-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
Ha SPD stoplit akarok venni (spinning edzéshez kéne, cipő van, de mivel jelenleg nincs SPD-s biciklim, így stopli nincs), akkor számít hogy Shimanot veszek, vagy valami noname-et? (pl.: [link]) Edzőteremben lesz használva, szóval annyira nem lesz durva terhelésnek kitéve (se járás, se tekerés szempontjából).
-
Cathfaern
nagyúr
válasz hszilard666 #54876 üzenetére
Nekem nincs vele tapasztalatom, csak a workhorse-al, de ha a hátad fáj (értsd: nem a vállad), akkor azon a jumbo se fog segíteni. Jumbo csak annyiban jobb a workhorse-nál, hogy mindkét válladon van a súly, nem csak az egyiken, de ettől még a hátadat ugyanúgy terheli.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz MineFox54 #54938 üzenetére
De tényleg nem értitek amit ír?
1. Van egy biciklije, ami ezer éves Tescos cucc. Nagyjából mindent cserélt már rajta, csak a váz a régi
2. Ismerősének van 2 biciklije amit ingyen elvihetne, és akkor le tudná cserélni a vázat. Ezek valószínűleg normális acél vázas biciklik. Csak erkélyen álltak, szóval esélyesen egy átfestés kellene nekik.Szóval nem sok értelme van győzködni, hogy vegyen egy biciklit
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Fred23 #54958 üzenetére
Alpokat is megjárták fixivel, ilyen alapon a 3 sebességes bárhova elég
De reálisan nézve az a 3 sebesség kis túlzással megfelel egy ~30 sebességes váltó 3-4 sebességének, szóval édeskevés, sokkal kisebb az átfogása. A 8 sebességes ami kb. már használható túrázáshoz is általánosan.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #54964 üzenetére
Műhelypumpának nincs hely? Egy kb. 5x15cm alapterületű, 30-45cm magas dologról beszélünk. Ha más nem, szekrény tetejére is fel lehet rakni, vagy a porszívó mellé
-
Cathfaern
nagyúr
válasz hszilard666 #55091 üzenetére
Ha én vennék / építenék SS-t, azon biztos bullhorn lenne (valami ilyesmi verzióban: [link])
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Fred23 #55104 üzenetére
Sajnos bicikliknél a magasabb ár inkább a nagyobb sebességgel van arányosságban, mint a strapabírósággal. Szóval nem feltétlenül igaz, hogy minél drágább, annál tovább bírja. Sőt, egy bizonyos értékhatár felett gyakorlatilag garantálható, hogy minél drágább, annál kevesebb ideig bírja.
Szóval nem elég azt nézni, hogy legyen minél drágább, hanem azt nézd, hogy melyik defektálló. Ilyen téren a Schwalbe Marathon Plus Tour az egyik legjobb (világot körbetekerők rendszeren ezt használják), csak az kicsit több, mint a kereted.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Runner_fxr #55113 üzenetére
Egyébként ha már tömör gumi. Oké hogy fixire nem célszerű ha az ember skidelni akar, de igazából nem fixin is előfordulhat olyan, hogy blokkol a kerék és csúszik egy sort (esős idő, váratlan fékezés, baleset, stb.). Ennyi is elég lehet a guminak ahhoz, hogy kukás legyen?
-
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Runner_fxr #55125 üzenetére
Hmm jogos, főleg hogy ugye fixin mindig "ugyanott" (ugyanazon a 3-8 ponton) csúszik a kerék. Csak mert erősen gondolkozok, hogy ha majd a külsőváltás aktuális lesz, akkor ilyenre cseréljem. Ugye ezzel járok munkába, így biztos nem lenne gond defekttel, illetve jelenleg is 7-8 baron használom, de ez azt jelenti hogy időnként újra kell fújni, mert valamennyit enged (vagy valaki javasoljon egy olyan belsőt, ami mondjuk egy fél évig megtartja ezt a nyomást ). Egy ilyen tömör "külső" meg mind a két problémát megoldja.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Napfénysüti #55129 üzenetére
Szerintem se, és ez az én nagy bánatom Szeretek biciklizni, meg a biciklivel foglalkozni, de egy dolog amikor hobbiból, szabadidőmben "bütykölöm", meg egy dolog amikor "munkaeszköz" és el kell végezni a szükséges karbantartásokat. Utóbbit szeretném minimalizálni amennyire lehet, főleg hogy tipikusan munkába indulás előtt, vagy munkából fáradtan hazaéréskor kéne megcsinálni (munkábajárós kerékpárt lakásba nem vinném fel, egyrészt 1,5 szint, másrészt lehet épp full vizes/saras/sáros), vagy mehetek le külön szerelgetni. Szóval most épp az a célom hogy összerakjak egy "karbantartásmentes" biciklit Ennek része lenne, hogy single speed lenne (váltóproblémák kiesnek), tömör gumi lenne rajta (defekt meg nyomásproblémák kiesnek), illetve szíjhajtásos lenne (lehetne zárt hajtáslánc, innentől kezdve mindenféle hajtástakarítási és karbantartási műveletek kiesnek). Aztán akkor már csak a fékállítási / kopási problémákat kéne megoldani, és erősen "pár évente 1x elég ránézni" kategóriás bicikli lenne (persze tudom sokan a váltós - láncos - belsős kerékpárt is így használják a városi műfajban )
Mondjuk a fentiből a szíjhajtás egy jó ideig csak álom lesz, mert elég horror áron dobálják az ember után
-
Cathfaern
nagyúr
válasz concret_hp #55132 üzenetére
Ideje lenne feldobni kickstarterre egy "okos szelepsapkát", ami folyamatosan méri a keréknyomást, és BT-on át tudja küldeni a telefonra, és akkor azonnal lehet rajta pumpálni amint 0,1 bart is esik Ha összejön 1millio $, akkor lesz belőle drágább verzió is, ami tartalmaz egy minikompresszort, ami rögtön utána is fúj...
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Tothgera30 #55136 üzenetére
Igazából jelenlegi biciklimet is lényegében egysebességesként használom De elszakadhat a váltó bowden, ott vannak feleslegesen a váltókarok, nem is beszélve a plusz súlyról a lánctányérok + hátsó sor miatt. Illetve egy egysebességes láncnak jóval nagyobb az élettartama, mint akár egy 7-8 sebességesnek, 9-10-ről meg már ne is beszéljünk.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Tothgera30 #55140 üzenetére
~4 éves tourney váltószettért? Hááát...
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Runner_fxr #55369 üzenetére
Szerintem nem csak a nagyáruházak a hibásak. Az emberekben benne van, hogy ~30 éve ha megvettek egy alap kerékpárt, akkor az kitartott nekik 30 évig. Tehát feltételezik, hogy egy mostani alap kerékpár is kitart addig, és ebből következően egy alap kerékpár csak jobb lehet, mint a 30 éves. A valóság meg ugye nagyon más...
Mindig ledöbbenek amúgy, hogy milyen ezeréves biciklikkel gond nélkül közlekednék még emberek Pedig esélyesen kb. 0 karbantartást kaphattak.---Lasali---
Volt közben egy gazdasági válság, és ennek folyamányaként elég szép forint infláció. Gyanítom euróban nézve messze nem drágultak ennyire az alkatrészek. Illetve másik oldalról egy 2000-es évekbeli XT szintet ma már 2-3 kategóriával lentebb is hozzák (nem mondom hogy ugyanolyan, de hasonló szint) -
Cathfaern
nagyúr
válasz Pttypang #55666 üzenetére
Térdkímélés három legfontosabb pontja:
1. Megfelelő nyeregbeállítás (magasság és vízszintes távolság is!)
2. Megfelelő nyeregbeállítás (magasság és vízszintes távolság is!)
3. Megfelelő nyeregbeállítás (magasság és vízszintes távolság is!)És ugye a megfelelő magasság nem azt jelenti, hogy leér a lábad ülve, és a megfelelő távolság nem azt jelenti, hogy kényelmesen eléred a kormányt.
Ha ezek megvannak, akkor beszélhetünk arról, hogy hogyan érdemes térdkímélő módon tekerni Ha neked ez már megvolt, akkor ne vedd magadra, de másoknak okulásul jó lesz.
Ideálisnak (értsd: ami legkevésbé terheli a térded) a 90 fordulat / perc tempót mondják. De azért nem ennyire egyszerű a helyzet. Igazából az a lényeg, hogy a lábadnak minél kevésbé kelljen erőből dolgoznia (tehát nagy terhelés elfelejtve). Viszont ha 15%-os lejtőnek mész felfele 50-el, akkor hiába tekersz 90-es fordulattal, attól még széthajtod a térded
Szóval olyan tempót kell megtalálni, ahol nem erőből tekersz (nem pörög el a lábad, de szinte "magától" megy), és emellett nagyjából 90-es fordulatot tartani. Nyilvánvalóan ez limitálni fogja a tempódat, de még így is 3-4x gyorsabban fogsz haladni, mint gyalog tudnál, szóval felépülésig ezzel talán együtt lehet élni. -
Cathfaern
nagyúr
válasz rétisün #55723 üzenetére
Én ilyet vettem végül: [link].
Nekem szempont volt, hogy kívülre felrakható legyen, és cipő (nadrág) levétel nélkül levehető legyen, mivel munkahelyen nincs hol átöltözni. Erre a célra szerintem ideális, tényleg két mozdulat feltenni meg levenni is. Elmozdulni nem mozdul el, feltéve hogy az ember nem sétál benne. Sétánál nekem elkezd lecsúszni, bár nem vészes mértékben (jó nem 3 lépéstől, de egy 2-3 perc gyaloglástól igen). De mondjuk általában ez kevésbé szempont
Ami zavaró lehet benne, az a hátsó részen lévő tépőzár keménysége. Nekem mondjuk elég nagy combom van, és nem csak teljesen izom, lehet ez is bezavar De tekerés közben kicsit érezni őket amikor behajlítom a lábam. Rövid távon nem zavaró (~40 perc volt a legtöbb amit tekertem benne), hosszú távon lehet már az. De lehet hogy vékonyabb lábbal rendelkezőknél meg egyáltalán nem probléma.
Viszont a térdkiképzése miatt egyáltalán nem feszül, nem merev, kicsit se akadályoz a tekerésben, és a térdhajlatban sem nyom / dörzsöl!
Ugye neoprén, nagyon meleg, 5 fok volt eddig a legkisebb amiben tekertem, de ott még kimelegedett alatta a lában.
Szóval munkábajáráshoz 100%-ban ajánlom. Sportoláshoz, ahol nem szempont hogy könnyen levehető legyen, már lehet van jobb termék, de árérzékeny kategóriában ott is jó lehet (legalábbis én nem nagyon találtam olcsóbban kifejezetten biciklizésre szánt neoprén térdmelegítőt). -
Cathfaern
nagyúr
válasz Runner_fxr #55754 üzenetére
Szerintem ha:
1. A vásárló nem biciklis érdeklődésű, és nem is szeretne beletanulni (nem érdekli vagy idő/energiahiány)
2. Alapvetően az a cél, hogy elvigyen A-ből B-be, és ezen túl nincsenek követelmények
3. Minimális keretből kell megoldaniAkkor ez: [link] vagy ez: [link] vagy picit többért, ha kell hegymenet is, akkor ez: [link] nagyjából egyértelmű választás. Új, így biztos nem vágják át a bicikli állapotával kapcsolatban és garancia van rá, relatív értelmes szervíz tartozik hozzá és hihetetlenül olcsó. Nyilván a topiclakóknak ez nem alternatíva, de most nem is az a szempont
Szerk, mert lassú vagyok:
#55763:
Miért nem ajánlod a decathlonost? Ennyiért vehet használtat, ami nagyon kockázatos vagy tesco gazdaságost, aminél még ez is jobb (főleg hogy decathlonnak van szervíze ahova lehet vinni és nem egyik bicikli boltból fogják elhajtani a másikba ha valami gond lenne)[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz pocokxx #56030 üzenetére
- Nézd meg hogy a lánc / hátsó sor / lánctányér nem rozsdás-e. Ha bármelyik az és/vagy kopott (cápafog alakúak a fogak, és nem csapott tetejűek), akkor mivel jó eséllyel sokáig volt ugyanazzal a lánccal használva, összekoptak, ezért ha bármelyik cserélni kell a fenti trióból, akkor mindegyiket cserélni kell (egyébként el fog ugrani a lánc). Szóval az rögtön egy jelentős plusz tétel lenne.
- Fékek fognak rendesen. Az a nagyon minimum, hogy be tudod húzni annyira a fékeket (egyenként is), hogy ne tudd eltolni a kerékpárt
- A nyereg elég furcsán áll. Az garantált, hogy ez így nagyon kényelmetlen lenne, a nyeregnek vízszintesnek kéne lennie. Szóval nézd meg, hogy lehet-e a dőlésszögen változtatni.
- Külsők: városi használatra én mondjuk cserélném ezeket, de ha még akarod tartani, akkor nézd meg hogy sehol nincs-e rajta vágás, illetve oldalfal nem repedezett-e nagyon. -
Cathfaern
nagyúr
válasz Rottweiler89 #56818 üzenetére
black - nugget gold szerintem. Ugye képen 14, listában 12 fekete van. Jobb felső lehetne még, de akkor már inkább az általad kinézett a gold szerintem.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #56851 üzenetére
[FLAME ON]
Igazából az a kérdés, hogy melyiknek van kevesebb köze a kerékpározáshoz, a cyclocrossnak vagy az e-bike-nak?
[FLAME OFF][ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #56980 üzenetére
Igazából a második kamera állásról látszik, hogy nem ütötte el a vonat, egyszerűen lepattant az oldaláról, csak a vonat nagy sebessége miatt sodródott oldalra. Nyilván így is szép nagy lökést kapott, szóval nem véletlen maradt a földön, de azért ezek teljesen más erők, mint amik akkor érnék, ha oldalról elkapta volna. A cikkben is írják, hogy igazából a legnagyobb sérülés abból adódott, hogy lefejelte a betont.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz gergo5991 #57023 üzenetére
Azon túl amit Runner_fxr írt, erre azért nehéz mit mondani, mert a szobabiciklik nehézség skálája nem szabványos. Tehát a 11-es nehézségnek csak azon az egy biciklin van értelme, nem tudod mással összehasonlítani. Szóval ilyen alapon a pulzusértékeid lehetnek pont jók is, lehetnek túl magasok is, meg lehetnek túl alacsonyak is.
Nem akarok átmenni nagyon alternatív vonalra, de ha jól emlékszek te elég fiatal vagy, és nem emlékszek hogy lenne veledszületett szívproblémád. Innentől kezdve viszont gyógyszer nem fog meggyógyítani, csak az ha rendbe rakod az életed. Stressz nem azért emeli meg kóros szinten a vérnyomásod mert van, hanem azért ahogy felfogod. -
Cathfaern
nagyúr
válasz Napfénysüti #57088 üzenetére
Picit fura a cikk, mert igazából leírja a lényeget, csak nem hangsúlyozza ki: az egésznek akkor van értelme, ha jól csinálod Olyan ez, mint a kiállás, ha rosszul állsz ki (és főleg ülsz vissza), akkor többet vesztesz vele, mint ha nyeregben maradnál. Ha arra kell koncentrálnod, hogy húzd is a pedált, akkor ahogy írja is, kevésbé fogod taposni, mert nem arra koncentrálsz. És igen, ha magas pedálfordulatszámon pattogsz a nyeregben, akkor is többet vesztesz az egésszel, mint nyersz. De ez nem azt jelenti, hogy ezek a technikák nem jók, csak azt hogy csak akkor jók ha jól is csinálod őket.
Valószínűleg ha nem legalább amatőr versenyszintről van szó, akkor jobban jár az ember azzal amit te is csináltál: mivel a húzás és a taposás más izmokat használ, a technikát lehet "pihenésre" használni azzal ha váltogat az ember.
Én egyébként azért szeretem a belelépős pedálokat, mert így fixen ideális pozícióba marad a lábam. Nem fordul ki oldalra (hajlamos vagyok rá), illetve nem csúszik előre (erre is hajlamos vagyok sajnos). Plusz amit ő is ír, hogy jobban "eggyé válsz" a biciklivel De ez persze inkább csak érzés, mint valós dolog (legalábbis országúton). -
Cathfaern
nagyúr
válasz rétisün #57250 üzenetére
Ilyen nagy ködben is hordtok szemüveget? Én azért tettem le most a biciklit, mert folyamatosan ködös - szitálós idő van. Szemüveg viszont muszáj nekem, és egyszerűen folyamatosan kiül rá a köd, és semmit se látok. Nem párásodik, azzal nincs probléma, hanem szabályosan cseppekben kiül rá a víz (gyakorlatilag így: [link]) és semmit se látok (főleg ha szembevilágít valami). 5 percenként meg mégse állhatok meg törölgetni :/
-
Cathfaern
nagyúr
válasz ---Lasali--- #57270 üzenetére
"az egyiken 23 as ulteremo, a másikon 32 es cst trekking gumi"
Utóbbinak milyen a mintázata és hány bárra volt fújva? Ha a 23-as 9-re, a 32-es meg 4-5-re, már önmagában az számíthat ennyit, még ha a mintázat ugyanolyan is (amit kétlek). -
Cathfaern
nagyúr
válasz Runner_fxr #57284 üzenetére
Igazából tegnap mikor olvastam a reakciókat a kérdésemre jutott eszembe, hogy lehet meg kéne próbálnom a biciklis szemüveget is, mert eddig a sima szemüvegemmel toltam Jó elvileg ez is páramentesített meg minden amit lehet (és műanyag), viszont szinte nincs görbülete semmilyen irányba, és lehet emiatt áll meg ennyire rajta a víz. Holnaptól mar szabadság, de januárban majd megpróbálom biciklis szemüveggel is, hátha azzal jobb lesz.
"Lenne egy kérdésem is, használ itt valaki levegőszűrő maszkot?"
Mintha régebben (1-2 éve) feljött volna a téma, és nekem úgy rémlik egyöntetűen az volt a vélemény, hogy vagy szemüveg vagy maszk, mert minden maszkkal minden szemüveg párásodott. De hátha van azóta valami új fejlesztésfpeter07
Nekem nincs gondom a bicikli - sapka kombóval. Mondjuk elég puha anyagú és nem feszülős sapkám van, el tudom képzelni, hogy az zavaró lehet szemüveggel. -
Cathfaern
nagyúr
válasz fpeter07 #57289 üzenetére
Lehet hogy elhanyagolható, de még mindig több, mint ha 0 lenne. Ráadásul aki csak úgy tud biciklivel közlekedni, hogy az autók között halad (nincs bicikliút, forgalom nélküli mellékutca), akkor drasztikusan több szmogot szív, mint akár ha autóban ülne (légszűrő), akár gyalogolna (távolabb van az autóktól). Ha lenne bevált kényelmes megoldás (ami kompatibilis szemüveggel, és nyáron se sül bele az ember), akkor én is vennék egyet, pedig én még csak nem is Bp-n lakok. De pontosan érzem a különbséget a városi levegő és aközött ha kiérek a Kőszegi hegy közelébe.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #58824 üzenetére
Attól hogy váltónélküli (sőt attól hogy fixi) még nem muszáj hogy ne legyen rajta 2 fék. Ezt leszámítva meg nincs érdemi különbség biztonságban egy "hagyományos" és egy "letisztult" kerékpár között.
Hatékonyság meg erősen felhasználófüggő, igazából egy fixi három okból hatékonyabb egy hagyományos biciklinél:
1. Ha szó szerint vesszük a hatékonyságot, a váltó ront a tekerés hatékonyságán (plusz súrlódó elemek, illetve a nem teljesen egyenes láncvonal)
2. Kisebb súly
3. Muszáj vagy állandóan tekerni, nem lehet lazsálni
Valóságban meg a hatékonyság legjobban a felhasználón múlik. Milyen gyakran pucolja meg a láncot (nem brigécolban áztatásra gondolok, csak hogy álljon rajta cm vastagon a dzsuva), olajozza meg, odafigyel-e arra hogy keresztben van-e a lánc, egyáltalán használja-e a váltót. -
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #58832 üzenetére
"Pl.lassítás-kigyorsítás,emelkedő-lejtő"
Emberek nagyon jó része nem használja a váltót akkor se városban, ha van. A másik része használja, de nincs karbantartva a biciklije, és egy váltás kb. 15-20 seces művelet. Ezekhez képest hatékonyabb ha nincs is váltóLátás/láthatóság meg nem fixi függő. Vannak "ráakaszthatós" lámpák, ha valakit zavar hogy állandóan ott a biciklijén a lámpatartó, prizmahasználat meg nem fixiseknél is gyakran elmarad (ellenben ha végre összeraknám a fiximet, lenne rajta prizma)
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #58834 üzenetére
Tény hogy singlespeed párti vagyok És szeretem a sallangmentes dolgokat. Alapvetően szerint a láncváltó egy borzasztóan pontatlan, karbantartás igényes és durva szerkezet (mondjuk maga a lánchajtás is). Egyetlen érv szól mellette: jelenleg nincs alternatívája. Alternatíva alatt azt értem, hogy olyan rendszer ami hasonló átfogásra képes anélkül, hogy túl komplexé (javíthatatlanná), nehézzé vagy aránytalanul drágává tegye a rendszert. Ráadásul a fokozatszám olyan lett a bicikliknél, mint a MP a fényképezőgépeknél egy időben, minél nagyobb, annál jobb... legalábbis a marketingesek szerint. Gyakorlatilag a használatban lévő biciklik szerintem 70-80%-ára teljesen felesleges (alapból a bicikli használat nagy része városi használat, és a városok jó részében nincs szükség ekkora tartományra). Ha nem is singlespeed, de egy 3-5 fokozatú agyváltó bőven elég lenne városi közlekedésre, de szerintem sok helyen még túrázásra is. És igen, ezek jelenleg elég drágák, de ha nagyobb igény lenne rájuk, akkor az áruk is lentebb kerülne. És tudom agyváltó ellen mindig a fő érv, hogy "de hát nem lehet otthon szerelni". De az emberek többsége úgyis elviszi szervízbe, vagy még gyakoribb esetben akkor viszi el szervízbe amikor már menthetetlen. Akkor meg már mindegy, hogy mit kell egyben cserélni. És akkor olyan előnyökről már nem is beszélek, mint hogy nem láncváltónál a lánc élettartama többszöröse (ha nincs nagyságrendi különbség), főleg ha figyelembe vesszük hogy egy agyváltós/ss láncot nyugodtan lehet addig hajtani amíg nem szalajt, mert nem 10 részes sort, meg 3 lánctányért kell cserélni, hanem csak 2 db olcsó fogaskereket. Persze ez a bicikligyártóknak nem jó, tudom én...
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Hasaggymeg #58836 üzenetére
"ha kipróbálnád rendesen karbantartott kerékpárjaimat,akár még a régi slx/alivio hajtás-váltórendszerrel szereltet is, már bizony nehezedre esne "borzasztóan pontatlan" vagy "durva" jelzőkkel illetni a láncváltást."
Tisztában vagyok, hogy sikerült már a megvalósítást elég magas szintre vinni, a fenti jelzők inkább az alapelvnek szóltak: egy mozgó láncot egyszerűen egy fémdarabbal odébbtaszigálunk."ami változatos terepen már nem is olyan rettentően sok,sőt gyakran érzed,hogy pont ott nincs még egy köztes sebesség ahol éppen valamiért kellene"
Ugyanez igaz országúton is, ott meg az egyenletes tekerés miatt jó ha minél "fokozatmentesebb". De az emberek többsége nem így használja, tekeri valahogy, aztán halad előre a bicikli Arányaiban nagyon kevesen használják komoly(abb) sportolásra a kerékpárt."Egy alföldi városban szerintem is elég 3 sebesség"
Szombathelyen elég az 1 is, pedig azért az Alföldtől elég messze van Na jó, kényelmesen legyen a 3."de tekerj fel a HHH-ra vagy az Erzsébet kilátóhoz Budapesten"
Felteszem ott nem sokan laknak, és ugye én azt mondtam hogy városi közlekedésre nagyrészt felesleges a váltó"mert tolni a bringát szerintem szentségtörés."
Nem az emelkedő meredek, az erőnlét kevés: [link] -
Cathfaern
nagyúr
válasz MPowerPH #59003 üzenetére
Agyváltó esetén ugye csak egy-egy fogaskereked van elől-hátul, szóval nem egy sort kell cserélni, hanem csak 1-1 kereket, ami filléres tétel egy sorhoz képest. Plusz ezek jóval vastagabbak (a lánc is, meg a kerék is), szóval drasztikusan nagyobb az élettartamuk még egy 8-as sorhoz képest is. Lánccsere meg többletsúly, illetve minden egyes szétszedés gyengíti a láncot. Szóval ha nem a költséghatékonyság az elsődleges, hanem a minél kevesebb karbantartás, akkor ez messze ver bármilyen lánccserélgetős módszert. De megkockáztatom még költséghatékonyságban is.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz geza844 #59888 üzenetére
Valójában a biciklizés borzasztóan intenzív mozgás, ezt nagyon jól meg lehet tapasztalni ha az ember felül egy szobabiciklire: még ha jól is szellőzik a szoba, nagyon kis ellenállás esetén is pillanatok alatt leizzad az ember. Amiért mégse sül oda az ember rendes biciklin egy fél sec alatt (sőt, én 35 fok felettig nem érzem borzasztóan melegnek az időt biciklin) az a menetszél. Ami nyáron jó dolog, télen a fő veszélyforrás Ilyen téren nagyon jó a softshell, ami kis túlzással teljesen lefogja a menetszelet. Szóval ha az rajtad van, akkor szinte semmi se kell alá, ha nincs rajtad, akkor meg szinte mindegy mit veszel alá, fázni fogsz (annyiból nem ilyen egyszerű, mert bár a szelet lefogja, maga a softshell lehűl. Szóval ezért kell alá 1-2 réteg ruha, hogy ne közvetlenül a bőröddel érintkezzen. De ilyen téren teljesen jól öltöztél fel ).
"meg orrot fújni álltam meg (most már tényleg ki kell vizsgáltatnom az allergiám, mert ez így nem állapot, hogy tekerés közben állandóan meg kell ezért állnom...)"
Nem tudom milyen allergiád van/lehet, de 4 fokban nem valószínű, hogy amiatt folyna az orrod Inkább két oka lehet:
1. Nincs hozzászokva az orrod a hideg levegőhöz
2. Az orrodon fújod ki a levegőt és/vagy a szádon veszed a levegőt. Tapasztalat alapján (az amúgy is ideális) orron levegőt be, szájon levegőt ki metódus minimálisra csökkenti az orrfolyást tekerés közben (és elég erős orrfolyás jellemző amúgy az allergiámra). -
Cathfaern
nagyúr
Szerintem 6030D részéről nem az akart lenni a kérdés, hogy "de hülye vagyok, minek építesz ilyet, vedd meg a boltban", hanem egy pozitív kiváncsiság, miszerint "annak ellenére, hogy ez elég időigényes és drága hobbi, miért döntöttél úgy, hogy belevágsz az építésbe?". Legalábbis én így értettem a kérdést, és későbbi hsz-eiből nekem nagyon úgy tűnik, hogy 6030D is.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz geza844 #59898 üzenetére
"De az orrom évek óta minden nap fújom, úgyhogy ettől függetlenül jó eséllyel allergiám is van."
Akkor az tényleg nem csak a hideg levegő"Tegnap még azt olvastam valahol, hogy ez a "hideg levegő veszélyes a térdre" dolog igazából a motorozásból jön, és a bringázásra nem vonatkozik, mert itt a térd folyamatosan mozog, hőt terhel, ez igaz? Mert gondolkozok még a softshell nadrágon, de nagyon drágák..."
Sajnos nem igaz, biciklin is ugyanúgy veszélyes a hideg levegő a térdre. Viszont a softshell nadrágot nem csak az ára miatt nem ajánlon, hanem azért is, mert utána esélyesen egy zuhany kötelező időjárástól függetlenül Ami jó megoldás az a térdmelegítő. Ennek van olyan verziója amit nadrág alá veszel fel, meg van olyan is amit nadrág fölé raksz tépőzárral. Nekem utóbbi van (nincs lehetőségem igazán munkahelyen átöltözni), 0 fok környékén se fázott picit sem a térdem benne, szóval tudok adni webshop linket ha ez a verzió érdekel (nadrág alattit kapni sok helyen, pl. decathlon is, arra figyelj hogy neoprén legyen).
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen