belsőt és vissza is raktad a kereketÖsszeségében szerencsém volt amúgy Illetve segítséggel nem, mert egészen amíg tényleg csak pár percre nem értem a házunktól, csak "városi" biciklisekkel találkoztam, akik igaz nem álltak meg, de látszott hogy úgysincs náluk semmi felszerelés. Viszont mikor már közel voltam, 3-an is megálltak hogy tudnak-e valamiben segíteni
Cipő tényleg meglepett, mert elég kemény a talpa, viszont az orrkialakítása miatt nagyon jól gördül a talajon, kényelmesebb volt, mint sok utcai cipő... Legfeljebb néha nyikorgott ha volt valami kavics az úton.
4. ponttal meg szerencsém volt, mert bár találtam egy üvegszilánkot a külsőben, de annak belülről semmi nyoma nem volt (tapintásra és látványra se), szóval az új belsőnek nem lett baja. Mondjuk könnyen lehet nem is attól volt a defekt, mert a pontszerű lyuk van a belsőn, ez meg inkább hosszúkás volt (viszont akkor lövésem sincs mitől lehetett, mert semmi mást nem találtam) -
Cathfaern
nagyúr
válasz Sirandrish #4515 üzenetére
Az ötlet jó Viszont egyrészt van benne szalag a felni felől, másrészt a külső felől van a lyuk.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Sirandrish #4544 üzenetére
Ami drasztikusan tudja javítani a komfortérzetet, az a betétes nadrág. Ha esetleg nem szimpatikus a kinézete, akkor vegyél rá nyugodtan egy rendes nadrágot, ugyebár ezek alá alsónadrág nem kell, szóval ruhamennyiségben ugyanott vagy.
Másrészt se a "mezei mtb" ülés, se a "nagypapis" ülés nem alkalmas hosszabb távon biciklizésre Első valószínűleg az olcsóság jegyében született, második pedig hosszú távú tekerésre nem alkalmas, csak rövid távon kényelmes.
Mindezen túl valamennyi hozzászokás kell azért, idővel alakul az ember hátsója De az biztos, hogy a nyereg egy elég problémás kérdéskör, mivel mindenkinek más jön be, nincs olyan nyereg, ami egyformán jó mindenkinek (bár van egy-két típus, ami elég sokaknak bejön. De az se garancia semmire) -
Cathfaern
nagyúr
válasz Sirandrish #4552 üzenetére
Selle SMP nyeregcsaláddal (pro, hybrid, trk) elég sokaknak bejön (topicból is több embernek van ilyen). A 3 említett között szélességben (pro legvékonyabb, trk legszélesebb) és súlyban van különbség (hasonlóan mint előbb), illetve árban is (meglepő módon ez is hasonlóan ). De drasztikus különbség nincs köztük (sajnos egyik paraméterben sem, nem a legolcsóbb nyereg)
Betétes nadrágot meg tényleg érdemes kipróbálni, eléggé "hogy tudtam én eddig megmaradni biciklin" érzése van utána az embernek
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz sanzi89 #4581 üzenetére
Igen, pont ezért mondtam, hogy ez nagyon szubjektív dolog Amúgy nagyrészt hol tekersz? Terep / országút / egyéb?
(#4590) -=RelakS=-
Zsibbadásra inkább a kivágott (mélyített) nyereg a megoldás. Betétes nadrág inkább akkor segít, ha töri a nyereg az ember hátsóját.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz belaazallat #5278 üzenetére
Nekem idén biztos kimarad Egyrészt szombaton esküvőre vagyok hivatalos, másrészt tegnap részben elfekvésnek, részben egy hirtelen lehajolásnak köszönhetően sikerült úgy meghúznom a hátam, hogy egyelőre örülök, hogy székben tudok ülni, nem hogy outin... Mondjuk arra mindenképp jó volt a dolog, hogy rájöjjek, hogy a hátamnak/nyakamnak nagyságrendekkel kényelmesebb lenne ha ~2cm-el közelebb lenne a kormány. Miután megrántottam, a fékváltókarnál fogva fél percig nem tudtam megmaradni, 2cm-el hátrébb fogva meg alig éreztem.
Viszont hogy régi adósságom bepótoljam, a hétvégén készült kép a gépemről
-
Cathfaern
nagyúr
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Runner_fxr #5338 üzenetére
Elöljáróban hozzátenném, hogy nem dolgoztam soha bicikliszervízben, sem hasonló munkahelyen, szóval a kérdésem tényleg csak elméleti, illetve kiváncsiságból adódik:
Megéri az ilyen ügyfelekkel foglalkozni egyáltalán? Ugyebár ahogy írod, nagyon sok munkaóra elmegy velük, sok a plusz erőforrásigényük (beleértve az ügyféllel való veszekedést, ötletelést hogy lehetne az adott problémát megoldani, stb.), nagy az esélye a nem várt (és ügyfélre nem terhelhető) plusz költségnek, stb. Ezzel szemben annyira nem is akarnak fizetni, szóval túl sok pénz se jön be belőlük (illetve nyilván ha szervíz mellé kér plusz alkatrészt, akkor az olcsó kategóriát fogja választani, nem a prémiumot). Mondanám, hogy végülis ha belefér a szervízek idejébe, akkor miért ne, de én azt látom, hogy (főleg szezonban) nagyon le vagytok terhelve. Szóval nem érné meg jobban ha az ilyen ügyfelektől már fel se vennétek a munkát (azért az elég hamar kiderül, hogy elhanyagolt, problémás gépről van szó, vagy régi de jól karbantartottról)? Mert oké, hogy bevétel kiesés, de profit szempontjából már nem vagyok benne biztos, hogy negatívra jönne ki a mérleg... Esetleg ilyen munkákat csak holt szezonban bevállalni, amikor nincs (annyi) meló, vagy horror áron bevállalni (ami az esetek többségében azt eredményezné, hogy az ügyfél nem kéri).
Vagy a szervíz bevételek nagy része ilyenekből jön össze, és nem az "értelmes" ügyfelekből / bicikliből? -
Cathfaern
nagyúr
válasz Runner_fxr #5420 üzenetére
Köszi a részletes választ
(#5430) belaazallat:
Akkor én még rosszabb formában vagyok, mert outival megyek 26-os átlagokat(#5504) fidig:
Én használok, teljesen meg vagyok elégedve, vasárnap 118km-en is kényelmes volt (igaz betétes nadrággal). Koszolódásról nincs tapasztalatom, mert nekem fekete van.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz belaazallat #5506 üzenetére
Ja sík... én azt élveztem legjobban vasárnap mikor mentem a balaton déli részén, hogy végre nem felfele / lefele kell tekernem Na már persze ahol az útviszonyok hagyták, hogy lehessen élvezni, nagyrészt 25 fölé nem tudtam menni... (vagy az út, vagy a forgalom miatt)
-
Cathfaern
nagyúr
válasz belaazallat #5522 üzenetére
rétisün azt írta, hogy az neki pont nem jó
Amúgy én remélem hogy legkésőbb jövő hétvégére rendbe jön a nyakam, onnantól nekem elméletben bármelyik hétvége jó.